Slibný začátek roku pro Škoda Auto: s 68.400 prodanými vozy se prodejní výsledky české automobilky v lednu 2011 v porovnání s předchozím rokem zlepšily o 26,4 % (leden 2010: 54.100 prodaných vozů). Značka tak i v novém roce jasně sleduje růstový trend. Mimořádnému zájmu se na počátku roku těšily modelové řady Fabia (+ 30,9 %) a Superb (+ 80,3 %). Vysokých dvojciferných přírůstků podnik dále dosáhl v růstových regionech – v Číně, Indii a v Rusku.
„Škoda i v roce 2011 důsledně udržuje svůj kurs,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. „Máme před očima jasný cíl, do roku 2018 chceme naše prodejní výsledky nejméně zdvojnásobit. První měsíc roku jasně ukazuje, že jsme i v roce 2011 na dobré cestě. Náš výkon v růstových regionech je nadále nadprůměrný. Pozitivní je zejména úspěch modelu Fabia, který na celém světě získal mnoho nových zákazníků. Každý druhý vůz značky Škoda, prodaný v Indii, byla Fabia.“
„New Power of Škoda“ – s tímto mottem se 10. a 11. února 2011 konala světová dealerská konference obchodních partnerů značky Škoda v Praze. Důvodem pro konání největšího setkání obchodních partnerů značky Škoda za uplynulých 20 let bylo představení nové Růstové strategie značky.
Jasnou jedničkou na trhu zůstává Škoda v České republice. Na domácím trhu značka dodala v lednu 2011 zákazníkům celkem 4.200 vozů (+ 1,2 % v porovnání s rokem 2010). Působivý nárůst o 234,7 % zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37,3 %, Octavia Combi o 37,0 %.
Zhruba 5.000 obchodních partnerů značky Škoda z více než 100 zemí se 10. a 11. února 2011 z první ruky dozvědělo o nejdůležitějších milnících Růstové strategie firmy. Nejvyšším cílem podniku je zvýšení prodejů do roku 2018 minimálně na dvojnásobek. Za tímto účelem Škoda v nejbližších letech rozšíří modelové portfolio produktů a zintenzivní své aktivity nejen v Evropě, ale i na růstových trzích Číny, Indie a Ruska.
Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škoda během ledna místy až dvojciferný růst. V Maďarsku vzrostly prodeje značky o 71,1 %, v Chorvatsku o 59,1 %. Na Slovensku vede Škoda statistiku registrací se zhruba 1.000 vozy a tržním podílem 22,4 % (leden 2010: 15,6%).
Začátek nové éry automobilky navíc symbolizuje i nový korporátní design, který byl v Praze poprvé představen prodejcům a importérům značky Škoda z celého světa. Světovou premiéru bude mít nová, svěží podoba značky na autosalonu v Ženevě na počátku března 2011.
Silného růstu dosáhla Škoda i na silně konkurenčním západoevropském trhu (bez Německa). Prodeje zde vzrostly o 22,4 % na 19.200 vozů (leden 2010: 15.700 vozů). V Nizozemí značka prodala více než 3.000 vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek (leden 2010: 600 vozů). Značných přírůstků bylo dosaženo také v Belgii (+ 120,2 %), Švédsku (+ 35,6 %), Irsku (+ 31,4 %) a Rakousku (+ 15,4 %).
„Společně dnes zahájíme novou éru v historii značky Škoda. V nejbližších letech se ve všech oblastech rozjedeme na plný plyn. Budeme tak činit v těsné spolupráci s našimi obchodními partnery z celého světa. Silná prodejní organizace je páteří celosvětového úspěchu značky Škoda. Nyní chceme vyrazit k novým cílům a naše prodeje do roku 2018 minimálně zdvojnásobit. Vy hrajete ústřední roli“, tak znělo poselství Prof. Dr. h.c. Winfrieda Vahlanda, předsedy představenstva společnosti Škoda Auto účastníkům konference.
