Škoda Octavia je nově dostupná také jako mild-hybrid, plug-in hybrid a CNG

Portfolio čtvrté generace modelu Škoda Octavia se rozrůstá a nové motorizace, včetně plug-in hybridu.

Nejprodávanější model značky ŠKODA nabízí tři různé alternativní pohony: plug-in hybrid, mild-hybrid a pohon na zemní plyn
foto: Škoda

Nejnovější Octavia s úspornými benzinovými a naftovými motory a třemi alternativními pohony je i výrazně šetrnější k životnímu prostředí. V modelu Škoda Octavia e-TEC je použita mild-hybridní technologie.

Modely Škoda Octavia iV a sportovní verze Octavia RS iV využívají moderní plug-in hybridní pohon. Škoda Octavia G-TEC nabízí pohon na ekologický zemní plyn (CNG). Díky třem ekologickým variantám pohonu jsou tak u nového vozu Octavia výrazně sníženy emise CO₂.

Základem nabídky čtvrté generace modelu Škoda Octavia je opět verze liftback a verze kombi. Modelovou řadu Octavia doplňuje robustní verze SCOUT a sportovně laděná verze RS. Díky nabídce pohonu předních kol, pohonu všech kol, manuální nebo automatické převodovky DSG si každý zákazník vybere ten správný vůz Octavia.

Škoda Octavia RS iV

Škoda Octavia RS iV
foto: Škoda Auto

Širokou nabídku nových alternativních pohonů nového vozu Škoda Octavia symbolizují zkratky iV, e-TEC a G-TEC. Vozy Octavia iV a Octavia RS iV s plug-in hybridním pohonem nabízí lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Octavia je také první vůz ŠKODA s označením e-TEC vybaveným mild-hybridní technologií.

Benzinové motory TSI tak společně s 48V řemenovým startér-generátorem v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem vytváří elektrifikovaný pohon.

Model Octavia je nabízen také ve variantě G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn, která díky čistšímu spalování produkuje přibližně o 25 % nižší emise CO₂ než provedení s benzinovým motorem.

Škoda Octavia iV – další český plug-in hybrid

Po vzoru modelu Superb iV přichází nová Octavia jako druhý model značky Škoda s plug‑in hybridním pohonem, a to ve dvou výkonových variantách. Model Octavia iV, který je kromě modelu SCOUT dostupný od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 150 kW.

Sportovní model Octavia RS iV nabízí točivý moment 400 Nm a celkový systémový výkon 180 kW. Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje Octavia RS iV v obou karosářských variantách z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h.

V pružném zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 2,2 sekundy překonává svůj benzínový protějšek vybavený automatickou převodovkou DSG. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku.

Oba vozy Octavia iV čtvrté generace jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volič automatické převodovky byl nahrazen novým systémem shift-by-wire.

Škoda Octavia iV

Škoda Octavia iV
foto: Škoda Auto

Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí u obou vozů Octavia iV 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l. Vůz Octavia RS iV má navíc speciální nastavení sportovního podvozku. Světlá výška vozů Octavia RS iV i Octavia iV činí shodně 143 mm.

Pohon obou vozů Octavia iV zajišťuje kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW. Rozdílný maximální systémový výkon je dán jinak nastaveným softwarovým řízením obou modelů.

Elektromotor vozu Octavia iV má stejný maximální výkon 85 kW jako elektromotor modelu Superb iV. V případě vozu Octavia iV se však jedná o novou vývojovou verzi. Třífázový elektromotor s permanentními magnety je integrovaný do šestistupňové automatické převodovky DSG a od spalovacího motoru je oddělen spojkou.

Obě varianty modelu Octavia iV mají trakční vysokonapěťovou lithium-iontovou baterii s kapacitou 37 Ah, respektive 13 kWh, která umožňuje lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP.

Při čistě elektrické jízdě do rychlosti 50 km/h vytváří zvukový generátor E-noise zvuk, který upozorňuje chodce nebo cyklisty na blížící se vůz Octavia iV. Toto zařízení je umístěno pod pravým předním blatníkem.

Emise CO₂ činí kolem 30 g/km. Modely tak již splňují požadavky budoucí normy Euro 6d. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Přes 230V zásuvku trvá dobití z 0 % na 80 % kapacity baterie 3 h 45 min.

Dobití z 0 % na 100 % kapacity trvá 5 h. Na wallboxu o výkonu 3,6 kW trvá dobití z 0 % na 80 % 2 h 33 min. Dobití z 0 % na 100 % kapacity trvá 3 h 33 min. Konektor nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním blatníku na straně řidiče.

Škoda Octavia e-Tec

Škoda Octavia e-TEC
foto: Škoda Auto

Kromě trakční baterie disponují oba modely Octavia iV i 12V baterií umístěnou v zavazadlovém prostoru. Tato baterie napájí nízkonapěťové palubní systémy.

Pomocí známé volby jízdního režimu může řidič v modelech Octavia iV a Octavia RS iV volit režimy Eco, Normal, Sport a Individual. Vozy vybavené adaptivním podvozkem DCC nabízí také režim Comfort.

Jednotlivé režimy umožňují nastavit si jednotlivé parametry, například charakteristiku řízení, motoru nebo převodovky. V horní části obrazovky je v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select na displeji infotainmentu možné volit také elektrický nebo hybridní mód.

Čistě elektrický režim slouží v modelech Octavia iV a Octavia RS iV k jízdě výhradně na elektrický pohon. Tento režim je tak ideální pro jízdu ve městě. V tomto režimu vůz vždy startuje, pokud je baterie dostatečně nabitá a pokud je venkovní teplota vyšší než -10 °C.

Při teplotách nižších než -10 °C nelze tento režim z technických důvodů použít. V čistě elektrickém režimu činí maximální rychlost 140 km/h a maximální výkon 85 kW.

Při jízdě v hybridním módu je k dispozici výkon 110 kW. Pouze v módu Sport nebo při úplném sešlápnutí plynového pedálu („kickdown“) je k dispozici maximální výkon 150 kW pro verzi Octavia iV a maximální výkon 180 kW pro model RS iV.

Škoda Octavia iV Combi

Škoda Octavia iV Combi
foto: Škoda Auto

Rekuperace brzdné energie výrazně přispívá ke zvýšení dojezdu elektrifikovaného vozu, protože během jízdy dochází k dobíjení baterie rekuperací. Při automatické rekuperaci vůz automaticky přizpůsobí míru brzdné síly dle aktuální jízdní situace.

V ideálním případě se tak kromě rekuperace energie redukuje užívání brzd a tím jejich opotřebení, dochází také k úspoře paliva i ke zvýšení bezpečnosti jízdy.

Díky chytrému rozpoznávání dopravních značek a aktuálních informací, které snímají kamery a radarové senzory, mohou vozy Octavia iV neustále upravovat optimální míru rekuperace dle aktuální situace.

V normálním režimu jízdy (D) je možné prostřednictvím obrazovky infotainmentu kromě automatické rekuperace manuálně zvolit další dva stupně: velmi slabou rekuperaci, při které vůz zpomaluje do úplného zastavení a která také umožňuje plachtění vozu s vypnutým spalovacím motorem, a silnou rekuperaci 1,2 m/s², při které je získáváno více energie.

Silnou rekuperaci lze ve vozech Octavia iV nastavit také v režimu Sport ve volbě jízdního režimu nebo zvolením režimu S (Sport) na voliči shift-by-wire ve středové konzoli. K rekuperaci dochází, dokud není baterie nabitá na 100 %.

tisková zpráva

27 Comments on “Škoda Octavia je nově dostupná také jako mild-hybrid, plug-in hybrid a CNG”

        1. Kde jako? Stejna vybava pri obdobnem vykonu je u octavie jen v
          Kde jako? Stejna vybava pri obdobnem vykonu je u octavie jen v RS a tam stoji presne stejne. Mimo RS je to prosti nejblizsim dieselu (ktery je ale skoro o tretinu slabsi, tj neporovnatelny) rozdil asi 70 000.
          U superba pak stoji IV stejne jako o 20 kW slabsi naftak, fakt ses dival do toho ceniku?
          Jinak samozrejme pokud srovnas nejvykonnejsi motorizaci se zakladnim 1,0 tsi s manualem, tak ti opravdu vyjde, ze se to na usporach nikdy nevrati…

  1. Kdo jinej než dinosaur bude fňukat že nemá dost baterií
    Kdo jinej než dinosaur bude fňukat že nemá dost baterií pro svoje hybridy. Notorická neschopnost všude kam se podíváš. To ví každý malý dítě že bez baterkáren se nechytáš. Ale jenom zkušenej dinosaurům to pořád nedošlo.

    Octavia hybrid vystartuje v říjnu, prodeje bude limitovat nedostatek baterií
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-octavia-rs-hybrid-akumulator.A200915_122728_automoto_fdv

    “ Škoda Auto ovšem uvedla, že hybridní provedení by mělo větší prodejní potenciál, firma ovšem nebude mít dostatek akumulátorů.“

  2. “ Čistě elektrický režim slouží v modelech Octavia iV
    “ Čistě elektrický režim slouží v modelech Octavia iV a Octavia RS iV k jízdě výhradně na elektrický pohon. … V tomto režimu vůz vždy startuje, pokud je baterie dostatečně nabitá a pokud je venkovní teplota vyšší než -10 °C. Při teplotách nižších než -10 °C nelze tento režim z technických důvodů použít.”

    Má stejný omezení i Toyota u svých HEV a PHEV? A pokud ne tak proč? Jak to maj jiná PHEV?

    1. KIA Niro pod -12 neumí jet na baterku taky , jen hybridní
      KIA Niro pod -12 neumí jet na baterku taky , jen hybridní mód .

      Jestli Toytota netuším, ale obecně nemá logiku promzlou baterku a tak malé kapacitě zatížit topením a pak ujet jen 20 Km. I rekuperace by prakticky nefungovala, proto běží ten spalovák aby to aspoň brzdilo motorem.

      Lepší je jet na benzín a baterku použít po městě v době kdy je auto vyhřátý odpadním teplem ze spalovacího motoru. PHEV není elektromobil a trasy do 20 Km v zimě jsou pro něj špatně. Letos -10 ani nebylo, loni asi dva dny.

      Jinak tahle oktávka za ty prachy 900 tis. s touhle kapacitou baterky dojezdem na EV o 1/3 větším než prius + , s tažným a tím výkonem v EV módu jek LEAF1 to je prostě super nabídka.

    2. Toyota HEV nastartuje motor pod cca +10°C. Vzhledem k tomu,
      Toyota HEV nastartuje motor pod cca +10°C. Vzhledem k tomu, že do cca 2 km musí stejně ten motor nahodit a pod 10°C si stejně budete chtít asi zatopit, tak to ničemu nevadí. Po nahřátí na nějaké minimum to zase chcípne (pokud nechcete topit).

Napsat komentář