Škoda CITIGOe iV: podrobnosti o výbavě a cenách elektromobilu

Model CITIGOe iV, první elektromobil značky Škoda překvapil cenou začínající na 429 900 Kč a už jej lze předobjednávat. Co je ve standardní výbavě a co za příplatek?

Elektromobil Škoda CITIGOe iV je jedním z „nových trojčat“ koncernu Volkswagen. Jeho sourozenci jsou Seat Mii a Volkswagen e-Up!
foto: Škoda

Standardní výbava elektromobilu Škoda CITIGOe iV zahrnuje na exteriéru: kola z lehké slitiny Scorpius černé 16″, hlavní světlomety s LED denním svícením, zatmavaná zadní světla, nárazníky v barvě vozu, chromovaná mřížka chladiče s výplní v barvě vozu a vnější zpětná zrcátka a vnější kliky v barvě vozu.

Bezpečnostní výbava:

– ESC; ABS; EBV; HHC; TPM
– airbag řidiče a spolujezdce
– boční airbagy s ochranou hlavy vpředu
– tříbodové bezpečnostní pásy vpředu a vzadu (vpředu s předpínači)
– akustická a světelná signalizace nezapnutého pásu řidiče
– ISOFIX na zadních sedadlech
– Top Tether na zadních sedadlech
– imobilizér
– přední mlhová světlomety + zadní mlhové světlo
– 3. brzdové světlo
– Asistent jízdy v pruzích (Lane Assist)

Interiér: ■ interiér Style černý se stříbrnou lištou ■ potah sedadel látka ■ kožený volant ■ chromované vnitřní kličky dveří ■ orámování výdechů ventilace – chromované ■ rámeček okolo rádia a klimatizace – chromovaný IIII hlavice řadící páky plastová, s chromovou plaketkou ■ rámeček kombipřístroje – chromovaný ■ uzavřená odkládací schránka před spolujezdcem (s držákem na dokumenty a mince) ■ středová konzola s odkládacími přihrádkami (1 vzadu, 1 vpředu) ■ kapsičky na vnitřní straně opěradel předních sedadel ■ držák parkovacích lístků ■ 4 háčky v zavazadlovém prostoru ■ 2 držáky na lahve vzadu ■ ambientní osvětlení

Komfort: ■ Sunset ■ posilovač řízení ■ elektrická okna vpředu ■ el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (u řidiče asférické) ■ automatická klimatizace CLIMATRONIC ■ multifunkční volant

Zabezpečení: ■ centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklopné kličky ■ uzamykatelné víčko nabíjecí zásuvky

Funkčnost: ■ MaxiDot ■ přední sedadla výškově nastavitelná ■ držák na reflexní vestu pod sedadlem ■ přední opěrky hlavy pevné ■ držák tašek na schránce splujezdce ■ držák na brýle a tužku uvnitř odkládací schránky ■ zadní opěradlo dělené, sklopné ■ set na opravu pneumatik ■ stropní lampičky vpředu ■ osvětlení zavazadlového prostoru ■ 12V zásuvka ■ manuálně nastavitelný sklon světlometů ■ přední stěrače Aero ■ zadní okno s vyhříváním a zadním stěračem ■ zakrytí zavazadlového prostoru (plato) se šňůrkami ■ rekuperace brzdné energie

Infotainment: ■ rádio Swing (barevný display, AUX-in, slot na SD kartu, USB, 6 repro)

Příplatkové pakety:

EXTRA Basic: Tempomat, vyhřívání předních sedadel, odpadkový koš: 10 000 Kč vč. DPH

EXTRA Plus: EXTRA Basic a dále signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, mezipodlaha v zavazadlovém prostoru, mlhové přední světlomety s corner funkcí 15 000 Kč vč. DPH

EXTRA Top: EXTRA Plus a dále vyhřívání čelního skla pomocí termofolie, držák multimédií, digitální audipříjem DAB: 20 000 Kč vč. DPH

Základní bezpříplatkovou barvou vozu je žlutá Sunflow. Další barvy už jsou za příplatek: červená Tornado, bílá Candy a zelená Kiwi za 6300 Kč vč. DPH. Metalické barvy černá s Deep perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbná Tungsten za 10 900 Kč vč. DPH.