Nejsilnější růstové impulsy přišly v lednu z trhů v Číně, Indii a v Rusku. V Číně, největším zahraničním trhu značky, se prodej zvýšil o 40,0 % a dosáhl počtu 20.500 vozů. V Rusku se automobilce podařilo s 3.400 prodanými vozy odbyt téměř zdvojnásobit (leden 2010: 1.800 vozů; + 83,6 %). V Indii dosáhla Škoda růstu o 60,8 %, zákazníkům bylo dodáno 2.800 vozů. Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko s růstem o více než 300 %, Izrael s +75,7 % a Austrálie s růstem o 25,0 %.
Winfried Vahland dále objasnil, že Růstová strategie je podložena konkrétními opatřeními: „Nejdůležitější investice již byly vynaloženy, bylo o nich rozhodnuto nebo jsou naplánovány. Intenzivně pracujeme na nových modelech, které naší paletu rozšíří a prohloubí.
Předseda představenstva vyzdvihl také podporu, jíž se společnosti dostává z koncernu Volkswagen: „V uplynulých 20 letech od vstupu koncernu Volkswagen jsme společně napsali jeden z nejúspěšnějších příběhů automobilové historie. Spojení s v současné době nejúspěšnějším automobilovým koncernem světa, sjednocujícím několik značek, nám i pro příští léta zajišťuje příznivý vítr do našich plachet. Navíc jsou negativní dopady ekonomické a finanční krize z let 2008 a 2009 z valné části překonány. Škoda prokázala svou sílu a jednoznačně se řadí mezí vítěze.“
Autosalon Paříž 2010: elektrická Škoda Octavia, nová řada Greenline
Škoda Auto připravuje elektromobil, ČEZ spustí elektromobilitu
Dodávky zákazníkům v lednu 2011 (Modely značky Škoda v porovnání s lednem 2010): Octavia (29.800 vozů/ +22,2 %), Fabia (20.000 vozů/ +30,9 %), Superb (10.700 vozů/ +80,3 %), Yeti (4.600 vozů/ +27,3 %), Roomster (2.100 vozů/ -8,5 %), Octavia Tour (1.100 vozů/ -56,6 %).
Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland zdůraznil také silnou stránku značky: „Škoda je jednou z automobilek s nejdelší tradicí a v uplynulých 20 letech odvedla vynikající výkon. Nebylo to nic jiného, než zdařilá renesance legendární automobilové značky ze srdce Evropy. A na to jsme hrdí. Tento úspěch by nebyl možný bez schopností, zkušeností a nasazení 26.000 našich zaměstnankyň a zaměstnanců ze všech oblastí podniku po celém světě. To oni udělali ze značky Škoda to, co je nyní: úspěšná společnost, působící po celém světě.“
Značka Škoda je přitom synonymem pro automobily s vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty: „Naše automobily jsou a budou „simply clever“. Jsou chytře konstruovány a vyvíjeny s ohledem na zákazníky a jejich potřeby. V tomto duchu budeme důsledně pokračovat a vyrábět atraktivní, autentické vozy s mimořádnými nároky na poměr ceny a hodnoty, chytrými nápady, vysokou kvalitou zpracování a dobrými užitnými vlastnostmi, např. funkčností nebo důrazem na prostor, pro zákazníky. To je měřítkem pro rozšiřování naší modelové palety.“
Detailně představila Škoda v Praze obchodním partnerům také nový korporátní design značky. V nové podobě, která bude poprvé zveřejněna začátkem března na autosalonu v Ženevě, a poté ihned zavedena ve všech komunikačních prostředcích, vyjadřuje společnost i opticky svou novou sílu a optimistickou náladu.
