Škoda Auto zahájila výrobu elektromobilu Škoda Elroq

V závodě v Mladé Boleslavi zahájila Škoda Auto sériovou výrobu kompaktního SUV elektromobilu Škoda Elroq.

Výroba kompaktního SUV bude  probíhat na flexibilní lince po boku oblíbených modelů Škoda Enyaq a Octavia. Aby byla dosažena výrobní kapacita 600 vozů Elroq denně, došlo vloni k přesunutí části produkce modelu Octavia do závodu v Kvasinách.

Škoda Elroq představuje jednu z nejvýhodnějších  nabídek ve své třídě na evropských trzích a na mnoha z nich je cenou plně srovnatelný se svým protějškem se spalovacím motorem. Vůz sdílí platformu MEB s modelem Enyaq,  který se vloni stal jedním z nejžádanějších elektromobilů v Evropě. 

Výroba elektromobilu Škoda Elroq. foto: Škoda Auto
Výroba elektromobilu Škoda Elroq. foto: Škoda Auto

Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky, říká: „Zahájení výroby nového kompaktního SUV Elroq v našem hlavním závodě je velkým  úspěchem pro celý kolektiv. Rád bych poděkoval všem kolegům za jejich nasazení při přípravě  tohoto milníku. Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří  spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů, z čehož v konečném důsledku profitují naši zákazníci. Výrobou  tohoto klíčového modelu v naší centrále potvrzujeme strategickou roli mladoboleslavského  závodu, který je skutečným srdcem naší značky.“ 

Výroba na ojedinělé flexibilní lince  

Zcela nová Škoda Elroq se vyrábí v hlavním závodě české automobilky v Mladé Boleslavi – v jediném evropském závodě koncernu Volkswagen, v němž současně vznikají automobily Octavia se spalovacími motory (na modulární platformě MQB) a nedávno modernizovaný elektromobil Škoda Enyaq (na platformě MEB). Toto strategické rozhodnutí umožňuje závodu rychle se  přizpůsobit změnám v poptávce zákazníků. 

Pro zajištění výrobní kapacity byla během roku 2024 výroba modelu Octavia zčásti přenesena do závodu v Kvasinách. V Mladé Boleslavi tak může denně vzniknout až 600 vozů Elroq.

Pro tyto modely na platformě MEB se v závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrábějí také  bateriové systémy. Vedle nového modelu Elroq a modernizovaného vozu Enyaq stejné trakční  akumulátory používají i další elektromobily koncernu Volkswagen. Vloni v prosinci zde  automobilka vyrobila již miliontý bateriový systém. 

Kompaktní SUV Elroq: strategicky významný model v nabídce 

Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky Škoda ve strategicky důležitém segmentu kompaktních SUV a vůz jako první používá nový designový jazyk Škoda Modern  Solid.

Současně je to jeden z cenově nejdostupnějších elektromobilů ve svém segmentu na trhu, který se v ČR prodává za konkurenceschopnou základní cenu 799 000 Kč včetně DPH a v Evropě za částky kolem 33 000 eur (před případnými státními pobídkami).  Výhodnost vyniká zvláště s ohledem na kapacity baterie a rozsáhlou standardní výbavu. 

Výroba elektromobilu Škoda Elroq. foto: Škoda Auto

Škoda Auto nabízí model Elroq na mnoha trzích za srovnatelné ceny jako jeho protějšek  se spalovacím motorem a tím naplňuje svůj záměr nabídnout zákazníkům svobodnou volbu  a to nejlepší z obou typů pohonných jednotek. Více informací o výhodách elektromobilů je  k dispozici na portále koncernu Volkswagen“ o e-mobilitě „Enter Electric!“. 

Model Elroq je k dispozici se třemi velikostmi baterie a v různých výkonových verzích.  Systémový výkon činí 125 až 210 kW, kapacita trakčního akumulátoru činí až 82 kWh (využitelných 77 kWh). Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu až 581 km  v režimu WLTP. Dobití z 10 % na 80 % kapacity proběhne podle baterie již za 25 až 28 minut. 

Poptávka po zcela novém modelu Škoda Elroq je vysoká, do konce roku automobilka zaregistrovala přes 20 000 závazných objednávek.

zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto

3 Comments on “Škoda Auto zahájila výrobu elektromobilu Škoda Elroq”

  1. Takže kolik? Kolik bude tratit Škodovka na jednom autě, a kolik bude muset vybrat od kupců spalovacích aut navíc? Nestyďte se a napište to. Zatím jsme slyšeli od Jahna „Přiznávám, že to není nejziskovější auto v naší nabídce“ a už a něj dáváte statisícové slevy a to se ještě neprodávalo.
    Takže kolik? 400 klacků mínus na kusu?

Napsat komentář