Gerhard Plattner, světový rekordman v úsporné jízdě, absolvoval s vozem Škoda Fabia GreenLine na jedno natankování cestu z Rakouska do Dánska a zpět. Dosáhl průměrné spotřeby pouhých 2,21 l/100 km. Cesta vedla především po německé dálnici A7.
foto: Škoda Auto
Zhruba 2006 kilometrů na jedno natankování – tuto hranici překonal s vozem Škoda Fabia GreenLine Rakušan Gerhard Plattner. Rekordní jízdu odstartoval 10. května v rakouském městě Reutte, odtud trasa vedla do dánské obce Bov a zpět.
Výsledkem je rekordně nízká spotřeba modelu Fabia GreenLine o hodnotě 2,21 litru/100 km. Evropská normovaná spotřeba modelu přitom činí 3,4 l/100 km. Trasu z Rakouska do Dánska a zpět absolvoval rakouský mistr světa v úsporné jízdě zejména po nejdelší německé dálnici A7.
Při předání vozu Fabia GreenLine v Mladé Boleslavi, člen představenstva Škoda Auto, zodpovědný za oblast technického vývoje, Dr. Eckhard Scholz prohlásil:
„Intenzivně a soustavně pracujeme na snižování spotřeby našich vozů. Prvořadým cílem této snahy je nabízet efektivní techniku ve všech našich modelech za dostupné ceny. Tento požadavek přesně splňují naše modely GreenLine druhé generace. A Fabia GreenLine dokáže, čeho lze dosáhnout díky optimalizované technice ve spojení s šetrným způsobem jízdy.“
Natankování, stejně jako celá Plattnerova jízda, proběhla pod dozorem organizace International Police Motor Corporation (IPMC). Ta se před startem jízdy v Reutte postarala i o zaplombování palivové nádrže.
Gerhard Plattner k rekordnímu úspěchu poznamenává:
„Modely ŠKODA GreenLine jsou vzorovým příkladem efektivní jízdy. Ta je při dnešních cenách paliv výhodná nejen pro řidičovu peněženku, ale i pro snižování zátěže životního prostředí. Spotřebou hluboko pod normovanou hodnotou jsem chtěl ukázat, že nejen automobilky, ale i každý řidič může sám přispět k tomu, aby se nadále snižovala zátěž pro životní prostředí. Rozhodují i nejmenší detaily, jako například kontrola správného nahuštění pneumatik.“
Spojení ekologických modelů Škoda GreenLine s Gerhardem Plattnerem není novinkou. Rekordman v úsporné jízdě se podílel na prvním testování kompletní modelové palety GreenLine druhé generace. Přitom mimo jiné dosáhl s vozem Fabia GreenLine spotřeby pouhých 2,7 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 71g/km.
Já jezdím každý den do
Já jezdím každý den do práce do Německa na vzdálenost 180Km s tempomatem na 180km/h – takřka celý úsek je po Německé dálnici bez rychlostního omezení. Dlouhodobou spotřebu mám v plynu 11l/100, s tím, že tankuji za 12,9Kč. Tzv. je to jako bych jezdil za 4,7l nafty (při ceně 30Kč) a ještě nemusím jezdit jak ocas do práce 57km/h, k čemu takový výsledky jsou, proč se tím lidi vlastně tolik chlubí a dělají podobné rekordy, když je to nereálné takto jezdit, nehledě na to, že jet 60km/h po pěkné okresce je velmi nebezpečné, stejně tak jako jezdit po dobré dálnici 80km/h a navíc bych jel do práce 2,5h namísto 1h… Jo a mimochodem s autem už jsem jel za 8l plynu při rychlostech kolem 100-110km/h v Rakousku, na což bych za stejnou cenu musel s dieselem jezdit za 3,43l a to bych rozhodně nemohl jet 110…
Ještě dodám, že se
Ještě dodám, že se jedná o 18 let starý 3L V6 motor, na který nedám dopustit
mam motor 1,2 TDI v Audi A2
mam motor 1,2 TDI v Audi A2 3L,podobne zkusenosti jako pan co ma lupo 1,2 TDI – podle parametru jsou to seriově nejuspornejší vozidla na planete pro bezny provoz,jsou tomu taky prizpusobene – tenci skla,uzsi kola,mala hmotnost – u Audi dokonce Hlinikova nerezavejici karoserie,sériově dvě řídící jednotky atd.kdo ví co je odpor vzduchu tak CX má 0,28,(fabia green má Cx 0,303)Jen prosím kdo píšete články o svém vozu počítejte spotřebu skutečnou a ne podle udaje na přístrojích(automobilky záměrně mají nepřesné které cca 0,5l – 1l se liší směrem dolů)mrkněte třeba na weby spotřeb lidí co si udaje vedou svědomitě a dá se jim věřit-např http://www.spritmonitor.de (např.Audi A2 3L běžně spotřeba do 3l )jo jinak nic proti Škodovce . Spotřebě zdar
lupo 3l r.v. 2000 najeto
lupo 3l r.v. 2000 najeto 480000 km! Spotřeba – dálnice délka trasy 40km a rychlosti 120-130 km/h vč. ježdění a kolon v Praze délka tras a poskakování v koloně se start stop 35-60km.Celkem tedy denně najedu cca 75-100km. Dlouhodobý průměr 3.6 l nafty. Zkoušel jsem taky „economy“ dálnice max 80 km/h a občas za kamionem tak byla spotřeba 2,8 což je super, ale není to použitelný způsob denního dojíždění do práce. Jinak nejlepší spotřeba je výlet po okrskovkach které znám s rychlostmi okolo 60-80 km/h pak byl rekord 2,6 l. 😉
Můj soused má fiestu
Můj soused má fiestu starou v naftě asi 25 roků a jezdí po vesnici za 4-5 l ropy, kde je pokrok?
Také si myslím, že je to
Také si myslím, že je to reklama, možná takové výsledky dosáhl na dálnici, pokud jel 80km. V normálním životě je to úplně jinak. Takže zcela cenná informace pro nás běžných řidičů.
Tato informace má opravdu
Tato informace má opravdu cenu zlata… Nikde není napsáno jestli je to seriový vůz nebo vůz pro dosažení rekordu. Mluví se tu jen o palivu ale nevíme jestli je to diesel nebo benzín. Takže kolik višní – tolik třešní 🙂 Je to naprd.
Šlo o sériový model
Šlo o sériový model Škoda Fabia 1,2 TDI (normovaná spotřeba 3,4 l/100 km).
Služební Fabie 1,4 TDI a
Služební Fabie 1,4 TDI a průměr 2,7 úplně v pohodě, a to s tím kolega jezdil jak s benzínem.
Na 50km? Sorry, tohle už je
Na 50km? Sorry, tohle už je z říše pohádek.
No když dostaneš Superba
No když dostaneš Superba 2.0TDI na spotřebu 2,8 l na 100km, tak to už nepotřebuješ elektrické auta!!!!!
To by jsi ale musel jezdit ve vákuu a ne na silnici!!!!
Tak to by měli někteří
Tak to by měli někteří občané tu 1.2HTP vrátit, když v mnoha testech jezdí za 8 l. To tam měli asi jiný motor!!!
A co řeknete na to, že
A co řeknete na to, že lidi z Economy Runu (škodovácká záležitost, co se jezdí už přes 30 let) v Octavii 2.0 TDI DPF 103 kW dokážou kombinaci 2.217 l/100 km průměrnou rychlostí přes 57 km/h, když ofiko hodnota je 6,4!!!!!!!!! Nebo Superb 2.0 TDI CR DPF 125 kW 2,779 místo 5,8 – průměrná rychlost dokonce 58,77 km/h! To, že někdo něco NEDOKÁŽE, nemá ŽÁDNOU souvislost s tím, že někdo jiný ANO. A že se při zkušební jízdě co možná nejnižší spotřeby nejezdí jen po městě nebo s plně naloženým autem nebo na hraně povolených rychlostí atd., to dá rozum! Sám mám s předváděcím Aurisem 1.6 Valvematic benzín 97 kW (test v noci na R4 teď v pátek – Agip Zbraslav – křížení s pražským okruhem – exit na Příbram – Agip Zbraslav – 80,7 km za 116,- Kč při ceně 33,90) 4,25 l/100 km (před jízdou jsem ale auto řídil jen cca 45 minut, takže jsem absolutně neměl vychytané řazení atd.), před lety s Avensisem 2.0 benzín 94 kW dokonce 3,97 l/100 km (když rekord v Economy Runu v této kategorii – benzín 1600-3000 ccm byl 3,919, takže jsem byl sakra blízko – jenže moje auto mělo už 9 let…) a v pátek ve dne 119 km kombinace Příbram a okolí (Rožmitál p. Tř., Kamýk n. Vlt. atd.), z toho minimálně 25 km Příbram, včetně parkování, nákupů atd., s Aurisem HSD hybrid 136 koní s průměrem 3,5 l/100 km (ofiko 3,8/3,8/3,8), ale to bylo poprvé v životě, co jsem řídil hybrid, takže časem 3,0 kombinace NO PROBLEM!!! Prvních 100 km bylo za 3,4 l/100 km, pak jsem si o desetinu pohoršil – především jízdou do 2 km kopce u autosalónu (Toyota Dolák Příbram), kde jsem auto vracel. Prostě kdo při SNAZE nedosáhne ASPOŇ výrobcem udávaných hodnot v jakémkoli autě (testoval jsem v životě mnoho desítek, možná přes 100), NEUMÍ JEZDIT. Výjimku bych v nehybridních autech viděl skutečně jen v kolonách, v extrémním počasí (tuny sněhu) atd. S hybridem se dají i ty kolony…
No co k tomu dodat … snad
No co k tomu dodat … snad jen to, že já se svoji Škodou Octavia 2.0 TDI 103 kW jel nedávno
trasu Teplice – Praha za 3,6 l/100km …
Tak z názvu vozu fabia
Tak z názvu vozu fabia greenline vyplývá že tam bude motor 1,2TDI. A u toho bych té spotřebě věřil. Auto je celý stavěný s ohledem na spotřebu, kryty všude na podvozku apod. Pneu energy saver. Přehuštěný. Atp…
ja som toho casu na firemnej
