Škoda Electric představila nový elektrobus

Společnost Škoda Electric v rámci veletrhu CZECHBUS 2018 představila nový elektrobus Škoda 29BB. Vozy tohoto typu již od začátku listopadu slouží cestujícím v Českých Budějovicích.

Škoda pro jihočeskou metropoli dodala celkem jedenáct elektrobusů, které jsou se svými necelými devíti metry nejkratšími vozidly, které kdy plzeňská společnost vyrobila.
foto: Škoda Electric

„Vývoji životnímu prostředí šetrných prostředků městské hromadné dopravy se Škoda Electric věnuje dlouhodobě. Zájem o elektrobusy na trhu roste, neboť přínos elektromobility pro města je jednoznačně pozitivní. Ekologické elektrobusy jsou velký trendem v oblasti veřejné dopravy, jsou tiché, v místě provozu bez emisí,“ sděluje ředitel Obchodu Škody Electric Karel Majer s tím, že za poslední roky představila hned několik nových typů elektrobusů.

Škodovácké elektrobusy, jejichž zástupce si mohou od 20. do 22. listopadu prohlédnout návštěvníci veletrhu CzechBus na pražském holešovickém Výstavišti, již v jihočeské metropoli úspěšně najely první stovky kilometrů ve standardním v běžném provozu s cestujícími.

Jedenáct nových ekologických vozidel za zhruba 140 milionů korun má unikátní technické řešení – díky oddělenému galvanickému nabíječi (GIN) je možné jej rychle dobíjet přímo z trolejového vedení. Tím se stává nezávislým na místě nabíjení a nepotřebuje další nabíjecí zařízení.

Při stání v dopravní zácpě může například využít čas k efektivnímu nabíjení trakční baterie. Navíc díky speciálním SiC polovodičovým prvkům nabízí také vysokou účinnost.

„Elektrobusy mají kapacitu 45 osob, z toho 21 míst je pro sedící,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Ten připomíná, že souběžně s dodávkou nových elektrobusů Škoda Electric pro jihočeskou metropoli dodává i jedenáct nových velkokapacitních trolejbusů Škoda 27 Tr s novou generací karosérie.

Vedle Českých Budějovic získala Škoda Electric v poslední době hned několik kontraktů na dodávku elektrobusů. Deset vozidel slouží v systému hromadné dopravy v severomoravském Třinci, v tomto případě elektrobusy provozuje společnost Arriva Morava. Jeden pilotní elektrobus dodala Škoda Electric také společnosti ARRIVA Nové Zámky na Slovensko, další budou brzy jezdit v Žilině, ve Zlíně a Trutnově.

tisková zpráva

20 Comments on “Škoda Electric představila nový elektrobus”

  1. Za posledních 5 let měl Nissan vyplatit Ghosnovi 1 miliardu
    Za posledních 5 let měl Nissan vyplatit Ghosnovi 1 miliardu CZK…
    Ve skutečnosti mu ovšem zaplatil téměř 2.000.000.000 CZK …
    a to nasele ;)))

    auto.idnes.cz/renault-nissan-carlos-ghosn-d1k-/automoto.aspx?c=A181121_074803_automoto_fdv

    a kam ty prachy karlos ládoval kdo ví, do LEAFa asi nee 😉

    hybrid.cz/sef-automobilky-renault-nissan-carlos-ghosn-byl-zatcet-kvuli-podvodum-dostane-vyhazov

    1. O spojení Renaultu s Nissanem se Ghosn pokusil už v roce
      O spojení Renaultu s Nissanem se Ghosn pokusil už v roce 2015, ale tehdy mu v tom zabránil francouzský ministr hospodářství nákupem akcií Renaultu státem a následným zablokováním této snahy.

      „Tím ministrem byl mladík jménem Emanuel Macron“ :)))

      auto.idnes.cz/renault-nissan-carlos-ghosn-d1k-/automoto.aspx?c=A181121_074803_automoto_fdv

  2. Konkurence mezi SOR a Škodovkou, je samozřejmě zajímavá,
    Konkurence mezi SOR a Škodovkou, je samozřejmě zajímavá, pokud si konkurují, tak samozřejmě to má dobrý vliv na vývoj a konečnou cenu, na druhou stranu, pokud by třeba v konkurenčním boji jedna firma zanikla, byla by to škoda, potom by asi bylo lepší, aby se firmy sloučili, či aby ta úspěšnější tu slabší koupila, je tady ale ještě jedno nebezpečí a to totiž to, že plzeńskou Škodu vlastní Kellner a ten jde na ruku Číně protože tam má velký business s Home Kredit a je tudíž ze strany Číny vydíratelný, tudíž pokud by ho číňani „skřípli“ tak může skončit plzeňská škodovka snadno v čínských rukou, protože Home Credit pro něj je větší byznys, než nějaká Škodovka a pokud by plzen ovládla i SOR, tak potom tím hůř, dneska třeba obě firmy vyůžívají české baterie, v případě skoupení čínou by asi číňani do busů montovali svoje baterby a v česku by to montovali z čínskech pomponentů a a to by byl konec jakožto české firmy 🙁

    1. Na jednu stranu Vás chápu a nejsem nadšen z toho, že po
      Na jednu stranu Vás chápu a nejsem nadšen z toho, že po Německu a Francii se na každou druhou blbinu musí ve fabrice ptát až v Číně, protože holt vlastník rozhoduje.
      Ovšem to, co předvádí SOR a Škoda v elektrobusech, je ve srovnání s Čínou těžký středověk. Počtově se potom bavíme o manufaktuře či dokonce stavbě na zakázku versus sériová výroba. Podle mne zaniknou oba, jakmile čínský BYD dostaví továrnu v Maďarsku a začne chrlit svoje 400+ km dojezdové elektrobusy, tentokráte už čisté evropské výrobky. Dělají pro to oba našinci všechno. 🙁

      1. Mohl bych souhlasit, ale měl bych tři ALE 🙂
        1.Za relativně

        Mohl bych souhlasit, ale měl bych tři ALE 🙂

        1.Za relativně nízké prodeje, můžou vedení měst, která elektrobusy málo nakupují spíš, než obě firmy. My v Hradci jme nakoupili najednou 20 elektrobusů a když k tomu připočítám současný trolejbusy, tak už v HK máme víc než polovinu dopravy elektrifikovanou. A kolik e-busů nakoupila Praha? mohla jich vzít třeba 200 ne?

        2. Konkurence Číny by byla dobrá, pokud by byla férová. Pokud třeba komunistická vláda leje do Huaweje miliardy dotací a dotuje tím konečný ceny mobilů, je to neférová praktika a třeba v EU je státní podpora firmám zakázaná. Dumping jako praktika může vymítit konkurenci, a až konkurence zanikne, tak umožńuje naopak zvýšení ceny, protože vám nikdo nekonkuruje.

        3.Pokud by Čína byla jenom taková chudá demokratická země, která na nás vydělává tím, že sem valí svoje zboží a přitom sama brání dovozu od nás, bral bych to jenom jako ekonomickou pomoc rozvojový zemi. Ale v situaci ale kdy Čína okupuje Tibet brousí si zuby na Thajwan, buduje vojenský základny v mezinárodních vodách, zbrojí jako prase, v koncentrácích drží půl milionu Ujgurů a byla usvědčena bývalým kanadským ministrem zahraničí z masivních poprav věznů za ůčelem prodeje a transplantaci jejich orgánů, tak bych byl ve fandění čínsým firmám na území EU opatrný.

        1. Bohužel kde není smysluplná nabídka, není ani poptávka.
          Bohužel kde není smysluplná nabídka, není ani poptávka. To k bodu poptávek ze strany radnic, evropští dinosauři prostě nemají co nabídnout. Jenže i u Vás v HK jste poměrně složitě řešili nabíjení těch busů, páč celý den nedávají. Viz vystoupení DP HK na eSalonu čtvrteční konferenci. Praze elektrobusy nevnutíte, z čeho by tam kradli. Už tak mají plno tramvajek a metra. Z toho se třeba benzín, olej nebo umytí či oprava zdarma ropáckého osobního mazlíčka dělá blbě.

          Podpora domácích výrobců má mnoho tváří. Třeba mohu v ČR brečet, že jako polská firma jsem v klidu, co se lidí týče. Polská vláda už vydala Ukrajincům 1,8 milionu pobytových a pracovních víz. Stačí jen jako firma úřadu oznámit, že Serjožu beru. To je celé. Může hned makat. Jako české firmě mi nabídla česká vláda obejít jí stvořený korupční systém víz z Ukrajiny přes Hospodářskou komoru, ale jen 5 tisíc lidí ročně (později 10, pak 20, ve 2019 snad možná 40), trvá to půl roku a více a stojí kromě haldy papírů desítky tisíc tu 1 člověka dostat. Aktuálně by firmy zaměstnaly 400 tisíc lidí, kdyby byli.

          Ostatní je politika a nemusí se mi to líbit, ale to je tak jediné, co s tím mohu dělat. Stejně jako šejci a Putin díky ropě, roste Čína díky našim penězům za levné zboží. Pak má peníze a místo vyhazování se do vzduchu s gay výkřikem Alan na bar! nebo hry o trůny v okolních zemích se zelenými mužíčky skupuje firmy. Ovšem opět připomínám – na prodej musí býti 2. Prodávající a kupující…

          1. Radovan – „na prodej musí býti 2. Prodávající a
            Radovan – „na prodej musí býti 2. Prodávající a kupující…“

            Přesně tak když čínská vláda poručila, tak čínská města kupovala, na tom prostě BYD a další vyrostli, prostě měli ideální podmínky, protože meli ideální prodej, ideální tržby, ideální prachy na vývoj.

            Kdyby SOR a Škodovka Plzeň byly čínské firmy, tak by bývaly měly ideální prostředí a dneska by byly samozřejmě úplně jinde.

            Z toho vyplívá že jestli je BYD tam kde je, není to jenom tak úplně jeho zásluha, proto říkám kdyby česká města dávno kupovala… ale to je prostě kdyby. Taky máme jinou cenu práce v Číně a Česko je miniaturní trh oproti ČLR. Nevelebím ale Byd, když za jeho růstem stojí politické rozhodnutí že se budou kupovat e-busy? Jinak i český busy se umí nabíjet za jízdy z trolejí a asi by ani nebyl problém navýšit baterii ale kdo by to kupoval, když český politik raději diesel?

            1. Promiňte, ale tohle je obyčejné fňukání. Někdo těm
              Promiňte, ale tohle je obyčejné fňukání. Někdo těm soudruhům musel na začátku říci, že řešením hluku, špíny, prachu a smradu a jedů ve městech je elektrická MHD a elektrické zásobování.
              Máme na to vyrobit dobré ebusy. Poptávka, minimálně v západní Evropě, je. Tam si dokonce BYDy pořizují. Oba naši výrobci jsou natolik velcí, aby dokázali u politiků lobovat nebo prodat občanům čistý vzduch a ticho ve městech.
              Nevidím záplavy elektrických SOR a Škoda na žádných akcích typu Den země a Den bez aut a spoustě dalších, aby je ukázali veřejnosti. Naposledy na eSalonu v Praze taky nic, přitom tam mohla pendlovat ebus linka od metra k hlavnímu vchodu celý den. Reklama na všechny, kdo tamní dopravní uzel s P+R používají. Sem tam výjimka potvrzuje pravidlo, jako když do Uherského brodu dojel jeden ebus ze sousedního města.

              1. za socíka to bežalo veľmi podobne ako v číne dnes.
                strana

                za socíka to bežalo veľmi podobne ako v číne dnes.
                strana a vláda rozhodla a bolo. samozrejme – niekto dôveryhodný, možná ani nie dôveryhodný, ale rozhľadený mal návrh, vedenie zašlo na gorkého námestie a v komisii povedali čo, aké prostriedky, koľko peňazí …

              2. Přeceňujete sílu marketingu příteli, politici se nijak
                Přeceňujete sílu marketingu příteli, politici se nijak masově nezajímají o ekologický étos akcí které jmenujete a ti kteří se o ně zajímají jsou už obyklke uvědomělí a mají v otázce elektromobility jasno, ale dobře.

