Plně elektrická dodávka Nissan e-NV200 vyvedená v tradičních firemních barvách Harrods bude denně rozvážet zboží zákazníkům tohoto obchodního domu.
foto: Nissan
Více než 100 let poté, co tento legendární londýnský obchodní dům rozšířil svůj vozový park o první elektromobil, se Harrods k technologii pro elektromobily navrací, a to prostřednictvím plně elektrické dodávky Nissan e-NV200.
Britský obchodní dům se tak řadí po bok společností, které ve svém vozovém parku již mají bezemisní Nissan e-NV200. Nissan doposud v Evropě firmám prodal více než 27 000 elektromobilů.
Plně elektrickou dodávku si společnost Harrods převzala od Nissanu před svým luxusním obchodním domem ve čtvrti Knightsbridge. Nissan e-NV200 je pro distribuční účely a potřeby domu Harrods speciálně upraven.
Nákladový prostor dodávky je kompletně chlazený a obsahuje regály, které zajišťují optimální podmínky pro přepravu čerstvých potravin. Aby byl vůz společnosti Harrods v ulicích města snadno rozpoznatelný, došlo i na úpravu exteriéru, který je vyveden v tradiční firemní zelené a zlaté.
Nissan e-NV200 má na jedno nabití dojezd 170 km (NEDC). To znamená, že vůz lehce zvládne týdně rozvézt až 50 zásilek, přičemž v oblasti Londýna najede průměrně 241 km a v Harrods jej tak bude stačit nabíjet pouze jednou týdně.
S náklady na provoz, které činí pouhopouhých 0,03 eura na kilometr, je Nissan e-NV200 praktickým alternativním řešením dopravy s pozitivním dopadem na kvalitu ovzduší v centru města.
V roce 1919 obchod používal americké elektromobily Walker, které měly místo pneumatik plné gumové obruče. Elektrický vozový park, který rozvážel zboží londýnským zákazníkům obchodu, se později rozrostl na 60 vozů.
Rostoucí obliba zážehových motorů pak ale způsobila postupný ústup elektromobilů z provozu. Nissan však vyvinul a představil novou infrastrukturu i technologie, a tak se může plně elektrická dodávka do vozového parku obchodu Harrods znovu vrátit.
Guy Cheston, který v Harrods pracuje jako ředitel pro prodej, k tomu řekl: „Vývoj inovativních technologií má v naší firmě silnou tradici, a to jak v prostředí obchodu samotného, tak i mimo něj. První elektromobil jsme začali používat před 100 lety a společnost Harrods se tak zařadila mezi první firmy ve Spojeném království, které si vybudovaly plně elektrický vozový park. Od těch dob šla technologie pro elektromobily velmi rychle vpřed a v současnosti už představuje mnohem udržitelnější řešení přepravy. Nissan je v technologiích pro elektromobily špičkou a model e-NV200 tak pro nás byl samozřejmou volbou. S jeho pomocí je naše každodenní rozvážka zboží efektivnější a udržitelnější.“
Takže v roce 1919 měli 60 elektrododávek a teď maj s
Takže v roce 1919 měli 60 elektrododávek a teď maj s velkým humbukem jednu jedinou??? Zbytek asi zavážej osvědčenejma dízlama.
A na co tak dlouho čekali? Vždyť eNV-200 se poflakuje na trhu už pár let.
TÝDNĚ až 50 zásilek???
Nespletl si pan redaktor při
TÝDNĚ až 50 zásilek???
Nespletl si pan redaktor při překladu slova „daily“ a weekly“. Jestli jedno auto rozveze obchodu 50 zásilek za týden, tak je i zadarmo drahé.
Pan redaktor to prelozil pomerne dobre: „The e-NV200 has a
Pan redaktor to prelozil pomerne dobre: „The e-NV200 has a range of up to 170 km on a single charge*, which means it is easily capable of making up to 50 deliveries per week covering an average distance of 241 km in the London area with Harrods only needing to charge it once a week.“
Bludy pochazeji z tiskovky Nissanu.
Těch bludů je tam víc než per week / per day.
Dejme tomu,
Těch bludů je tam víc než per week / per day.
Dejme tomu, že e-NV200 dokáže ujet na jedno nabití za naprosto ideálních podmínek těch 170km. Ovšem jestli najede průměrně 241km, tak jestli dobře počítám, tak 241 : 170 je určitě víc než 1. Kdyby napsali 2x, tak by to bylo očividně blíž pravdě… tak jako mnohem reálnějších 120km na jedno nabití.
Hrůza.
Hrůza.
Taky su z toho celé zmatené. Jednak už jsme měli
Taky su z toho celé zmatené. Jednak už jsme měli zkušenost s el.dodávkou Mercedesu pro cukrárnu, že chlazení nákladového prostoru sežralo veškerý dojezd, druhák má dle článku Nissan e-NV200 na jedno nabití dojezd 170 km (NEDC). To znamená, že vůz lehce zvládne týdně rozvézt až 50 zásilek, přičemž v oblasti Londýna najede průměrně 241 km a v Harrods jej tak bude stačit nabíjet pouze jednou týdně. Takže fakt najede denně 241/7=34 km, při dělení 5 pracovními dny 48 km? Vždyť to najede moje žena do práce a zpět? A ujede to za +-50 minut. To tam to auto fakt bude zbylých 23 hodin stát jako reklamní poutač? Zvláštní. Ale asi to mají nějak ošéfované.
,
Bude se testovat a přitom současně i propagovat
Bude se testovat a přitom současně i propagovat ?
https://www.novinky.cz/auto/433973-ceska-policie-dostane-k-bezplatnemu-testovani-11-elektrickych-bmw-i3.html
Jo,jo, uz jsem je videl u Vypichu v Praze na nakladaku 3
Jo,jo, uz jsem je videl u Vypichu v Praze na nakladaku 3 kousky….Tak jen houst a vetsi kapky….
241 km týdně – u e-NV200 doporučuji nabíjet alespoň 2x na
241 km týdně – u e-NV200 doporučuji nabíjet alespoň 2x na 80%. S 20ti a méně % se už vyjíždí ze základny s nic moc pocitem, pokud není trasa vyloženě velmi krátká (třeba do 5ti km včetně rezervy na klid; s 20ti % se dá eNvéčkem ujet i 20 km, ale zkuste si to – nestojí to za to).
Pěkné
Pěkné retro
https://www.youtube.com/watch?v=XY3flRm-KW0
Pizza Žilina
https://www.youtube.com/watch?v=G-RyLfZYnr8
No to není žádný super počin a s dotací a nabíjecí
No to není žádný super počin a s dotací a nabíjecí infrastrukturou v UK není o čem mluvit.
U nás v Brně jezdí v soukromých firmách 2 eNV-200 v denním provozu rozváží zboží a materiál po městě a okolí už 2 roky.
A pizzerie, dáme jídlo apd. ani jedna ! Mají stovky smraďochů, byť maloobsahových, jejichž jedinným nákladem jsou 2 150gr. pizzy a smradí a smradí…..
Přesně – na rozvoz pizzy je vhodný jen a pouze elektromobil
Přesně – na rozvoz pizzy je vhodný jen a pouze elektromobil – stačí i e-skútr nebo upravená vhodná e-koloběžka. Spalovák je přesně špatně!