Spojené státy vytvoří dopravní koridory pro elektromobily

Vláda Baracka Obamy oznámila odemčení záruk na půjčky v hodnotě $4,5 mld. Peníze mají být využity na rozšíření nabíjecí infrastruktury pro elektromobily. Kromě toho oznámila i vytvoření „EV koridorů“.

Plug-in hybridy Chevrolet Volt u solární nabíječky.
foto: GM-Volt.com

Federální vláda se chystá rozjet ve spolupráci s hlavními energetickými společnostmi, automobilkami a výrobci a operátory nabíjecí infrastruktury několik velkých nových projektů. Jejich cílem bude významně rozšířit nabíjecí infrastrukturu po celé zemi.

Zároveň vláda vytvoří ve spolupráci se státními a federálními úřady celkem 48 „EV koridorů“ v délce 40 000 km procházejících přes 35 amerických států. Podle tiskové zprávy mohou řidiči očekávat nabíjecí stanici každých 80 km.

Pro řidiče jsou připraveny také nové dopravní značky, které elektromobilisty upozorní na blízkou nabíjecí stanici. Kromě toho se vybrané místní vlády zavázaly navýšit počet elektrických aut ve svých flotilách.

Připravuje se také studie možností rozvoje nabíjecí sítě s výkonem až 350 kW. A v rámci výzkumného konsorcia Battery500 se firmy jako IBM, Tesla a daší, společně se čtyřmi univerzitami a čtyřmi národními výzkumnými laboratořemi budou snažit stlačit cenu za kWh pod $100 a energetickou hustotu nad 500 Wh/kg při životnosti přes 1000 cyklů.

Důvod k tomu všemu? Možná to, že prodej aut na elektřinu ve Spojených státech už druhým rokem zaostává za Evropou i Čínou. A navíc je potřeba podpořit domácí automobilky…

Electrek.co, White House

63 Comments on “Spojené státy vytvoří dopravní koridory pro elektromobily”

  1. „Spojené státy vytvoří
    „Spojené státy vytvoří dopravní koridory pro elektromobily“
    Zatímco je Tesla už dávno vytvořila. Zajímavý bude porovnání finančních nákladů 🙂

    To zní jako plán na další pětiletku, ke kterému se všichni výrobci s nadšením připojí, ale doufaj že to zaplatí někdo jinej, nejlépe stát a že se to maximálně jen rozdělá 🙂 Až bude u moci Trumph tak to zase zatrhne a petrolejáři vůbec nebudou protestovat.

  2. Tesla Supercharger
    Tesla Supercharger Zprovozněno přes 4600ks rychlonabíjecích stojanů.
    Když kouknete na mapu, tak je rozestavěno ve výstavbě tolik nových, že se velmi rychle rozroste jejich počet na 5000ks
    To je prostě k neuvěření, jak rychle, se ta sít rozrůstá. Kde na to berou prostředky. To mi hlava nebere. To je jako vlna Tsunami .
    To je pro mě ten nejsilnější důkaz, že Tesla není žádná finanční bublina.
    https://www.tesla.com/en_EU/findus#/bounds/65,55,34,-11,d?search=destination%20charger,&name=Europe
    https://www.tesla.com/en_EU/findus#/bounds/65,55,34,-11,d?search=supercharger,destination%20charger,&name=Europe
    U Humpolce stojí jedno Nabíjecí centrum a kolik kolem toho bylo potíží.http://www.hybrid.cz/prvni-tesla-supercharger-v-cr-je-konecne-v-provozu

        1. Asi proto, že
          Asi proto, že přemýšlejí přes dolar. Drtivé prodeje spalováků mají tolik vedlejších problémů, že prostě dříve nebo později to budou muset řešit. Od energetické nezávislosti počínaje a totálně otráveným ovzduším konče. Když si vezmete jejich výzkumy, tak osazení slunečných států FV s bateriemi a elektropohony plus pobřeží (a části pod horami) větrníky a přílivovými elektrárnami, tak mají paliva i energie pro domy a továrny habaděj. A o to asi jde.

