Škoda Auto vyrábí v Kvasinách digitálně díky technologiím Průmyslu 4.0

redakce - 19 Září 2019

Škoda cíleně sází na technologie průmyslu 4.0 a v závodě v Kvasinách úspěšně realizovala projekt digitalizace „dProdukce“. „dProdukce“ provází zaměstnance v kvasinském závodě bezpapírově výrobními kroky,<br />
dokumentací a kontrolou kvality

„dProdukce“ provází zaměstnance v kvasinském závodě bezpapírově výrobními kroky,
dokumentací a kontrolou kvality

foto: Škoda

Pomocí multimediálního obsahu podporuje zaměstnance, aby správně prováděli montážní kroky, upozorňuje na změny v postupu výroby a slouží jako doklad kontroly kvality. „dProdukce“ zamezuje chybám, šetří čas a náklady a jako digitální příručka a dokumentace nahrazuje velké množství tištěné dokumentace.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro výrobu a logistiku říká: „Vysoce moderní závod v Kvasinách hraje, coby nosný pilíř naší výrobní sítě, klíčovou roli v dosahování výrobních cílů. Postupná digitalizace výroby kontinuálně optimalizuje výrobní procesy. „dProdukce“ usnadňuje našim zaměstnancům orientaci v rámci výrobních kroků. Tento projekt posiluje kompetence závodu v Kvasinách a jeho přibližně 9 000 zaměstnanců.“

Škoda Auto implementovala v Kvasinách projekt „dProdukce“ letos v dubnu na jedné ze dvou montážních linek a v rámci něj investovala téměř 1,2 milionů eur. Na této lince Škoda Auto vyrábí modely Škoda Superb a Škoda Kodiaq a ode dneška také první plug-in hybridní model značky, Škoda Superb iV.

„dProdukce“ zamezuje chybám a umožňuje rychlý přístup k dokumentaci: Na obrazovce se zobrazují digitální pokyny, které zaměstnanec aktivuje pomocí svého pracovního průkazu. Obsahuje pouze takové informace, které jsou relevantní pro jeho aktuální úkol.

Pomocí textů, 3D zobrazení nebo video návodů přesně pozná, jak a kde má zabudovat jaký díl. To šetří čas a snižuje riziko chyby na montážní lince. Tento subsystém, který se jmenuje VISPART, v rámci „dProdukce“ je navržen jako vícejazyčný.

Systém pracuje obousměrně a umožňuje zaměstnancům, aby informace nejenom četli, ale aby například zadávali i změny. Oprávnění a přiřazení k určitému modelu probíhá automaticky načtením zaměstnaneckého průkazu.

Digitální řízení kvality nahrazuje doposud běžné ruční razítkování po každém pracovním kroku. Díky „dProdukci“ zaměstnanec pouze vloží svůj průkaz do čtečky karet – všechny údaje k příslušnému výrobnímu kroku systém uloží automaticky.

I kontrola kvality se na montážní lince dokumentuje digitálně. Doposud zaměstnanci zaznamenávali všechny potřebné dodatečné práce na formuláři, který byl umístěn ve voze. K tomu museli ve velmi krátkém čase najít a vyplnit určitá pole formuláře.

Nový subsystém SQS usnadňuje a urychluje tento proces, protože nyní výstupní kontroloři kliknou na příslušné body na dotykové obrazovce, odkud se pak přenesou přímo do systému.

Společná výhoda pro životní prostředí všech součástí „dProdukce“: Pracovní pokyny, příručky, dokumentace a doklady kvality se již nemusejí tisknout a není třeba je při každé změně nově rozdávat na papíře. Tak Škoda Auto v Kvasinách od zahájení projektu ušetřila od dubna 2019 již desítky kilogramů papíru.

Digitální technologie v nejmodernějším závodě Škoda Auto v Kvasinách Už mnoho let Škoda Auto průběžně modernizuje závod v Kvasinách, aby maximálně využila kapacity v této lokalitě.

Kvasiny jsou považovány za jeden z nejmodernějších výrobních závodů v celém automobilovém průmyslu, a proto to byla první volba pro projekt „dProdukce“.

Navíc výrobní linka, na které se sestavují modely Škoda Kodiaq a Škoda Superb, je jednou z nejkratších v automobilce. Skládá se z 50 taktů, ve kterých probíhá kolem 5 000 pracovních kroků.

Pro projekt „dProdukce“ instalovala Škoda Auto 50 dotykových obrazovek – jednu na každý pracovní takt – a také 100 standardních obrazovek na běžícím pásu. K tomu se přidá 19 kilometrů kabelů, 200 zásuvek a 2,5 tuny elektronického hardwaru.

Jen pro „dProdukci“ vyvinula Škoda Auto tři nové systémy, implementovala 17 nových rozhraní ke stávajícím systémům, konfigurovala 3 500 pracovních kroků a vyškolila 800 zaměstnanců montáže na zacházení s digitálními pomocníky.

Projekt „dProdukce“ se řadí do programu FORCE, se kterým se Škoda Auto vydává na nové cesty ve výrobě, aby společnost připravila na budoucnost.

FORCE se považuje za komplexní sadu digitálních nástrojů, které zvyšují efektivitu a flexibilitu a připravují výrobu vozidel na globalizační výzvy. Za tím účelem definovala Škoda Auto osm oblastí, ve kterých je třeba konat – pokrývají všechny aspekty úspěšné výroby aut a jsou podloženy jasně definovanými cíli.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ač dělám programátora průmyslovejch automatů, do dneška jsem nepochopil co to vlastně ten Průmysl 4.0 je :D
To je nějaký soupis blbostí co vymyslel nějakej přeplacenej manager.

Obrázek uživatele Michal Ridzoň

Youtube , Prof. Peter Staněk , 4.0

---

MR75

Hodně mi to připomíná Web 2.0 pár let zpátky.

Obrázek uživatele Kuk

Je to jen další buzzword čili žvást rádoby manažerů, ředitelů a mediálních kašparů z nichž většina ani neví vo co de, ale když to řeknou tak si připadají in.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak něco, výborně tak parazitují živlové na lidech, co něco dělají. Možná nějaký smysl to má pro fakt velkou produkci, ale pro firmy dělající něco zakázkově je to většinou rychlá cesta do pekel, protože odejdou lidé, kteří něco umí a nemají zapotřebí dělat takovéhle taškařice

Teda to jsou kidy

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

noó pěkně zabržděný trapný průmysl 4.0 kde stále vokroužkovaný šádevotrok co se vnoci nevyspí jede na 3směny a ktomu ručně!! kurví si zdraví kerý bude po státním zdravotnictví co nevidět chtít léčit zadára!! v roce 2019?? ubožárna východní €jropy soudruzi germáni :))))
To máte z toho že ste si rudejm rejžákům prodali svoji KUKU :))))))))))
2020 = průmysl 8.0 ;)))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA
2.liga UČNI: Kerosin/TakyMartin / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6 / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker

Obrázek uživatele Tomáš

To chce to vysetreni. Urgentne.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

fakt ne ne a ne. na to prostě nemáš :) tvoje komentáře nemají věcný obsah, nejsou přínosný a už vůbec ne zábavný. spíš jen takový povzdechy a navíc poslední dobou náznaky kopírování cizího štýlu ... :)))))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA
2.liga UČNI: Kerosin/TakyMartin / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6 / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?