Samostatně si lze vybrat barvu střechy: žlutá Sunflower za 6000 Kč, červená Tornado, bílá Candy nebo zelená Kiwi za 12 300 Kč. Metalické barvy střechy jsou pak k dispozici dvě: modrá Crystal za 16 900 Kč či stříbrná Tungsten za 16 900 Kč.

vlastní

96 Comments on “Škoda CITIGOe iV: podrobnosti o výbavě a cenách elektromobilu”

  1. Když poslouchám(chvála od výrobce), jak je to levný
    Když poslouchám(chvála od výrobce), jak je to levný elektromobil, tak se musím tak trochu smát. Jistě je mezi ostatními je cena na našem trhu bezkonkurenční. Ale tohle autíčko mohlo být jěště levnější! Vycházím z cen benzínového. Toto je ve vývavě STYLE ne v MONTE CARLO, jak je zde uvedeno v jednom z komentářů.
    Pro srovnání: 3dveř.ve výbavě ACTIVE 199 tis.; 5dveř. ACTIVE 209 tis.; 5dveř. STYLE 249 tis. Tak tedy pokud by vyrobili elektrické citigo 3dveř. ve výbavě AKTIVE tak by stálo 379 tis.!!! To už by byla zajímavá cena, zvláště proto,že nejlevnější benzín u škodovky bude FABIE(259tis.) po doprodání zásob citigo v benzínu.Vím,že každý namítne, že by bylo bez výbavy. Na co např. 16’kola nebo klimatizaci, mlhovky u auta které je konstruováno na menší trasy či do města. pokud by zachovali výbavy z benzíňáků tak ať si pak dokoupí každý co chce. Je zajímavé, že se elektromobily vždy nabízí v plné palbě(výbavě).Z toho soudím, že se automobilkám do elektromobilů moc nechce! Bývalo zvykem, že modely nových aut nejdříve nabízely automobilky v základu a pak výbavu případně navyšovali. Jinak je rozdíl mezi benzínovým a elektrickým citigo cca 180 tis. Návratnost po najetí cca 150000km. Při využití domácí nabíječky a nižším tarifu(také nabízen čez,e-on) může být návratnost cca 100000km.

      1. ANO, něco málo tam z MONTE CARLA je, ale nemá např.
        ANO, něco málo tam z MONTE CARLA je, ale nemá např. sportovní podvozek. Je to maličko splácané dohromady. Ale v tomto u mě není zásadní rozpor. Problém je v tom , že by měli chtít(výrobci), aby auto bylo cenově co nejdostupnější. Tak mají vyrobit auto jen v základu a ne ho nabouchat lepší či maxi výbavou. Pak je to neúměrně drahé! Ať si každý spočítá kolik by elektromobily stáli, když by vycházeli ze základní výbavy již vyráběných benzíňáků. Každý výrobce křičí, že jsou baterie strašně drahé a proto je cena elektromobilů vysoká. Cena baterii je cca 200tis-300tis.(dle dojezdu a velikosti auta, ale že přidá nadstandartní výbavu za 100-200tis., tak o tom už nemluví! Jasné počty základ plus cena baterii. Závěrem – žádný elektromobil v budoucnosti nebude stát méně než 500000. I s výhradami je cena citigo bezkonkurenční! Mezi elektromobily u nás to je, a bude(cenově a motoricky), jako trabant před 60 lety mezi benzíňáky!

        1. Clanku je na trhu nedostatek. Kdyby z toho udelali masovku,
          Clanku je na trhu nedostatek. Kdyby z toho udelali masovku, tak stejne neuspokoji poptavku. Jedou na vyssi pridanou hodnotu pri nizsim objemu. VW si musi prve vychovat spolehlive dodavatele baterek, az potom muze ladit masovost.

          Navic je tu ten problem s marzi. U spalovaku maji marzi na motoru, na prevodovce. U EV to nekde musi nakupovat za vysponovane ceny.
          Pokud ale bude trvat problem s ID.3, tak muzeme cekat e-UP i za 350 tis.

  2. Sem si dal práci , našel jsem ceník spalovacího citiga.
    To

    Sem si dal práci , našel jsem ceník spalovacího citiga.

