Škoda Auto obnovila výrobu vysokonapěťových trakčních baterií

Obnovení výroby ve společnosti Škoda po dočasné koronavirové odstávce vyžaduje dodržování detailních procesních kroků a pravidel dodavatelského řetězce.

V hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi se rozjela také montáž vysokonapěťových trakčních baterií pro plug-in-hybridní koncernové modely tak, jak bylo plánováno. Nejvyšší prioritu má striktní dodržování více než 80 patření pro ochranu zdraví na pracovišti, kterými automobilka zajistí maximální možnou ochranu před nákazou koronavirem ve svých závodech a kancelářských budovách.
foto: Škoda

V pondělí 27. dubna obnovila společnost Škoda Auto výrobu ve svých závodech v České republice. V hlavním výrobním závodě automobilky se znovu rozběhla i výroba vysokonapěťových trakčních baterií pro vozy s plug-in-hybridním pohonem. Aby byla zajištěna nejlepší možná ochrana zdraví, jsou zaměstnanci povinni dodržovat aktuálně platná pravidla chování.

Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů ve společnosti ŠKODA AUTO, říká: „V závodě v Mladé Boleslavi vyrábíme vysokonapěťové trakční baterie pro vozy různých koncernových značek s plug-in- hybridním pohonem. V posledních týdnech jsme se pečlivě připravovali na plánované obnovení výroby tak, abychom hned od začátku byli schopni dodat potřebné množství komponentů. Maximální prioritou je přitom samozřejmě stále dodržování předepsaných opatření pro maximální ochranu zdraví našich zaměstnanců.“

Bateriové systémy se na výrobní lince montují, testují a před zabudováním do vozu nabíjí. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi se na výrobě baterií podílí zhruba 200 zaměstnanců.

Stávající výrobní kapacity plánuje Škoda ještě v letošním roce rozšířit. Při výrobě pomáhá svým lidským kolegům 13 robotů značky Kuka s maximální nosností 210 až 500 kilogramů, které zajišťují manipulaci s mimořádně těžkými a rozměrnými díly.

Vysokonapěťové trakční baterie ze závodu v Mladé Boleslavi se už od září 2019 montují do plug-in- hybridních modelů koncernových značek Škoda, Audi, Seat a Volkswagen, vycházejících z modulární platformy (MQB).

Montují se také do modelu Škoda Superb iV, který od září 2019 sjíždí z linky v závodě společnosti Škoda Auto v Kvasinách.

tisková zpráva

30 komentářů u “Škoda Auto obnovila výrobu vysokonapěťových trakčních baterií”

    1. Porovnávat se dá všechno i traktor s koloběžkou, nevím
      Porovnávat se dá všechno i traktor s koloběžkou, nevím co tím autoři chtěli ukázat. Tesla Y vypadá úplně uboze proti eTronu, nicméně pokud někdo potřebuje jezdit denně 500 kilometrové vzdálenosti po dálnici, pak je jasné, že eTron není úplně šťastné řešení. Když někdo jezdí denně 100 km, ale chce prémiový design, tak si těžko koupít Teslu Y.

                1. Tobě už ruple viď, proto máš takovou starost. 😀
                  Tobě už ruple viď, proto máš takovou starost. 😀

                2. tady se nekdo asi dost nudi… vase starosti bych chtel mit 😀
                  tady se nekdo asi dost nudi… vase starosti bych chtel mit 😀

                3. Nudím se, nemám starosti a mám vydelano, tak proč ne 🙂
                  Nudím se, nemám starosti a mám vydelano, tak proč ne 🙂

                1. Bohužel skutečně 99% lidí si taky tu Teslu ještě dlouhou
                  Bohužel skutečně 99% lidí si taky tu Teslu ještě dlouhou dobu nekoupí…
                  Momentálně 1mil Tesel z 1,3 miliard celkového počtu aut..
                  Což je 0,07%

                2. Hlavně Tesla zdražila a to ještě ne jak chtěla, aby se u
                  Hlavně Tesla zdražila a to ještě ne jak chtěla, aby se u nás auta vešly do limitu dotacím, které stejně díky nynější situaci už nebudou dávat. Takže jak píšeš možná většina lidí co chce EV (opakuju co chce EV) by si Teslu za 500 tisíc ráda koupila, ale ne za 1.5 mil., stejně tak jako si nekupuje většina lidí Mercedes E classe, BMW 5, nebo Audi A6 apod. přestože jsou obecně považována za výborná auta. Místní borci sice mohou psát jak je Tesla technologicky skvělá, což nepopírám, ale její glorifikace už leze lidem krkem. Muskovi ale do budoucna stačí prodávat tento segment jak se prodává ve světě, tedy v řádu kolem 1 mil. aut ročně (tedy 1% trhu), to že na to 99% lidí nemá (nebo prostě nekoupí US auto), není přece rozhodující. Je to především kvůli chtíči a osobní lásce k autu a pak člověk zaplatí nesmysl a věřím, že v řadě případů majitelé Tesly mají raději auto než manželku 🙂

                  Co se týka hodinek Audemars, Vacheron, Rolex apod. klidně jsem ty peníze do nich dal, protože za posledních 10 let zdvojnásobily cenu, zatímco auta už někdě hnijou s minimální hodnotou na ulici.

Napsat komentář