Škoda představuje novou digitální asistentku Lauru

Škoda Auto představuje novou digitální asistentku: Nové rozšířené hlasové ovládání slyší na jméno Laura a rozumí i plynně proneseným celým větám.

Digitální asistentka Laura rozumí celým větám v šesti jazycích. Využívá standardně dodávanou eSIM kartu a najdeme ji v městském SUV Kamiq a modelu Scala.
foto: Škoda

Digitální asistentka patří do funkčního rozsahu vrcholného infotainment systému Amundsen a je k dispozici pro nové městské SUV Kamiq i kompaktní model Scala. Se zavedením nové digitální asistentky česká automobilka potvrzuje u obou svých modelů v jejich segmentech pozici průkopníků v oblasti infotainment systémů a konektivity.

Nové městské SUV Škoda Kamiq a kompaktní model Scala lze nyní ovládat i pomocí nové digitální asistentky Laura. Je-li vůz vybaven špičkovým systémem infotainmentu Amundsen, stačí jej jednoduše oslovit „Okay, Lauro!“ a aktivovat tak rozšířené hlasové ovládání.

Není nutno mačkat žádné tlačítko ani provádět žádnou další akci. Laura rozumí i plynule proneseným celým větám, řidič nemusí používat žádné přesně určené pokyny nebo fráze.

Laura ovládá šest jazyků a v případě potřeby rozumí i dialektům. Nové rozšířené hlasové ovládání využívající i online data dokáže splnit pokyny nejrůznějších druhů. Zahájí například navigaci k určenému cíli, vyhledá oblíbenou hudbu nebo si nechá nadiktovat SMS.

To všechno Laura zvládá už v šesti jazycích, vedle angličtiny, němčiny a francouzštiny ovládá také španělštinu, italštinu nebo češtinu. V případě potřeby porozumí i dialektům. Díky standardně dodávané eSIM-kartě jsou modely KAMIQ a SCALA vždy online.

To systému Laura umožňuje kombinovat data uložená v paměti infotainment systému s online daty a tím i rychle a pružně reagovat. Přechod mezi online a offline službami probíhá plynule a uživatelé jej nezaznamenají.

Flexibilní dialog s atmosférou přirozeného rozhovoru Dialog s asistentkou Laura může řidič kdykoli přerušit a zadat nový příkaz, aniž by musel vyčkat na dokončení věty systému.

Zadání příkazů tak probíhá mimořádně rychle. Rádio nebo hudební přehrávač se navíc během rozhovoru neztlumí zcela, ale jen mírně, což dotváří atmosféru přirozeného rozhovoru.

Nové funkce digitální asistentky Laury se budou průběžně vyvíjet, dále zlepšovat a rozšiřovat. Systém bude brzy k dispozici i v dalších modelech Škoda.

V budoucnu bude Laura umět například ovládat více funkcí vozu nebo ještě plynuleji reagovat na celé mluvené věty; bude možný i jednoduchý rozhovor. Myslitelné jsou do budoucna také aplikace rozšířeného hlasového ovládání i mimo vozidlo, například v rámci mobilních nebo webových aplikací či online konfigurátoru.

tisková zpráva

22 Comments on “Škoda představuje novou digitální asistentku Lauru”

      1. Dnes jsem celý den jezdil v EQC a na téměř většinu
        Dnes jsem celý den jezdil v EQC a na téměř většinu funkcí stačí hlasová asistentka. Okna mi nestáhne, ale nastaví teplotu v kabině, pustí vyhřívání sedačky, řekne a ukáže jaké je počasí a samozřejmě dokáže navigovat na hlasový povel. Moc užitečné, ruce stále na volantu.
        A řežim „D AUTO“ je úžasná fičůra. Automatická rekuperace která se řídí podle polohy vozu (město, mimo město, zatáčky, křižovatky), okolního provozu a navoleného jízdního režimu.
        EQC palec nahoru.

        1. Někomu to holt vyhovuje, někomu ne, já to nechci a dokud to
          Někomu to holt vyhovuje, někomu ne, já to nechci a dokud to bude možné, budu jezdit s auty, co to nemají. Kdykoli přesednu z auta s mastným displayem do svého, kde jsou všude na vše jasně daná tlačítka, tak je to pro mě úleva a nadšení, stejně jako nemám rád automatickou převodovku a soukromí preferuji papírovou mapu místo navigace – proč? jednak jsem pánem situace a druhak se člověk s papírovou mapou spoustu věcí dozví a řízení je pak zážitek. Mimochodem byly doby, kdy jsem to tak neměl a měl jsem auta plná posledních technologických novinek s tím, že jsem měl občas šanci se svézt s veteránem. Jednoho dne se to zlomilo…

          1. Tak jasně že občas člověk zatouží po tom si vyrazit bez
            Tak jasně že občas člověk zatouží po tom si vyrazit bez technologií. A i v té moderně nemusíte navigaci využít, nemusíte využít držení v pruhu a jen jet s mapou v ruce.
            Ale kdo tráví za volantem víc času, nebo se „jen“ potřebuje dostat z bodu A do bodu B, ocení když díky navigaci která má přehled o provozu Vás vezme klidně i cestou kterou neznáte a ještě ušetříte pro někoho důležitý čas někde v zácpě. Tu já si tedy neužívám ani když si chci řízení užívat…

          2. Jasně hlavně že ty tlacítka vůbec nejsou mastný. :))))
            Jasně hlavně že ty tlacítka vůbec nejsou mastný. :)))) Mám pro tebe novinku, všechny ty tlačítka jsou mastný úplně stejně jako ten display. Vždycky byla a vždycky budou. Stejně jako volant a šalterpáka. Jenom to na nich není tolik vidět jako na olejofobním displeji. ;-P

        2. Ještě přidám nějaké postřehy.
          Nabíjení na Ionity z

          Ještě přidám nějaké postřehy.
          Nabíjení na Ionity z 30% na 90% za 38 minut, tedy 72kW průměr v tomto rozmezí. Maximum bylo 107kW při 34%.
          Průměrná spotřeba na trase Olomouc – Vídeň byla 25,2 kWh při rychlosti 135km/h. 85% trasy je dálnice, zbytek 100km/h.
          Dálniční dojezd na 90% baterie 290km. Po městě 440km.

Napsat komentář