                1. A je to samozřejmě jedna z
                  A je to samozřejmě jedna z prvních věcí, kterou si lidé okamžitě všimnou a pochvalují, jakmile je svezeme elektromobilem. Nádherné ticho, říkají. Moderní spalovák v nízké rychlosti je opravdu tichý, ale jen do okamžiku, než přidá plyn a vyrazí rychleji.

                2. kolika modernima spalovakama
                  kolika modernima spalovakama jsi za posledni dobu jel? v lexu ten motor zacinam sliset az kdys „mu“ respektive prevodovka da zausi aby se roztocil, pri normalni jizde kde nijak zvlast neakceleruju jako zavodnik a motor tedy nema potrebu vyrazne tocit tak o nem neni sliset, vpodstate ho slisim az kdys se roztoci nad 5 tisic, interiery jsou u modernich aut odhlucnene velice dobre, v cenove hladine kde s epohybuji Evcka rozhodne velice dobre

                3. Tady je řeč o hluku venku
                  Tady je řeč o hluku venku (to co slyší chodci) ne uvnitř.

                4. nepsalo se nahore neco o
                  nepsalo se nahore neco o dalnici? jdi se postavit na lavku nad D1 co je treba na Chodove, 99% hluku co je sliset je valivej hluk od penumatik, po te lavce jsem bohuzel chodil kazdy den 2x zhruba mesic a pul, takze to mam naposlouchane docela fest 😀

                5. Město není dálnice, ve
                  Město není dálnice, ve městě se auta pohybují mnohem pomaleji a často i stojí, před přechody a semafory.

                6. sak to ja nepopiram, ale v
                  sak to ja nepopiram, ale v puvodnim postu se diskutuje o dalnici

                  obcal lidi preslechnou na prechodu i ten spalovak, to opravdu zalei na jeho stari a to jak je moderni a odhlucnen

                7. Tak tak, spalovákem
                  Tak tak, spalovákem zastavíme, vyřadíme, stojíme, kouříme, smrdíme, vibrujeme, zařadíme 1, vytočíme motor, zařadíme 2, vytočíme motor, dáme 3, poposkočíme o kus dále, zabrzdíme, vyřadíme, stojíme, kouříme ………… To je klasické město. Dnes a denně.
                  Elektromobil rekuperací zastavíme, stojíme, ticho, bez vibrací, beze smradu, bez kouře, rozjedeme se neslyšně lehkým sešlápnutím pedálu, držíme rychlost nebo hodíme tempomat, rekuperací zastavíme, stojíme, ticho, bez vibrací, bez smradu ……..
                  A V TOM JE TEN OBROVSKÝ ROZDÍL. NÁDHERNĚ JE TO VIDĚT VE 3 ROČNÍCH OBDOBÍCH, KDY VŠECHNY SPALOVÁKY VYRÁŽEJÍ SE STUDENÝMI MOTORY 🙁

                8. no nevim kdy jste naposled
                  no nevim kdy jste naposled jel spalovakem, ale dnes to funguje tak ze zastavime a motor zhasne neb je tam „stop-start“ a tedy ani nesmrdime ani nekourime ani nevybrujeme

                  skoro to tady vypada jak cteni nejakych fanatiku kde se vse proti spalovakum siri negativa co ani nejsou jiz casto pravda, a naopak u elektromobilu se taktne zamlcuji negativa, divme se pak ze je tolik odpurcu EV 😉 vetsinu tech co by se treba i dali presvedcit prave odrazuji tyhle pokusy o pozdvyhnuti Ev nekam kde proste nejsou a ocernpovani spalovaku 😉 jestli je informativni osveta pro EV takto prezentovana na vystavach a show kde se lidem snazite ukazovat EV, tak to potes koste, je to podle me stejne hnusne jak politika

                  to opravdu nekteri fanousci EV neumej prezentovat vyhody EV opravdu kvalitne a nehazet pritom polopravdy a nekdy i lzi na druhou skupinu?

