Slovenský nadšenec otestoval výdrž Tesla Model 3 v zimě

Ľuboš Geleta zkusil se svým Tesla Model 3 Performance během slovenské zimy přejet z Bratislavy do Košic bez zastávky.

Tesla Model 3 Performance s najetými 75 000 km zvládl cestu z Bratislavy do Košic na jedno nabití.
foto: Ľuboš Geleta

Ľuboš Geleta se elektromobilitě věnuje déle než čtyři roky, vlastní třetí elektromobil. V minulosti vlastnil Peugeot iOn a Hyundai Ioniq Electric, dnes jde o Tesla Model 3 Performance s pohonem všech čtyř kol a dojezdem kolem 500 km na jedno nabití. Najeto má už 75 000 km.

„Hlavním cílem cesty bylo přejet bez nutnosti nabíjet auto po cestě z Bratislavy do Košic ve velmi nepříznivých podmínkách. Okolní teplota se měnila od -1 až po -5 °C, což je pro elektromobil opravdu velká zátěž. Navíc jsme se vezli tři dospělé osoby s celkovou hmotností 265 kg,“ vysvětluje Geleta.

Trasa měřila 394,5 km, indikovaný dojezd Modelu 3 na počátku cesty byl 465 km. I tak ale elektromobil dostal pořádně zabrat. Spotřeboval 66 kWh, takže průměrná spotřeba dosáhla 16,7 kWh/100 km.

vlastní

55 Comments on “Slovenský nadšenec otestoval výdrž Tesla Model 3 v zimě”

        1. na slovensku už 40ti letý MEKTIN přeci dávno ve velkým
          na slovensku už 40ti letý MEKTIN přeci dávno ve velkým jede, to jenom burešova kolon(oskop)ie musí ještě chvíli redukovat populaci…

          https://twitter.com/kalousekm/status/1365629881120358407

          a králikovat amerikánský předražený provizový malá domů propagandistický vejmldy Eli Lilli…

          https://www.novinky.cz/domaci/clanek/prvni-pacientka-ktera-dostala-bamlanivimab-odesla-po-aplikaci-domu-40352275

          https://finance.yahoo.com/quote/LLY?p=LLY

          https://www.youtube.com/watch?v=C-WIwIo56TI

          … to když remďák se loni nechyt a nevynesl dost páč to byl fejk…

          https://nasregion.cz/vlada-koupila-remdesivir-za-200-milionu-pacientum-nepomaha-190023/

          https://www.aazdravi.cz/remdesivir-je-predrazene-pozlatko-stary-lek-za-par-korun-vyleci-koronavirus-spolehliveji-rika-cesky-epidemiolog/

  1. jak každej kulišák si ted užívá když byla zas jednou
    jak každej kulišák si ted užívá když byla zas jednou pořádná zima elektromobilní dojezdy coo, jako kdyby uměli jezdit jen kolem komína boco – takovej starodávný fejk:))

    od -1 až po -5 °C, což je pro elektromobil opravdu velká zátěž ?? to má být ftip? A co takhle opravdových zimních -25Céček soudluzi :))

    https://www.youtube.com/watch?v=7TwOE7UfSAw

    Podstatný sou 2 věci :
    1) tesla žere v klidu naprázdno 500Wh/den jak odesílá data do Fremontu nebo Šanghaje podle toho kde byla vyrobená (ta čínská odesílá samozřejmě víc jak divá 😉

    2) tesla vytápěním baterky žere elektřtinu a to zhruba +10% běžný spotřeby žádná tragedy :))

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

  2. Tak přesně tyhle články alektromobilitě jen ubližují,
    Tak přesně tyhle články alektromobilitě jen ubližují, ukazují jak je elektromobil pozadu s dojezdem a hlavně jak je špatná a drahá nabíjecí síť. Stejně jako článek s 1300 Km kolem republiky.

    Jako dát 400 Km s nejlepším elektromobilem současnosti s hodnotě skoro 2 mega. V teplotě těsně pod bodem mrazu a ještě to brát jako úspěch. Sorry jako..

    Být to ujeté v Citigu za 400 tis. I třeba s jedním krátkým 30 minutovým nabíjením při pauze, tak neřeknu nic.

    1. No je to váš názor. Možno keď si pozriete video získate
      No je to váš názor. Možno keď si pozriete video získate cenné informácie. A a šlo to spraviť aj inak, mohol som na 15 minút po ceste auto nechať nabíjať na rýchlo nabíjačke a celú diaľnicu by som mohol ísť 130 km/h. A myslím že práve tieto testy ukazujú ľuďom že to ide. Chápem nikdy nikto nevyhovie každému.

      1. To je snad jedno jak často, jaký jezdím trasy.
        Je tomu asi

        To je snad jedno jak často, jaký jezdím trasy.
        Je tomu asi rok a Norové dělali v zimě test asi 20EV ohledně dojezdu. Tesla tam měla papírový dojezd 560 Km a v testu kolem 400 Km. To je normální jde o spotřebu a kapacitu baterky. To pochopí i malé dítě a teď někdo na Slovensku udělá test, vyjde mu stejný dojezd jako jim a bere se to jako nějaká senzace že to ujede tolik. ještě aby to neujelo když to má 80 kWh baterku.

        Mimichodem pitomý Citigo za 1/4 ceny tý Tesly mělo pokles dojezdu z 250 na 220 Km takže mnohem menší a to i %.
        A to nemá vytápěnou baterku ani tepelný čerpadlo.

  3. V článku chybí podstatné informace jako:
    – jestli měl

    V článku chybí podstatné informace jako:
    – jestli měl před jízdou vyhřátý interiér
    – jestli bylo sucho
    – jestli svítilo slunce
    – jakou rychlostí jel po dálnici. Ve spotřebě je dost podstatný rozdíl při ryhlosti 90 kmh a 130 kmh

        1. a co si myslíš o léku SCABIORAL-IVERMEKTIN ?? cena 250
          a co si myslíš o léku SCABIORAL-IVERMEKTIN ?? cena 250 Kč…

          https://youtu.be/mOFj8wpcWeE?t=5

          https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/primarka-aro-ivermektin-je-bezpecny-a-zbavuje-telo-viru-40351618

          https://www.novinky.cz/domaci/clanek/brnensky-primar-rezek-po-nasazeni-ivermektinu-se-snizil-podil-pacientu-na-kysliku-40351924

          a fandíš burešově Bamlanivimabu (cena 25.000 Kč 😉 od amerikánské firmy Eli Lilly ?? 😉

          https://finance.yahoo.com/quote/LLY?p=LLY

    1. Všimli ste si že sa šlo väčšinu cesty po diaľnici? Áno
      Všimli ste si že sa šlo väčšinu cesty po diaľnici? Áno žiaľ pri 110 km/h rýchlosti a postupne som musel spomaľovať no jazda po diaľnici a potom mimo diaľnice istý úsek. A vy myslíte že v ponuke sú samé elektromobily ktoré takú cestu zvládnu bez nutnosti zastaviť ? Asi na jednej ruke ich zrátate tie ktoré toto dokážu. Čím viac informácií pre ľudí tým ľahšie si človek vyberá.

      1. Ano, čím více toho severomaďarští koko.ti o sobě na Net
        Ano, čím více toho severomaďarští koko.ti o sobě na Net napráší, tím snazší to mají majitelé spalováků a ostatních non eMrdek – už zdáli tuší, s kým mají tu čest… Vidím Pedant a držím fest volant protože kdo ví, jak v příštím okamžiku mrd.ne v palici narcisovi?

    2. Děkuji autorovi. Podobné praktické zkušenosti jsou cenné,
      Děkuji autorovi. Podobné praktické zkušenosti jsou cenné, protože veřejnost a začínající elektromobilisté jsou léta bombardování pochybnostmi zpočátku organizovanými dinosauřími PR a tradičně trolly s nimiž jste se mohl seznámit v komentářích.
      Reálný 400 km dojezd v neideálních podmínkách je pro ně obrovská facka, protože jim to bere vítr z plachet diskuzí o malé síti nabíječek apod.
      A abych si také přihřál polívčičku pro změnu na jejich oblíbené téma, jak chudáci v EV teda sice dojedou, ale pak tráví nesmyslný čas nabíjením , tak připojuji svou praktickou zkušenost – dobíjel jsem po cestě TM3 na SCH ve Vestci v Praze. Byla to premiéra , protože normálně nabíjím doma ze zásuvky a byl jsem u vytržení. Za 15 min jsem do baterek, které byly na 15% nabití dostal 178 km. Na přítelkyni, která pauzu využila k „odskočení“ a nákupu kávy jsem musel čekat.

        1. Klid, to je oběť doby, když manželka s kamarádkou před
          Klid, to je oběť doby, když manželka s kamarádkou před 15 lety objely Austrálii s dodávkou. Tak o tom věděla rodina a pár kamarádů.
          Když projel část Austrálie Přibáň s Trabantem, tak o tom vznikl kult a seriál…a byla prča vidět fotky z těch míst a co tam tam banda tvůrců obsahu tvořili.. oni byli zapadlí a 20 m od nich skoro hlavní silnice, ale museli tam jet, aby byla šoudva tři.

          Tohle je degenerace lidstva v přímém přenosu… dneska je jedno, co člověk udělal, co umí, nebo dokázal, základ je včas a důsledně každej vaginismus napostovat a nasdílet a nazvat se influencerem.

      1. Veľmi pekne ďakujem za zapojenie sa do diskusie. Som rád
        Veľmi pekne ďakujem za zapojenie sa do diskusie. Som rád že sa nájdu aj ľudia ktorý to vedia oceniť. A áno na Supercharger to ide nesmierne rýchlo a keď človek ide na dlhšiu trasu, krátku prestávku si tak či tak správy na vhodnom mieste.

        1. Že mi to ale trvalo! Než mi docvaklo, že se stát těmihle
          Že mi to ale trvalo! Než mi docvaklo, že se stát těmihle debi.ly před objektivem musejí z objektivních důvodů ! Když totiž severomaďar zde píše, že tak „správy“ na vhodnom mieste tak i já neseveromaďar vím, že ve slově spraví má být měkké „i“. Když to ale vybliješ do objektivu, tak nikdo ani netuší, že jsi nevychodil více než první 3 třídy zakladní školy….. Nebo to tuší tím tuplem? 🙂 🙂

  4. Ještě k mrazům v
    Ještě k mrazům v Texasu:
    https://denikreferendum.cz/clanek/32373-z-mrazem-ochromenych-energetickych-provozu-v-texasu-unikly-tuny-skodlivych-latek
    Shrnuto: mrazy ochromily hlavně těžbu a zpravování fosilních pali, ož způbilo obrovské úky škodlivých látek. Problémy energetického sektoru vyplývají z deregulace tohoto odvětví v 90.letech a ztráty kontroly státu nad ním. Prostě soukromé společnosti, řízené mocnou rukou trhu, investují do krátkodobých aktivit místo do robustnosti a bezpečnosti přenosové sítě.

    1. Test dojazdu bol priamou odpoveďou na otázky stovky ľudí
      Test dojazdu bol priamou odpoveďou na otázky stovky ľudí ktorý sa ma to spýtali či to eektromobil dokáže. Zároveň to je plodná informácia a samého ma to zaujimalo či to pôjde. Podarilo sa a to novšie Teslu sú na Tom lepšie z dojazdom.
      Môžeme to kľudne prebrať bez vulgarizmov a urážok. Ja sa snažím byť prínosom pre elektromobilita bilitu a keď sa dá snažím sa prinášať videá a tému ktorú iný nerobia.

                1. a obcuje s uhlovodíkovými palivy, jsi zapomněl dodat.
                  a obcuje s uhlovodíkovými palivy, jsi zapomněl dodat.

              1. Ano, já tady vysloveně dřu, odříkám se mnoha požitků a
                Ano, já tady vysloveně dřu, odříkám se mnoha požitků a pálím svůj drahocenný čas bez nároku na mrzký peníz, abych k bezbřehému přehánění a adorování elektrombility, které tomuto způsobu dopravy dělá tu nejhorší službu, poskytl oponentí názor.

                runner42 the saint

                1. No a zatial ju iba podporujes, za co ti dakujeme.
                  No a zatial ju iba podporujes, za co ti dakujeme.

                2. Ano máte pravdu, nic a nikdo není pro dobro věci horší,
                  Ano máte pravdu, nic a nikdo není pro dobro věci horší, než zapálený amatér bez hlubší znalosti problematiky, který zdůrazňuje pozitiva, popírá negativa a nechce slyšet realitu.

          1. Dojezd elektromobilu v zimě má na youtube stovky a tisíce
            Dojezd elektromobilu v zimě má na youtube stovky a tisíce videí, jsou o tom bambiliony článků a triliony diskusí – jako jo baví vás to, ok, dělejte si to, ale už s tím žádnou uvažovatelnou přidanou hodnotu nepřinesete – to jste přišel o 3-5 let déle, kdo ty informace chtěl mít už je má, ostatním je to u zadele, ale ok je to free cool in hipster a trendy taky být youtuber a tvůrce obsahu, co je ve flow – popravdě v dnešní době lepší, než vymetat zavřené bary.

Napsat komentář