Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nové generace modelu Superb, plug-in hybrid na konci roku

redakce - 22 Červenec 2019

První modernizovaný vůz Škoda Superb třetí generace sjel z linky v závodě společnosti Škoda Auto v Kvasinách. Ještě letos bude zahájena také vyroba plug-in hybrid verze.auto výroba Škoda Superb

Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky Škoda rozsáhlou modernizací, především v oblasti technologií a designu. Poprvé se v sériovém modelu české značky objeví full LED matrixové světlomety. Do dnešního dne bylo celkem vyrobeno 1,25 milionů vozů modelu Superb.
foto: Škoda

Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky Škoda rozsáhlou modernizací, především v oblasti technologií a designu. Od debutu prvního moderního modelu Škoda Superb v roce 2001 představuje tato modelová řada vrchol palety značky Škoda, který se etabloval mezi nejprodávanější vozy střední třídy.

Charakteristickými znaky modernizované Škody Superb je nový přední nárazník a větší maska chladiče s dvojitými lamelami. Na pátých dveřích má nový nápis nesoucí jméno automobilky. Tento charakteristický prvek zdobí i nové kompaktní modely Škoda Scala a Kamiq. Postupně bude zdobit záď všech modelů značky Škoda.

Technickou novinkou modernizované vlajkové lodi jsou full LED matrixové světlomety, které se u sériového modelu značky Škoda objevují poprvé. S nabídkou prostoru v interiéru a zavazadlovým prostorem o objemu 625 litrů u limuzíny a 660 litrů u verze kombi dosahuje Superb i nadále vrcholných hodnot ve své třídě.

Mimořádně oblíbená je limuzína Škoda Superb i model Škoda Superb Combi v Německu, kde bylo v loňském roce zákazníkům dodáno 19 200 vozů, stejně jako ve Velké Británii (8 600), Polsku (8 000), Turecku (7 700) a v České republice (5 300). Vizuálně i technologicky zdokonalená verze modelu Škoda Superb měla svou světovou premiéru v květnu 2019 v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě.

Škoda současně představila také nový model Škoda Superb iV s plug-in-hybridním pohonem, s nímž automobilka vykročila do éry elektromobility. Úspěšnou rodinu vozů Škoda Superb také poprvé rozšířila nová verze Škoda Superb Scout s offroadovými prvky.

Ještě v letošním roce bude v Kvasinách zahájena i výroba modelu Superb iV s plug-in-hybridním pohonem. V Kvasinách, kde Škoda vyrábí také svá SUV, sjelo z linky v roce 2018 více než 300 000 vozů během jednoho roku. Škoda v tomto závodě zaměstnává zhruba 9 000 zaměstnanců.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Keňa otevřela největší v Africe větrnou farmu, která má pokrýt 1/6 spotřeby elektřiny v zemi, 70% už nyní pochází z obnovitelných zdrojů

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/kena-spustila-nejvetsi-vetrnou-farmu-v-africe-1360833

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Tomáš

Teď někde zase nějaký německý profesor Indra (https://www.idnes.cz/auto/motorky/fritz-indra-elektromobil-hybrid-plug-in-akumulator-diesel.A190625_114907_motorky_fdv) kritizoval EV a PHEV. Člověk si řiká že to snad ani nemůže myslet vážně. Samozřejmě že když nebudu dobíjet PHEV tak by bylo lepší jezdit rovnou na spalovák. Když to ta firma není schopna zajistit, neměla si PHEV vůbec kupovat. Ale to není vina PHEV ale těch co ta auta provozují. Já jsem se svým víc než spokojen.

Mám tady na všechny otázku. Můj Prius Plugin 2012 má při dlouhých cestách (většinou dálnice do 110 km/h - vítejte v Japonsku) průměrnou spotřebu 3,5 l/100 km (ano, tři a půl). Displej ukazuje po japonsku 29km na jeden litr. A když jsem měřil i tankovaný benzín, opravdu to odpovídá. Není mi to moc jasné když reálná spotřeba co uvádí lidi na webu je asi 4,8l na 100km. Jezdím pravda šetrně ale provoz zase nebrzdím. Baterie má proti obyčejnému Priusu větší rekuperační schopnost, že by to bylo tím? Ta spotřeba mi připadá až moc dobrá na to aby to byla pravda.....ale nevadí mi to. Pokud má někdo z vás nějaké možné vysvetlení, díky za něj.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Z mé zkušenosti má PHEV až o litr nižžší spotřebu než HEV porovnávám stejná auta. Myslím že to je opravdu lepší rekuperací, větší baterkou a tím pádem to nepíná spalovák po 300 metrových přískocích,ale po kilometrových.

Nevím jak Vám,ale já v závpě jedu i hybridním modu se skoro vybitou baterkou klidně i hodinu s klimou. U Hevu by se mě to co 10 minut na 2 minuty startovalo a kapka ke kapce...

Je to nelogické když je auto až o 100 Kg težší,ale je to tak.

Narozdíl od diskutujících níže si nemyslím, že by s tím měla co dělat rychlost PHEV bere míň za všech podmínek.

Obrázek uživatele Tomáš

Taky si myslim ze to bude mit vliv. Vetsi rekuperace a vetsi pomoc pri rozjizdeni. Diky za nazor.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

důvody bych viděl následující:
aerodynamický odpor - roste s kvadrátem rychlosti
jedete na návrhové rychlosti auta, ustálenou rychlostí, s nízkým zatížením pohonu,za relativně příznivého počasí, jakmile se do takovéh bodu trefíte, tak máte u všech aut velmi zajímavou spotřebu.

Obrázek uživatele Tomáš

To je taky fakt. Dik za nazor.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Rychlost 110 km/h a 130 km/h je celkem zásadní rozdíl. Rovněž velmi záleží na poměru město/okolí. Já jsem jezdil Priusem HEV za nějakých 3.9 l/100km, ovšem jak jsem vyrazil na dálnici bylo to kolem 6 l/100km.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

To je urcite pravda. Rad bych to nekdy zkusil. Jenze ze bojim aby me nesejmuli. Ale je tu ted usek kde se testuje 120km/h takze tam by se 130km/h risknout dalo. Snad se k tomu dostanu. Akorat je divny ze i na japonskem webu o spotrebe https://e-nenpi.com/enenpi/?defact=carname_bodytype4 je uvadena skutecna prumerna spotreba asi 4 litry a to u nejnovejsiho Priusu. A fakt ze je ze se tu rychlost na dalnici vetsinou dodrzuje, takze taky nejezdi 130km/h. Ale mate stoprocentne pravdu ze rychlost na dalnici dela opravdu hodne.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Asi bych rychlost v Japonsku na dálnici raději dodržoval. Vzpomínám si, jak nám kolega Japonec mezi Kobe a Osakou předváděl své silné Subaru Impreza. Po průjezdu mýtnou bránou dupnul na plyn a měl tam za chvíli asi 150km/h. Ujel tak asi 2 km a dupnul zase na brzdu protože mu navigace hlásila stacionální radar. A to byl místní a věděl co si může dovolit. Zjevně to moc nebylo. Ostatně i na okreskách to celkem drtil jen do doby než dojel auto před sebou (ve stoupání kde zrovna byly 2 pruhy a stejně nepředjel) a pak zas jel normálně.

Obrázek uživatele Tomáš

Jojo. Jenze tady je to s rychlosti takovy divny. Obcas omezi treba kvuli nekde vzdalene nehode na dalnici x-km pred a po rychlost na 50km/h! Nikdo to nedodrzuje takze kdyz pojedu padesat, riskuju ze mi nekdo sejme zezadu. Kdyby me ovsem zmerili tak nevim....na okreskach mezi polma je vetsinou 50, to taky skoro nikdo nedodrzuje, to se proste psychicky neda vydejchat....jak rikam, dost divna situace. Zas je ale fakt ze se toleruje asi 10km pres.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Ted jsem se díval na spritmonitor a PHV má spotřebu 3.9, zatímco klasický Prius má 5,1 l/100km, takže to odpovídá vašim poznatkům.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&powerunit=2

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Dekuju.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

dneska jsem potkal PHEV Superb na Eon nabíječce u Prahy na F značkách

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Kuk

off
Audi láká na etrona před prodejnama Tesla.

Audi doubles down on e-tron offensive, promotes SUV in front of Tesla store
https://www.teslarati.com/audi-e-tron-marketing-offensive-tesla-store/?fbclid=IwAR1Peza1kNFGGlQ33kNSl2oCWEj_d0pRJVr8MaayjhnkKPqDvV_qXSeKBwQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Tak to uz jsou na tom fakt spatne.

Vcera v Norimberku nez mi upgradli auto na CCS nabijeni zase nekolik lidi prebiralo nove auto. Prijeli dva kamiony s novejma autama a nejzajimavejsi byla rodinka, ktera si prijela vyzkouset a objednat TMX.
Prijeli sedmimistnym SUV se Spanelskou znackou. Vylez otec Rodrigez jak z filmu o mafianech. Vlasy dozadu do culiku. Zena vypadala normalne a ctyri dcery taky. Co normalne. Dve starsi dcery jak obrazek. Jedna kratasky jak plavky. Druha minisukynku, ze to uz byt kratsi nemohlo. Obe uz vekove i fyzicky vyzrale. Vsichni tam prolejzali nadsene vystavene Xko, fotili se u nej, pak byli na projizdce.
No co vam budu povidat, dokud tam byli, docela me to cekani bavilo.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Kuk

off
VW připravuje cvikovskou trabant továrnu na výrobu 330 000 elektroaut ročně. Nejspíš včetně Škoda Vížn SUV.

VW prepares Zwickau factory for 330,000 all-electric cars per year
https://electrek.co/2019/07/22/vw-zwickau-factory-electric-cars/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jsem zvědav kolik se jich prodá u nás, nejspíše stovky pokud bude cena kolem 1 mil. Před 2 lety mluvili o ceně diseslové Octávie, což bude v podobné výbavě s výkonějším motorem (plus automat) cena cca 900 tis. Takže můj odhad 900 tis. verze 40kWh+ a 1.1 verze 60 kWh+

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Už aby to bylo.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Taky se těším, včera bylo pozdě.

Jako perličku přikládám malý pohled do historie továrny - kontrola kvality. :D
https://youtu.be/CpTod4QlXx8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

Aha, tak proto to těm skopčákům tak lícuje.
Asi by k nim měli zajet tesláci na školení :-)))

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No buď to bude fičák nebo propadák. Vlastně chtějí zpětinásobit produkci EV za 2 roky (ze 100 tisíc letos na 500 tisíc 2021) a pak opět zpětinásobit za 4 roky (na 25 % produkce, tedy 2,5 mil. EV v roce 2025).
A to video fakt super! :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

_

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Ňákej olejářskej plátek píše o explodijícím trhu elektroaut v Evropě.

Electric Vehicle Sales Are Exploding In Europe
https://oilprice.com/Alternative-Energy/Renewable-Energy/Electric-Vehicle-Sales-Are-Exploding-In-Europe.html?fbclid=IwAR3GqJQsxDsXfCJvE-IW09-wrGWAChq1HVDguEQM1tU0DPyd5_PPDP58CRA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?