                9. Nejsem masochista a tudíž
                  Nejsem masochista a tudíž spalovací vozy nevyhledávám, když mám neustále v nabídce kolem sebe několik elektromobilů :-).

                  Ale o to nejde. Reálný stav je stáří spalováků v ČR průměr 14 let a stoupá. Takže moderní „tiché“ a „eko“ spalovací vozy jsou sice fajn, ale nic to neřeší. jednak je jich málo a druhák je to něco jako cigareta a cigareta light. Náhradu k vyšší kvalitě oněch 14letých spalováků řeší jednoznačně elektromobily. Z hlediska hluku, vibrací i jedů v ovzduší. Třeba onen stop start je jen obezlička, jak se škrábat levou rukou na pravém boku, prostě neřešení příčiny, kosmetická úprava výsledku.

                10. ty EV tedy stejne nebudou v
                  ty EV tedy stejne nebudou v hojnych poctech hned, a popravde kdys ctu nektere nazory fanousku EV tak me to spis od EV odrazuje, tak co je lepsi, psat o tom pravdive a priznavat ze maj i nejake chyby a nebo o tom psat polopravdy a hanit spalovaky a zevseobecnovat jejich vady na vsechny?

                  je potreba se smirit s tim ze v dnesni dobe socialnich siti, internetu jsou lide schopni si „pravdu“ najit sami cekme snadno a tak je nesmysl jim cpat ty polopravdy a ukazovat jen negativa spalovaku, v CR se rocne proda kolik? 150-200 tisi cnovejch aut? pokud dnes nekdo uvazuje o cenove hladine EV tak to 100% bude clovek co by si mohl poridit i hybrid a auto co ma stop-start, otazkou pak je jestli ma smysl presvedcovat lidi co jezdi ve 14 let starem aute aby sli do EV kdys pravdepodobne nebudou mit ani na nove spalovaci auto za mene nez polovinu ceny EV

                  pro me je stop-start prave system ktery auto „nici“ a tim driv se clovek treba v budoucnu dopracuje k hybridu (ktery ho ma sice taky ale diky elektromotoru se nevyuziva tak casto) a nebo casem k cistemu EV 😉 a verim ze pozitivni vnimani ma mozna vetsi smysl nez hazet jen spinu na spalovaky, hazeni spiny ma totiz vetsinou presne opacnej efekt, tedy ze lidi odradi od toho propagovaneho „cisteho“

                11. Podmnožině lidem o
                  Podmnožině lidem o kterých píšeš se nádherně doporučuje ojetý EV místo ojeté rakoviny. Tam totiž je úspora na povinném ručení a palivové náklady=2100/rok tak brutální úspora, že se jim to auto i vyplatí.

                12. opravdu cekas ze nekdo kdo
                  opravdu cekas ze nekdo kdo kupuje takovou ojetinu rekneme v aradu 100 tisic korun by byl ochotnej utratit dalsich 200 tisic za ojete EV? oni ty naklady u tech ojetin nejsou zas tak astronomicke jak se nekteri snazi pocitat a predpokladaji ze takovej clovek auto zaprve perfektne servisuje (totalni utopie) a ze navstevuje autorizovany servis (o neco mensi utopie) a to jestli usetri nebo neusetri zalezi na spouste faktoru, EV ma proste prilis limitu ohledne nabijeni a dojezdu

                  treba prikladem je kupujici co si porizuje ojete auto za 180-200 tisic korun (je to muj priklad z doby pred 10 lety), a tam bude stat 8 let stara Audi A4 avant za 200 tisic, prostorne rodinne kombi ktere majitele nebude nijak omezovat v dojezdu, a vedle bude stat 4 roky starej Leaf za 350 tisic, tedy relativne mensi rodinne auto kde cesta napric republikou za pribuznejma muze v lepsim pripade trva misto 6 hodin treba taky celej den a u stojanu nabijecky stravi se zvoucim didetem dohromady 5-6 hodin? a protoze bydli v panelaku tak bude neustale resit kde ze bude nabijet svoje elektroauto, jo takova brutalni uspora se jim opravdu vyplati, no kolik asi takovej clovek rocne zaplati na provozu takoveho auta? a kolik casu takovej clovek strati nabijenim pri cestovani s tim autem?

                  ja treba rozhodne nechci bejt otrok sveho auta, auto se musi prizpusobyt me, a ne abych ja se prizpusoboval autu, proto me prozatim staci hybrid ci plug-in hybrid, a klidne si troufnu odhadnout ze tak jako ja, uvazuje drtiva vetsina lidi co si jde do bazaru pro auto 😉

                13. Tak schvalne, jak dlouho pri
                  Tak schvalne, jak dlouho pri uspore za palivo 2100/rok musi to auto jezdit, aby se usetril 100 tisic rozdil v cene (a to jsem jeste k EV stedry, spalovaci ojetina odpovidajici ionu stat 100k zdaleka nebude)? I pokud to bylo mineno 21.000 (coz je pri beznych najezdech uplne scifi), tak bude 5 let trvat jen umorit rozdil porizovaci ceny…

                14. ano ano, cena u takovych EV
                  ano ano, cena u takovych EV bude nasobne vyssi a to i presto ze cena ojetych Ev klesa rychleji nez cena ojetych spalovaku, a klidne si tipnu ze az bude Leafum treba 10 let a jejich cena jiz treba bude na urovni podobne fosilni ojetiny, tedy kompaktu nizsi stredni tridy podobneho stari, tak nad tim ojetym Leafem bude prilis otazniku pro pripadne zakazniky bazaru

                  jednu vyhodu takova doba kdy bude v bazarech vice elektromobilu mit bude, bazary budou vybavene spousty zasuvkama a tak u nich mozna i pujde relativne snadno dobijet, alespon pomalu 😀

                15. A jsme zas u toho. Ktere z
                  A jsme zas u toho. Ktere z dostupnych EV ojetin spada do kategorie, kterou si muze dovolit ten, kdo si muze dovolit prinejlepsim 14lete auto? Z velke casti to budou lide prijmem tak 15-20 cisteho, takze kdyz to pujde dobre, na auto muzou odlozit max 5k (jen na koupi iona za 200k budou setrit 4 roky, dalsi naklady taky nebudou 0).

                16. Anebo jsou mezi nami i lidi,
                  Anebo jsou mezi nami i lidi, co kazdy mesic tech 5000 daji jen za popojizdeni po okrese, vcetne kazdodeniho dojizdeni do prace.

                17. Rikam, ze takovi
                  Rikam, ze takovi nejsou?
                  Nebo ze bych rikal, ze takovi (typicky, nic neni 100%) nejsou zakazniky na 14+ lety „pekac“? Resp. ze je to jejich financni limit.

                  Mimochodem, 5000 za benzin v malem aute je tak 4000km. To znamena 200km kazdy pracovni den. Mam vazne pochybnosti, ze nejaky netrivialni pocet lidi to kvuli platu, co jsem napsal, dela (bavime se doufam porad o soukromem aute)…

                18. Zajimave pocty…. Pokud
                  Zajimave pocty…. Pokud budu pocitat 30kč/litr, tak by to auto mělo spotřebu 4,1L. Fakt tu mluvime o 14let starem pekaci? Ten bude mit spotřebu spis kolem 7L bezinu. Takze 2380 km. Takze 109km / pracovní den. A to je spotřeba spis na delší vzdalenosti. Nedejboze v zime nastartovat a skrabat okna. To je hned spotřeba 0,5L na 0 km…

                19. A 17 ta spotreba nahodou
                  A 17 ta spotreba nahodou neni? Nebo radsi rovnou 77??? To by prece vyslo jeste lip.

