Navzdory celosvětově složité situaci dokázala společnost Škoda Auto vloni vyrobit téměř 780 000 vozů. V květnu 2022 zahájila česká automobilka v Mladé Boleslavi produkci bateriových systémů pro plně elektrická vozidla na platformě MEB.
Na pozadí četných krizí po celém světě se společnosti Škoda Auto podařilo v roce 2022 vyrobit ve svých závodech doma i v zahraničí téměř 780 000 vozů, včetně přibližně 56 000 vozů v indických výrobních lokalitách. Kromě toho automobilka vyráběla i karoserie a komponenty – například bateriové systémy pro platformu MEB určenou pro elektrická vozidla, dále motory, nápravy, převodovky nebo vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní vozy, a to i pro ostatní koncernové modely.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky, říká: „Díky mimořádnému úsilí našich zaměstnanců se nám podařilo ve výrobních závodech po celém světě vyrobit téměř 780 000 vozů Škoda, a to i za současných neobvykle náročných podmínek. Tento úspěch dokazuje vysoké nasazení a flexibilitu našich zaměstnanců, kteří si za to právem zaslouží velké uznání. V roce 2023 budeme pokračovat v elektrifikaci a s jasně definovanými cíli: Do roku 2030 budou všechny tři české závody vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily.“
V roce 2022 vyrobila společnost Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi přibližně 415 000 vozů modelových řad Škoda Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq iV a Enyaq Coupé iV. Modely úspěšné plně elektrické řady Enyaq iV vycházejí z modulární platformy pro vozidla s elektrickým pohonem MEB koncernu Volkswagen.
Od května 2022 se v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy pro vozy na platformě MEB. Investice do nově vybudované výrobní linky činí přibližně 130 milionů eur. Bateriové systémy se používají v modelech značek Škoda, Volkswagen, Audi a SEAT. Další montážní linku plánuje společnost Škoda Auto spustit již letos. Tímto krokem se celková kapacita zvýší o více než 340 procent na 1 500 jednotek denně.
Kromě toho společnost ve svém hlavním závodě vyrobila 366 000 motorů, 1 390 000 náprav a 356 000 převodovek typů MQ100 a MQ200. Škoda Auto dosáhla milníku 4 milionů motorů EA211 a dodala 15miliontou převodovku současné generace napříč všemi typy.
V závodě v Kvasinách vyrobila Škoda Auto celkem 221 000 vozů modelových řad ŠkodaSuperb, Superb Combi, Superb iV, Karoq a Kodiaq. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 538 000 kusů automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek. V polovině února 2022 linku opustila již čtyřmiliontá převodovka. Tento moderní výrobní závod je od konce roku 2020 prvním uhlíkově neutrálním provozem společnosti Škoda Auto na světě. Funguje na principu Průmyslu 4.0 a využívá průlomové technologie v automobilovém průmyslu. V závodě ve slovenském hlavním městě Bratislavě vyrobila Škoda Auto vloni 16 000 vozů Škoda Karoq.
Využití potenciálu v Asii
V roce 2022 vyrobila společnost Škoda Auto v čínských závodech ve městech Čchang-ša (Kodiaq a Kodiaq GT), Nan-ťing (Kamiq, Kamiq GT a Superb), Ning-po (Octavia, Octavia Pro a Karoq) a I-čeng (Rapid) přibližně 42 000 vozů. V uplynulém roce vyrobila automobilka ve svých indických závodech v Púně (Kushaq a Slavia) a Aurangábádu (Škoda Octavia, Kodiaq a Superb) téměř 56 000 vozů. Závod v Aurangábádu využívá 100 % ekologické energie a je na cestě k tomu, aby byl do roku 2025 neutrální z hlediska produkce emisí CO2.
Model Škoda Slavia byl stejně jako SUV Kushaq vyvinut speciálně pro potřeby místních zákazníků v rámci projektu INDIA 2.0, a je tedy druhým lokálním automobilem, který zde značka Škoda v nedávné době úspěšně uvedla na trh. Modely Slavia a Kushaq jsou založeny na platformě MQB-A0-IN speciálně vyvinuté pro indický trh. Od roku 2024 bude Škoda Auto vyvážet obě modelové řady v podobě plně rozložených sad (CKD) do Vietnamu, kde budou dokončovány v nově postaveném montážním závodě partnerské společnosti Thanh Cong Motor Vietnam. Automobilka tak zdůrazňuje značný význam Indie pro svůj další rozvoj v regionu a podporu strategie zaměřené na nové zahraniční trhy.
V únoru 2022 rozhodlo představenstvo koncernu o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou z důvodu ruského útoku na Ukrajinu. Toto rozhodnutí se týká obou ruských závodů v Nižním Novgorodu a Kaluze.