    To elektrické vychází ze Monte Carla, které stojí 5D kolem 295 tis.

    příplatky jsou za všechno: Mlhovky, tempomat, lepší radio, klimatronik, asistenti, 16 cky kola

    celkem příplatky 50 tis.

    Ceníkovka podobně vybaveného spalovacího citiga je 350 tis +-
    a tomu vyhřívané okno /u spalováku nešlo/ a automatickou převodovku /hypoteticky/

    Takže bychom byli na 400 tis. jen to fikne absurdní že?

    za 450 ceníkově máme elektriku a jsou v ceně nabíjecí kabely dva každý minimálně za desítku a neomezené nabíjení na celý rok /kdoví kolik bude nově stát neomezené/

    Návratnost jeden rok hypoteticky, protože tak vybavené a drahé spalovací Citigo si jen tak někdo nekoupí.

  3.  
    Součástí toho nejdražšího příplatkového paketu

     
    Součástí toho nejdražšího příplatkového paketu EXTRA Top je (cituji) „vyhřívání čelního skla pomocí termofolie“.

     
    Možná se zeptám hloupě, a tak se raději předem omlouvám, ale opravdu to nemyslím ironicky.
    To vyhřívání okna „pomocí termofolie“ – není to doufám tak, že to je nějaká výpomocná externí srolovaná folie, která se v případě potřeby vyndá z kufru, plácne se za mrazu před jízdou na okno pod stěrače a pootevřeným okýnkem se zapojí kablík do palubního zapalovače…

    Předpokládám resp. chci věřit tomu, že ta „termofolie“ (velmi tenká a skoro dokonale průhledná?) je pevnou součástí okna.

    Jestli je tomu tak, nemáte s tím prosím někdo osobní zkušenost přímo z předchozích CitiGo nebo Up se spalovacím motorem?
    Jak moc je to rušivé při jízdě?
    Nemá třeba oko snahu se zaostřovat na to sklo (s odporovou mřížkou?) místo na situaci před vozem?

    Díky moc za jakýkoliv názor (ideálně podložený osobní zkušeností) na avizované vyhřívání čelního skla u CitiGo „pomocí termofolie“.
     

    1. Aktivní vyhřívání čelního skla je buď pomocí tenkých
      Aktivní vyhřívání čelního skla je buď pomocí tenkých drátků ve skle (Ford), nebo právě touto folií, Superby to mají běžně a funguje to dobře (Octavii jsem s vyhřívaným předním oknem neřídil, předpokládám, že to ve výbavě vybrat jde)a neruší to vůbec – u Fordů je to trošku náročnější si na to zvyknout

          1. Do vody by to bylo ideální. Protom není problém tam
            Do vody by to bylo ideální. Protom není problém tam ještě doplnit bufíka.
            Nevím jak golf, ale ion má na tyhle věci samostatný okruh. Jinak by ty komponenty v zimně spíš vytápěl, což je vzhledem ke spotřebě topění nežádoucí.

  4. Za mě jedno z letošních největších pozitivních
    Za mě jedno z letošních největších pozitivních překvapení. Kbyby mi někdo na začátku roku řekl, že BEV budou na konci roku začínat s cenou pod 500.000,- s daní, tak bych mu nevěřil (možná tak nějaké čínské tříkoly). Snad jich Škoda vyrobí víc než jen to jejich „nezbytně nutné množství aby splnili emise“.

          1. Kolik jich vůbec potřebují, aby splnili normy pro 2020? A
            Kolik jich vůbec potřebují, aby splnili normy pro 2020? A kolik pro 2021 a dál? To by bylo zajímavé téma na článek.
            Na celé diskusi je nejzajímavější, že se tady střetávají dva proudy „odmítačů“. Jedni tvrdí, že uvedený počet kusů nikdy neprodá a druhý naopak, že to bude hned vyprodané 😉

            1. Hlavně bude zajímavé, co na to lidi, kteří říkali, že
              Hlavně bude zajímavé, co na to lidi, kteří říkali, že až bude něco pod půl mega, tak půjdou do elektriky.
              Podle mě se to změní akorát na to, že až bude něco pod 400 tak do toho půjdou 😀
              Já si před rokem a kousek koupil IONa, kdybych to věděl, tak sem možná i počkal a pošetřil na škodovku. Jenže to by člověk mohl čekat furt na něco.
              Holt iona ještě 3 roky pojezdím a pak se uvidí. Pak ho dám dědkovy ať na ty svoje pojížďky po vesnici nemusí mučit spalovák.

              1. Já jsem jeden z těch, co čeká, až to bude pod 500k, ale
                Já jsem jeden z těch, co čeká, až to bude pod 500k, ale potřebuju auto, kam se vejde kočárek s korbičkou. Takže čekám na normální rodinné auto za ty prachy. Už bych si asi vystačil s ID.3 max do 2 let stáří, abych projezdil 5 let a prodal s roční zárukou. Pidiauto není pro každého. Dojezdy už mi bohatě stačí na 99% jízd a do Chorvatska holt pojedu o nějakou tu hodinu navíc.

                1. Když čekáte, tak už kočárek s korbičkou nebude
                  Když čekáte, tak už kočárek s korbičkou nebude třeba?
                  Já bych šel do ojetéh EV. Baterie v záruce, auto jednoduché a kolikrát ty první generace mají lepší parametry jak ty nové EV. Třeba E-golf co mám s 24 kWh baterií je v praxi lepší než s 36 kWh baterií… Doba nabíjení poloviční a dojezd kupodivu skoro stejný.

                2. Co to je za nesmysl že starý egolf má skoro stejný dojezd!
                  Co to je za nesmysl že starý egolf má skoro stejný dojezd! V dojezdu je větší procentuální rozdíl než v kapacitě baterií. A větší baterie se nabíjí samozřejmě delší dobu. Chjo…

                3. Ty seš ukázkovej čurák taxikáři.
                  Ty seš ukázkovej čurák taxikáři.

              2. Ono beznemu zakaznikovi ale zpravidla zalezi i na dalsich
                Ono beznemu zakaznikovi ale zpravidla zalezi i na dalsich parametrech nez je jen cena a dojezd ….. ono clovek co na bezne pouziti chce auto nizsi stredni, nejlip v kombiku, nebo aspon neco jako je scala (hatch se slusnym kufrem), kde se s porizovackou vejde v pohode do 400 000, si nekoupi za pul milionu miniauto…..
                Jinak ja to citigo celkem zvazuju… kdyz si vemu ze cenikovka je 450, minus sleva 15% a minus DPH jsem na 320 … teoreticky s dotaci 220 000….. nejvetsi problem je aktualne manzelka, ktera se okamzita nastve pri sebemensi zmince o citigu, ze tak hnusnou krabici, co vypada jako by byla ze vsech stran nabourana doma mit nechce 😀

            2. Za loňský rok má Škoda průměr 116 g/km, na 95 g/km by
              Za loňský rok má Škoda průměr 116 g/km, na 95 g/km by tak potřebovala (v roce 2020) prodat 10 % BEV. Nicméně udělají určitě nějakou čistku v těch nejméně úsporných motorech, tak se jen se spalováky dostanou někam ke 110 g a k tomu by potřebovali 7 % BEV.
              Můžete kouknout ke mně do podpisu na tabulku záložka #12 kde je přehled v jakém roce musí být kolik.

                1. Také doporučuji podívat se ke mně do podpisu na tu
                  Také doporučuji podívat se ke mně do podpisu na tu přehledovou tabulku. Každé BEV se počítá jako 0 g/km a 2x v roce 2020, 1,66x v roce 2021, 1,33x v roce 2022 a ten jednoduchý výpočet prostým zprůměrováním jak píšete až od roku 2023.

                2. Díky za info, je tam tedy velké zvýhodnění, na
                  Díky za info, je tam tedy velké zvýhodnění, na spritmonitor.de to počítají ze skladby výroby elektřiny a to vychází cca 50g na Kia Soul. Každopádně je jasné že výrobci jako je VW nestačí vyrobit desítky tisíc EV, jak si tady někteří myslí, ale musí to být stovky tis.

                3. U aut se emise Co2 zatim pocitaji z toho co jim jde z vyfuku.
                  U aut se emise Co2 zatim pocitaji z toho co jim jde z vyfuku. Takze elektromobily a nabijeci hybridy maji v tomto velkou vyhodu zatim. Muzete udela EV jak krava Audi etron a ma emise nula.

                4. Ale on má emise nula. Emisní normy pro automobily zkrátka
                  Ale on má emise nula. Emisní normy pro automobily zkrátka řeší emise automobilů a tím to hasne. Výrobci paliv a energií mají zase své normy a své emisní limity, které musí splňovat.

                5. No vždyť to tam píšu, že má emise nula. Protože ty
                  No vždyť to tam píšu, že má emise nula. Protože ty emise jdou evidenčně z jiného šuplíku.

                6. Těžko říct kolik přesně musí vyrobit. Ono je to ve
                  Těžko říct kolik přesně musí vyrobit. Ono je to ve skutečnosti ještě mnohem složitější a jsou tam nějaké emisní kredity za eko-inovace, které mohou snížit emise až o 7 g/km oproti reálnému testu, pak se tam dá kouzlit se skoro libovolným spojováním automobilek napříč všemi značkami (viz třeba Ford-Tesla) no a v neposlední řadě jsou ještě zase další výjimky a složité přepočty na ty pokuty, kdy menší auta dostávají větší pokuty (proto se třeba přestane prodávat benzínové Citigo). Ve výsledku tak může dojít k situaci, kdy se třeba dostanou v průměru na 105 g/km, ale díky těmto kličkám budou pokuty minimální nebo i vůbec žádné.

      1. Jak moc s tím koreluje údajná cena pod 100 $ za 1 kWh co
        Jak moc s tím koreluje údajná cena pod 100 $ za 1 kWh co prej VW má na baterce?
        Vzhledem k tomu že jich vyroběj jen 2200 kusů tak spíš bude jen kompliance car. Nevím zda jim to vylepší flotilový emise či zda je to jen proto aby vůbec něco elektrického měli než dorazí Vížn?

        1. Žádné dotace tam nejsou. Možná jen menší zisk. Jinak
          Žádné dotace tam nejsou. Možná jen menší zisk. Jinak baterie stojí cca 200tis. takže nějakých 600tis. je jen přehnaná cena výrobce, kvůli zbytečné nadstandartní výbavě cca za 100- 200ti.! Příklad VW-Up. Když budem počítat u citigo active3d : odečet(motor,převodovka výfuk chladicí soustava a další součásti motoru)= 120 tis. Potom přičtem součásti pohonu e citigo(elektromotor,redukční převodovka a další elektrosoučsti)=100 tis. Takže cena bez baterek cca 180-200tis.
          Cenu hodně prodražuje především zbytečná nadstandartní výbava a malosériová výroba! Takto to funguje téměř u všech výrobců elektromobilů jelikož se jim do toho vůbec nechce! Benzín je daleko větší byznys i díky servisu. Závěrem musím říci, že citigo je ještě za těch 429tis. předražené. Dělat to v základu jako benzín active 3dveř., tak by stálo 379tis.To jsou jasné počty!!! Výbava style 5deř. stojí 249tis.,A TO JE PŘESNĚ TEN ROZDÍL!!!

          1. Když by to šlo se ziskem tak levně vyrobit jak píšete ,
            Když by to šlo se ziskem tak levně vyrobit jak píšete , tak by to automobilky snad dělali s prodávali, šlo by to na odbyt.

            Jestli si myslíte že to nedělají kvůli servisu , tak s tím nesouhlasím, protože na servis se jezdí do autorizáku max. po dobu záruky a většinou ani to ne, protože dvouletá záruka končí a kryje se s prvním dvouletým servisem.

            1. Nezapomeňte, že sériová výroba jako základ pro citigo
              Nezapomeňte, že sériová výroba jako základ pro citigo již běží(VW-eUp) a je tam daná jen větší baterka, tak kde je problém? Jen tam zase montujou nadstandartní výbavu, která auto prodražuje.Zvláště tohle citigo budou dělat snad jen 2roky, protože potřebujou umořit emise, než přejdou na hromadnější výrobu jiných modelu.

              1. Berte to tak že elektrické auto je „něco lepšího“ v tom
                Berte to tak že elektrické auto je „něco lepšího“ v tom elektrickém citigu budou jezdit dost často lidé které by to třívalce 1.0 HPT nikdy nevlezli.

                Proto potřebují slušnou výbavu,
                jako nevím jaký a jestli elektromobil vůbec vlastníte,
                ale bez klimatroniku jak by jste úsporně topil, bez tempomatu jak by jste udržoval na delších omezených usecích rychlost- to „na ucho“ nedáte.

                To samé vytápěné okno a sedačky tam také nejsou jen jako rozmařilost.

              2. Berte to tak že elektrické auto je „něco lepšího“ v tom
                Berte to tak že elektrické auto je „něco lepšího“ v tom elektrickém citigu budou jezdit dost často lidé které by to třívalce 1.0 HPT nikdy nevlezli.

                Proto potřebují slušnou výbavu,
                jako nevím jaký a jestli elektromobil vůbec vlastníte,
                ale bez klimatroniku jak by jste úsporně topil, bez tempomatu jak by jste udržoval na delších omezených usecích rychlost- to „na ucho“ nedáte.

                To samé vytápěné okno a sedačky tam také nejsou jen jako rozmařilost.

                1. Ano je to něco lepšího, ale jen proto, že tam je méně
                  Ano je to něco lepšího, ale jen proto, že tam je méně součástek ohledně pohonu. Vemte si jak automobilky zkurvily motory za posledních 15 let díky součástkám, které mají snížit emise, ale s úsporou benzínu to není zas nějak slavné. Elektromobil nemám. Jezdím v oktávce benzín. Výbavu tam nějakou mám. A toto např. nepoužívám- tempomat je absolutně k ničemu; přední mlhovky taktéž; klimatizaci jsem chtěl, když jsem kupoval, ale jen další zbytečnost pokud nejezdí někdo štreky 200km a více denně a nemá problém s tím, že nastydne, tak je zbytečná. Vyhřívané sedačky mi rozhodně nechybí. To co píšete je výbava spíš pro bohaté či snoby. Ale pokud by to automobilky myslely vážně, a chtěli aby elektromobily byli dostupné pro široké masy, tak by k tomu přistoupili jinak. Jak říkám, ropa a naftový průmysl je velký byznys plus výroba náhradních dílů a distribuce paliva. Vemte si co by to byl za velký průmyslový šok, když by se během 1 roku přeslo z 80% na elektromobilitu. Proto by tu musel být někdo jako Ford před 100lety,který vyráběl jednoduchý a cenově dostupný automobil střední třídy, který si mohl dovolit téměř každý američan v té době. O něco podobného se pokouší teď Musk s TESLOU. Ostatní jen lavírujou!

                2. S argumentem, že je v elektromobilu v pohonu méně
                  S argumentem, že je v elektromobilu v pohonu méně součástek než ve spalováku (i při dnešních šílenostech) jsem velmi opatrný (můj názor, že je to informace přímo mylná), taktéž ten pohon není levnější, jak se již prokázalo třeba na ioniqu a nemá to zcela přímou vazbu na masovost produkce, promítají se tam i funkční záruky se vztahem k MTBF a podobně

                  K výbavě auta: tenpomat používám jakmile najedu na dálnici – s dnešní neergonomií aut, mě v nových keplech bolí kotník, přední mlhovky používám od podzimu do jara velmi často – jezdím místy s pravidelnou mlhou do práce, vyhřívané sedačky používám prakticky denně od podzimu do jara (ocenil bych i vyhřívaný volant)- auto stojí venku a prohřívá se pomalu, klimatizaci používám pravidelně na dálnici (mimo dálnici preferuji otevřená okna) a nikdy jsem z ní nenastydl, prostě ji umím nastavit – za mě jste si prostě nevhodně zkonfiguroval auto, protože jste neuměl definovat svoje potřeby – neznalost nic víc..