                  Nemuzu mluvit za vsechna auta, ale co mam data z rodiny, Fabia (prvni generace, r.v. 2000) pri „vesnickem“ jezdeni kolem peti, o neco novejsi Citroen C1 (alespon podle tvrzeni rodicu) opravdu za ty ctyri…

                20. Každý chválí to co má v
                  Každý chválí to co má v garáži, to už je česká povaha. Já jsem na dlouhých trasách jezdil za 4,8L. Ale dlouhodobá spotřeba – tzn. počet natankovaných L za rok / ujetých km byla 7,2L.

                21. Čas od času, sedíce v
                  Čas od času, sedíce v tichém EV a čekajíce na zelenou, slyším nastartování motoru vedle stojícího auta se start-stop systémem, ale je jich strašně málo. Aby se to při stání na křižovatkách výrazněji projevilo, museli by to dávat do všech nově vyrobených aut už alespoň 7 let. Raději bych viděl alespoň hybridy, co se na zelenou rozjedou jen na elektřinu. Lépe, kdyby ty vozy jely na baterku skrz celé centrum města (minimálně 20km).

                22. ty slisis motor vedle
                  ty slisis motor vedle stojiciho auta? co to je za EV ze ma tak spatne odhlucneni kabiny zvenku?

                  no vidis, a nebyl jsi to nahodou ty kdo me v diskuzi pod hybridem od Nissanu poslal nekama at vam dam pokoj a poridim si LPG? pritom ja hybrid ridim 😀

                23. slyším všechno, nejezdím
                  slyším všechno, nejezdím v luxusní limuzíně ani SUV

                24. Zase píšeš polopravdy.
                  Zase píšeš polopravdy. Situace je taková, že elektromobil se bez systému start stop jaksi nedělá, on nesmrdí nikdy. Kolik vozů se systémem start stop u nás jezdí?

                25. ? asi jsi nepochopil co jsem
                  ? asi jsi nepochopil co jsem napsal, nebo ty nekde vidis ze bych psal neco o tom ze by EV melo nebo nemelo start-stop?

                  odhadem bude v CR 1/7 spalovaku se start-stop? prvni bznejsi auta v CR s nim se zacali prodavat nekdy v 2008

                26. No ten můj příspěvek je
                  No ten můj příspěvek je reakcí na celé vlákno diskuze, a tvůj postoj k el. autům versus spalovákům. Proč to dělat složitě…. . Nic osobního. Ale 1/7vozů start/stop to asi ne. Já znám ze svého okolí jednoho člověka co to má v bmw.

                27. a on je start-stop system
                  a on je start-stop system jen na vozech bmw? vzdyt ten system ma spousta normalnich aut vsech ruznych znacek, u aut s euro 6 je tusim povinnej

                  muj postoj na EV je takovej ze jim fandim a hned jak bude nejake za odpovidanici cenu a bude odpovidat mejm potrebam, tak si ho koupim, ale zaroven nejsem fanatik co by mel zapotreby o EV neco zamlcovat, maji jak pozitiva, tak negativa 😉

                28. S tím systémem start stop
                  S tím systémem start stop to není dobrý příklad. Všichni, kdo ho mají v mém okolí, ho automaticky po nastartování vypínají, protože to ničí motor a otravuje to člověka neustálým startováním.

                29. Byl bych moc rad, kdyby
                  Byl bych moc rad, kdyby takovych aut byla v ulicich mest vetsina a kdyby alespon polovina ridicu zapomela system vypnout. Ted tchan kupoval nove auto a ma to tam. Sam prodejce mu to doporucil, ze az bude potreba za 1,5 roku vymenit startovaci baterka, tak ze na to se zaruka nevztahuje. Mimochodem 60 ah baterka u benzinaku, to jsen cucel…

                30. Ty vibrace jsou zlo, bydlel
                  Ty vibrace jsou zlo, bydlel jsem na křižovatce a během každodeních kolon to bylo nesnesitelné. Prostupovalo to celým domem i po výměně oken. A to tam nesměly nákladní auta…
                  Kdyby lidi měly alespoň hybridy (schopné rozjedu na el. pohon), bylo by to vlastně vyřešeno.