Jürgen Stackmann, člen představenstva pro oblast prodeje a marketingu, vysvětlil jednotlivé prvky: „New Power of Škoda – to platí i pro nový design naší společnosti. Od nově vyvinutého loga přes nové písmo až po uspořádání obchodních zastoupení značky: Škoda je silná, čerstvá, mladší a má dynamický styl. A nejen pro novou optickou a technickou orientaci platí: Nikdy předtím si Škoda nestála lépe než dnes. Prvotřídní produkty, loajální a výkonní zaměstnanci, silný mateřský koncern a v neposlední řadě skvěle organizovaná celosvětová prodejní síť jsou garanty našeho úspěchu v budoucnu.“
Do Prahy přicestovali obchodní partneři značky Škoda z více než 100 zemí světa. Mezi účastníky setkání byli i hosté z tak vzdálených zemí, jako jsou Čina, Kostarika, Dominikánská republika, Chile, Indie nebo Spojené arabské emiráty. Mezinárodní charakter měla nejen skladba účastníků, ale i kuchyně – bylo nutno zohlednit rozdílné kulturní složení účastníků. Catering, který byl k dispozici po celou dobu setkání, nabízel sedm různých kuchyní (českou, německou, čínskou, indickou, ruskou, středomořskou a arabskou); každá byla zastoupena šesti chody včetně vegetariánských jídel a dezertů.
Přípravy za účasti německých agentur VOK DAMS (Mnichov) a United Visions (Berlín) trvaly zhruba šest měsíců. Perfektní průběh na místě zajišťovalo 1.500 techniků. Na přepravu technického vybavení bylo potřeba 70 návěsů, které mimo jiné přivezly např. pohyblivou konstrukci jeviště, kabely o celkové délce 15 km, 4 km traverz, 860 reflektorů, 480 reproduktorů, 350 vysílaček a velký počet výkonných počítačů o celkové kapacitě 100 terabytů.
Lahůdkou prezentace bylo horizontální rozdělení arény. Pro účely prezentace Růstové strategie a budoucích vozů posloužilo jeviště o celkové ploše 3.200 m2 a promítací plátno o velikosti 480 m2. Jeviště se nenacházelo na parketu arény, jak je obvyklé, ale bylo instalováno několik metrů nad podlahou. Pomocí kolem umístěných plochbyla tedy hala horizontálně rozdělena. Po skončení show na pódiu se podlaha a část hlavního jeviště posunuly směrem vzhůru. Jako „mávnutím kouzelného proutku“ pak vznikl prostor pro večerní show. Za tímto účelem byla použita největší soustava motorů na světě, s celkem 440 samostatnými motory, které v tomto případě uváděly do pohybu scénu o celkové hmotnosti 40 tun.
Nevšední byl i večerní hudební program. Americká popová hvězda Anastacia představila své skladby. Do varu pak publikum přivedla i nizozemská hvězda taneční scény Tiësto. Tento DJ, který byl britským časopisem Mixmag vyhlášen za „Největšího DJ všech dob“ hrál exkluzivně pro hosty setkání. Oba umělci svým vystoupení publikum doslova nadchli.
O dobrou pohodu hostů z celého světa – nejdelší cestu vážili obchodní partneři značky Škoda z Nového Zélandu (17.850 km) – se staralo 400 hostesek. Byly k dispozici pro dotazy všeho druhu, uváděly hosty na svá místa nebo jim v případě potřeby vydaly jeden ze 4.500 deštníků. Rekordních dimenzí nabylo stravování. O chuťové buňky hostů se po 24 hodin denně staralo 312 číšníků a 96 kuchařů.
a přitom Škoda prodává
a přitom Škoda prodává tak nekvalitní auta, že za 10 let dáte 1/5 ceny navíc na opravách.
Škodu nebrat!! Bohužel na všech Škodovkách jsme pohořeli, už nikdy více.
Dokonce má Škoda speciální tým, když se nový model ukáže příliš spolehlivý, tak šup co nejvíc to „vylepšit“ (mám z 2 přímých zdrojů, expertů ze Škodovky).
neoblíbenější podvodem
neoblíbenější podvodem jsou předražená turba, u levnějších modelů odejdou všechny do 200 tis. km
To je tak neuvěřitelně
To je tak neuvěřitelně hnusné logo že to hlava nebere.