Škoda představuje novou digitální asistentku Lauru

redakce - 25 Září 2019

Škoda Auto představuje novou digitální asistentku: Nové rozšířené hlasové ovládání slyší na jméno Laura a rozumí i plynně proneseným celým větám. Digitální asistentka Laura rozumí celým větám v šesti jazycích. Využívá standardně dodávanou eSIM kartu a najdeme ji v městském SUV Kamiq a modelu Scala.

Digitální asistentka Laura rozumí celým větám v šesti jazycích. Využívá standardně dodávanou eSIM kartu a najdeme ji v městském SUV Kamiq a modelu Scala.
foto: Škoda

Digitální asistentka patří do funkčního rozsahu vrcholného infotainment systému Amundsen a je k dispozici pro nové městské SUV Kamiq i kompaktní model Scala. Se zavedením nové digitální asistentky česká automobilka potvrzuje u obou svých modelů v jejich segmentech pozici průkopníků v oblasti infotainment systémů a konektivity.

Nové městské SUV Škoda Kamiq a kompaktní model Scala lze nyní ovládat i pomocí nové digitální asistentky Laura. Je-li vůz vybaven špičkovým systémem infotainmentu Amundsen, stačí jej jednoduše oslovit „Okay, Lauro!“ a aktivovat tak rozšířené hlasové ovládání.

Není nutno mačkat žádné tlačítko ani provádět žádnou další akci. Laura rozumí i plynule proneseným celým větám, řidič nemusí používat žádné přesně určené pokyny nebo fráze.

Laura ovládá šest jazyků a v případě potřeby rozumí i dialektům. Nové rozšířené hlasové ovládání využívající i online data dokáže splnit pokyny nejrůznějších druhů. Zahájí například navigaci k určenému cíli, vyhledá oblíbenou hudbu nebo si nechá nadiktovat SMS.

To všechno Laura zvládá už v šesti jazycích, vedle angličtiny, němčiny a francouzštiny ovládá také španělštinu, italštinu nebo češtinu. V případě potřeby porozumí i dialektům. Díky standardně dodávané eSIM-kartě jsou modely KAMIQ a SCALA vždy online.

To systému Laura umožňuje kombinovat data uložená v paměti infotainment systému s online daty a tím i rychle a pružně reagovat. Přechod mezi online a offline službami probíhá plynule a uživatelé jej nezaznamenají.

Flexibilní dialog s atmosférou přirozeného rozhovoru Dialog s asistentkou Laura může řidič kdykoli přerušit a zadat nový příkaz, aniž by musel vyčkat na dokončení věty systému.

Zadání příkazů tak probíhá mimořádně rychle. Rádio nebo hudební přehrávač se navíc během rozhovoru neztlumí zcela, ale jen mírně, což dotváří atmosféru přirozeného rozhovoru.

Nové funkce digitální asistentky Laury se budou průběžně vyvíjet, dále zlepšovat a rozšiřovat. Systém bude brzy k dispozici i v dalších modelech Škoda.

V budoucnu bude Laura umět například ovládat více funkcí vozu nebo ještě plynuleji reagovat na celé mluvené věty; bude možný i jednoduchý rozhovor. Myslitelné jsou do budoucna také aplikace rozšířeného hlasového ovládání i mimo vozidlo, například v rámci mobilních nebo webových aplikací či online konfigurátoru.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Proč je USA v elektrických autobusech daleko za Čínou?
https://youtu.be/5wWJW4WJzd0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

dialekty - iš lýbe dyš, laura! našla som viacero, "dvě jsou celkem blízko".

Nechápu tu módu přilepování tabletů na palubní desku. To je takový problém to tam nenásilně zakomponovat do palubní desky?

---

17 tis km elektricky od roku 2018

Nechápu tu módu tabletů v autě, proti tlačítkům se to hrozně blbě ovlává, jsem zvědav, kdy vymyslí bezpečnostní funkci, že nastavení těch hrůz půjde měnit jen u stojícího auta.

