Škoda Auto dosáhla za prvních šest měsíců letošního roku solidních prodejních a hospodářských výsledků. Automobilka dodala 448 600 vozů, tedy o 3,8 % více než ve stejném období vloni.
Silnou pozici značky dokazují klíčové finanční ukazatele: tržby 13,652 mld. eur zůstávají na úrovni prvního pololetí roku 2023 (−0,7 %), provozní zisk vzrostl na 1,149 mld. eur (+26,1 %) a rentabilita tržeb posílila na 8,4 % (před rokem: 6,6 %).
Čistý peněžní tok dosáhl 1,408 mld. eur (+135,8 %). Pozitivní vývoj provozního zisku je výsledkem především zlepšení skladby prodaných vozů, výhodného vývoje směnného kurzu a důsledného dodržování úsporných opatření v rámci programu Next Level Efficiency+.
Nárůst peněžního toku těží ze zvýšeného provozního zisku a zlepšení pracovního kapitálu. Automobilka dodala od ledna do června zákazníkům 448 600 vozů, tedy o 3,8 % více než ve stejném období vloni. Model Octavia potvrdil svoji roli bestselleru s nárůstem dodávek o 24,1 % a elektromobil Škoda Enyaq zůstává jedním z nejprodávanějších elektromobilů na významných trzích, jako je Německo.
Automobilka v uplynulých měsících zásadně modernizovala své portfolio modelů s úspornými spalovacími motory i s plug-in hybridním, mild-hybridním a plně elektrickým pohonem. I díky tomuto vyváženému přístupu, který má u zákazníků úspěch, Škoda vůbec poprvé obsadila 4. příčku v registracích nových vozů v Evropě. Letos na podzim představí Škoda Auto plně elektrický model Elroq v kategorii kompaktních SUV, který je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě.
Škoda Auto prokázala v prvních šesti měsících roku 2024 značnou finanční sílu. Provozní zisk vzrostl na 1,149 miliardy eur (+26,1 %) a rentabilita tržeb dosáhla 8,4 % (před rokem: 6,6 %). Klíčem k tomuto úspěchu je nejrozsáhlejší produktová řada v historii značky nabízející to nejlepší z kategorie vozů se spalovacími motory i s elektrickým pohonem. Díky tomu meziročně vzrostly dodávky po celém světě o 3,8 % na 448 600 vozů.
Během prvního pololetí byly na trh uvedeny nové generace vozů Superb a Kodiaq i modernizovaná provedení řad Scala, Octavia a Kamiq. Za pozornost stojí zejména úspěch nejprodávanějšího modelu Octavia: dodávky zákazníkům meziročně vzrostly o 24,1 %. Plně elektrický model Enyaq se navzdory nestálé situaci na trhu drží mezi nejžádanějšími elektromobily v Evropě a mimořádného úspěchu dosáhl v Německu, kde jeho dodávky zákazníkům vzrostly o 22,4 % na 9 600 kusů.
Strategií značky Škoda je vycházet vstříc potřebám zákazníků. Ti mohou vybírat z historicky nejširší a nejnovější modelové nabídky a mezi moderními konvenčními jednotkami, mild hybridním pohonem, plug-in hybridním ústrojím nové generace, které vozům Superb a Kodiaq zvýšilo dojezd čistě na elektřinu přes 100 km, nebo plně elektrickým pohonem.
Historický milník: Škoda Auto 4. nejprodávanější značkou v Evropě
Automobilka si v rámci strategie Next Level Strategy 2030 vytkla za cíl umísťovat se mezi pěti nejprodávanějšími značkami v Evropě. Škoda Auto tento záměr v prvním pololetí překonala a dosáhla historicky nejlepšího výsledku na evropském trhu dosažením čtvrté příčky mezi nejprodávanějšími značkami v Evropě.
Na tomto úspěchu se podílí důsledná orientace na potřeby zákazníků v jednotlivých regionech. Největší absolutní přírůstky zaznamenaly Německo (91 100 vozů; +13 800), Polsko (31 500; +4 300), Francie (21 500; +3 800) a Spojené království (37 600; +3 400).
Mimořádně příznivý je také růst v jihoevropských zemích, jako je Chorvatsko (5 500; +2 100), Španělsko (17 500; +1 900) a Itálie (19 300; +1 800). Významný je vývoj v Turecku (18 800; +1 300).
Rekordní výsledky v Německu
Dodávky vozů Škoda zákazníkům v Německu za první pololetí vzrostly o 17,8 %, což upevnilo pozici celosvětově největšího trhu české automobilky. I zde Škoda zaznamenala historický posun na 4. příčku s tržním podílem 6,2 %, což na velmi náročném a konkurenčním odbytišti představuje vynikající výsledek.
