Škoda vyznamenána za ekologicky šetrnou logistickou inovaci

Škoda Auto byla vyznamenána za své unikátní transportní řešení cenou Obal roku 2016. Porotci České obalové asociace SYBA vybrali inovativní logistickou technologii společnosti jako nejlepší koncepci v kategorii Automotive.

Logistická řešení, která šetří zdroje, mají ve společnosti ŠKODA AUTO dlouhou tradici. Již v roce 2000 vsadila mladoboleslavská automobilka na recyklovatelné dřevěné konstrukce pro kontejnerovou přepravu na tuto technologii, kterou i nadále vyvíjela.
foto: Škoda

„Neustále pracujeme na tom, abychom logistiku ve společnosti ŠKODA AUTO udělali ještě efektivnější a šetrnější k životnímu prostředí,“ vysvětluje Jiří Cee, vedoucí logistiky značky ŠKODA.

„Oblast logistiky plně stojí za cíli strategie udržitelného rozvoje „GreenFuture.“ Naše nové transportní řešení 4-v-1 je dalším důležitým krokem k dosažení našich ambiciózních ekologických cílů,“ dodává.

Pro přepravu lakovaných karoserií z kmenového závodu v Mladé Boleslavi do indického závodu ve městě Aurangabad vyvinula automobilka ŠKODA ve spolupráci s dodavatelem obalů, firmou Pilous, inovativní systém 4-v-1.

Česká automobilka přitom využívá zcela nové, pro každou modelovou řadu speciálně zhotovené dřevěné konstrukce, které optimálním způsobem využívají přepravní prostor v kontejneru.

Pomocí chytrého systému nosníků jsou v omezeném prostoru dvě karoserie uspořádány horizontálně na dně a další dvě šikmo přesazené nad nimi. Další výrobní díly lze přišroubovat a přepravit v určených místech kontejneru.

Transportní řešení 4-v-1 snižuje počet kontejnerů o čtvrtinu. Díky tomu ušetří ŠKODA AUTO na 13 270 kilometrů dlouhé přepravní trase více než 800 tun CO2 ročně. Téměř všechny použité materiály jsou navíc plně recyklovatelné.

Jestliže na přelomu tisíciletí byly v jednom kontejneru přepravovány dvě karoserie, v roce 2006 už se na cestu do Indie vydávaly tři karoserie včetně všech dílů nezbytných pro konečnou výrobu. Po vyvinutí nového řešení a jeho rozsáhlých testech ŠKODA nyní sází na transportní systém 4-v-1.

Toto ekologičtější logistické řešení nyní ocenila Česká obalová asociace SYBA. Z velkého počtu přihlášek v kategorii Automotive vybrala porota kontejnerový systém 4-v-1 společnosti ŠKODA AUTO a udělila mu cenu „Obal roku 2016.“

auto Škoda vyznamenána za ekologicky šetrnou logistickou inovaci

foto: Škoda Auto

ŠKODA AUTO zastřešuje veškeré ekologické aktivity strategií „GreenFuture“, která spočívá na třech pilířích: „GreenProduct“ se zabývá vývojem co nejekologičtějších vozů z hlediska spotřeby paliva, ale i materiálů a recyklovatelnosti.

Prostřednictvím pilíře „GreenRetail“ podporuje značka své prodejce a servisy v ekologicky šetrném hospodaření. „GreenFactory“ shrnuje veškeré aktivity ve prospěch maximálně šetrné výroby z hlediska úspory zdrojů.

K tomuto pilíři patří také koncept „GreenLogistics“ pro trvale udržitelná logistická řešení.

tisková zpráva

29 Comments on “Škoda vyznamenána za ekologicky šetrnou logistickou inovaci”

  1. Je úžasné, že jsme
    Je úžasné, že jsme dospěli do bodu,kdy považujeme za jednodušší vytěžit ropu z podzemí, dovézt ji do rafinérie, vyrobit z ní naftu, z té vyrobit pesticidy a hnojiva, rozvést je po celém světě, aplikovat vše na půdu a rostliny, úrodu odvézt do jiné země, zpracovat ji tam a zabalit, výsledný produkt převézt do další země, koupit jej v supermarketu, odvézt autem domů a sníst, než si koupit jídlo od místního sedláka.

      1. Tak tak, v těch velkých
        Tak tak, v těch velkých objemech je to prostě pohoda. Jak Vám řekne každý sedlák či včelař, největší problém je distribuce. Jak z hlediska času, tak ceny a dopravy.
        On se totiž potřebuje věnovat plodinám a zvířeně, ne jezdit po trzích a prodávat. Takže pokud od něj něco chcete, tak bývá třeba jednou za 14 dní na trhu v nejbližším městě, jen v sobotu dopoledne. Když doprodá, odjíždí.
        Nebo musíte Vy jet za ním, přičemž ani prodej ze dvora neznamená, že je tam sedlák či včelař 12 hodin denně jako v Albertu nebo 24 jako v Tescu. Naopak, třeba v Beskydech pro mléko a sýry můžete k nejmenovanému sedlákovi jednou týdně ve čtvrtek odpoledne, jinak máte smůlu.

    1. Kdyby jenom toto. Ale
      Kdyby jenom toto. Ale dospěli jsme i k tomu, že máme kolem rodinných domů, veřejných budovy i v parcích jen de facto šlechtické zámecké zahrady s okrasnými stromy, keři a trvalkami. Místo jedlých zahrad obsahujících vše, co plodí něco k snědku.
      Minimálně v keřovém a stromovém patře, kde to nepotřebuje žádnou údržbu, snad občas zastřihnout, což se u okrasných dělá také. Nepředpokládám, že bychom měli v parcích záhony s bramborami nebo mrkví. Ale maliny, ostružiny, kdoule, muchovníky a další keře a mezi stromy veškeré plodící ovoce by tam být klidně mohly.
      Zatím nám městský asfalt a beton plynule přechází v tzv. betonovou trávu (jednodruhový porost chemicky vyhoněný s vyhubenýni ostatními druhy, prakticky údržbově nejdražší plocha co existuje na zálivku, sekání, hnojení a odvoz posekaného několikrát ročně) a shluky různě velkých tůjí, „hřbitovního kvítí“.
      Já vím, je to naším plebejským původem, kdy se všichni snažíme žít si jako na zámku, jakmile máme více peněz (viz nedávná architektura podnikatelského baroka). A šlechtici měli hospodářské zahrady a spol. vždy mimo repre část. Nám většinou na tu hospodářskou část už nezbývá místo kvůli mega terase, brutálnímu bazénu, houpačkám pro děti, zmíněnému betonovému trávníku a hřbitovnímu kvítí. Taky to bude trvat, než zmoudříme.

      1. Sorry, ale tu moudrost ve
        Sorry, ale tu moudrost ve vyházení houpaček pro děti a vysazení ostružiníkového křoví nějak nevidím. Zahrada většiny lidí je určena na příjemné trávení volného času, ne na rostlinnou výrobu. Specializace činností vedla k tomu, že dnes už není každý farmář, ale někdo je třeba pojištovák a druhý právník.

        1. Nikde to tam není o
          Nikde to tam není o vyházení houpaček, to jste si pane Anonyme doplnil. Ano, zahrada většiny lidí je dnes po zámeckém způsobu určena na příjemné trávení volného času, ne na rostlinnou výrobu.
          Jenže pak si nemůžeme stěžovat na maliny z Maďarska, jablka ze Španělska, jahody z Itálie a další v konečném důsledku nesmysly. Specializace přesto dnes nebrání pojišťovákům a právníkům se o takovou zámeckou zahradu starat do úmoru a trávit tím odpoledne a víkendy, ležet s nůžtičkami v ruce a piplat trávníček kolem dlaždic. Říká se tomu dnes hobby a jezdí kvůli tomu do hobby marketů utrácet neskutečné peníze. Takže ne farmaření a rostlinná výroba, ale prostých pár plodin, které rostou samy a keřů, které se musí stříhat stejně, jak ty tůje. Jen mají bonus navíc – plody. Ostatně stačí se inspirovat válečnou ekonomikou Spojeného království, kde to tak plno rodin na svých zahrádkách a v truhlících teras mělo. Ale nikomu to nenutím, každému dle jeho gusta a rozumu.

          1. Zeravy, kterým se někdy
            Zeravy, kterým se někdy také říká túje a golfové trávníky, bazény toť hlavní priority dnešních zahrad.
            Hrušeň obecná je strom, který na věky zmizel z našich zahrad. A nejen hrušeň!
            A včely nebudou mít co žrát.
            Následujeme Velikonoční ostrov?