                31. Pane Radovane, ještě bych
                  Pane Radovane, ještě bych doplnil:
                  …přijedeme na Hornopolní v Ostravě nebo k teplárně Vítkovice, koukáme, zíráme, jásáme a tančíme radostí, protože nabíjíme 120A a nebojíme se výpadku nebo nefunkční stanice – to vše od úterý 8.11. 12:00 – pokud vše půjde podle plánu – viz FB ĆEZ fandí elektromobilům.

                  To jen tak pro odlehčení diskuze pod tímto článkem, protože když čtu některé příspěvky, tak už ani nemám chuť sem psát.

                32. Jde hlavně o hluk pro
                  Jde hlavně o hluk pro okolí. Když si ráno lidi nastartujou svoje diesely, aby oškrabali skla, tak je to slyšet i přes okno. Já pro naftová auta používám trefné označení chrochták…

                33. zase zalezi na konkretnich
                  zase zalezi na konkretnich autech, moderni benzinaky taky moc nejsou sliset pri tom startovani, naftaky ano celkem dost, ja naftak nikdy nemel takze me jejich zvuk nikdy moc netrapil

                  a sliset prez okno? jako okno treba bytu? no asi ano, tohle nemuzu posoudit, bydlim ve 3 patre a musim zatukat na docela klidnem miste Prahy, takze pokud se nevetra, tak venkovni hluk moc sliset neni, u obcas projizdejicich aut je ale hlavne sliset valivej hluk pneu

                34. nejvetsi hluk na dalnici
                  nejvetsi hluk na dalnici dela valivej odpor pneu, u modernich osobaku motor moc sliset nebudes, a hluk od pneu delaj stejnej jak spalovaky tak EV

                  ostatne hladinu hluku takto zkouseli na ulici 5 kvetna, kdy tam za mereni zkusili projet i na volnobeh a hluk neklesl vubec, proto tam taky po case zvedli zpet rychlost z te 50ky co tam zavedli kdysi kvulu hluku

    1. Jen aby nebylo za 20let
      Jen aby nebylo za 20let pozdě.

      https://youtu.be/j45aTanc9yo

      Nikdo dnes v ČR ani netuší, že se nepřímo podílíme na kácení pralesů v Indonesii. Papír na který dnes tiskneme faktury, nabídky a jiné věci pochází z Indonésie. A protože je to levný papír, tak s úspěchem vyhrává výběrová řízení do státních institucí…. a tam se tiskne a tiskne a v Indonésii se kácí a kácí.
      Ten spalovací motor budeme muset nahradit ať chcete, nebo nechcete.

    2. Ale to jen opakujete chybu,
      Ale to jen opakujete chybu, která velké automobilky dostala do stavu, kdy zaostávají o mnoho let za vývojem. Infrastruktura je to, co vývoj předbíhá, a co ho současně podmiňuje. Když infrastruktura reaguje až na aktuální stav, tak to znamená, že máte na mnoho let problém, protože infrastruktura se buduje desetietí. A nebo dokonce, bez přiravené infrastruktury nedojde k rozvoji závislých oborů vůbec. Pak to vaše „za 20 let“ taky nemusí přijít nikdy.

    3. Kdo jiný by měl mít
      Kdo jiný by měl mít informace o tom jak to na Zemi bude příští rok vypadat, než vedení USA. Nebylo by lepší pozorně poslouchat a analyzovat jejich kroky, než nadutě se s irelevantními argumenty držet rakovin? Již se to Evropě nevyplatilo v dízlgejt aféře. Oni dostali kompenzace, my máme oči pro pláč.

Napsat komentář