Škoda Kodiaq – potvrzen název nového SUV, plug-in hybridu?

Na autosalonu Ženeva ukázala Škoda studii VisionS. Z ní bude vycházet také první této značky s nově potvrzeným názvem Škoda Kodiaq.

Jméno Škoda Kodiaq odkazuje na medvěda kodiaka, žijícího u pobřeží Aljašky. Psaná podoba jména je poctou jazyku původních obyvatel.
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Nové velké SUV značky Škoda se bude jmenovat Kodiaq. Jméno se odvolává na medvěda kodiaka, žijícího na stejnojmenném ostrově u jižního pobřeží Aljašky.

Psaná podoba tohoto jména je odvozena z jazyka původních obyvatel z kmene Alutiiqů. S novým modelem, který bude veřejnosti představen v druhé polovině roku 2016, zahájí Škoda svou modelovou ofenzívu v segmentu SUV.

Na drsném a divokou krajinou se vyznačujícím ostrově Kodiak u jižního pobřeží Aljašky – na 57. stupni severní šířky a 153. stupni západní délky – žije vedle 14 000 lidí zhruba 3500 medvědů poddruhu kodiak.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

V jazyce původních obyvatel kmene Alutiiqů se tento medvěd jmenuje Taq uka ‚aq – písmeno „q“ na konci slova je charakteristické pro jména zvířat.

Použití tohoto písmene v názvu nového velkého SUV je ze strany značky Škoda poctou jazyku kmene Alutiiqů. Díky použití písmene „q“ současně vzniká nezaměnitelné svébytné jméno nového vozu značky Škoda.

Velikost, síla a mimořádné outdoorové schopnosti – medvěd i vůz Škoda Kodiaq mají společné charakterové rysy. Nové SUV značky Škoda, dlouhé 4,70 metrů, pojme až sedm osob a zdatně si vede i mimo zpevněné silnice.

auto Škoda Kodiaq medvěd Ajaška plug-in hybrid

foto: Škoda Auto

Skrytá síla dravce je patrná i v designu vozu Škoda Kodiaq – jeho výrazné, svalnaté linie symbolizují dynamiku, robustnost a výraznou sílu ochránce. Zahájení prodeje je plánováno na začátek roku 2017.

Další paralelou mezi medvědem kodiakem a novým modelem Škoda Kodiaq je jejich smysl pro rodinu. S délkou až tři metry a hmotností zhruba 400 kilogramů, v případě samců, je kodiak jedním z největších a nejsilnějších poddruhů medvěda.

Přitom však na rozdíl od některých jiných druhů medvědů vedou vysloveně mírumilovný a společenský život: Scházejí se v tlupách, podobných rodinám, vyměňují si zkušenosti a občas si spolu hrají.

Někteří medvědi se spolu dělí o nejlepší místa pro lov lososů. Tato chytrá zvířata přitom – v duchu motta „Simply Clever“ – vyvíjí nové triky a techniky, podobně jako jsou vyvíjena nová řešení, usnadňující obsluhu vozů značky Škoda.

Komentář Hybrid.cz

Je pravděpodné, že právě Kodiaq se spolu se Superbem stane prvním plug-in hybridem značky Škoda.

Zároveň očekáváme, že nový Kodiaq bude ve své plug-in hybridní verzi sdílet tento pohon s novým Volkswagen Tiguan GTE, případně dalšími vozy koncernu Volkswagen.

tisková zpráva

13 Comments on “Škoda Kodiaq – potvrzen název nového SUV, plug-in hybridu?”

        1. No to je ale celkem jedno
          No to je ale celkem jedno ne? Kdyby se za x let rozhodla nahodou pro vstup v US, tak se v nejhorsim zmeni nazev proi US trh (naprosto bezna praxe, menit nazev auta kvuli tomu, ze je parprocentni sance, ze budu prodavat v US je blbost).
          Jinak samo je mozne ze GM ma na Kodiaka trademark i v EU (fakt jsem nezjistoval), nejspis jim to ale proste prislo zajimavejsi (mne to uprimne spatne neprijde).

  1. A nějaká nová informace o
    A nějaká nová informace o tom, jak se na vývoji plug-in hybrida u škodovky pracuje by nebyla?

    Samozřejmě pokud by hned nabídli tři modely, dá se předpokládat že by se mohla elektromobilita, byť částečná, mezi lidmi začít šířit. Hlavně se asi lidé naučí, ti kteří mají rodinné domy, že přijedou a auto zapojí na nabíječku.

    Tím možná dost lidí přestane používat spalovací motor na běžné pojíždění a nakonec se dostanou k čistým EV. Bohužel asi tato cesta bude dlouhá, na druhou stranu Pokud by existovala možnost nabíjení těchto vozidel třeba i na rychlonabíječkách, pak by to již bylo asi poměrně ekologické vozidlo o rozumné ceně, které by bylo přijatelným řešením pro hodně lidí, kteří hledají levnější vozidlo s dlouhým dojezdem, které by bylo ekologické. Navíc možnost nabíjet doma by představovala pro většinu zajímavou možnost úspory nákladů.

    1. CR je v tomto bezvyznamna, a
      CR je v tomto bezvyznamna, a je to vpodstate oblast ktera se musi prizpusobovat okolnim podminkam, pro nas bude nejdulezitejsi jak se k elektromobilite postavi dobudoucna nemecko, a to se k tomu zacina stavet rekneme kladne, takze ta doba nemusi bejt as tak dlouha, klidne bych si dovolil predpovedet ze do roku 2030 se povede dosahnout na 50% prodeju aut do zasuvky i v CR a bude to postupne vzrustajici krivka protoze se jiste zacnou zvedat dane na pohonne hmoty a bude se tak postupne zvysovat cena paliv, v oblasti EU cena zakladni suroviny ropy nehraje nejdulezitejsi roly v tvorbe ceny koncovich paliv a ma spise vliv jen na sezonni vykovy, tedy na pomalu ani ne jednu tretinu ceny benzinu a nafty

      budoucnost v teto oblasti dopravy tedy vypada spise priznive 🙂 a Skoda coby soucat koncernu VW se bude prizpusobovat tak aby to VW neposkodilo

      1. Ano co se týče výroby
        Ano co se týče výroby jsme okrajovou zemí, ale šlo mi spíše o chování zákazníků. Je totiž klidně možné že lidi by kupovali starší modely jen protože jsou spalovací, pokud nebudou k dispozici plug-in hybridy. Spíše než o technologii to asi začíná být o psychologii.

        Nicméně by asi neškodil článek s přehledem všech nyní vyráběných plug-in hybridů a jejich technických údajů.

        1. lidstvo je z drtive vetsiny
          lidstvo je z drtive vetsiny lidi slozeno jen z lidi co nevedi co chteji dokud jim to nerekne nekdo jinej, jsem takovej ja, jsi takovej ty, a to ve vetsine pripadu rozhodnuti, takze az lidem zacne koncern VW rikat v PR ze bys mel chtit tak si to lidi zacnou kupovat, otazkou je tedy jen kdy to zacnou rikat v PR (totez plati u vsech znacek uplne vseho a auta nejsou vyjimka) a pokud to neni nejak vyslovene spatne treba tim ze se to hodne kazi nebo je to neeticke, tak to lidi prijmou a kupuji

          Musk je v doprave jeden z tech mala lidi co vedi co chtej a tak to nechal postavit a nabidl lidem, a mezi jeho klienty/zakazniky je zase jen velice malo lidi co vedi co chteji, a odhaduju ze vetsine z nich je celkem jedno jestli je to Tesla nebo jina znacka, oni chteji jen mit v doprave elektromobil, a Musk byl jeden z mala nebo jedinej co jim ho dal na te nejvyssi urovni, az podobne EV nabidnou ostatni znacky tak jejich fanousci nebudou mit problem s jejich nakupem, ta znacka to ale musi zacit tvrdit jako sve kredo

          1. Roli v tom hraje ale i
            Roli v tom hraje ale i jistá konzervativnost lidí, nesmí se zapomenout na sály ozvěn v podobě internetových fór atd.

            Samozřejmě nabídka hraje určitou roli, ale psychologie také, někdy dokonce i u lidí ve vedení firem, což pak může vést ke komplikacím v budoucnu například jak se řešil přístup k větším pamětem ve starých Intelech, což se neodhadlo a dodnes to v procesorech straší.

            Pro automobilky by nebyl, stejně jako tehdy pro Intel, problém udělat čáru a najet na čistě EV, ale asi ví že by si je lidi nekupovali v takové míře. Kolikrát se tu objeví komentář o tom že lidé mají EV za jakousi magii, proto budou myslím potřeba, byť to je spíš pro automobilky přítěž, aby se prošlo obdobím kdy budou v nabídce hybridy, spíš protože tak ostrou změnu by asi odmítli a šli za tím co znají k někomu jinému.

            1. Osobně by jsme se neměly
              Osobně by jsme se neměly schovávat za lidstvo jako množinu, ale měli by jsme mluvit za čechy a moravany. Čechoslováci po vzniku Československa se zařadili v počátku dvacátého století mezi technicky úspěšné národy, se šikovnými a úspěšnými vzdělanými českými podnikateli. Dnes máme všelijaké možnosti zisku vzdělání, bohužel spíše toho jalového. Dnešní vzdělanci nejsou schopni aktivní tvůrčí práce, proto s prvním Plug-in hybridem a elektromobilem vyrobeným v ČR se počítá po roce 2021. Když si člověk vyhledá jak dlouho trvalo vznik Aero 50, Jawa Minor, tak se můžeme jen stydět a předkům závidět. Ještě, že nás zachrání Tesla!

              1. Samozrejme nas nejaka Tesla
                Samozrejme nas nejaka Tesla nezachrani. Tesla a Elon, jako jeji sef, musi skladat ucty svym akcionarum, statu USA, a vsem kteri mu na to, aby Tesla mohla byt Teslo, pujcili. Nebylo toho asi malo, a podnik musi byt videlecny, jako vsechno podnikani pro ktery se to dela. Tesla neni spasitel sveta. Smysleni lidi neutvari jen ona a ani jeden clovicek. Tohle tvrdi jen ti, jenz veri v boha jiz nekolik stoleti a nejak se jim v utvareni vsech nazoru lidi nedari. Pokud proste prijde doba, ze mocipani zdrazi jednu cast komodity (ropa) natolik, ze bude neunosne ji vyuzivat jako palivo, trh se prizpusobi a lidi budou vyzadovat samy alternativu a tim vytvori dopit po necem jinem a firmy (at uz to bude Tesla, Nissan, atd.)nabidnou vyrobek ktery pro lidi bude akceptovatelny nebo nikoli.

Napsat komentář