Škoda Auto vzdělává zaměstnance v oblasti elektromobility

Škoda Auto cíleně a systematicky připravuje své zaměstnance, žáky odborného učiliště i pracovníky dodavatelských firem na požadavky elektromobility.

Cílená školení na téma elektromobilita probíhají od roku 2016. Speciální program Škoda Akademie absolvovalo už zhruba 12 000 zaměstnanců.
foto: Škoda

Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast řízení lidských zdrojů, říká: „Zavedení elektromobility s sebou přináší změny ve všech oblastech podniku. To klade zcela nové nároky na naše kvalifikační a rekvalifikační programy. Škoda Akademie nabízí zaměstnancům společnosti Škoda Auto a dodavatelských firmám nejen různé nové kvalifikační formáty, ale i nově optimalizovaný obsah, který teď má zcela nové zaměření. Díky nejmodernějším technologiím a skvěle vzdělanému personálu, ochotnému učit se novým věcem, jsme ideálně připraveni na budoucí požadavky v oblasti elektromobility.“

Jen podniková ŠKODA Akademie do konce června 2019 proškolila 12 000 zaměstnanců. K tomu je nutno připočíst rekvalifikaci zhruba 1450 zaměstnanců dodavatelských firem a kolem 700 žáků středního odborného učiliště. Obsah vzdělávacích osnov pro jednotlivé cílové skupiny vyvinulo oddělení technického vzdělávání společnosti Škoda Auto.

Technické vzdělávání ve společnosti Škoda Auto se již několik let zabývá elektromobilitou. Už v roce 2016 zahájilo Střední odborné učiliště Škoda speciální kurzy elektromobility pro automechatroniky, autoelektrikáře a autotroniky.

Od roku 2017 absolvují všichni žáci Středního odborného učiliště Škoda nejrůznější školení na téma elektromobilita, která jsou střižená přesně na míru příslušným učebním oborům.

Pro vyučené zaměstnance připravila společnost Škoda Auto třístupňový kvalifikační program: Tréninky prvního stupně se konají výhradně v učebnách. Jsou určené pro zaměstnance, kteří na pracovišti v budoucnu budou pracovat s vysokonapěťovými komponenty – například pro logistiky nebo zaměstnance výroby.

Také druhý stupeň probíhá bez přímé výuky u vozidla. Cílovou skupinou jsou specialisté, jako autoklempíři nebo lakýrníci, kteří budou moci pracovat na elektromobilech.

Školení třetího stupně se konají v laboratoři elektromobility a zahrnují řadu praktických kroků u reálného vozu. Tento stupeň kvalifikace je určen pro studenty a zaměstnance elektro-oborů, kteří budou pracovat i na systémech automobilů.

Obsahem školení je vyhledávání a opravy defektů v kabelových svazcích i na vysokonapěťových komponentech elektromobilu. Jako rozšíření tohoto třetího stupně školí společnost Škoda Auto specialisty na diagnostiku vysokonapěťových trakčních baterií.

tisková zpráva

60 Comments on “Škoda Auto vzdělává zaměstnance v oblasti elektromobility”

  1. OT: Konec dotací rozpoutal krizi elektromobilů v Číně.
    OT: Konec dotací rozpoutal krizi elektromobilů v Číně. Prodeje padají ještě rychleji, než by odpovídalo celkovému poklesu trhu. Muskův plán na odklánění dotací pomocí továrny v Shanghai je v troskách.

    „China’s new energy vehicles sales drop for the first time in two years

    NEV sales fell for the first time in two years, by 4.7% YoY. Last year, they grew 62% YoY. The most likely reason for the sales drop is policy adjustment—China stopped offering subsidies for NEVs in July.

