Škoda Transportation chce vyrábět v Indii

Plzeňská společnost Škoda Transportion plánuje expanzi do Indie. Podle indických médií uvažuje plzeňský výrobce o postavení továrny v Indii na výrobu vozů metra pro rostoucí indická města.

Vizualizace soupravy metra od Škody Transportion pro metro v Petrohradu.
foto: Škoda Transportion

O záměru Škody Transportion postavit v Indii továrnu informoval český velvyslanec v Indii Miloslav Stašek v rozhovoru pro indická média. „Škoda uvažuje o řadě míst (pro stavu továrny – pozn. redakce) a je blízko rozhodnutí,“ stojí v tiskovém prohlášení agentury EEPC India.

Připomeňme, že EEPC India (Engineering Export Promotion Council India) sdružuje indické strojírenské firmy a stará se o propagaci indického strojírenství, projektů a služeb ve světě. Dle oficiálních stránek EEPC India sdružuje na 12 000 firem všech velikostí.

„Škoda již dodává jednotky pro metro v Dillí, ale chce je vyrábět v Indii, protože řada indických měst jako Džajpur, Kočin, Bengalúr, Laknaú a Bombaj se pustila do výstavby metra,“ říká Stašek.

Škoda Transportion se chce se svými produkty uchytit na gigantickém indickém trhu.
video: YouTube

Podle Staška jsou české společnosti, které jsou velmi silné v dopravním odvětví, připraveny se podílet v Indii na dopravních projektech. Příkladem může být také výstavba vysokorychlostních železničních koridorů.

„Indie se pohybuje v tomto směru a my diskutujeme s Výborem pro železnici o možnosti strategického partnerství,“ říká Stašek a na otázku ohledně indické a čínské konkurenci dodává: „Pro nás je Indie tradiční trh. Máme historii vzájemných vztahů. Nejsou zde jazykové bariery (angličtina – pozn. redakce). Čína je poněkud odlišná a má jazykové bariéry.“

Podle Staška se další kroky budou odvíjet od výsledků parlamentních voleb. Měsíc trvající obří indické volby skončily před pár dny. Podle Staška čeští investoři čekají od nové indické vlády ujasnění některých daňových zákonů a dalších pravidel.

„Chceme v roce 2015 dosáhnout vzájemné obchodní výměny s Indii ve výši dva miliardy dolarů a zvýšit, mimo strojírenský průmysl, také vzájemné investice v oblasti vědy a technologií,“ uzavírá Stašek.

Škoda Transportion slaví úspěchy především se svými trolejbusy, autobusy, tramvajemi a vlaky. V poslední době však s ruským partnerem vyhrála soutěž na dodávku vozů metra do ruského města Petrohrad za dvě miliardy korun.

3 Comments on “Škoda Transportation chce vyrábět v Indii”

  1. Indie země železnici
    Indie země železnici zaslíbená.Železnici využívají každodenně miliony cestujících. Právě Britové za dob koloniální Indie položili základní sít pro potřebu rychlého přesunu lidí/materiálu.

    Při tomto článku, který píše o železniční dopravě bych chtěl poprosit o podporu petice na záchranu cenné budovy vlakového nádraží V Havířově, které má padnout za obět jednoduché matematice ČD/MĚSTA. Budova stála v roce 1969 139 milionů korun. Při přepočtu na dnešní peníze obrovská částka Budova patří do Českého architektonického dědictví a odkazuje na EXPO58 a proto se říká že zastupuje Bruselský stavební styl.Budova patři k nejcennějším stavbám v Havířově

    https://www.youtube.com/watch?v=xvx-bVs7e-k
    https://www.youtube.com/watch?v=zBklOPi8obo
    http://www.stream.cz/gebrianvs/827702-gebrian-vs-havirov
    http://www.stream.cz/troublemaker/10002040-nadrazi-havirov
    http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3
    http://www.kduhavirov.cz/
    http://www.peticehavirov.cz/
    http://www.e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html

  2. !!!!POZOR!!!! Společnost
    !!!!POZOR!!!! Společnost Škoda Transportation zprávu na The Economic Times později dementovala. Proti vyznění zprávy se nakonec ohradil i ambasador Stašek s tím, že nebyl správně citován. A to už nemluvím o úsměvném detailu, že článek na The Economic Times neustále opakuje, že se o továrně na vlaky pro metro uvažuej automobilka Škoda Auto;)

Napsat komentář