Škoda Auto: výroba Rapidu zahájena, automobilka roste, představí se v Moskvě

Dne 23. srpna zahájila mladoboleslavská Automobilka Auto výrobu vozu . Reportovala také opět příznivé výsledky, když v červenci 2012 dále rostla. Navzdory nepříznivému ekonomickému prostředí vzrostly prodeje české Automobilky ve srovnání se stejným měsícem loňského roku na 72 600 vozů (červenec 2011: 68 500). Aktuální novinky představuje na autosalonu v Moskvě.

Škoda Rapid – auto, které bezesporu bude mít celosvětový úspěch a automobilce zajistí další růst
foto: Hybrid.cz

Novinku v podobě Škoda Rapid jsme měli možnost krátce otestovat a byli jsme poměrně nadšeni. Před týden začala sériová výroba modelu v Mladé Boleslavi. Světovou premiéru bude mít tento vůz koncem září na pařížském autosalonu. Nejmladší modelová řada má mimořádný význam pro Růstovou strategii a na evropské trhy bude uváděna od října tohoto roku.

Rapid pro růst

Škoda Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a připravované nové generace modelu Octavia společnost Škoda v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě. Kapacita výrobní linky I v Mladé Boleslavi bude postupně zvýšena z 800 na 1 200 vozů denně.

„Toto rozšíření za současného chodu výroby na obou linkách je mistrovským logistickým a stavebním výkonem našeho výrobního, plánovacího a logistického týmu,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast výroby a logistiky. „Budeme tak realizovat zásadní rozšíření kapacit v našem mateřském závodě,“ zdůraznil vedoucí výroby společnosti Škoda.

Aby bylo možno zahájit výrobu modelu Škoda Rapid, jsou realizovány různé akce v 17 výrobních halách v Mladé Boleslavi, celkem je přitom realizováno 173 jednotlivých projektů. Na úpravách se podílí přes 141 projektantů a 2 000 zaměstnanců externích firem.

Původní linka bude rozšířena o nová zařízení pro montáž modelu Škoda Rapid, například o zařízení pro montáž modulů, jako jsou kokpit, příď vozu nebo podvozek, zařízení pro plnění vyráběných vozů provozními kapalinami, jako jsou oleje, palivo nebo chladicí kapaliny, dále pak o nová zkušební zařízení, dopravníkové systémy a manipulační techniku. Po rozšíření haly bude montážní linka téměř o třetinu větší.

S ohledem na připravovaný náběh nové generace modelu Octavia bude Škoda ve stavebních akcích a v rozšiřování logistických kapacit v Mladé Boleslavi pokračovat i v příštích měsících. V prvním pololetí roku 2012 značka na celém světě vyrobila zhruba 530 000 vozů.

Limuzína Škoda Rapid vyplní v aktuální modelové paletě české Automobilky mezeru mezi menším modelem Škoda Fabia a větším vozem Škoda Octavia, je tedy doma v objemově silném segmentu kompaktních vozů. Tento segment dnes představuje zhruba 36 % světového Automobilového trhu. 42 % tohoto segmentu – označovaného jako ‚segment A’ – připadá na limuzíny. Dle názoru odborníků vzroste počet prodaných vozů tohoto typu do roku 2020 zhruba o 50 %.

Od října 2012 bude Škoda Rapid postupně debutovat na evropských trzích. V roce 2013 bude následovat speciální verze pro zákazníky v , která se v této zemi bude také vyrábět. Na začátku roku 2014 se navíc plánuje i výroba modelu Rapid pro ruský trh v závodě koncernu Volkswagen v Kaluze. Česká Automobilka chce s modelem Rapid přesvědčit především rodiny, které hledají prostorný první vůz za příznivou cenu a v kvalitě, na jakou jsou zákazníci u značky Škoda zvyklí.

Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru, šířka 1,7 metru) zaujme Škoda Rapid vynikající nabídkou prostoru a místem pro pět osob a jejich zavazadla. Prostorem pro kolena a nad hlavou stejně jako zavazadlovým prostorem je Škoda Rapid měřítkem ve svém segmentu. K tomu je třeba připočíst i řadu ‚simply clever’ řešení, vynikající poměr ceny a užitné hodnoty a rozsáhlou bezpečnostní výbavu. Pro pohon vozu je k dispozici pět benzinových motorů a dva naftové agregáty.

