Škoda začala vyrábět baterie pro plug-in hybridy koncernu Volkwagen

Škoda ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila první sériové komponenty pro elektrické automobily koncernu Volkswagen.

Na výrobní lince pracuje 13 robotů o nosnosti od 210 do 500 kilogramů. Zajišťují transport mimořádně těžkých nebo objemných dílů nebo šroubovávají víka na bateriové moduly.
foto: Škoda

Škoda vyrábí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridy na bázi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje:

„V listopadu 2017 se koncern Volkswagen rozhodl pověřit společnost ŠKODA AUTO výrobou elektrických komponentů pro plug-in hybridní vozy – to je důkaz enormní důvěry. Mezitím jsme zde přijali potřebná opatření a tento úkol důsledně splnili. Vysokonapěťové baterie vyrobené v Mladé Boleslavi dokládají vysoké technické know-how a jsou výsledkem vynikajícího týmového výkonu všech zúčastněných škodováků.“

Vysokonapěťové baterie z Mladé Boleslavi budou pohánět plug-in hybridy koncernu Volkswagen, vycházející z modulární platformy MQB. Baterie se budou používat například v modelu Škoda Superb iV, jehož výroba bude zahájena v září 2019 v závodě v Kvasinách.

Škoda investovala do výrobních linek na vysokonapěťové baterie 25,3 milionů eur. S přípravou závodu v Mladé Boleslavi na výrobu elektrických komponentů začala značka před dvěma lety. Počáteční výrobní kapacitu 150 000 kusů ročně Škoda Auto v příštích letech ještě rozšíří.

Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů společnosti Škoda Auto, říká: „Pro nás je tato technologicky vysoce náročná výroba bateriových systémů důležitým krokem při přechodu k elektromobilitě. Výrobu elektrických komponentů budeme dále rozšiřovat. Při budování potřebných kompetencí sázíme na výměnu zkušeností mezi odborníky v našem celokoncernovém svazku Volkswagen Group Components, kde se koncentruje know-how od bateriových článků až po recyklaci. „

Škoda investovala do výrobních linek na vysokonapěťové baterie 25,3 milionů eur. S přípravou závodu v Mladé Boleslavi na výrobu elektrických komponentů začala značka před dvěma lety.

Škoda investovala do výrobních linek na vysokonapěťové baterie 25,3 milionů eur. S přípravou závodu v Mladé Boleslavi na výrobu elektrických komponentů začala značka před dvěma lety.
foto: Škoda

Ve výrobě elektrických komponentů přímo nebo nepřímo pracuje zhruba 200 zaměstnanců. Na výrobní lince se bateriové moduly nejen montují, ale také testují a před montáží do vozů i nabíjejí. Bateriové články a moduly, základní součásti trakčních baterií, nakupuje společnost Škoda Auto od externích dodavatelů.

Také co se týče výrobních zařízení, využila společnost Škoda Auto celosvětovou síť koncernu Volkswagen. Na výrobní lince pracuje vedle zaměstnanců podniku také 13 robotů KUKA s nosností od 210 do 500 kilogramů.

Většina těchto strojů zajišťuje transport velmi těžkých nebo objemných dílů. Vychystávají například bateriové moduly na montážní linku a nakládají hotové baterie na přepravní palety. Další roboty pomocí šroubovacího vřetene a automatických úchopů ve velice krátké době našroubují na bateriové moduly víka baterií, která mají 39 šroubů.

Vedle nových výrobních technologií se společnost Škoda Auto při přípravě výroby vysokonapěťových baterií také intenzivně zabývala dalšími specifickými tématy, mimo jiné i oblastí bezpečnosti práce, požární ochrany, řízení kvality a logistiky.

Práce na montážní lince vysokonapěťových baterií vyžaduje mimořádná bezpečnostní opatření, řada elektrických součástek navíc velmi citlivě reaguje na elektrostatický náboj.

Škoda Auto také přestavěla své expediční sklady tak, aby pojaly vysoký počet těžkých baterií. Kromě toho byla implementována specifická protipožární opatření a preventivní opatření pro nakládání s poškozenými bateriemi.

tisková zpráva

52 Comments on “Škoda začala vyrábět baterie pro plug-in hybridy koncernu Volkwagen”

    1. Mělo tam být, že se baterie spíše sestavují bylo by to
      Mělo tam být, že se baterie spíše sestavují bylo by to přesnější. Když protože je baterie výrobek, tak se logicky asi musí vyrábět.

      Výroba probíhá sestavováním z už předsestavených modulů, každý modul je z několika článků.

