Škoda Auto má novou crash testovou laboratoř, auta budou díky ní ještě bezpečnější

redakce - 09 Březen 2020

Škoda Auto otevřela na testovacím polygonu v Úhelnici u Mladé Boleslavi vysoce moderní crashovou laboratoř. Je připravena také na crash testy elektromobilů.Technické vybavení umožňuje všechny aktuální scénáře crash testů včetně nejnovějších testů Euro NCAP.

Technické vybavení umožňuje všechny aktuální scénáře crash testů včetně nejnovějších testů Euro NCAP.
foto: Škoda

Škoda Auto uvedla do provozu vysoce moderní crashovou laboratoř. Zkušebna, která se nachází u testovací dráhy v Úhelnici nedaleko Mladé Boleslavi, je dimenzována na všechny známé scénáře nárazových zkoušek, v první řadě na nové předpisy European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platné od začátku roku 2020.

Osvětlovací systémy na bázi LED diod a nejmodernější kamerová technika poskytují vysoce kvalitní dokumentaci všech crash testů a zároveň umožňují výraznou úsporu energie.

Pro manipulaci s elektromobily po nárazové zkoušce Škoda Auto nově zřídila vlastní zónu. V nové laboratoři bude v budoucnosti možné provádět zkoušky pasivní bezpečnosti jak modelů značky Škoda, tak i vozů ostatních značek koncernu Volkswagen.

Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, vysvětluje: „Naše nová crashová laboratoř nám umožňuje ještě rozsáhlejší a reálným podmínkám bližší simulace nehod a vytváří tak důležitý základní technický předpoklad k tomu, abychom mohli vysokou úroveň bezpečnosti našich vozů ještě dále zvyšovat. Zkušební zařízení kromě toho splňuje také veškeré technické požadavky pro testy elektromobilů. V příštích letech budeme kapacity pro nárazové zkoušky dále postupně rozšiřovat. S naší crashovou laboratoří opět přebíráme další část odpovědnosti v rámci celého koncernu Volkswagen.“

Oproti dosavadní zkušebně má nová crashová laboratoř více než dvojnásobnou velikost. Zkušební hala je přes 180 metrů dlouhá. Samostatná hala disponuje speciálními zařízeními pro práci s elektromobily.

Kapacita laboratoře roste společně s požadavky pro testované vozy a Škoda Auto tak bude kapacitu rozšiřovat i v následujících letech. Srdcem laboratoře je elektrický pohonný systém, který urychlí dvě čelně proti sobě jedoucí vozidla, každé o hmotnosti až 3,5 tuny na rychlost až 65 km/h nebo jedno vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny na maximální rychlost 120 km/h.

Další testovací zařízení zahrnuje například vysoce moderní saňový vozík tzv. „Flying Floor“, jehož pomocí se urychlují vozy pro důležitou zkoušku bočního nárazu na kůl. K zařízením zkušebny patří také statický simulátor převrácení, bariéra pro čelní náraz s malým přesazením tzv. „Small Overlap“, bariérové vozíky pro nárazy zezadu a pro crash Car to Car podle nejnovějších požadavků Euro NCAP.

Měřicí siloměrná stěna měří síly vznikající při nárazu. Pro případ neočekávaných událostí spojených s poškozeným elektrovozem vybudovala společnost Škoda Auto samostatnou budovu se zařízením pro nouzové zaplavení vozidla.

Navíc Škoda Auto zahájila nový projekt pro sběr veškerých dat v digitální podobě. Mnoho zkouškových dat se již zaznamenává pouze pomocí tabletu. Posádku testovacích vozidel simuluje devět dospělých a čtyři dětské figuríny různých konstrukcí.

Figuríny jsou do vozidel umísťovány s pomocí optického zařízení, přičemž správné držení jejich těla se měří statickou fotogrammetrií. 20 statických vysokorychlostních kamer a 30 „on board“ vysokorychlostních kamer – všechny disponující rozlišením HD – dokumentuje průběh a výsledky nárazových zkoušek.

Aby dodaly optimální kvalitu obrazu, instalovala Škoda Auto nový osvětlovací systém na bázi LED diod s intenzitou světla 100 000 luxů. Tato technika umožňuje souběžně s vyšší kvalitou filmových záběrů také čtyřicetiprocentní úsporu elektřiny a vysokou tepelnou stabilitu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

OFF Nové snímky elektrické Škody Enyaq

https://fdrive.cz/clanky/skoda-enyaq-neunikla-objektivu-fotografa-k-videni-je-temer-bez-maskovani-5088

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

Na fdrajvu jsou slepý jak patrony. Ty budou čubrnět až jim to vodmaskujou. :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OFF:Tak jsem se dnes vratil z DE a na hranicich kde nic tu nic. Ani letaky, ani teplomerici. Nikde na me nevyskocil plakat BibiSillerove a Kena. No proste pohodovy prechod.

Obrázek uživatele Marek_

A který přechod? Já shodou okolností dnes jel kolem 17 hod. CZ-DE po D5 (A6), Rozvadov. No a všiml jsem si, že ze směru DE-CZ je doprava stažená do jednoho pruhu, omezení na 60 a pak dál na dálnici policajti s plácačkama. Auta zpomalovala, ale co jsem si všiml, tak asi 2 projela bez povšimnutí, resp. příslušník nahlédl dovnitř a pustil je. Jedna dodávka a jedno SUV s rakví na střeše :-) Tak nevím... asi policajt usoudil (mozkovým myšlením), že je vše v cajku a proto je pustil v pohodě dál.

https://www.autorevue.cz/policie-meri-hloubku-dezenu-mozkovym-myslenim

PS:
koukám, že taky asi často cestujete...

---

Lexus GS 450h Premium

Byl to maly prechod Sebnitz-Dolni Poustevna. Jsem neposeda. No nejak to nepasuje, protoze pri te neposednosti v aute sedim :-)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol