Škoda Citigo CNG: podrobnosti

Citigo je nově v nabídce také s pohonem na stlačený zemní plyn. Ekologická verze Green tec vyniká spotřebou 4,4 m3 zemního plynu na 100 kilometrů a emisemi CO2 na úrovni pouhých 79 g/km. „Škoda Citigo je na trhu velice úspěšná,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Auto za oblast prodeje a marketingu.

Škoda Citigo CNG green tec. Cena? Zatím neznámá.
foto: Škoda Auto

„Tento vůz byl zákazníky mimořádně kladně přijat. S ekologickou variantou na stlačený zemní plyn bude naše modelová řada Citigo ještě atraktivnější,” dodává Werner Eichhorn.

Škoda Citigo CNG Green tec stanovuje nová měřítka v oblasti šetrnosti k životnímu prostředí. V málokterém jiném voze této třídy lze cestovat tak pohodlně, bezpečně a současně ekologicky jako ve voze Citigo na stlačený zemní plyn. Emise CO2 vozu ŠKODA Citigo CNG Green tec činí pouze 79 g/km.

Tohoto výsledku je dosaženo využitím kombinace ekologického paliva v podobě stlačeného zemního plynu a ekologického paketu Green tec. Paket Green tec se skládá z prvků jako systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Citigo s motorem o výkonu 50 kW (68 PS) spotřebuje pouze 4,4 m3 zemního plynu na 100 km. Dojezd vozu činí 620 km (400 km na plyn, 220 km na benzin). Obě nádrže na zemní plyn mají celkovou kapacitu 72 litrů (12 kg CNG).

auto na plyn Škoda Citigo CNG

foto: Škoda Auto

Větší z obou nádrží je umístěna za zadní nápravou v prostoru vzniklém odstraněním prohlubně pro náhradní kolo. Menší plynová nádrž se nachází v bezprostředním sousedství desetilitrové rezervní nádrže na benzin.

S modelem ŠKODA Citigo je česká automobilka již téměř rok přítomna v rostoucím segmentu malých městských vozů. Mimořádný důraz je u tohoto voze kladen na bezpečnost. Jako vůbec první minivůz získalo Citigo společně s modely up! značky Volkswagen a SEAT Mii nejlepší možné hodnocení v nárazovém testu Euro NCAP v podobě pěti hvězdiček.

Poprvé ve voze značky ŠKODA je pro ochranu řidiče a spolujezdce použit i boční airbag Head–Thorax s ochranou hlavy. Spolu s tuhou konstrukcí karoserie a dalšími prvky výbavy poskytuje Citigo ve své třídě příkladný paket pasivní bezpečnosti.

Novinkou a vrcholem bezpečnosti ve třídě minivozů je nový systém City Safe Drive s funkcí nouzového brzdění. V závislosti na rychlosti a situaci v provozu může automatická aktivace brzd zmírnit důsledky nárazu, nebo kolizi dokonce zcela zabránit.

Model Citigo je v nabídce Škoda Auto od konce roku 2011. Vůz ve třídveřovém a pětidveřovém provedení nabízí hodnoty vnitřní prostornosti na úrovni typické pro vozy ŠKODA. Žádný z konkurentů mimo koncern Volkswagen nenabízí větší objem zavazadlového prostoru (251 litrů) a vnitřní šířku (1,36 metru).

Po sklopení zadních opěradel vzroste objem zavazadlového prostoru u pětidveřové verze na 959 litrů. Díky rozvoru o délce 2,42 m uvnitř najdou čtyři osoby dostatek místa pro pohodlné cestování i na delší vzdálenosti. Nastupování na zadní sedadla u třídveřové verze usnadňuje funkce Easy Entry.

Pohodu na palubě zaručuje nejen logické a přehledné uspořádání ovládacích prvků, ale ve vyšších stupních výbav také dvoubarevná přístrojová deska. Díky řadě chytrých prvků je nové Citigo skutečným vozem ŠKODA.

Důkazem rozsáhlé aplikace firemní filozofie Simply Clever jsou četné odkládací a úložné prostory, držáky nápojů a multimediálních zařízení, stejně jako síťové kapsy na bocích opěradel předních sedadel. K bezpečné přepravě předmětů v zavazadlovém prostoru slouží praktický síťový program.

Za hlavní cílovou skupinu modelu Citigo považuje ŠKODA AUTO mladé řidiče, rodiny, které potřebují další vůz a řidiče ve zralém věku. Jejich společným jmenovatelem je důraz na náklady, ale současně také na kvalitu, praktičnost, design a bezpečnost.

Škoda Citigo je pro ně perfektním ztělesněním těchto požadavků. V závislosti na konkrétních trzích mohou zákazníci vybírat až ze tří variant výbavy: Active, Ambition a Elegance.

Vedle nového pohonu na stlačený zemní plyn se ŠKODA Citigo může pochlubit i dalšími novinkami. Od 45. kalendářního týdne 2012 bude model nabízen s novou generací volantů a řadicích pák.

Ve výbavových stupních Ambition a Elegance pak budou nově k dispozici praktický háček na zavěšení tašky integrovaný do mechanismu otevírání odkládací schránky před spolujezdcem a držák fotografií na středovém panelu.

tisková zpráva

12 Comments on “Škoda Citigo CNG: podrobnosti”

  1. Prepočet je 1kg CNG = cca
    Prepočet je 1kg CNG = cca 1,4m3 CNG, z toho vychádza spotreba 3,14 kg/100km a potom by sedel aj údaj o dojazde na CNG cca 400 km. Bral by som to ale trochu s rezervou (marketing).
    Ja už 5-ty mesiac trápim Fiat Punto Natural power a mám reálnu spotrebu 4,31 kg/100 km. A na spotrebu veľmi nejazdím.

    1. No kdo vi, treba je to
      No kdo vi, treba je to dvojty hybrid a pouziva plyn, benzin a elektrinu soucasne 😀
      Uz tomu chybi jenom nadrz na vodik, maly jaderny generator a kotel na pevne palivo a mame idealni postapokalypticke auto, ktere pojede za vsech okolnosti 😉

      EDIT: no, mozna jeste dva kulomety proti zombikum by nebyly na skodu…

    2. Nechci slevu zadarmo…Něco
      Nechci slevu zadarmo…Něco by to ušetřit mohlo, ale neprodraží se ta úspora díky kratší životnosti akumulátoru?

      ww.skoda-auto.cz/models/HotspotDetail?HotspotName=E08%20-%20Rekuperace%20brzdn%C3%A9%20energie%20%5BCitigo%2C%20Fabia%2C%20Roomster%2C%20Octavia%2C%20Yeti%2C%20Superb%5D%20&WebID=b25cf041-3d5f-4b72-b52f-8365922383ff&Page=technology

    3. (z webu Škoda Auto):
      (z webu Škoda Auto): Rekuperace přeměňuje kinetickou (pohybovou) energii na využitelnou elektrickou energii. Ta se buď ukládá do akumulátoru, nebo se rovnou spotřebovává.

      Při brzdění motorem je napětí na alternátoru vyšší než aktuální napětí baterie (maximálně na 15 V). Alternátor tak dodává elektrickou energii spotřebičům a nabíjí akumulátor. Tím se šetří palivo, které je za běžných okolností k těmto úkonům potřebné.

      Při zrychlení vozidla, nebo ustálené jízdě je napětí na regulátoru nižší než napětí baterie (cca 12 V), takže vozidlo spotřebovává energii uloženou v akumulátoru. Alternátor pracuje v tomto režimu při nižší zátěži a odebírá menší mechanickou energii z klikové hřídele spalovacího motoru. Nižší potřebě výkonu se tedy přizpůsobí i dávkování pohonné hmoty a dochází k úspoře paliva v automobilu.

Napsat komentář