Zatímco světové automobilky se už nějaký čas předhánějí v představování svých elektrických a hybridních automobilů, na bitevním poli výrobců baterií pro tyto vozy panuje zatím relativní klid. Nyní se však do ostrého boje chystá pustit japonský elektronický gigant Sony, který oznámil záměr vstoupit na tento lukrativní trh.
foto: gadgetsnu.com
I když firma Sony není prvním výrobcem lithium-iontových baterií (prvním výrobcem byl Exxon Mobil už v roce 1977), dá se říct, že je to právě tato společnost, která li-ion akumulátorům zajistila komerční úspěch. Na počátku 90. let je totiž začala velmi úspěšně využívat ve své spotřební elektronice a nastavila tak standardy pro následující roky.
V současné době Sony jedná s několika automobilovými výrobci nejen z Japonska, kterým plánuje své baterie začít dodávat od roku 2015. Prototyp lithium-iontové elektromobilové baterie již firma vlastní a chtěla by ho teď nechat otestovat nejen v elektromobilech, ale i v hybridech a plug-in hybridech.
V loňském roce Sony předvedla na veletrhu výpočetní a spotřební elektroniky CEATEC své lithium-fosfátové baterie určené pro skladování energie. Tyto baterie nemají stejnou hustotu energie jako lithium-kobaltové akumulátory, ale jsou obecně bezpečnější a mají delší životnost.
Podle ředitele nové obchodní divize Sony Masayuki Yasudy vydrží lithium-fosfátové baterie 3 000 až 4 000 nabíjecích cyklů, což je mnohem více než je tomu u konvenčních li-ion baterií, které vydrží asi 500 cyklů.
Sony není jedinou elektronickou společností, která si všimla vzrůstající obliby elektrických a hybridních automobilů. Pro automobilové výrobce Teslu Motors a Toyotu už delší dobu vyrábí baterie jeden z hlavních rivalů, firma Panasonic, a tak se dá v budoucnu i v tomto segmentu očekávat velmi tvrdý boj .
V článku uvádzaný počet
V článku uvádzaný počet nabíjacích cyklov pre Li-ion 500 cyklov je nesprávny (aj keď uznávam, že marketingovo zaujímavejší). Výrobcovia udávajú 1000-2000 cyklov pri poklese kapacity na 80%. 500 cyklov sa udáva pre tradičné olovené.
Sony patří k největším
Sony patří k největším světovým výrobcúm polovodičových součástek najdeme je v zařízenich mnoha jiných výrobcú .Osobně mám ale negatývni skušenost s kvalitou návrhu obvodú zařizeni. SONY vykazují nižší životnost a nízkou odolnost proti přechodovým jevúm .Orientace na výrobky použij a zahod.Jestli mám při nákupu na výběr např. Sony -Panasonic tak radeji Panasonic. U akumulátorú asi taky nepřekvapí.