Pod jménem Škoda Auto DigiLab China založila Škoda Auto v Pekingu další odnož své inovační dílny, která se propojí s místní startupovou komunitou, aby s ní mohla spolupracovat na projektech.
foto: Škoda
V centru pozornosti budou stát oblasti mobility budoucnosti, digitalizace a vývoj a realizace nových obchodních modelů. Předseda představenstva společnosti Škoda Auto, Bernhard Maier, říká: „Jak v Praze, tak i v Tel Avivu se oba naše DigiLaby už ve startupové komunitě pevně etablovaly. Čína je v celosvětovém měřítku jedním z inovátorů digitalizace. Pro nás je proto logické, že budujeme další odnož – Škoda Auto DigiLab China – abychom i v Číně získali přístup k důležitým technologiím budoucnosti.“
Prezident společnosti Škoda China, Dr. Ralf Hanschen, dodává: „Nový Škoda Auto DigiLab China přivede naše digitální podnikání a služby mobility příští generace na místní trh. Inovační centrum bude jakožto nejmladší člen rostoucí globální inovační sítě vyvíjet řešení mobility a služby pro Čínu, Evropu a pro zbytek světa.“
Se založením Škoda Auto DigiLab China automobilka nyní disponuje platformou na svém celosvětově největším trhu, kde může společně s lokálními startupy a kreativními talenty vyvíjet nové digitální služby a řešení mobility.
foto: Škoda Auto
Jako první z těchto tří center byl na začátku roku 2017 založen Škoda Auto DigiLab v Praze, v lednu 2018 zahájil provoz spin-off Škoda Auto DigiLabu v izraelském IT-hotspotu Tel Aviv – jako společný podnik s izraelským importérem Champion Motors. S oběma inovačními dílnami Škoda trvale posílila své digitální vývojové a inovační kompetence.
V roce 2019 se ve Škoda Auto DigiLabu China rozjedou zajímavé projekty, jedním z nich je služba, která umožňuje doručování zboží přímo do zavazadlového prostoru vozu. Tým ve Škoda Auto DigiLabu China intenzivně jedná s potenciálními partnerskými doručovacími společnostmi ohledně zahájení testovacích a pilotních projektů.
Dalším projektem je služba „CareDriver“ pro zájemce, kteří potřebují asistenci při přepravě. Speciálně proškolení řidiči nabídnou s vozem Škoda Kodiaq nebo Superb službu převozu ode dveří ke dveřím, aby tak doplnili mezery pro přepravu pacientů – současně tuto službu budou využívat také soukromé nemocnice, aby svým pacientům umožnily pohodlnější a méně stresující cestu do nemocnice.
Koncem března skončil v Pekingu první hackaton, který pořádala Škoda China, s názvem „Clever Mobility Services for better life“. Na dvoudenní akci, která se konala ve spolupráci s informační platformou a startupovým inkubátorem Innoway, dorazilo celkem 88 účastníků, kteří proti sobě nastoupili v různých kategoriích. Innoway sídlí v bezprostředním sousedství některých nejrenomovanějších čínských univerzit uprostřed Pekingského Silicon Valley – Zhongguancun – a je pro značku Škoda ideálním partnerem při realizaci strategických plánů.
Ve více než 40 projektech se Škoda Auto DigiLaby zabývají mimo jiné tématy, jako je sdílená ekonomika, služby mobility, digitalizace, konektivita a elektromobilita. Rozsah je velký: sahá od vývoje nových myšlenek a konceptů na optimalizace dopravních toků až po řešení mikromobility pro města.
Dobrá zpráva. Snad se jim ta elektromobilita podaří.
Dobrá zpráva. Snad se jim ta elektromobilita podaří.
Tak uz zacal presun vyvojovych pracovist z Ceska do Ciny. To
Tak uz zacal presun vyvojovych pracovist z Ceska do Ciny. To musime oslavit, to da rozum. Hurrrrra. A urcite budeme slavit az se sem budou dovazet hotova auta.
Ale blbost, to jenom Škodofka si myslí, že když založí
Ale blbost, to jenom Škodofka si myslí, že když založí „laborku“ kterou nazve digi, tak se jí tam sami slétnou ajnštajonové ze startupů a voni budou hned na špici vývoje. Cha cha cha :)))))
Neznám, ale nikoho kdo si spojuje značku Škoda se špičkovou technologií, takže se jim tam asi budou težko tahat lidi. Samotné Porše mělo dost problém sehnat 1500 lumenů aby mohly udělat Taycan a nakonec nebudou mít ani autpilota protože to v Audi, který je vyvíjí pro celej koncern nestíhaj. Kolik lidí se asi požene do nějaký Škodice, která má z centrály povoleno jen přidávat maximálně smárt teda pardon clever škrabku. To nezní moc háj tech… :-///
Hodně štěstí s tí pértinaxóm. :)))
off
Celoelektrická Toyota je tu, ale v Číně. Tam už ale 2
off
Celoelektrická Toyota je tu, ale v Číně. Tam už ale 2 modely pár let vyráběj pod jinejma značkama.
Toyota debuts all-electric C-HR/IZOA models prior to 2020 China launch
https://electrek.co/2019/04/16/toyota-electric-chr-izoa/?fbclid=IwAR1fD6apWzYHn9NXStTzDWHHz-vnaV6eCsN2Y2CehChR1SJLW1KHTUV49lk
.
.
.
.
Zajímavá otázka…
…je to víc o počtu vývojových
Zajímavá otázka…
…je to víc o počtu vývojových dílen, nebo o motivaci, srdcařích a tvůrčímu ovzduší?