Jako vůbec první sériový vůz značky Škoda přináší Rapid nově vyvinutý designový jazyk Automobilky: svěží a čistě modelované plochy a ostře rýsované linie společně vytvářejí atraktivní, nadčasově elegantní celkový dojem. Příď vozu se vyznačuje inovativní interpretací typických znaků značky.

Nové logo značky Škoda působí sebejistě na harmonicky zaobleném předním okraji kapoty. Silně emotivně také působí boční linie karoserie, zejména díky dlouhému rozvoru a siluetě, podobné obrysu vozů s karoserií typu kupé, a v neposlední řadě také díky precizní a ostré ‚Tornado’ linii, která vytváří jasnou hranici mezi světlem a stínem.

K důležitým osobitým rysům patří u modelu Rapid velké páté dveře ve stylu kombi, které umožňují optimální nakládání do zavazadlového prostoru o objemu 550 litrů. Se sklopenými zadními sedadly se objem zavazadlového prostoru zvýší dokonce až na 1 490 litrů. Touto koncepcí zavazadlového prostoru dosahuje Rapid rekordních hodnot ve své třídě.

Škoda Auto dál výrazně roste

Navzdory složité situaci na trhu se prodeje značky na důležitých trzích západní Evropy podstatně zvýšily: Ve Velké Británii dodala Škoda v červenci 2012 o 20 % více vozů než ve stejném měsíci minulého roku. Také v Dánsku (+24,7 %), Belgii (+8,2 %), Norsku (+6,6 %) a ve Francii (+6,2 %) Škoda významně rostla.

V západní Evropě celkově dodala značka Škoda v červenci 2012 zákazníkům téměř 25.300 Automobilů (-7,1 %). Nejprodávanější modely značky Škoda v západní Evropě byly v červenci Škoda Octavia s více než 8.500 prodanými vozy a Škoda Fabia s více než 6.600 prodanými vozy. Rovněž prodej malého vozu Citigo, který je v nabídce teprve několik měsíců, se vyvíjí příznivě a v červenci činil 2.600 vozů.

Ve východní Evropě dosáhla Škoda v červenci opět značných přírůstků (11.400 vozů; +26,8 %). V Rusku byla značka i v červenci, stejně jako v celém prvním pololetí 2012, mimořádně silná. Dodávky zákazníkům vzrostly o 42 % na více než 8.700 vozů (červenec 2011: 6.100).

Podíl značky Škoda na ruském trhu se po sedmi měsících roku 2012 citelně zvýšil na téměř 3,5 %a. Nejprodávanějším modelem značky Škoda na východoevropských trzích je i nadále Škoda Octavia, jejíž prodej v červenci vzrostl o 19,2 %a na téměř 5.900 vozů. Prodej modelu se téměř zdvojnásobil (+93,7 %). Také (+32,1 %) a Škoda Fabia (+22,2 %) byly u východoevropských zákazníků v červenci opět velice úspěšné.

Na celkově klesajícím trhu střední Evropy se Škoda v červenci skvěle prosadila (9.600 vozů; +2,9 %). Tržní podíl značky na středoevropském trhu vzrostl v prvních sedmi měsících roku 2012 na 18,8 %. Na domácím českém trhu překonala Škoda v červenci s více než 4.500 dodávkami zákazníkům o 2,9 %a úroveň minulého roku (červenec 2011: 4.400).

V Chorvatsku (+21,4 %) a Maďarsku (+19,2 %) značka rostla dvojciferným tempem, na Slovensku o 8,8 %. Nejžádanějším modelem ve střední Evropě je Škoda Octavia, její prodeje činily v červenci více než 4.500 vozů. Největšího přírůstku dosáhla – plus 57,6 % – a Škoda Yeti s nárůstem dodávek o 37,3 %a. Také Škoda Citigo se prodávala dobře: k zákazníkům ve střední Evropě zamířilo celkem 800 vozů.

Růstový kurz drží Škoda i nadále na čínském trhu. Dodávky zákazníkům vzrostly v červenci 2012 o 6,6 %a na více než 19.000 vozů (červenec 2011: 17.800). Čína tak byla opět nejsilnějším odbytištěm značky. Mimořádně oblíbená byla u čínských zákazníků i červenci 2012 opět Škoda Octavia. V Číně se prodalo více než 11.500 těchto vozů, to odpovídá nárůstu o 15,7 % oproti červenci 2011 (10.000 vozů). Model Škoda Superb dosáhl počtu 3.600 prodaných vozů, Škoda Fabia pak 3.900 vozů.