                  Po zkušenostech, auto bez následující výbavy mi nesmí do domu: tempomat, vyhřívaná sedadla, klimatizace, handsfree, vyhřívané přední sklo, všechna okna v elektrice, isofixy

                3. Součástek je tam určitě méně co se týče motoru a
                  Součástek je tam určitě méně co se týče motoru a pohonu.Mohl bych jmenovat- přes chladič, výfuk, katalyzátor,rozvody, lambda sondy, turba spoustu dalších součástí. Byl by to pěkný soupis. Součásti pohonu u elektromobilu jsou určitě jednodduší.Samozřejmě tam může být chlazení baterek či elektromotoru, ale to citigo nemá.Jisté je, že tam bude oproti benzínu vice elektronických součástek. Záleží jak k tomu přistoupí výrobce a jak moc tam té techniky dá. Stačí se podívat co vyvedli za posledních 15 let s benzínovými motory. Citigo je však jednodduchý elektromobil a proto si myslím že ten pohon nebude dražší než ten benzínový agregát plus součásti k jeho provozu. Každá sériovost a kvantita zlevňuje výrobu a je zcela zásadní.

                  Pokud máte denní nájezd 300-500 km a jezdíte po dálnicích,tak potom některé výbavy doceníte. Já ty výbavy co uvádíte nepotřebuji, kromě centrálu a elek.oken. Vaše výbava odpovídá spíše podnikateli na cestách.Kdo najede v průměru 500km týdne především v příměstském provozu, tak ani některé prvky buď nechce nebo nevyužije a nepoužije a takových řidičů je hodně.

                4. Teda při tvých potřebách můžeš klidně odemykat
                  Teda při tvých potřebách můžeš klidně odemykat klíčkem a točit švihadlama. Faakt zbytečná výbava. Zkus mrknout na Dáčku v holobytu, možná tě uspokojí a budeš mít klid.

                5. Výbavu mám u auta taky nějakou, ale nakonec s to ho
                  Výbavu mám u auta taky nějakou, ale nakonec s to ho používám jen asi polovinu. V autě nebydlím , nespím ani nejezdím velký vzdalenosti,abych všeliaký vychytávky používal.Na denní pojezdy 30-50km to všechno nevyužiju.

                  Nemám nic proti dobře vybavenému autu. Ale je to zásadní věc u elektromobilů, kde to s výbavou přeháněj a zákazník si nemá možnost zvolit velikost výbavy jako u benzíňáku. Ono když nasaděj výbavu u elektromobilu v max. palbě, tak ho to většinou prodraží o 100-200tis.
                  Zkrátka zatím jen pro bohatší. Bohužel je v tom záměr.A tohle je tak trochu věc,která mi nejni po chuti!

                6. Každý máme jiné nároky na automobil to se nedá nic
                  Každý máme jiné nároky na automobil to se nedá nic dělat. Ale elektrombil je přeci jen specifický tam máte k dispozici jen zlomek energie, než v konvenčním voze a třeba tím že snížíte teplotu v kabině na 15 stupnů a pustíte si vytápěnou sedačku výrazně ušetříte dojezd.

                  Že by se Musk s Teslou pokoušel o dostupný automobil to opravdu, né se podívejte do ceníku vozy Tesla patří k tomu nejdražšímu na trhu.

                7. Nevím proč bych měl snižovat teplotu a pak pouštět
                  Nevím proč bych měl snižovat teplotu a pak pouštět vyhřívání sedaček.
                  Že bych takto ušetil energii, tak to se mi tedy nezdá! Když nepustím klimu a zároveň vyhřívaní sedaček, tak ušetřím více. Pokud není v autě více jak 30, tak se to na krátkou vzdálenost nechá, alespoň já s tím nemám problém.

                  Myšleno na americký trh né český.

                8. U elektromobilu není vytápění zadarmo, takže když
                  U elektromobilu není vytápění zadarmo, takže když snížíte teplotu (v zimě na ovladači topení) z běžných 22 st. na 15 st. tak logicky ušetříte za vytápění a následně si pustíte sedačku.

                9. To bylo myšleno jinak.
                  Klimu si rozhodně v zimně pouštět

                  To bylo myšleno jinak.
                  Klimu si rozhodně v zimně pouštět nebudete. Ale místo 23°C si vytopíte interiér na 20°C a pustíte si vyhřejvání sedačky a volantu. Tepelný komfort bude stejný, ale energetická náročnost menší.

                10. Kdyby jste měl elektromobil tak tempomat rozhodně
                  Kdyby jste měl elektromobil tak tempomat rozhodně chcete.
                  Ono tam totiž není jak udržet vesnickou padesátku.
                  U spalováku se to dá nějak držet podle vybrací motoru, ale u elektre to fakt nejde. Vlastní zkušenost. Tempomat nemám a musím furt po očku kontrolovat rychlost.

                  Já třeba jezdím každý den do práce mezi vesnicema a kolem přehrady. Takže přední mlhovky na jaře se docela hodí. Né že by to bez nich nešlo, ale je to komfortnější a bezpečnější.
                  Tempomat viz příspěvek výše. U spalováku ho mám a používám jak v na dálnici tak ve vesnici.
                  Bez klimy bych auto taky nechtěl. Sice mám i šíbr, ale ani s ním to na dálnici nejde. Ten hukot ve 140 je strašnej. Nehledě na to že tou dírou na mě praží sluníčko. Stejně tak při jízdě ve městě je nepříjemné čuchat ten prach a poslouchat ten hluk. Raději zavřu okna a zapnu klimu.

                  Ale nijak vaše potřeby nerozporuju a souhlasím s tím, že taky nechápu proč je v elektrech lidem nucena výbava kterou třeba ani nechtějí. Kdo jí chce, tak si připlatí a základ elektra by mohl klesnou třeba o 50 tis.

                11. Nevím, ale měto připádá, že snad někteří ani nemají
                  Nevím, ale měto připádá, že snad někteří ani nemají ten správný cit pro vozidlo a jsou odkázáni na různé asistenty ve výbavě a jsou i pohodlní, aby za ně snad řídila technika sama.
                  Ano, elektromobily vyžadují větší cit pro jízdu i díky tomu, že jsou výkonově předimenzovány. Tempomat možná ano v té vesnici? Já mám zkušenost s tempomatem takovou, že jsem byl schopen na nohu mít menší spotřebu než s tempomatem(mnohokrát zkoušeno) při stejné rychlosti. Tempomat možná na dálnini v plynulém provozu s asistentem dodržení vzdálenosti. Jinak je na nic, alespoň pro mě. Mlhovky(přední) nepoužívám, nějak mi při jízdě moc nepomohou, spíš je to pomoc pro ostatní řidiče, že jste lépe vidět(zejména zadní). Klimu nepotřebuji.

                  Ano s tou výbavou je to záměr a je to něco špatného od výrobců, pokud není daná nějakou směrnicí či zákonem!
                  Dal jsem si tu práci a schválně spočítal cenu výbavy eCITIGA oproti základní výbavě ACTIVE. Dopočítal jsem se na částku 70000kč. Tak kde to jsme!!! Dělaj si z nás srandu. Především adstandartní výbava prodražuje(100-200tis.) elektromobily! Benzíňáky můžou prodávat v základu a elektromobily ne?

        1. To jo, akorát si fakt netroufnu odhadnout jakou bude mít po
          To jo, akorát si fakt netroufnu odhadnout jakou bude mít po 8 letech hodnotu. Ale i kdyby za 50 tis, tak se něco málo vrátí.

          Ale raději bych počítal s tím, že během 8 let se povede ojezdit baterku pod 70% a člověk dostane novou 😀
          To by se vyplatilo.

          1. Tak to připlačte, dnes se 7-8 leté elektriky prodávají
            Tak to připlačte, dnes se 7-8 leté elektriky prodávají 200-300 tis.

            50 tis. má snad cenu jakýkoliv nebouraný spalovák starý 8 let, pokud není úpně zničený.

            Největší cenu tam má baterie, dnes se na bazarovém trhu prodávají baterky z jetých EV za cca 5000 Kč kWh.

            takže 150 tis. má cenu jen ta baterie, pokud bude mít aspoň tu 70% kapacitu.

            A baterku během 160 tis neojezdíte, by jste se k ní musel hrozně chovat nař. neustále na rychlodobíječce a to přece nikdo dělat nebude jen proto, že mu možná dají jinou co má třeba 71%- tim splní záruku, nikde není řečeno že dostanete fungl. novou.

            Pokud to má dojezd 250 Km tak 160 tis je pouhých 640 cyklů to dá levou zadní.

Napsat komentář