Škoda Auto vyrobila už 100 000 baterií pro plug-in hybridy

redakce - 09 Únor 2021

Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi již 15 měsíců po zahájení produkce vyrobila 100 000. vysokonapěťovou trakční baterii.Na výrobní lince se moduly pro levou i pravou polovinu bateriového systému nejprve zpracovávají separátně. Jsou obaleny speciální fólii, odvádějící teplo, a chlazeny společným chladičem.

Na výrobní lince se moduly pro levou i pravou polovinu bateriového systému nejprve zpracovávají separátně. Jsou obaleny speciální fólii, odvádějící teplo, a chlazeny společným chladičem.
foto: Škoda

Aby byly v sídle podniku v Mladé Boleslavi vytvořeny předpoklady pro výrobu baterií, investovala česká automobilka v roce 2019 téměř 25,3 milionů euro. V areálu o ploše zhruba 2000 čtverečních metrů dnes vedle vysokonapěťových trakčních baterií pro vlastní plug-in-hybridní vozy vznikají také baterie pro plug-in-hybridy koncernových značek Audi, Seat a Volkswagen.

Závod má k dispozici i nejmodernější testovací zařízení, na kterém se baterie důkladně testují, čímž je zajištěno splnění nejvyšších bezpečnostních a kvalitativních standardů. Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů společnosti Škoda Auto, říká:

„V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrábíme na naší moderní lince denně téměř 800 vysokonapěťových trakčních baterií, které montujeme do plug-in-hybridních modelů. Dnes překročíme hranici 100 000 vyrobených vysokonapěťových trakčních baterií. Tento úspěch je dokladem vysoké technické kompetence našeho týmu a významu naší výroby komponentů v rámci koncernu: vedle modelů Škoda Superb iV a Škoda Octavia iV slouží naše baterie i v plug-in-hybridních modelech značek AUDI; SEAT a Volkswagen.“

Výroba baterií v hlavním závodě Škoda Auto

Výroba baterií v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi
foto: Škoda Auto

Výroba vysokonapěťových trakčních baterií v mladoboleslavském závodě byla zahájena v září 2019, česká automobilka pak výrobu postupně zvyšovala. Výroba jedné baterie trvá zhruba dvě hodiny, baterie přitom projde 66 různými pracovními stanicemi. Každých 88 vteřin sjede ve výrobním závodě v sídle společnosti v Mladé Boleslavi z linky jedna baterie pro plug-in-hybridní modely na bází modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB).

Na ploše zhruba 2000 čtverečních metrů pracuje každou směnu 58 zaměstnanců, manipulaci s mimořádně těžkými nebo neskladnými díly zajišťuje celkem 13 robotů. Ty jsou konstruované na hmotnost od 210 do 500 kilogramů a vkládají bateriové moduly do výrobní linky nebo vykládají hotové bateriové systémy z linky na palety.

Na výrobní lince se moduly pro levou i pravou polovinu bateriového systému nejprve montují separátně. Jsou opatřeny speciální fólii, která odvádí teplo a slouží k chlazení smontovaného bateriového systému. Posléze se mezi oba moduly namontuje hliníkový chladič pro vodní chlazení, poté se oba moduly vloží do masivní hliníkové vany.

Následně proběhnou veškeré přípravy na montáž baterie do vozu: vedle potřebné elektroniky se do bateriového systému namontují všechny potřebné kabelové svazky, těsnění a držáky.

Výroba baterií v hlavním závodě Škoda Auto

Z čeho se skládá baterie pro plug-in hybrid? (klikněte pro zvětšení)
foto: Škoda Auto

Než se baterie namontují, jsou podrobeny rozsáhlým testům, pracovníci mimo jiné prověří těsnost chladícího okruhu i celé trakční baterie. Aby se zaručilo, že proces spolehlivě funguje, v pravidelných intervalech se do linky vkládají speciálně upravené testovací baterie.

Po kontrole těsnosti následuje kontrola elektrických funkcí na celkem 13 zkušebních stavech. Kontroluje se například souhra vysokonapěťových a nízkonapěťových komponentů i kontrola elektrické instalace. Následně se každý bateriový systém nabije na část své maximální kapacity.