    China’s domestic electric vehicle market and its Tesla equivalent, NIO (NIO), were impacted heavily by the shift in policies. After rising 36% in July, NIO stock has fallen 12% this month.“

    1. naše ekonomika je ovládána a zotročena Němci, takže my
      naše ekonomika je ovládána a zotročena Němci, takže my nic dělat nemůžeme, máme za úkol přenášet min 1/3 našich daní na západ, říká se tomu „renta“ pro korporace, viz ekonomka Švihlíková 🙂

      ostatně také Škodovka přináší už největší část zisku do Německa ze všech jejích společností, to je fakt, aby tam manažeři mohli mít na trysková letadla, stále jich mají málo 🙂

        1. mam 10 let baterkovou 380 Li gardenu, baterka vydrzela
          mam 10 let baterkovou 380 Li gardenu, baterka vydrzela 9let..ted jedu dal na cinskou..
          secu krom zimy temer denne, nizky luxusni strih – tedy travu nesecu, ale striham 🙂
          eGolf 2014 156tkm a jsem na 87% kapacity..porad dobry za idealnich podminek da 160-170km, v zime -25C a snezeni jen 70km 🙂

          1. Mám verzi 2014, takže by měla mít jinou baterku než
            Mám verzi 2014, takže by měla mít jinou baterku než 2012ka. Ale pokud mám zdravou baterku (12 „hubených“ čárek) a plně nabitou (12 „tlustých“ čárek), pak v praxi dojedu například (letos 20.6.) z Jihlavy do Č. Budějovic a zbyde 32 %. To je ještě pohodlně do Č. Krumlova. To je pak celkem 138 km. A ještě by v něm něco málo zbylo, odhadem 10 km. Když napíše po nabití 150 km (což obvykle dělá), dá se tomu věřit. Ale jízdní styl tomu musí odpovídat, takže žádně divočení, hezky předpisově a trošku přemýšlet.

                1. Zatím jen jedna zkušenost, ale stačila. Rozhodně neujel
                  Zatím jen jedna zkušenost, ale stačila. Rozhodně neujel víc než kilometr, spíš půl. Želva je fakt už jen na odstavení ze silnice.

                2. Díky, budu k ní chovat patřičný respekt.
                  Díky, budu k ní chovat patřičný respekt.

                3. Od doby kdy mi to po sjezdu z trajektu ukazovalo 8 mil a měl
                  Od doby kdy mi to po sjezdu z trajektu ukazovalo 8 mil a měl jsem na to ujel ještě cca 14km a po jejich ujetí + 3* objetí průmyslového bloku mi to ani tak želvu nehodilo. Spadlo to na 5 mil a při posledním objezdu — :-D. Počítám že to se za želvu ještě nepočítá…

                  Řekl bych že prostě stačí na ten poslední kWh tolik nedráždit rychlost a všechno jde.

                4. Leafy a eNV200 se chovají záludně. Při +-13 km dojezdu
                  Leafy a eNV200 se chovají záludně. Při +-13 km dojezdu naskočí tři čárky a pak někdy želva. Osobně při 3 čárkách zapínám denní počítadlo kilometrů a hlídám si těch +-13 km nájezdu. Pak obvykle naběhne želvička a +-4 km tam ještě jsou. Počítáno po rovinkách a bez divočení.

                1. SOH 82%, 802x Chademo, 1907x pomalé nabíjení (Mennekes,
                  SOH 82%, 802x Chademo, 1907x pomalé nabíjení (Mennekes, 230V).

                2. Díky za upřesnění. SOH 82% ukazuje plný počet
                  Díky za upřesnění. SOH 82% ukazuje plný počet čárek?

                  Já mám SOH 98% a Chademo versus pomalé nabíjení tak 1 ku 10.

                3. Podle eHonzy by se to mělo chovat tak, že když klesne SOH
                  Podle eHonzy by se to mělo chovat tak, že když klesne SOH pod 80% na 3 měsíce, že to ubere jednu čárku. Snad jsem to napsal dobře.

                4. Aha už to chápu, v odkazu je tabulka, která ukazuje, jak je
                  Aha už to chápu, v odkazu je tabulka, která ukazuje, jak je to s těmi procenty a čárkami. Myslel jsem, že to je lineární, ale není.

                  https://flipthefleet.org/2017/nissan-leaf-check-your-battery-before-buying/

                  Jinak jak se ještě v odkazu uvádí mělo by být pod 85% zobrazeno 11 čárek a každých 6,25% další čárka dolů. Tedy baterie je stále dle výrobce OK pokud svítí 9 čárek a kapacita je nad hodnotu 66.5%.

                  Samozřejmě degradace baterií má obrovský rozptyl a je vidět, že baterie 30 kWh vůbec není žádná výhra. V článku se mimo jiné uvádí, že ta vyšší degradace je vyjmutím funkce omezení nabíjení do 80% po roce 2014.

                  https://pushevs.com/2018/03/20/nissan-leaf-battery-degradation-data-24-vs-30-kwh-batteries/

  2. přeložím: už připravují kurwítka, aby EV byly
    přeložím: už připravují kurwítka, aby EV byly nepoužitelné a opravy baterií a motorů po 300 tis. km stály statisíce Kč, aby se to lidi báli kupovat 🙂

    Mám už od 3 lidí přímo ze Škodovky (z toho 2 vysoce postavení), že Škoda vyrábí záměrně šmejdy, aby vydržely tak na záruku 🙂

    Ale máte smůlu, Tesla vyrábí na kvalitu 1 mil. km, takže čau, Šuntkovko 🙂

          1. jistě, takže ti 3 lidi přímo ze Škodovky lhali… ty jsi
            jistě, takže ti 3 lidi přímo ze Škodovky lhali… ty jsi paranoik hochu, měl by ses léčit 🙂
            nebo ti za zakrývání faktů platí, socko a lháři? 🙂
            proč Škodovku jako jediný obhajuješ (nebo vás je skoro 1 %), máš k tomu motiv, že? 🙂

            máš ty zdroje ze Škodovky, které mé 3 zdroje vyvrací? nemáš, tak nelži, nacisto, co chce zakrývat fakta 🙂

                1. Ti 3 lidé nemusí lhát a ve skutečnosti věřím že
                  Ti 3 lidé nemusí lhát a ve skutečnosti věřím že všichni věří (:-D) že mluví pravdu… ALE! takhle je to všude kde se zaběhne výroba.

                  Nastíním:
                  – na masové výrobě lze lépe vysledovat poruchovost v závislosti na použitých materiálech
                  – hon za ziskem pak ukládá použít ten nejméně nákladný tak aby se to neprojevilo na reklamacích (tzn použit ten který vydrží nejméně XY a ne ten nejlepší)

                2. jistě, vysocí manažeři a inženýři jistě všem kolem
                  jistě, vysocí manažeři a inženýři jistě všem kolem záměrně lžou, aby si zničili kariéru

                  troubo 😀

                3. Podsouváte… a nepochopil jste myšlenku.
                  Místo zamyšlení

                  Podsouváte… a nepochopil jste myšlenku.
                  Místo zamyšlení invektivy.

                  Co k tomu dodat? …

                4. Já přece nikde nenapsal že lžou. Ty jsi nějaká verze
                  Já přece nikde nenapsal že lžou. Ty jsi nějaká verze trolla analfabeta.

                5. hošánku maličký, ty se chytáš za slovíčka a logika ti
                  hošánku maličký, ty se chytáš za slovíčka a logika ti nezvládá. Tak kdo tedy lže, oni, nebo já, troubo? Jeden z nás to být musí, ale já to nejsem, na to vsadím i svůj život, tedy logicky pro mě dle tvého vyjádření musí lhát oni

                  matika ti moc nešla na škole, co 🙂

                6. Normálně to funguje tak, že pokud něco tvrdíš (Škoda
                  Normálně to funguje tak, že pokud něco tvrdíš (Škoda montuje kurvítka), musíš mít dostatečně silné a ověřitelné argumenty. A pokud pak tvé tvrzení bude chtít někdo vyvrátit, musí postupovat stejně.

                  Takže ‚3 lidí přímo ze Škodovky (z toho 2 vysoce postavení)‘ je dost slabý a hlavně neověřitelný důkaz. Takže se nedivte, že jste potom za pitomce.