Statistiku pozitivně ovlivnily zejména dodávky v červnu, kdy Škoda dosáhla historicky nejlepšího, druhého místa v registracích. Největšími trhy podle počtu dodaných vozů za první pololetí jsou dále Česká republika (41 300 vozů), Spojené království (37 600), Polsko (31 500) a Francie (21 500).
Pokračující elektrifikace a větší dostupnost: plně elektrické modely Elroq, nový Enyaq, Škoda Epiq a projekt „Small BEV“
Škoda Auto dále rozšíří svoji nabídku elektromobilů. Již letos na podzim představí nový model Elroq, náležející do kategorie kompaktních SUV, která je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě.
Nové SUV je díky výraznému vzhledu prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový designový jazyk Modern Solid, a posouvá tak design exteriéru elektrických modelů Škoda ještě dál. Díky kompaktním rozměrům a dojezdu více než 560 km v režimu WLTP je rovněž ideálním společníkem každodenních objevitelů pro jízdy ve městě i mnohem dále.
Na jaře automobilka odhalila designovou studii dalšího ze šesti nových elektromobilů, které uvede na trh v nadcházejících letech: městský crossover Škoda Epiq bude stát okolo 25 000 eur, tedy 625 000 Kč.
Příští rok automobilka představí nový Enyaq, nástupce prvního elektrického SUV značky Škoda. V roce 2027 odhalí malý elektromobil, který vznikne v rámci koncernové skupiny objemových značek Brand Group Core.
zdroj: tisková zpráva
vcera jsem poslouchal Filipa ve Znich a tam tvrdil jak jsou na tom Evropske automobilky ted spatne a nejhur v historii, a tady si prectu ze maj zase ve Skodovce super rok a jednim z tahounu je Enyaq s narustem o 24% ….kde asi bude pravda?
no je jasne ze Cina Evropanum jeste hodne zatopi, ale nejsem si uplne jistej jestli to bude likvidacni jak pisi nekteri z nas fandu, spise se domnivam ze to bude tak nekde na pul cesty, a v dobe kdy dojde na ty obraty v prodejich, se chystaj vesmes jen clanky o tom jak maj Evropske automobilky zase problem, protoze si nezajistili dostatek baterii a tak jim stoji linky se spalovakama, protoze nestihaj vyrabet EVcka a klidne by jich mohli vyrabet 5x vic kdyby meli baterky
Evropske automobilky by se v prvni rade meli zbavit toho birokratickeho nanosu co samy v sobe maj, to na jejich ziscich obyra dobre 40-50%, ti urednici co jsou redundandni tak na 10-15x proste stojej sakra hodne penez, jenze odbory jsou taky silne, a tak jen ve VW ceka na duchod asi 20 tisic lidi v kancelarich, a doslova na ten duchod jen cekaj, dostavaj prachy a nic nedelaj
Škoda auto statečně v roce 2024 stále ještě s jedním elektromobilem , který už potřebuje novou generaci jako sůl. Zbytek jsou stará spalovací auta, kde nakonec budou muset vydávat tak 100 000 na auto , aby zaplatili všechny ty novináře , aby náhodou někdo neřekl lidem pravdu , že už je to jen starý spalovací šrot. Teď jedou média a dealeři pohádku , jak nikdo nechce elektromobily a klesá jejich prodej. Pravda je však taková , že v červenci překročil prodej New Energy Vehicles v Číně 50% a stále stoupá. V Číně , která je daleko největším trhem na auta. Každé třetí auto , které se na světě prodá ,je v Číně . Číňani začínají v EU a přidružených zemích EU stavět továrny na EV. Manažeři VW se naopak snaží co nejvíce zdržet nástup elektromobilů. Poslední dobou se zdá, že jsou placeni za každou hodinu , kterou se jim podaří udržet výrobu starého spalovacího šrotu. Domnívám se , že lidé to vůbec netuší a většina lidí v celé Evropě bude totálně překvapena až v německých automobilkách nastanou finanční problémy , které budou nevyhnutelným následkem chování vedení tradičních automobilek v současnosti.
Ve VW drzi katarske investicni spolecnosti 30% akcii. To je duvod, proc se jim nechce ropaky nechat umrit. Cely ropny prumysl by byl na odpis a proto investuji miliardy do dezinformacnich kampani a lide jim to zerou s nadsenim. Lidska blbost je asi to jedine co je nekonecne.
pritom si tim sami podrejvaj business a investici, az jim to zkrachuje, zkrachuje jim to na obou frontach vesmes zaroven
Občas pročtu kousek diskuze pod články o elektromobilním stále se zvyšujícím náskoku Číny a jejím budoucím převzetí velké části trhu… Už se občas něco objeví i v médiích hlavního proudu.
To jsou schizofrenici v těch diskuzích!😅
Na jednu stranu chápou, že jdou dinosauři se spalováky doprdele, ale prý za to může gríndýl a vnucování elektromobilů.😱
Už se těším až Škodovka bude největší v Evropě a Česko bude uhlíkově neutrální 🍾