Školení pro přípravu na požadavky v oblasti elektromobility absolvovalo více než 16 000 zaměstnanců, žáků středního odborného učiliště a pracovníků dodavatelských firem. Jen v příštích dvou letech bude společnost Škoda Auto do vzdělávání personálu investovat po 45 milionech euro.

Na straně produktu automobilka postupně elektrifikuje celé své modelové portfolio, do roku 2025 bude investovat 1,3 miliardy do nových modelů s čistě bateriovým pohonem nebo částečně elektrifikovaných modelů a do výroby baterií.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Mám Superba iV, spotřeba 18kWh + 2,5L/100km v mém mixu jízd. Suma sumárum cca 160g co2/km dohromady. Úsporné to fakt není, spotřeba jako TM3 a navíc 2,5L benzínu a pokud se ptáte proč to tak žere? No protože se to v koncernu teprve učí jak to nedělat. To je tak, když neúsporný elektromotor točí DSG převodovkou a do toho je tam nevhodný benzínový motor.

Obrázek uživatele runner42

A proč ho máte?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele ElectricCarsTV

Tak verme že sú akumulátory kvalitné a že majú po odslúžení v aute pre ne recyklačný plán kde budú do sklonku svojho života pracovať ako úložisko energie a potom následne komplet recyklované.

---

Jazdím na Tesle Model 3 Performance
YouTube - Electric Cars TV

Obrázek uživatele PaRi

Obávám se, že si vedení většiny automobilek ani neuvědomuje, že se z toho svrabu už nemají šanci vyhrabat... a tohle je jen potvrzení.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

Já bych VW v kvalitě baterek NIKDY nevěřil ... do 300 tis. km se vše plánovaně rozpadne na 100 %, jak jsme zvyklí u fosilů, zvlášťě VW.

Jen Tesle věřím, na tom ujedu 1 mil v pohodě u modelů od roku 2017.

Obrázek uživatele PaRi

Neměl jsem na mysli jen baterky... jde o to, že se jim to sype kam se podíváte. Od motorů, přes baterky, karoserii až po software. Když zmiňujete Teslu, tak té kryje záda ještě solární divize a bateriová úložiště.

A oni se to pokoušejí naskočit do vlaku inovací, ale s jejich firemní kulturou. To prostě nejde. Ještě nikdo se neprooutsourcoval k lepšímu technickému řešení. Potřebují vizionáře, lidi, kteří mají cíl a jdou za ním. A ti nebudou vysedávat na schůzích, politikařit a donekonečna obhajovat svá řešení.

A navíc, pokrok nese i selhání, a to se v korporátu nepromíjí, na vaše místečko čekají další, kteří se nikam nepohrnou a proto nic nezkazí...

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

Obrázek uživatele Anonym123

ja som to videl už v druhej pôolovine sedemdesiatych rokov - vtedy bulhari vyrábali kalkulačky a nemci (jedno ktorí) BOJOVALI ZA MIER!
dnes nedokážu napísať aplikáciu pre obchodný reťazec (lídl, kaufland).
a to sa nespomínajú zvolávačky k VW batériám.

Jenže v té době to bylo direktivně rozdělené v rámci RVHP. ( rozum vyvezem, hovno přivezem) Oni taky Bulhaři v elektronice nic kromě kalkulaček se svítícíma diodama neudělali.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele Anonym123

vy píšete o príčinách, ja o dôsledkoch.
ani jedno nie je dobré.
na našu spoločnú škodu.

Vyrobila nebo spíše smontovala přivezené články?

Obrázek uživatele Cipísek D

to je redakční reklama na €25 milionovou šáde rádobybaterkárku, kde se nedozvíme jaký typ, jakou chemii, jakýho výrobce... prostě jen upamatováka čeži nebójte se : šáde i když nemá čipy jakoby ekojedé... ikdyž má zas fplánu 2021 vychrlit 1,5 mega popelnic ;)))

to už rači koukat na GIGAPRESS a jeho MEGAKÁSTY ;))

https://twitter.com/i/status/1357503277722718212

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

I to je dobré. Znamená to, že výroba aut v ČR bude pokračovat (alespoň částečně) v době elektromobility. A když budou dobří, tak nejspíše přijdou další investice.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil