Škoda Enyaq iV nabízí nové možnosti vzhledu interiéru inspirované moderním bydlením

Automobilka Škoda vstupuje s modelem Enyaq do nové éry elektromobility. Při této příležitosti rovněž zavádí novou přehlednou strukturu konfigurace vozu a inovativní koncept interiéru.

První vůz značky Škoda na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen se vydal neprošlapanými cestami.
foto: Škoda

První vůz značky Škoda na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen nabízí individuální designové varianty interiéru. Designové varianty, na přání volitelné, rozšiřují dosavadní výbavové verze a inspirují se moderními světy bydlení.

Barvy a materiály jsou dokonale sladěné. Kateřina Vránová, vedoucí oddělení Colour & Trim ve Škoda Design, a její kolega Stefan Webelhorst v rozhovoru hovoří o výběru zčásti přírodních, udržitelně zpracovaných nebo recyklovaných materiálů a ukazují, jak snadno si lze nový vůz Škoda Enyaq iV konfigurovat – a to během pouhých šesti kroků.

Čistě elektrické SUV Škoda Enyaq iV je první sériový model české automobilky na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen a kombinuje inovativní technologie s progresivním a emocionálním designovým jazykem.

Elektromobil Škoda Enyaq iV se vyrábí v hlavním výrobním závodě značky Škoda v Mladé Boleslavi a je tak jediným evropským modelem na platformě MEB, který vzniká mimo Německo. Kromě lokálně bezemisního provozu u něj Škoda sází na trvalou udržitelnost.

To podtrhuje použitím kůže vyčiněné bez chemikálií (extraktem z listů olivovníku) a také čalouněním vyrobeným ze směsi přírodní vlny a polyesteru z recyklovaných PET lahví. Směs ze 60 % recyklovaného polyesteru a 40 % přírodní vlny mimo jiné zajišťuje příjemné sezení.

Žádné jiné vlákno neabsorbuje tolik vlhkosti jako přírodní vlna. Působí chladivě a je prodyšná. Kromě toho filtruje škodlivé látky a pachy z okolního vzduchu. Použitá přírodní vlna je nezávisle testována a certifikována podle striktních požadavků společnosti Woolmark Company. Potahy sedaček nesou označení Wool Blend Performance, které získávají produkty obsahující od 30 do 49,9 % přírodní vlny.

Lehce srozumitelná a uživatelsky přívětivá je nová struktura konfigurace vozu s celkem dvanácti individuálně laděnými designovými variantami interiéru, které reprezentují různé životní styly – od moderního přes luxusní až po sportovní.

V závislosti na velikosti baterie, pohonu a variantě modelu si zákazník může vybrat až z pěti uvedených stylů. Mimořádné výbavy jsou přehledně uspořádány do volitelných paketů, kde některé prvky výbavy a služby jsou k dispozici pro všechny modely.

Jaká filozofie stojí za novými designovými variantami modelu Škoda Enyaq iV?

Kateřina Vránová: Automobil je pro mnoho lidí stejně osobním místem jako vlastní domov, tedy místem, v němž někteří tráví mnoho času a kde se chtějí cítit dobře. Stejně jako v případě vlastního bydlení je přitom vkus velice individuální. Jedni zákazníci mají rádi moderní a čisté prostředí, jiní zase upřednostní exkluzivitu a komfort nebo zvlášť sportovní charakter. S designovými variantami se inspirujeme podle těchto stylů bydlení, přenášíme je do interiéru vozu ENYAQ iV a tím vnášíme do vozu pocit domova. V našem týmu jsme se soustředili na to, aby barvy a materiály byly dokonale sladěné. To všechno má podpořit požadovaný charakter životního stylu, aniž by zákazník musel příliš přemýšlet o správné kombinaci detailů.

Které styly moderního bydlení jsou ve voze ENYAQ iV k dispozici?

Stefan Webelhorst: Model Enyaq iV 50 je vybaven základní designovou variantou interiéru Studio, kde jde forma ruku v ruce s funkcí a vytváří tak přehledné uspořádání. Od verze Enyaq iV 60 je standardem designová varianta interiéru Loft, navržená ve stylu moderního bydlení mladých rodin. Varianty Lounge a Suite jsou exkluzivnější, luxusnější a nabízí například kožené potahy nebo dekorační lišty lakované klavírovým lakem. Sportovní charakter nesou obě verze RS Lounge a RS Suite pro model Enyaq iV vRS. Plánované jsou další varianty interiérů inspirované moderním bydlením pro pozdější deriváty SPORTLINE a L&K modelu Enyaq iV. Mně osobně jsou nejbližší verze Lodge a ecoSuite.

Proč? Čím se tyto dvě designové varianty vyznačují?

Stefan Webelhorst: Výběrem materiálu s důrazem na udržitelnost. Ve variantě Lodge poprvé používáme potahy sedaček, které obsahují 40 % přírodní vlny a které také nesou certifikaci od Woolmark Company. Zbylých 60 % této látky je vyrobeno z polyesteru, získaného z recyklovaných PET lahví. Potahy mají velmi příjemný povrch a zajišťují rovněž příjemné sezení. Jsou perfektní volbou pro zákazníky, kterým stejnou měrou leží na srdci jak naše planeta, tak i estetika. Varianta interiéru ecoSuite se vyznačuje kůží v barvě koňaku, vyrobené bez použití chemikálií. Namísto nich byl pro její vyčinění použit extrakt z listů olivovníku. Tato kůže je použita také v exkluzivní verzi Founders Edition, jež bude limitována počtem 1895 exemplářů jako připomenutí roku založení automobilky Škoda.

Vedle designových variant interiéru zavedla značka Škoda pro model Enyaq iV také novou strukturu konfigurace vozu. V čem tato změna spočívá?

Kateřina Vránová: Chceme zákazníkům co možná nejvíce zjednodušit a zpřehlednit konfiguraci jejich vysněného vozu. Díky této nové struktuře si zákazníci nakonfigurují vůz Enyaq iV v pouhých šesti krocích. Po počáteční volbě velikosti baterie a elektromotoru rozhodují dále o výběru designové varianty interiéru, o barvě vozu, chromových prvcích a designu kol. Jako čtvrtý krok přijde na řadu výběr volitelné výbavy. V tomto kroku jsme nově sdružili desítky samostatných prvků výbavy do logicky uspořádaných paketů. Většina těchto paketů je k dispozici jak v základní variantě, tak i v rozšířené variantě Plus. Pátý krok pak zahrnuje jednotlivé prvky výbavy, které jsou pro každý model Enyaq iV k dispozici, například závěsné zařízení, tepelné čerpadlo nebo funkci rychlonabíjení výkonem 100 nebo 125 kW. Konfiguraci poté uzavírá nabídka prodloužené záruky a servisního plánu.

tisková zpráva

20 Comments on “Škoda Enyaq iV nabízí nové možnosti vzhledu interiéru inspirované moderním bydlením”

  1. A že se nám ten Enyaq prodává.
    “Podobně zajímavá je

    A že se nám ten Enyaq prodává.
    “Podobně zajímavá je pak situace okolo elektrických aut, neboť v jiných zemích, kde došlo k podobným či větším propadům (třeba zmíněná Velká Británie nebo Německo) mohou hovořit alespoň o nárůstu prodejů elektromobilů. Ne tak u nás – typově je to nejvíce bitý druh automobilů, neboť meziročně přišel o 45,1 procenta prodejů, což je úplně opačný trend než na západ od nás. A nebýt 91 na oko prodaných Škod Enyaq, které si dosud nepřevzal jediný koncový zákazník a všechny byly registrovány na automobilku či dealery, byla by situace ještě horší.”

  2. HE3DA bateryje nebudou v nejbližších 10ti letech dostupné
    HE3DA bateryje nebudou v nejbližších 10ti letech dostupné pro běžné zákazníky… ;)) 19.9.2020 HE3DA: slavnostní zahájení průmyslové výroby v Horní Suché

    https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/21159-he3da-slavnostni-zahajeni-prumyslove-vyroby-v-horni-suche

    *výrobní kapacita kontejnerů 540 kWh / 9,5 tuny na nejbližší rok až dva dopředu rozebraná, respektive minimálně rezervovaná
    *Na parkovišti je 20 nabíječek, část wallbox Tesla

    1. Ty Tesla nabijecky jsou Destination charger a Tesla je dava
      Ty Tesla nabijecky jsou Destination charger a Tesla je dava zadarmo. Kazda hospoda si ji muze zazadat. Divim se, ze Tesla naletela a dodala 20 kusu. Nebo ze by to byly obycejne Tesla Wallconnector ktere Tesla prodava za ca. 500 EUR? He3DA je podvod a vsechny ty jejich akce vyzaruji velkohube chvastani. Nic vic.

    1. Taky se mi docela líbí. A když srovnám interiér s ID.3,
      Taky se mi docela líbí. A když srovnám interiér s ID.3, tak podle fotek vypadá mnohem hodnotnější. Uvidím naživo. Vypadá to jako praktické rodinné auto. Ještě jaký bude reálný dojezd a jak rychlé nabíjení, hlavně v zimě.

  3. kdyz pominu tu absenci frunku a bubny, tak spotreba a cena
    kdyz pominu tu absenci frunku a bubny, tak spotreba a cena taky nic moc..

    tohle je celkem zajimave:

    Kodiaq vs Enyaq vs TMY
    vyska 1676 vs 1618 vs 1624
    delka 4697 vs 4648 vs 4751
    sirka 1882 vs 1877 vs 1920

    TMY ma nizsi koef. odporu vzduchu a tim vyrazne nizsi spotrebu a je tedy celkem hodne efektivni..

    1. Tak jsem zvědav, jak se popasovali se software? Asi pře
      Tak jsem zvědav, jak se popasovali se software? Asi pře dvěma měsíci jsem v Humpolci na nabíječce potka dva Enyaqy se zkušebníma řidičema. Ptal jsem se jestli už to maká v pohodě. Oba kroutili hlavama a oči v sloup. Sešit v autě plněj poznámek o chybách ?! Ale třeba je to už v pohodě.

    2. Bubny myšleno brzdy?
      Ono kupodivu bubny jsou u elektromobilu

      Bubny myšleno brzdy?

      Ono kupodivu bubny jsou u elektromobilu lepší. Proti kotoučům se vyznačují větší odolností proti vnějším vlivům.
      Mě třeba u elektra teď už dali závadu za vyrezlé důlky v kotouči. Jak se s tím moc nebrzdí, tak to holt rezne a nikdy se to pořádně nevysuší.
      Zato zadní bubny jsou furt jak nové. Věřím že i v dnešní době by se dala přední bubnová brzda udělat u osobáku tak, aby se účinností vyrovnala kotoučům.

    3. Na ev-database.org je odhadovaný reálný dojezd u Enyaq 405
      Na ev-database.org je odhadovaný reálný dojezd u Enyaq 405 a u Tesla Y 425. Ano, Y je efektivnější, protože má o něco menší baterku, ale v dojezdu j erozdíl minimální, cca. 5%.

      Cena u Enyaq 80, jak jsem si jej zkoušel vybavit vším co bych chtěl včetně adapt. tempom., asistentů, DC 100 kW, wallboxu, atd… cena těsně pod 1,5 mil. Nevím, za kolik bude TMY, ale odhaduji více. A Enyaqa je možno nakonfigurovat i levněji, pokud je člověk skromnější, to u Y nejde.

      1. no prave.. ja asi moc skromnej nejsem a mne vychazel enyaq v
        no prave.. ja asi moc skromnej nejsem a mne vychazel enyaq v cfg na 1,9M a to nema ani takovy vykon, ani to neni 4×4

        rozdil v dojezdu asi bude 5%, ale na 50kW v baterce proste vetsi auto TMY dojede dal.. nemluve ze se i rychleji nabiji + Tesla superchargers..

        Tesla proste fakt hodne zamakala na te aerodynamice..jo spotrebu smysl resit ma zvlaste u EV..

        myslim ze TM3 2021 v efektivite dokonce prekonava bajny efektivni ioniq

Napsat komentář