                7. jen malé a naivní děti si ještě myslí, že všechny
                  jen malé a naivní děti si ještě myslí, že všechny informace jsou otevřené pro všechny 🙂
                  víš jaký je rozdíl mezi „konspirační“ teorií a všeobecně uznávaným faktem? 3 roky, hošánku 🙂

    1. Tady mas kvalitu Tesly, jak zde pisi casto na urovni dacie je
      Tady mas kvalitu Tesly, jak zde pisi casto na urovni dacie je zpracovani a kvalita.Soused mel Tesla S za 3,5 m, neveril jsem vlastnim ocim co za sunt byl v interieru, kvalita materilu v aute za 3,5mega, hruza.
      kdyz si sedl do me sedmicky cumel jako pero z gauce.
      http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-otestovali-ojetou-teslu-model-s-za-jeji-stav-by-se-pry-stydela-i-dacia-a-lada/

      1. Ještě máš pro nás nějakou další pohádku podobnou té
        Ještě máš pro nás nějakou další pohádku podobnou té o sousedovi, který si koupil auto za 3,5 milionu, aniž by si předtím sedl do jakéhokoli jiného autě za 2+ mega a mohl tak být v šoku z kvality zpracování? 🙂

        1. on si sedl,ale asi nejel. Kvalita zpracovani sedmicky a tesly
          on si sedl,ale asi nejel. Kvalita zpracovani sedmicky a tesly s je o nekolik trid nekde jinde.Ale chapu zaryti odpurci budou trvat na svem, tesla je vyrobek pro bohy.
          Hlavne byl zklamanej kdyz mu teklo do auta zadnima dverma po par tydnech pouzivani noveho auta.
          Pokud tomu neverite,muzeme se vsadit o par penez.

          1. To fakt nevím, jak by musela vypadat sázka o tom, jestli
            To fakt nevím, jak by musela vypadat sázka o tom, jestli váš soused čuměl jak péro z gauče :-D.
            A příště zkuste pořádně přečíst to co píšu. Nerozporuji nějakou kvalitu. Je snad logické, že zkušenosti a tedy kvalita aut z výroby prvních 100 tisíc kusů bude jinde než u automobilky co jich má za sebou už desítky milionů. Nevím z jakého roku má Teslu, ale jiné by bylo i porovnání teď, když Tesla má za sebou cca 700 tisíc vyrobených aut a kvalitou je úplně jinde než před pár lety.
            Každopádně nevěřím vám ale to, že nám tady chcete nakukat, že existuje člověk, co si nevyzkoušel a neprojel desítky luxusních aut a rovnou koupil Teslu za 3,5M a pak byl překvapený, že mu soused ukázal něco s luxusnějším interiérem. Pokud ten člověk nespadl z Marsu, tak nás tu pěkně taháte za nos a nebo naopak vás napálil váš soused, který s vámi sehrál divadlo jak „takovou kvalitu nečekal“ a přitom měl samozřejmě zmapovanou veškerou konkurenci a rozhodl se na základě nejlepšího svého uvážení.

      2. hochu, interiér je slabota, to víme (i tak snesitelná), ale
        hochu, interiér je slabota, to víme (i tak snesitelná), ale bavíme se o kvalitě těch nejdražších součástek, na kterých fosilní výrobci vydělávají záměrnou šuntovostí, v tom je Tesla naopak bez problémů, to je to nejdůležitější, na čem fosilní teroristi vydělávají a zaplatí jim to časem v průměru i další 1/3 auta. Tenhle „způsob“ se Tesly netýká. To je jen pár korun na opravu 😉

        Ta tvá sedmička je oproti Tesle šrot… náklady na servis a opravy motorů zaplatíš ještě statisíce, u Tesly ne 😉

        A zrovna mám dalšího člověka, co přímo pracoval v BMW, jak to tam záměrně šidí, opět z první ruky. Máš podřadné auto, sorry 🙂

Napsat komentář