  1. němec ministr hospodářství Altmaier oznámil druhý
    němec ministr hospodářství Altmaier oznámil druhý projekt na výrobu baterií na území EU 😉

    2há grupa BMW + BASF + Varta
    1vní grupa PSA Peugeot Citroën Vauxhall Opel a Saft

    *Oba jsou důležité projekty společného evropského zájmu (IPCEI)
    *Němec má mít v obou rozhodující podíl! ;))

    https://www.euro.cz/byznys/evropska-gigafactory-cislo-dve-bmw-basf-a-varta-1465345

    1. Přijela loď? No v Anglii teď už na auta nemají, šetří
      Přijela loď? No v Anglii teď už na auta nemají, šetří na listopad, tak se jen prodává co bylo objednané :

      Zcela jasně ji vidím na prvním místě Ford a VW podvedli statistiku.

      1 Ford Fiesta – 3,978 registrations
      2 Volkswagen Golf – 3,439
      3 Tesla Model 3 – 2,082

  2. Libi se mi ty hliníkový krabice, dělají to nějak
    Libi se mi ty hliníkový krabice, dělají to nějak precisně.

    To v Kie mám baterky kryté jen slabým plechem, z boku jsou vidět dráty i články. Konektory k BMS. Když mě praskne pet lahev v kufru natečete to přímo do článků…

    Bojim se že nabudou na těch PHEV tak moc vidělávat jako korejci.

  3. Je skvělé, že si Němci nepřevedli vešekrou High-Tek
    Je skvělé, že si Němci nepřevedli vešekrou High-Tek výrobu k sobě domů a Škoda může ukázat co dokáže. To zajistí naši zemi ekonomickou stabilitu i v době až nebudou potřeba motorárny a další dodavatelé komponent pro spalováky.

    1. Naivko…. jsme montovna západu a montovnou zůstaneme. Proto
      Naivko…. jsme montovna západu a montovnou zůstaneme. Proto zavedli sankce na Rusko, protože export mimo EU z ČR (asi nejen z ČR) od vstupu do EU vzrostl a mzdové nůžky CZ-DE se zvětšily. To si nesmíme dovolit být nezávislí na EU, musíme otročit!! 🙂

      = logicky EU škodí, nic pozitivního nám nepřineslo.

      1. Ale houbelec. U nás je i vývoj a jak vidíš v článku, tak
        Ale houbelec. U nás je i vývoj a jak vidíš v článku, tak mu Němci věří.

        A kdybychom nebyli v EU a měli problémy při obchodu s našimi hlavními obchodními partnery, tak bychom už podle tebe byli všichni asi miliónáři. 😀 A pak kdo je naivka 😀

        1. Tobě stačí říct málo, i základní logika ti evidentně
          Tobě stačí říct málo, i základní logika ti evidentně dělá problémy 🙂
          víš vůbec, že nejlepší růsty ekonomik mají dlouhodobě v Evropě země mimo EU? Přidej to k tomu exportu a už víš z nuly nekonečně více o „prospěšnosti“ EU 🙂

          je vidět, že tobě stačí cokoliv říct a sežereš, aniž bys znal jediné čísílko či více faktů o problematice, to je smutné, jak jsou Češi snadno ovlivnitelní 🙁

          už se konečně prober a uvědom si, jaká monstra nám v EU „vládnou“:

          https://is.gd/8dcDeZ

                1. který fakt máš konkrétně na mysli?… ale asi jsi jen
                  který fakt máš konkrétně na mysli?… ale asi jsi jen typický lhář, proto neřekneš nic konkrétního, jako obvykle 🙂

                2. Nemám na mysli žádný konkrétní tvůj fakt, protože to
                  Nemám na mysli žádný konkrétní tvůj fakt, protože to nejsou fakta, ale bláboly.
                  A diskutovat s tebou nemá cenu, protože nejsi schopen zodpovědět jedinou konkrétní otázku (viz moje diskuze níže) a jen plácáš nesouvisející sra*ky, abys nemusel odpovědět na to, na co se tě v diskuzi ptám.
                  Jinak přeji hezký víkend.

          1. Jako třeba které? Bělorusko? Bosna a Hercegovina nebo
            Jako třeba které? Bělorusko? Bosna a Hercegovina nebo Moldávie? Prostě státy, kde by chtěl žít každý 😀

            Norsko ani Švýcarsko to nebude, protože ty patří stejně jako všechny vyspělé evropské státy k těm pomalu rostoucím.

            A normálně takové Slovensko, které je dokonce k Eurozóně si dovoluje růst rychleji než my. Parchanti 🙂

              1. LOL. Kde tam počítám byť jedno z nich? 😀 A co s tím má
                LOL. Kde tam počítám byť jedno z nich? 😀 A co s tím má průměr či medián vůbec společného? 😀

                Podle mě tu jenom hážeš výrazy o kterých netušíš co znamenají a marně doufáš, že druhá strana taky nemá páru :DD

                1. To je prostě jenja, no 🙂 Občas vyleze z té své
                  To je prostě jenja, no 🙂 Občas vyleze z té své zemljanky, vygeneruje spoustu hloupých příspěvků, všem vynadá do blbečků a zase zaleze a je od něho tak týden pokoj. A takto periodicky se to pěkně opakuje 🙂

    2. Moc to s tím optimismem nepřehánějte, všechny komponenty
      Moc to s tím optimismem nepřehánějte, všechny komponenty se dováží od externích dodavatelů z celé Evropy v ŠA probíhá pouze kompletní montáž battery packu (který je navíc pouze modernizací několik let staré baterie z prvního PHEV Passata a o hi-tech se moc nedá mluvit).

  4. Dokud nebude plně EV Škoda s dojezdem min 500 km, u nás
    Dokud nebude plně EV Škoda s dojezdem min 500 km, u nás bude u skutečných a použitelných EV vládnout jen Tesla ze 100 %, jako je tomu i nyní. BMW, Leaf a podobné hračky nemohu brát vážně 🙂

    Musíme počkat, kdy nám náš páníček ze západu a loudil miliard Kč do Německa, milostivě svolí k takové výrobě 🙂

    Stejně ty baterie budou záměrně vyráběny tak, aby víc jak 300 tis. km nepřežily, tak jak záměrně dle 3 vysoce postavených lidí přímo ze Škodovky se tak skutečně děje. Tedy Tesla ani tehdy asi nebude mít konkurenci. Ta totiž vyrábí téměř na 1 mil. km. důležité součástky.

    1. Jenjanku, chlapce, to mi musis vysvetlit. To si na troli farme
      Jenjanku, chlapce, to mi musis vysvetlit. To si na troli farme mezi sichtami nepredavate informaci, jakou roli ten ktery nick zrovna hraje? Nebo jak si jinak vysvetlit, ze jednu znacku jeden den zatracujes a druhy vychvalujes.
      Ne po je to proste „svrbi me rit, chvalim, svrbi me kulky, hejtuju“?
      Predem dik za objasneni.

    2. Jojo, baterky budou mít přímo na sobě tachometr a přo 300
      Jojo, baterky budou mít přímo na sobě tachometr a přo 300 kkm se přetaví pojistky…
      „…dle 3 vysoce postavených lidí přímo ze Škodovky se tak skutečně děje.“ – Kdepak si to mohu od nich přečíst, abych si rozšířil obzory…

                1. Já to vím, ale ty máš problém chápat psaný text. Jestli
                  Já to vím, ale ty máš problém chápat psaný text. Jestli ti tam chybí otazník, abys pochopil, že je to otázka, tak ti to zopakuji: Kdepak si to mohu od nich přečíst, abych si rozšířil obzory?
                  A já ti odpovím tvoji otázku na můj věk. Je mi 45. Teď mi, prosím, na otázku odpověz ty. Děkuji.

                2. ne, je ti 13, bo také odpovědi sis ani nevšiml 🙂
                  ne, je ti 13, bo také odpovědi sis ani nevšiml 🙂

                3. Bohužel mi 13 není, co bych za to dal. 🙂 Odpovědi jsem si
                  Bohužel mi 13 není, co bych za to dal. 🙂 Odpovědi jsem si opravdu nevšiml, tak mi ji, prosím, dej do uvozovek. Zatím jsem se dočetl nesouvisejících blábolů, ale přímou odpověď na moji otázku nikoliv. Děkuji.

        1. Tak mi ten ban dej. A jestli to neumíš, tak o tom
          Tak mi ten ban dej. A jestli to neumíš, tak o tom mlč.

          Těch tvejch 500km je kardinální kravina, nedá to reálně žádný EV a stejně tak to nedá ani Tesla. Najel jsi to už s nějakým jejím autem? A cestu po rovině bez klimy za kamioen nepočítám. A to, že to píšou jejich auta na palubce ukazuje akorát neschopnost ukázat reálný dojezd.
          A životnost jejich článků je zatím pouze odhad, kterej těžko něčím podložit. Není důvod, aby na tom byl jinej výrobce zásadně jinak. Moje zde už několikrát uváděna zkušenost s TMX rozhodně neukazuje na jějakou minimální degradaci, ale spíš průšvih.

                1. No jasně, jak říkám, tady je to od zdi ke dzi. Běž si
                  No jasně, jak říkám, tady je to od zdi ke dzi. Běž si někam onanovat nad fotkou Tesly a až si to zkusíš, napiš.

Napsat komentář