Škoda společně s partnery vyvíjí závodní elektromobil pro rallye

Škoda elektrifikuje. Na úspěch elektromobilu Škoda Enyaq iV navazuje dalším projektem, tentokrát závodním rallye elektromobilem.

Škoda Motorsport přestavěla závodní vůz Škoda Fabia Rally2 evo na elektromobil
foto: Škoda

Škoda Motorsport spolupracuje se Škoda Austria, Kreisel Electric a Baumschlager Rallye & Racing na vývoji a výrobě koncepčního vozu Škoda RE-X1 Kreisel. Ten bude poháněný elektromotorem a lithium-iontovým akumulátorem.

Škoda Motorsport vyvinula a vyrobila na míru upravenou karoserii a podvozek pro zabudování elektromotoru a akumulátoru. Tento vůz je postavený na šasi Škoda Fabia Rally2 evo, což je s více než 400 prodanými kusy komerčně nejúspěšnější vůz ve své kategorii. Ten je ve standardní verzi poháněn spalovacím motorem VW EA888 o objemu 1,6 l, výkonu 214 kW a točivém momentu 425 Nm.

Rakouská firma Kreisel Electric, dodavatel povinné hybridní technologie pro vozy WRC na Mistrovství světa v rallye 2022, pro tento vůz vyvinula elektromotor o výkonu až 260 kW a maximálním točivém momentu 600 Nm.

Tato firma vyvinula i lithium-iontovou baterii pouužitou v tomto voze s kapacitou 52,5 kWh a napětím 860 voltů. Ta bude kvůli jízdním vlastnostem zabudovaná co nejníže do podlahy vozu a bude mít kapalinové chlazení Shell E-Fluids.

Společnost Baumschlager Rallye & Racing, která je partnerem projektu pro testovací program a budoucí soutěžní aktivity, už začala s testováním vozu Škoda RE-X1 Kreisel. První účast na Mistrovství Rakouska v rallye je naplánována na červenec letošního roku. Pro účast na soutěžích bylo potřeba ještě úspěšně projít homologací u Rakouské federace motoristického sportu (ÖAMTC).

Další technickou podporu bude Škoda Motorsport poskytovat i během dalšího vývoje, který bude probíhat u jejího dlouholetého zákazníka Baumschlager Rallye & Racing. Česká značka vlastněná koncernem Volkswagen nedávno uvedla na trh čistě elektrické SUV Škoda Enyaq iV. Uvedení prvního elektrického závodního vozu je podle vyjádření ředitele Škoda Austria “další mimořádný krok na cestě k elektromobilitě.”

tisková zpráva

9 Comments on “Škoda společně s partnery vyvíjí závodní elektromobil pro rallye”

  1. Proč vyvíjet, nestačí koupit?
    „Pohon náhonem na přední

    Proč vyvíjet, nestačí koupit?

    „Pohon náhonem na přední kola s diferenciálem a s přímým servořízením zadních kol. Při své síle a robustnosti je snadno ovladatelný i v náročném terénu. Umožňují to i širší odpružená kola nové generace. Dojezd při optimálních podmínkách a použití nadstandardních výkonných baterií může být až 100 km.
    Při své síle a robustnosti je snadno ovladatelný i na neupravených cestách či v prostředí, kde je třeba překonávat mnoho obrubníků. Invalidní vozík je vhodný i pro delší a prudší trasy.“

          1. Tohle uz je davno vyresene 😉 Jezdi nabijeci kamiony s
            Tohle uz je davno vyresene 😉 Jezdi nabijeci kamiony s velkejma baterkama (pro 13tis. km nebo nabiti cca 30ti aut), kde muze bejt akumulovana klidne solarni nebo vodni elektrina. Kamion se muze pripojit na mistni sit, ktera muze bejt napajena klidne z mistni stresni FV elektrarny. U formuli to problem vubec neni, ty maji velka depa, kde muzou mit strechy ze solaru. U ralye zase nepotrebuji nabijet tolik, tak by jim stacila i nabijeci dodavka.
            Energie je postupne doplnovana dle dostupneho vykonu na miste. Muze si tam treba rozlozit velkou FVE elektrarnu.

            Takhle to vypada
            https://youtu.be/DE_Kq-gIPzw

Napsat komentář