Výroba společnosti Škoda Auto v roce 2022 |
Vozidla 780 000 ks |
Motory 366 000 ks |
Nápravy 1 390 000 ks |
Vysokonapěťové bateriové systémy 206 000 ks |
Převodovky 894 000 ks |
z toho DQ200 538 000 ks |
z toho MQ100 a MQ200 356 000 ks |
zdroj: tisková zpráva
Škoda Auto omezuje výrobu, na některých linkách ruší směny
hxxps://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-skoda-auto-omezuje-vyrobu-na-nekterych-linkach-rusi-smeny-40421512
Prý se zjistilo, že ti co kradli čipy z ukrajinských praček nebyli Rusové, ale odpolední směna z montážní linky z Vrchlabí a kryla je směna z lakovny Mladá Boleslav. 😛
Takže čekám každou chvíli srdervoucí email, ve kterém bude nějaká levičácká plačka z PR vysvětlovat, že jsou sice nejlepší, ale pomalu dva roky objednaného Superba nám opět nedodají 😀
Kdo umi, ten umi. A kdo neumi, ten cumi. Tesla vyrabi jeden rekord za druhym. Kde delaji soudruzi v MB chybu? Asi ve vsem, ale hlavne ve spalovaku.
cituji : Největší úspěchy za poslední 3 roky jsou :
1) přesun výroby do Metaverse
2) přesun inženýrů z návrhu vozidel do divize jízdních kol
3) 12,5 milionkrát použití slova Udržitelnost v tiskových zprávách
😀 😀 😀 😀 😀 😀
No a kolik teda elektromobilů celosvětově? A jak se to vyvíjí? Nějaký graf … kontext … nebo to zase mám někde hledat?
ízy*ole kde máš káru 😀 😀
https://kcc-hho.webnode.cz/
kam jsem to vlez? vytisknu to a dám babičce jako vzor na pletení 🙂
Za rok 2022 prodala Škoda 53 700 elektromobilů, o 9,3 % více než v roce 2021.
Tesla vyrobila 2022 1.354.352 TMY a TM3. K tomu jeste par tisic TMS a TMX. Kde jsou ty casy co fandove Skodovky tvrdili, ze Tesla je mnohem mensi nez Skodovka. A dnes vyrabi Tesla ca. 2x tolik aut. Vezmeme li v potaz kolik stoji prumerna Skodovka a prumerna Tesla, tak je Tesla asi tak 8x vykonnejsi. A tendence mluvi nasobne ve prospech Tesly.
Mimochodem je Tesla Y ctvrte nejprodavanejsi auto na svete.
1. Toyota Corolla
2. Toyota RAV4
3. Ford Pickup F
4. Tesla Y
a 7. Tesla 3.
a to je vono pár tisíc přepálených TMS a prdlých X … kde by bez žluťáku 2019 byla že?? zdroje z jakýho prctu ten pořadník?
Hledej.
no takže houby s voctem
14. Tesla Y
17. Tesla 3.
https://teslamag.de/news/tesla-model-y-marktforcher-2022-platz-4-globale-auto-verkaeufe-56312
od focus2move.it to převzal teslamag.de dále pak náš Lentilka a na žádost nám to sem šoupnul dík. Bodly by někde pěkný webový stránky s automaticky doplňovanými grafy a statistikami…. to by byla paráda 😉 Globální žebříček podle nich vychází z čísel úřadů ve 162 zemích … nj Tesla se neobtěžuje rozlišovat dodávky TM3/Y to je těžký chodit pěšky 🙂
https://www.focus2move.com/world-car-market/
1. Toyota Corolla = 1.120.000 ks (-2,2 %)
2. Toyota RAV4 = 871.220 ks (-13,7 %)
3. Ford F-Series = 786.303 ks (-8,8 %)
4. TESLA Model Y = 758.792 (+88,5 %) +15 míst 😉
7. TESLA Model 3 = 595.747 ks (+4%)
Ten samy odkaz v mem komentu ceka uz od vcerejska na schvaleni. Hybrid je nejaky nekonsistentni, jednou pusti vsechny odkazy a nekdy se jim to zadrhne. Ale je fascinujici jak rychle dobyva Tesla Y vrcholne pozice. Nebude dlouho trvat a sestreli i Corollu, protoze spalovak bude brzy fuj uplne vsude.
Schváleno.
ted dodej tvuj zdroj. urcite cerpas z 2020 nebo 2021. Ale 2022 nemas. Muj zdroj je 2022. Do Cezka se info dostane mozna za rok.
https://www.focus2move.com/world-car-market/
njn tý čínský elektromobilky jsou v číně znát a co teprve až to rozehrajou v €vropě že 😉
2022 = +700.000
2021 = +800.000
2020 = +900.000
2019 = +1.200.000
2018 = +1.200.000
2017 = +1.200.000
2016 = +1.100.000
2015 = +1.000.000
SC HILDEN LADEN 40x250kW 😉
https://youtu.be/_tUgvrQ_Iw8?t=28
Největší minely Škoda Auto za poslední tři roky – just-in-time logistika, osekání a zrušení malých laciných modelů, elektromobilita a Octavia IV.
Největší úspěchy za poslední tři roky – přesun výroby do Metaverse, přesun inženýrů z návrhu vozidel do divize jízdních kol a celkem 12,5 milionkrát použití slova Udržitelnost v tiskových zprávách.
Teď protože jsou prodejní čísla po zásluze katastrofální, oslní nás počtem vyrobených náprav.
😀 dóst dooobrý 1* 😀 přesun výroby do Metaverse, přesun inženýrů z návrhu vozidel do divize jízdních kol 😀 😀 to sedí
Nebývá tak často, že bych s Runnerem souhlasil, ale tohle nemá chybu.
Pokud udrží tempo tak jsou v roce 2030 na 25 000aut/rok a s průměrnou cenou 15 200 000 kč za auto aby udrželi obrat.