  2. No to si snad dělaj
    No to si snad dělaj prd€l, ty 4 auta by tam vyskládalo malý dítě už v r. 2000, ale u Škodovky kůli tomu museli projít vývojem 😀 Té fakt neuvěřitelný. Asi se taky začnu být v prsou kůli každy pitchovině, kterou v práci vymyslím a ušetřím tak jinejm spousty času a starostí.

          1. Ponizene dekuji za udeleny
            Ponizene dekuji za udeleny titul a na oplatku pred spanim odrikam deset teslasu („Neni elektromobilu krome Tesly a Musk je jeji prorok“).

            A ted nam urcite fundovane vysvetlis, jak se v Tesle zachazi s prepravnimi obaly, resp. co delaji zasadne jineho pri preprave US-EU nez Skodovka (ktera je podle Cipisa k smichu) pri preprave CR-Indie. Nebo alespon jestli pouzivaji jednorazove, ktere zahodi, nebo znovupouzitelne, ktere se s vysokymi naklady prevazi zpet do USA.

            Dekuji predem za odpoved.

  3. kraviny. místo toho aby
    kraviny. místo toho aby produkovali již 6 let vyvinutý elektromobil

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

    tak voblbují veřejnost dřevěnýma kravinama jak jsou prý eko. Houby s voctem, Rači dobrovolně spočítejte kolik vaše POKRAČUJÍCÍ produkce DÍZL NAPRÁŠÍ RAKA 😉

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
    kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

          1. to je fakt me taky, stary
            to je fakt me taky, stary dizly to je katastrofa, ty dnesni novy Euro6 s močkou v laufu prášej 100xmín než přidušený TSIčka. Ale jen do ty doby než jim koumak čech vymontuje filtr DPF 😉 …. Takže všechno je to napytel a jediným rozumným řešením se stává Green E-Line nic jinýho nikdy víc :))

    1. Skodovka bez svoleni vw
      Skodovka bez svoleni vw nemuze udelat evcko. Jinak te potesi ze 98 % logistiky ve arealu v Bolce jede na elektrovozickach 🙂 a to vozej i specialni kontejnery odlehcene konstrukce na cele karoserie venku pres celi zavod. A mame uz i roboticke EV ktere rozvazi po hale material. Oni spis setri na lidech nez uspora a ekologie 🙂

  4. Pěkné, pěkné. Jedná se
    Pěkné, pěkné. Jedná se o vynález Š-A nebo je to koncernový způsob balení? Nemyslím to zle, ale vím, že spousta věcí se přejímá napříč koncernem (nakonec právě proto je koncern, aby se šetřilo sdílením výroby a myšlenek) a v Německu to holt dělají s ohledem na marku/euro o nějaký pátek déle, než se za RVHP dělalo u nás…

    1. Oceňuji, že máte
      Oceňuji, že máte pozitivní přístup (bez ironie). Osobně ale nějak nechápu co je na to ekologického, nebo ekologicky šetrného. Ze dřeva které roste v těžce zkoušených českých lesích se vyrobí jednorázová konstrukce, která se na konci cesty spálí (pravděpodobně). Vúbec raději nedomýšlím s jakou ekologickou zátěží, se přepravují téměř hotová auta, zabírající hromadu místa na kontejnerových lodích (nejhorší znečišťovatelé v dopravě) přes půl zeměkoule do země s ultra levnou pracovní silou.

        1. Já zase hádám, že
          Já zase hádám, že nějaká dřevěná jednorázová konstrukce je nákladově pod hladinou jejich rozlišování. Navíc jsem sledoval pozorně video a je to celé na hrubo sešroubované vruty. Takže Ind by to musel nějak opatrně rozmontovat nepolámat:) poslat zpět a čech zase znova vyměřit a znovu sešroubovat vruty. A kolik takových otoček to vydrží? jednu?

            1. A máš pro tohle značně
              A máš pro tohle značně neuvěřitelné tvrzení nějaký zdroj? Fakt se mi to nechce věřit, spíš bych řekl, že v nich zase zpět pošlou něco jiného – to je přece hlavní výhoda unifikovaných přepravních kontejnerů, že jdou použít univerzálně na všechno.

Napsat komentář