V Škoda v červenci 2012 dále posílila svou pozici. S nárůstem o 22,6 % na více než 2.800 vozů rostla značka opět silněji než celkový trh (+13,5 %a). Ve svém úspěšném kurzu přitom opět pokračovala zejména nová kompaktní limuzína Škoda Rapid, jíž se v červenci prodalo 1800 kusů. Rapid v tvořil téměř dvě třetiny prodejů značky Škoda. Před několika měsíci byl Rapid v Indii zvolen rodinným vozem roku. Indická varianta modelu Rapid se na subkontinentu prodává úspěšně od konce roku 2011.

Také na dalších trzích směřovaly prodeje značky Škoda v červenci jednoznačně vzhůru: V Turecku se podařilo dosáhnout růstu o 80,6 %. V Austrálii se dodávky značky Škoda zákazníkům zvýšily o 43,9 %, v o 41,9 %.

Dodávky značky Škoda zákazníkům v červenci 2012 (po jednotlivých modelech, v jednotkách, zaokrouhleno; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku): Škoda Octavia (32.800; +7,3 %) Škoda Fabia (16.900; -19,3 %) Škoda Superb (8.300; -6,3 %) Škoda Yeti (6.500; +23,8 %) Škoda Roomster (2.900; +1,7 %) Škoda Rapid (prodej pouze v Indii: 1.800; nový model) Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.400; nový model)

Škoda Auto na Autosalonu v Moskvě

Reprezentativní expozice Škoda Auto na Mezinárodním Autosalonu v Moskvě (29. 08. až 09. 09. 2012) odráží růstové ambice značky na ruském trhu. Magnetem stánku bude představení akčního modelu Škoda Yeti Sochi, který připomíná angažovanost automobilky jako partnera Zimních olympijských her 2014 v Soči.

Svou prodejní premiéru v přitom akční model oslaví již v roce 2013. Škoda Auto ohlašuje příchod svého kompaktního modelu Rapid do Ruska. Novinka určená pro místní trh začne sjíždět z linky závodu Volkswagen Group Rus v Kaluze začátkem roku 2014. Vedle své aktuální modelové palety Škoda Auto v Moskvě uvádí také v premiéře vůz Yeti s motorem 1,4 TSI v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Rusko je jedním z pilířů našich mezinárodních růstových plánů a má rozhodující význam pro naši Růstovou strategii 2018,“ říká Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. „Tato země je jedním z nejrychleji rostoucích trhů na celém světě a skýtá společnosti Škoda Auto obrovský potenciál růstu. V příštích letech zde chceme důsledně pokračovat v dynamickém rozvoji. Pro další zvýšení našich prodejů v této zemi budeme v budoucnu navyšovat výrobní kapacity,“ dodává Vahland.

Do roku 2018 chce Automobilka za pomoci modelové ofenzívy zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem chce Škoda Auto v příštích letech uvádět na trh jeden nový, nebo modernizovaný model v průměru každých šest měsíců. Tato největší modelová ofenzíva v dosavadní historii značky se promítne také do nabídky modelové palety v Rusku.

Název akčního modelu Škoda Yeti Sochi se odvolává na místo konání Zimních olympijských her v roce 2014 na pobřeží Černého moře. Škoda Auto se na této sportovní událost podílí spolu s dalšími značkami koncernu Volkswagen v rámci Automobilového partnerství.

Akční model Škoda Yeti Sochi v bílé barvě Candy, který má v Moskvě svou výstavní premiéru, zaujme nejen atraktivním designem ve stylu zimních olympijských her, ale také bohatou výbavou, pohonem všech kol, výkonným motorem 1,8 TSI/112 kW a Automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na trh bude model uveden v roce 2013.

Důležitou roli v růstových plánech Škoda Auto v Rusku hraje nový Rapid. Rapid, který efektně vyplňuje nabídku mezi modely Fabia a Octavia, do Ruska přijde jako šestá modelová řada značky Škoda. Tento model bude od počátku roku 2014 vyráběn v ruském závodě společnosti Volkswagen Group Rus v Kaluze. Škoda Auto v současné době prověřuje, zda by už před tímto termínem bylo možno zahájit prodej vozů dovážených z Mladé Boleslavi.

„Škoda Rapid stanovuje nová měřítka v segmentu kompaktních vozů a dále podpoří dobrou pozici naší značky v Rusku,“ zdůraznil Prof. Vahland. „Jsme si jisti, že Rapid bude u ruských zákazníků úspěšný, že si do této země najde svou cestu. Škoda Rapid přesvědčí svými chytrými řešeními, technikou na úrovni doby a vysokou hospodárností,“ dodává Vahland. Za cílovou skupinu modelu Škoda Rapid považuje Automobilka zejména rodiny, které hledají prostorný hlavní vůz za dostupnou cenu a navíc v kvalitě obvyklé pro značku Škoda.

Mezinárodní premiéru v Moskvě oslaví také Yeti s motorem 1,4 TSI v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG. Kompaktní SUV, které bude na Autosalonu představeno ve výbavě Elegance a v černé metalické barvě Magic, přesvědčí zákazníky kombinací výkonu 90 kW a komfortu řazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Na ruský trh bude uveden počátkem roku 2013.

Ve svých růstových plánech staví Škoda Auto na vynikajících základech. V prvních sedmi měsících roku 2012 prodala značka v Rusku více vozů než kdykoli předtím ve stejném období: dodávky ruským zákazníkům vzrostly v období od ledna do července o 41,5 % na 54 700 vozů, ve stejném období minulého roku to bylo 38 700 vozů. Automobilka tak pokračovala v úspěšném vývoji uplynulých let. V letech 2005 až 2011 Škoda Auto své roční prodeje v Rusku zvýšila z 7 500 na 74 100 vozů, tedy téměř na desetinásobek.

tisková zpráva

6 Comments on “Škoda Auto: výroba Rapidu zahájena, automobilka roste, představí se v Moskvě”

    1. z toho ze si drist za
      z toho ze si drist za dristom prejdes ziju, ved sa nezivia vzduchom. banery a reklamy, nakoniec to platime mi vsetci cez celkom ine cesty, je to taky ekonomicky cirkus zalozeny na poziciavani, inflacii, rotacii, prirastku, manipulovani ku minaniu… ak sa ktori-kolvek clanok zacne kazit, je tu ekonomicka kriza a ludia na odstrel ktori nesmu mat strach aby neprestali minat, verit, citat, zaoberat sa, mnozit a preto sa toleruje urcita miera sociopatizmu.

      to je ten najjednoduchsi sposob ako ti to vysvetlit.

      na okraj dodam ze svetova virtualna hodnota napriek krize presahuje realnu hodnotu vycerpatelnej casti celej planety zem, viac nez 2x :/

      kedze europania a americania nechcu byt ten na koho tento fakt dopada, drzime sa potichu pravidla drzim hubu a krok – tvarim sa ze je vsetko ok, minam, zaoberam sa, tvorim hodnoty, rotujem, marzujem, som sucast uspesnej casti chybneho systemu :))))

        1. Problém s hľadaním a
          Problém s hľadaním a rozlišovaním reálneho a identického v postmodernej kultúre je dnes asi najbadateľnejší v moderných financiách. Zrejme asi neviete, čo je to CDO na druhú, a ak áno, tak sa zrejme už istý čas pohybujete vo svete derivátov a štruktúrovaných produktov. Pre tých, ktorým sú tieto výrazy neznáme, ale aj tak platí, že sa v tomto „derivovanom“ svete už dávno nachádzate. Na každú hlavu virtuálne pripadá vyše 180 000 eur (spolu je to približne 20-násobok svetového HDP) z celkového objemu týchto kontraktov. Väčšina z nich sa sústredí v krajinách s rozvinutým finančným systémom, čiže hypotetická hodnota na obyvateľa EÚ je zrejme ešte oveľa vyššia.
          Derivát je v podstate kontrakt o presune určitej čiastky aktív za určitých okolností. V prípade splatnosti i veľmi malej čiastky z tejto obrovskej sumy znamená veľké riziko pre celý virtuálny finančný systém. Čiže ide o akési reálne nebezpečenstvo vo virtuálnom svete.
          Čo je možno ešte zaujímavejšie, je fakt, že značná časť derivátov nie je ani derivátom reálneho produktu, tovaru, alebo podielu v spoločnosti. Často je samotný derivát syntetizovaný z iných finančných produktov a derivátov. V moderných financiách už dávno nejde o naviazanosť na niečo identické, alebo reálne – moderné finančné produkty často nepotrebujú priamu referenciu na realitu a bohato si vystačia s virtuálnym simulakrom.

Napsat komentář