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby

Dnes jsem celý den jezdil v EQC a na téměř většinu funkcí stačí hlasová asistentka. Okna mi nestáhne, ale nastaví teplotu v kabině, pustí vyhřívání sedačky, řekne a ukáže jaké je počasí a samozřejmě dokáže navigovat na hlasový povel. Moc užitečné, ruce stále na volantu.
A řežim "D AUTO" je úžasná fičůra. Automatická rekuperace která se řídí podle polohy vozu (město, mimo město, zatáčky, křižovatky), okolního provozu a navoleného jízdního režimu.
EQC palec nahoru.

---

ecotaxiolomouc.cz

Ještě přidám nějaké postřehy.
Nabíjení na Ionity z 30% na 90% za 38 minut, tedy 72kW průměr v tomto rozmezí. Maximum bylo 107kW při 34%.
Průměrná spotřeba na trase Olomouc - Vídeň byla 25,2 kWh při rychlosti 135km/h. 85% trasy je dálnice, zbytek 100km/h.
Dálniční dojezd na 90% baterie 290km. Po městě 440km.

---

ecotaxiolomouc.cz

Někomu to holt vyhovuje, někomu ne, já to nechci a dokud to bude možné, budu jezdit s auty, co to nemají. Kdykoli přesednu z auta s mastným displayem do svého, kde jsou všude na vše jasně daná tlačítka, tak je to pro mě úleva a nadšení, stejně jako nemám rád automatickou převodovku a soukromí preferuji papírovou mapu místo navigace - proč? jednak jsem pánem situace a druhak se člověk s papírovou mapou spoustu věcí dozví a řízení je pak zážitek. Mimochodem byly doby, kdy jsem to tak neměl a měl jsem auta plná posledních technologických novinek s tím, že jsem měl občas šanci se svézt s veteránem. Jednoho dne se to zlomilo...

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby

Obrázek uživatele Kuk

Jasně hlavně že ty tlacítka vůbec nejsou mastný. :)))) Mám pro tebe novinku, všechny ty tlačítka jsou mastný úplně stejně jako ten display. Vždycky byla a vždycky budou. Stejně jako volant a šalterpáka. Jenom to na nich není tolik vidět jako na olejofobním displeji. ;-P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak jasně že občas člověk zatouží po tom si vyrazit bez technologií. A i v té moderně nemusíte navigaci využít, nemusíte využít držení v pruhu a jen jet s mapou v ruce.
Ale kdo tráví za volantem víc času, nebo se "jen" potřebuje dostat z bodu A do bodu B, ocení když díky navigaci která má přehled o provozu Vás vezme klidně i cestou kterou neznáte a ještě ušetříte pro někoho důležitý čas někde v zácpě. Tu já si tedy neužívám ani když si chci řízení užívat...

---

BMW i3 60Ah REX

Pokrok nezastavíš

---

ecotaxiolomouc.cz

A je to pokrok? Tím si vůbec nejsem jistý, jestli to spíš přes všechny vznosné povídačky není jen zrychlená cesta do pekla

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby

Obrázek uživatele Kuk

Konkurence to je vzpruha.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bezesporu je na to jiz v eu parlamentu komise!

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

jenom jedna?

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby

Ja ji docela chapu - na takovy dispej se totiz mnohem lepe kouka, nez na ten utopeny v palubce, a setri to cas kdy se clovek nediva na silnici....

Obrázek uživatele Tomáš

No mě to taky přijde hnusný.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Ty si nikdy neměl vkus.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mě to příde jak zásah tuznera do auta. Chtěl mít taky in dotykovou obrazovku ve starém autě, tak tam chemoprenem přilepil tablet :D

---

17 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Tomáš

Jo jo tak nějak bohužel to je teď skoro v každé káře.abych byl spravedlivý tak má to podle mě jednu výhodu že je to blíž výhledu ven z auta.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

To nemohli tu reklamu alespoň nadabovat česky, když už píšou, že umí češtinu ?!

Obrázek uživatele Kuk

A maj český SPZetky :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Hej Laura, objednej mi Teslu 3.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol