Americké vesmírné společnosti SpaceX se dnes už rutinně daří přistávat s prvním stupněm raket. A dokonce je i znovu využít. Nyní se jí podařilo znovu využít také už jednou letěnou vesmírnou loď.
foto: SpaceX
V noci na dnešek odstartovala z Kennedyho vesmírného střediska vesmírná raketa Falcon 9 společnosti SpaceX. Šlo o další zásobovací let k Mezinárodní vesmírné stanici ISS.
NEPŘEHLÉDNĚTE SpaceX otestovali jádro vesmírné rakety Falcon Heavy
Raketa vynesla na orbitu vesmírnou loď Dragon s nákladem 2,7 tun zásob. Ta ke stanici dorazí v pondělí. Výjimečnost letu spočívá v tom, že tato loď už jednu zásobovací misi k ISS podnikla, a to v roce 2014.
První stupeň Falcon 9 o několik minut později znovu úspěšně přistál na zemi, na přistávací rampě LZ1. Jde o již 11. úspěšně zachráněný první stupeň Falcon 9.
Znovuvyužití vesmírné lodi Dragon znamená, že SpaceX se nyní bude moct soustředit na vývoj a výrobu její druhé verze Dragon v2. Ta již bude moct vozit i živou posádku.
Úspěch to bude, až se vrátí zpět. Do vesmíru se dá
Úspěch to bude, až se vrátí zpět. Do vesmíru se dá poslat cokoliv, ale dostat se zpátky je o poznání horší (viz raketoplán Columbia).
Este ked sa im podari najst sposob, ako nejako vyuzit aj druhy
Este ked sa im podari najst sposob, ako nejako vyuzit aj druhy stupen, tak to bude uplna bomba.
I na tom už ve SpaceX pracují.
I na tom už ve SpaceX pracují.
Zachraňují i aerodynamické kryty.
Zachraňují i aerodynamické kryty.
Kdo zachrání Evropu?
Kdo zachrání Evropu?
Ty.
Ty.
pred cim? pred vami? 😀
pred cim? pred vami? 😀
přede mnou ne! Platím daně, vychovávám 3 děti a nenosím
přede mnou ne! Platím daně, vychovávám 3 děti a nenosím burku
a pred cim tedy? zapomel jste mi odpovedet 🙂
nebo se vam jen
a pred cim tedy? zapomel jste mi odpovedet 🙂
nebo se vam jen nechtelo?
Já myslím, že všechi ví, o čem mluvím.
Není čas na
Já myslím, že všechi ví, o čem mluvím.
Není čas na dlouhé komentáře, třeba vydělávat na daně.
Aha takže ty jen tak plácáš nesmysly a hraješ si na
Aha takže ty jen tak plácáš nesmysly a hraješ si na zajímavýho :)))
tak se tedy hluboce omlouvam za sve ignoranstvi a pokorne
tak se tedy hluboce omlouvam za sve ignoranstvi a pokorne prosim o vysvetleni, vazne nevim pred cim se ma Evropa zachranovat?
Elon pracuje na záchraně všech částí rakety včetně
Elon pracuje na záchraně všech částí rakety včetně druhého stupně a dokonce už proběhly i první pokusy o přistání aerodynamických krytů.
to s tou zachranou aerodynamickeho krytu viem, kazdy usetreny
to s tou zachranou aerodynamickeho krytu viem, kazdy usetreny milion je dobry (a kryt vyjde na niekolko milionov). Vacsi problem bude s vyuzitim druheho stupna, lebo ten ma uz taku rychlost, ze by si vyzadovalo enormne vela dalsieho paliva (ktore musi byt vynesene zo Zeme az hore, teda spusta dalsich ton paliva naviac pre oba stupne, prvy aj druhy), aby sa 2. stupen zbrzdil a pripadne vratil.
Podstatne logickejsie a ekonomickejsie sa mi vidi nejako zaparkovat 2. stupen tam hore (a dalsie k nemu priparkovavat, kde sa spoja do vacsieho celku). Neskor ich mozno vyuzit napr. pri ceste na Mesiac, Mars alebo inu misiu. Staci si len motor z obeznej drahy vyzdvihnut, pripojit na palivo a pouzit. Tym, ze netreba zo Zeme tahat vahu druheho stupna, teda mat dalsie cca 3-4 tony pre payload, sa urcite rata.
To, co popisujete, vyvíjí ULA pod názvem ACES, ale bůh
To, co popisujete, vyvíjí ULA pod názvem ACES, ale bůh ví, jestli se toho někdy dočkáme. S budoucností ULA to nevypadá zrovna růžově. Zrovna včera se veřejně zjistilo, že prohrála další zakázku USAF na vynesení raketoplánu X-37B kvůli nižší ceně SpaceX.
Hlavni problem tohohle napadu je se servisem (repasi), co je
Hlavni problem tohohle napadu je se servisem (repasi), co je treba pred znovupouzitim udelat. To ve vesmiru uplne trivka nebude (predpokladam, ze tovarna na rakety na obezne draze jeste neni ani v planu).
druhy stupen musi mit tepelny sit pro navrat do atmosfery,
druhy stupen musi mit tepelny sit pro navrat do atmosfery, nema smysl brzdit motoricky. Motoricky to bude az na pristani.