                Moje konstatování že elektromobilita v oblasti busů se rozvíjí líp v Číně kde ji pol. garnitura podporuje a hůř v Česku, kde podporována není, je konstatováním pouhého faktu, tak nevím proč do toho taháte pocity typu fňukání a pod???

                Na druhou stranu by bylo najivní myslet si že snad rozvoj e mobility v Číne je projevem nějaké vyšší úrovně uvědomnění místních oproti ČR. Vedení ČLR nejde o lidi ani o čistý vzduch, jde jim především o přežití jejich režimu a prostě si spočítali, že rozhodně nepotřebují mít v budoucnu v ulicích masové demostrace proti šílenému smogu jaký v č. městech je, jelikož takové demonstrace by se snadno mohly zaměřit i proti režimu jako takovému. Takže motivace podporovat elektromobilitu v Číně a EU má hooooooodně rozdílný motivy.

                1. Možná přeceňuji, nicméně pokud se o to dotyční ani
                  Možná přeceňuji, nicméně pokud se o to dotyční ani nepokoušejí, pak je těžko něco prosazovat. Co oči nevidí, to srdce nebolí, ale hlavně hlava se tím nezabývá. A o je myslím velká chyba výrobců. Nejsem vidět, přestože tyto akce jsou, tedy nejsem a moje výrobky už vůbec ne.

                  To fňukání s tím přímo souvisí. Někdo musel soudruhy navnadit. A naši výrobci to u našich bolševiků nedělají (přátel, soudruhů, bratrů atd.).

                  Vedení ČLR se prostě jen poučilo z krizového vývoje socialistického tábora a je si vědomo faktu, že v hodné ČSSR se demonstrovalo za čistý vzduch už několik let před Listopadem 89´ a dokonce – málo lidí to ví – pár dní před pražskou Národní třídou 17.11.1989 proběhly demonstrace za čistý vzduch v Teplicích. A tam už byli lidi hodně naštvaní a vzduch byl druhotný, prvotní byla neschopnost bolševika a režimu s tím léta cokoli udělat. Takže Číňan dobře ví, čeho se vyvarovat.

    1. On ty troleje potká za svou cestu jen na pár místech.
      On ty troleje potká za svou cestu jen na pár místech. Nicméně třeba Na Sadech jsou a to je zrovna takové cukací místo, kde stráví určitě řádově minuty než se protlačí – takže si cucnout může a pomůže mu to. ČB jsou zadrátované až až, jen na náměstí dráty nevedou, no a právě tam mají jezdit tyhle elektrobusy. Původně měly jezdit kratší cestou, ale protože je tam město protlačilo moc násilím, vzbouřili se majitelé domů (nebylo jich moc, jeden tam má skoro půl ulice) a město linku bez náhrady zrušilo. Teď vymysleli novou, jezdí trochu jinou trasou. Zajímavé je, že elektrobusy hned pár dnů po nasazení skoro vymřely, jeden jim nabourali, z druhého uletěl nějaký kryt (vlivem větru – to asi svědčí o kvalitě výroby) a muselo se čekat na náhradní díly. Na můj vkus se čekalo poměrně dlouho.

      1. Tak i sloučení budou pro globální trh docela malí, takže
        Tak i sloučení budou pro globální trh docela malí, takže je nakonec možná prodají tomu, kdo nabídne nejvíc, a jestli Západní předlužené akciovky upadají tak moc, že výrobně a finančně úspěšnější Čína má na nákupy víc peněz, tak se nedá nic dělat.
        Aspoň v tom u nás bude pokračoat ten průmyslově nejschopnější, zase Čína si koupenou výrobnu v EU určitě bude chtít ponechat kvůli hrozbě celních konfliktů, naopak u evropských hlavních koncernů nejvíc hrozí nákup pro zlikvidování místní výroby jak Siemens dorazil ČKD.

Napsat komentář