ja som toho casu na firemnej oktavii 1.9 TDI spravil spotrebu 3,7 na 400 km dlhej ceste a nebola upravena ani z nej neboli vyhadzane veci, vliekol som sa priemer bol 65km/h a nebolo to po prilis frekventovanych cestach, takze jeho recept na uspech bol navalit pneumatiky na 10 bar, vyhadzat sprostosti (aj akychkolvek spolujazdcov)a vliect sa po dialnici maximalne 80 ze musel zavadzat aj kamionom (alebo sa za ne zaviesit) a chrochtmotor trapil na 1000 az 1100 otackach co mu pri 1,4 TDI nezavidim, musela hrkotat cela kastla 🙂 ak mal 1.2 TDI s tym nemam skusenost, rozhodne je to o tom ze je to len marketingove cislo, tak jazdit je brzdenie premavky ale tu spotrebu vidim ako realnu
Mám OctaviiI z roku 1999,
Mám OctaviiI z roku 1999, TDI 81 kW, najeto 110tisíc km (jsem první majitel). Průměrná spotřeba za posledních 6500km je 4,5 l. Podotýkám, že se neloudám, nicméně nepřekračuji často rychlost 115-120 km/h. Průměrná rychlost ca 80-82 km/h. Jezdím na semperitech, normální huštění, normální zátěž v kufru asi 50 kg, většinou ale více. Spotřeba oleje je téměř 0, tedy nedolývám olej (na 15000km) Dojezd na nádrž kolem 1300km. Zkoušel jsem jet na spotřebu a dosáhl jsem 3,7 až 4,2 l/100 km, podle terénu. Nejezdím po rovině, ale vždy překonávám pohoří přes 850 m. Ten turbodiesel od VW s dmychadlem je to nejlepší, co jsem měl 🙂
….Mám octavii z roku
….Mám octavii z roku 1999…. Opravuji se. Ten stav mého tachometru je 310.000. Chybička se vloudila 🙂
na 1,2 HTP taku spotrebu po
na 1,2 HTP taku spotrebu po celej republike nedosahujem ani na rovine ked mam vietor na zadku, a z jedneho konca na druhy mam najlepsiu priemerku vzdy okolo 5,9L a to jazdim normalne aby som aj siel a prisiel niekam v normalnom case a netrapil suciastky.
take rekordy ma hrozne drazdia, pre ne skratka neplatia fyzikalne zakony a zakony kravskeho vykalu – ze daleko od kravy nepada.
Ten problém bude určite v
Ten problém bude určite v motorizácii. HTP sa určite neradí k najúspornejším motorom 😀
Tiez si myslim, ze je to len
Tiez si myslim, ze je to len reklama. Spotreba 2,2L je nerealna pre take auto-je to nezmysel. Hranica je mozno niekde okolo 3,5-4L. Mozne by to bolo dosiahnut len tak, ze sa to auto niekde v polovici cesty pokazilo a do ciela ho dotiahlo ine auto. Tak by mohlo mat priemernu spotrebu 2,2L. V clanku nepisali, co to ma za motor.
Na HTPčku jsem pár týdnů
Na HTPčku jsem pár týdnů jezdil, s nájezdem cca 1200-1400 týdně..
Pravda, šlo o nové vozy – jeden jsem dostal s 5000 a druhý se 400 najetými km, ale i tak jsem jezdil za méně než 5 l/100 km – i při poměrně svižné jízdě, nezřídka v rychlostech blízkých 130 km/h.
1,2 HTP při rychlostech nad
1,2 HTP při rychlostech nad 120 kmh žere 5 litrů, to je pravda, ale na 50 km, ne na 100 🙂
Fabia II 1,2 HTP r.v. 2009
Fabia II 1,2 HTP r.v. 2009 44kW priemer cca 5,7 pri normalnej jazde cca 22 000 km.
Skoda Garde r.v. 1984 benzin 1,2 42kW pred upravou karburatora cca 6,7 – 8 l (asi tam mal povodny majitel zvacsene koli vykonu)
po uprave karburatora (zmensene trysky so zachovanim vykonu) cca 4,2 – 5,5 pri normalnej jazde – cca 30 000 km. nevidim tam pri Fobii za tych 25 rokov ziaden progress … navyse to Garde vyraznejsie zrychlovalo hoci malo iba 4q (zrejme aj koli hmotnosti Fobie) …
spotrebu cca 3 – 4 litre dosahovali jazci na ecorun-e na Feliciach a Favoritoch. HTP je bohuzial Nemecka 1,6 s obrovskou spotrebou a nie skodovacka 1,0 – 1,4 …