Škoda Auto: karta MyŠKODA Powerpass umožní nabíjení u 143 000 nabíječek

Základem pro snadné provozování elektromobilů Škoda Auto je služba MyŠkoda Powerpass.

Elektromobil Škoda Enyaq iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu na střídavý proud s výkonem až 11 kW. V závislosti na kapacitě baterie trvá dobíjení 6 až 8 hodin.
foto: Škoda

Službu MyŠKODA Powerpass začala automobilka zájemcům o elektromobilitu nabízet na jednotlivých trzích před spuštěním prodeje nového elektrického SUV Škoda Enyaq iV.

MyŠKODA Powerpass umožňuje s jednou autorizační kartou nabíjet vůz kdekoli v široké síti nabíjecích stanic všech možných provozovatelů, u kterých by musel jinak zákazník řešit registraci či jednorázovou platbu vždy jednotlivě.

Uživatelé budou moct nabíjet u více než 143 000 nabíjecích stanic po celé Evropě. Součástí sítě jsou jak běžné dobíjecí stanice, tak třeba rychlé nabíječky IONITY.

„Jejich počet každým dnem roste s tím, jak se do sítě připojují jednotliví partneři a jak jsou zprovozňovány nové nabíječky,“ říká Barbora Kabátová, která má rozvoj služby na starosti.

Důležitou součástí služby je mobilní aplikace MyŠKODA Powerpass – v té si zákazník objedná kartu a aktivuje kontrakt, zároveň mu aplikace pomůže vyhledat nejbližší nabíjecí stanice v síti a také zobrazí aktuální ceny dobíjení.

Zákazník následně přijede k nabíječce, u ní se autorizuje kartou MyŠKODA Powerpass a vůz nabije. Platbu v danou chvíli vlastně neřeší, jednou měsíčně mu přijde souhrnné vyúčtování za všechna jeho dobíjení za měsíc.

Součástí vyúčtování bude i nízký poplatek za službu MyŠkoda Powerpass. „Ten se bude v závislosti na trhu pohybovat na úrovni asi 37 eur ročně a majitelé modelu Škoda Enyaq iV ho dokonce mohou mít pro první tři roky zdarma,“ říká Kabátová.

Součástí sítě dostupné s kartou MyŠkoda Powerpass budou i nabíjecí stanice u dealerů značky Škoda, které jednotlivá zastoupení postupně budují. U dealerů Škoda Auto si také mohou zákazníci pořídit wallboxy pro nabíjení v domácích podmínkách.

tisková zpráva

122 Comments on “Škoda Auto: karta MyŠKODA Powerpass umožní nabíjení u 143 000 nabíječek”

  1. Dotaz na místí elektromilovníky a fotovoltaiky – díval
    Dotaz na místí elektromilovníky a fotovoltaiky – díval jsem se na QBO cyklus a podle všeho nás po normálním jaru, létě a podzimu čeká i normální, tedy hodně chladná zima s východním proudění – jaké přípravy děláte?

    Já zkontroloval zásoby, udělal servis sněhové frézy a test diesl agregátu, auta o víkendu přehodím na zimáky (LC na hřeby, na horách se to toleruje) a přesunul jsem 3 metry navíc bukovýho dřeva do vnitřního skladu.

    Vy jako vyleštíte panely a do elektrovehiklů nakoupíte kožichy?

    1. Já jsem si o víkendu rozhodil benzínovou centrálu, měla
      Já jsem si o víkendu rozhodil benzínovou centrálu, měla po 3 letech zpuchřený hadičky na benzín a podtlakovou k podávacímu čerpadu. Teď startuje jak víno.

      Možná to nechápete ,ale proč by milovník elektromobilů nemohl mít doma záložní centrálu na benzín, nebo naftu?

      A topení obnovitelným dřevem je chválihodné a velice ekologické, možná tím ušetříte více CO2 vypuštěného do vzduchu, než topit zemním plynem a při tom jezdit elektromobilem.

    2. Jo taky prezujeme zimaky a pak si budeme uzivat, ze nam auto
      Jo taky prezujeme zimaky a pak si budeme uzivat, ze nam auto topi hned, a ne az se mu ohreje motor.
      Takze kozich potrebuje spis drtiva vetsina (az na par stastlivcu s webastem) uzivatelu spalovaka.
      Jeste se mi vybavuje jak jsem si vzdy az po mnoha kilometrech za jizdy (moc prijemne, svlekat bundu, kdyz ridite) svlekal bundu a pri kratkych pojizdkach jsem ji nesundaval vubec.
      Zlata elektrina.

      1. A take jednim klikem na mobilu si predehrejeme auto.
        A take jednim klikem na mobilu si predehrejeme auto. Nejcasteji s elektrinou ze zasuvky. Takovy komfort ma jen par spalovaku s pridavnym topenim na dinosauri houwna. Vetsina tech zaostalych smradochu skrabe namrazu a jeste u toho zamoruji okoli smradem.

        1. Jj, a ti co sice mají webasto, ale parkují v garáži si
          Jj, a ti co sice mají webasto, ale parkují v garáži si zase předem nezatopí.

          A to jsme ani nezmínily problémy se startováním. Už jsem tu dával mnohokrát k lepšímu příhodu jak jsme byly se známejma na horách a po týdnu já naložil a odjel a známej běhal po parkovišti a sháněl někoho se startovacími kabely…

              1. Od kdy pracují věřící s argumenty, Myšulínku?
                Od kdy pracují věřící s argumenty, Myšulínku? Věřící mají svého guru, světlonoše, mesiáše….. A jeho evengelia, pastýřské listy atd. Ale argumenty? S raciem na nás, svědky Ílonovy, nechoďte. Tak vás alespoň upozorňuji na hrubice v čejině 🙂

                1. „Od kdy pracují věřící s argumenty“
                  Tleskám, naprosto

                  „Od kdy pracují věřící s argumenty“

                  Tleskám, naprosto výstižné 🙂

                2. Panacek tleska sam sobe. Zajimave rozdvojena osobnost.
                  Panacek tleska sam sobe. Zajimave rozdvojena osobnost.

                3. Viděl bych to na jinou diagnózu…
                  Viděl bych to na jinou diagnózu…

                4. Hele uz je po vecernicku. Myslite, ze vam ty prescasy trolli
                  Hele uz je po vecernicku. Myslite, ze vam ty prescasy trolli farma proplati?

                5. Tleskáte na špatném hrobě ale 😉
                  Řeč byla o tom že

                  Tleskáte na špatném hrobě ale 😉
                  Řeč byla o tom že došly argumenty Dlaždičovi – ergo se pasoval do role věřícího.

            1. Rozdíl je v tom, že ta 12V baterka v bevku se průběžně
              Rozdíl je v tom, že ta 12V baterka v bevku se průběžně dobíjí z baterky trakční (a to v případě potřeby, i když auto stojí zaparkované) a hlavně z ní není třeba sosat takové proudy při otáčení promrzlým spalovacím motorem se ztuhlým olejem…
              Takže pravděpodobnost, že se „vysype“ takovým způsobem aby jste neodjel je mnohem menší než u té ve spalováku. Tam je to po pár dnech stání v mrazech skoro jistota.

                1. je v podpisu. Půjčovna tvrdila, že 12V baterka už nebyla
                  je v podpisu. Půjčovna tvrdila, že 12V baterka už nebyla původní, ale i tak mohla mít pěknejch pár let. Podle mě je to chyba, spoléhat se i u BEV na nejnespolehlivější součástku každého auta.

                2. Jo pardon, nevšiml jsem si.
                  Njn. Když se tu píše o tom

                  Jo pardon, nevšiml jsem si.

                  Njn. Když se tu píše o tom jaký má Tesla náskok tak na tom asi něco bude. Mě to opravdu 12V baterku průběžně dobíjí, i když je auto zaparkované.
                  Každopádně jsem už narazil i na nadšence co si tu olověnou 12V baterku měnili za lithiovou.

                  Jinak pokud necháte rozsvícená světla u každého jiného auta tak dopadnete nejspíše stejně. Ten hlavní rozdíl v užívání 12V baterek mezi ICE a BEV je jak jsem psal v tom, že v BEVKu jí v zimě netrápíte startováním zmrzlého ztuhlého motoru, který navíc často po pár dnech stání v mraze nechce třeba hned na první dobrou chytit.

                3. Trochu jsem hodil všechny BEV do jednoho pytle, omlouvám se.
                  Trochu jsem hodil všechny BEV do jednoho pytle, omlouvám se. Pokud už to má Tesla nebo i další vyřešené takhle, tak to potom ano, i olověná baterka by pak mohla mít neomezenou životnost, těch pár vteřin na sepnutí relátek musí udržet cokoliv. V mém případě se jednalo o typický compliance car první generace, tam bylo možné leccos.

                4. Je teda pravda, že Tesle neustále ubývají procenta, když
                  Je teda pravda, že Tesle neustále ubývají procenta, když dlouhodobě stojí, což u Leafa nepozoruji.
                  Tedy na těch horách občas kouknu do aplikace jestli neubylo nějak moc.
                  Se spalovákem jsem, ale chodíval jednou dvakrát za týden auto projet, což bylo mnohem více obtěžující.

                5. „Se spalovákem jsem, ale chodíval jednou dvakrát za týden
                  „Se spalovákem jsem, ale chodíval jednou dvakrát za týden auto projet“

                  😀 😀 😀 😀 😀

                  Micheline, vy tak krásně zapadáte do té místní partičky komediantů 😀

                6. Jj. Je vidět, že na těch trollích farmách najímají
                  Jj. Je vidět, že na těch trollích farmách najímají hlavně mladé trouby co nejspíš ještě ani nemají řidičák, na tož nějaké zkušenosti…

                7. 😀 😀 😀
                  Vždyť to říkám, komediant. Vy si snad vážně

                  😀 😀 😀

                  Vždyť to říkám, komediant. Vy si snad vážně myslíte, že nabíté baterii vadí mráz nebo že ji projížkou pomůžete…

                  Pro vaši informaci, ta „projíďka“ by musel mít tak 30-40 kiláků, aby jste dobil studený start, takže 2x týdne je to skoro sto kiláků jen tak z prdele a ještě si zbytečně huntujete baterku, vy ekologisto.

                8. Jak spravne pisete, kdyz je nabita tak ji ty dva starty
                  Jak spravne pisete, kdyz je nabita tak ji ty dva starty nevybijou, za to se, ake rozhybe a promaze motor.
                  A mimochodem ja uz nic nehuntuju neb cmoudem nejezdim!

                  Me by jen zajimalo proc vas jeste plati v tehle davno prohrane valce, kterou proti elektromobilite vedete…

                9. Fakt netuším, co jste tou opičárnou každé tři dny
                  Fakt netuším, co jste tou opičárnou každé tři dny sledoval. Já v zimě auto odstavil a stačilo jednou za tři měsíce jet nebo dobít.
                  Jednou se mi stalo, že jsem zaparkoval na dva roky auto a tam to baterku samozřejmě sežralo. Ale přijel jsem už s novou za dva litry a za pět minut se jelo. Jako chodit to každý týden projíždět, to bych musel být naprostý mentál.

                10. Za tri mesice je olovena baterka v mrazivem pocasi mrtva. I ty
                  Za tri mesice je olovena baterka v mrazivem pocasi mrtva. I ty brzdne kotouce je treba po tydnu ci 10 dnech trochu obrousit. Ve vlhkem pocasi a se soli na silnici to je proste nutnost.

                11. Co ja mam s tim clankem delat? Moje EV nema ani start stop
                  Co ja mam s tim clankem delat? Moje EV nema ani start stop system, ani vysoky startovaci proud, ani alternator a dalsi picoviny, ktere ma spalovak a o cem ten vas poucny clanek pro smradochy pise. Tak si to v klidu prectete aspon 5x a pak se zeptejte sam sebe, proc me tim spalovacim tematem otravujete.

                12. To vám Leošu posílám kvůli tomu vašemu blábolení že
                  To vám Leošu posílám kvůli tomu vašemu blábolení že „Za tri mesice je olovena baterka v mrazivem pocasi mrtva“.

                13. Vsak to tam take pisou, ze za nejakou dobu je baterka mrtva.
                  Vsak to tam take pisou, ze za nejakou dobu je baterka mrtva. Samozrejme kdyz se nedobiji. Vy jste prece psal, ze se o auto 3 mesice nemusite starat a pak klidne nastartujete. Asi mate auto na kliku.

                14. Ja mel za to, ze tady mluvime o zime a mrazivem pocasi, takze
                  Ja mel za to, ze tady mluvime o zime a mrazivem pocasi, takze jsem daval priklad z hor.
                  Nechte toho cmouda tyden stat v -15ti a pak zkuste nastartovat…
                  Teda pokud vubec nejakeho mate… 🙂

                15. Naprosto bez problémů na první ťuknutí.
                  Nejsem lama,

                  Naprosto bez problémů na první ťuknutí.
                  Nejsem lama, abych ho parkoval s vytlučenou baterkou nebo s bio sračkama způsobujícíma vodnatění benzínu.

                16. Ve fantazirovani jste nedostiznej.
                  Ve fantazirovani jste nedostiznej.

                17. Radši se zaměřte na svoje znalosti automobilové techniky,
                  Radši se zaměřte na svoje znalosti automobilové techniky, to je naprostá tragédie co tady dnes předvádíte.

                18. Vite jaky je rozdil mezi mejma a vasima
                  Vite jaky je rozdil mezi mejma a vasima vedomostma/zkusenostma?
                  Ten, ze ja prave nasadil tazny a zitra zaprahnu vozejk a prejedu cele Cesko tam a zpet, tedy budu sbirat dalsi zkusenosti. Zatimco vy budete zase jako kazdej den (krome prazdnin, ty jako spravnej vyhozenej studentik jeste stale drzite) sedet celej den u pocitace a psat ty svoje nesmysly o nepouzitelnosti elektroaut a googlit vase virtualni zkusenosti/vedomosti…

                19. Jako jak nasadil tažný? To ta vaše nová ohyzdka za dva
                  Jako jak nasadil tažný? To ta vaše nová ohyzdka za dva míče nemá vyklápěcí tažný? Jako fakt????? to si ze mě už děláte prdel ne? 😀 😀 😀

                20. Ja jsem rad, ze behem 14 mesicu co Teslu mam, jsem taznou
                  Ja jsem rad, ze behem 14 mesicu co Teslu mam, jsem taznou kouli nemusel sebou tahat. Ja si ji na par hodin v roce rad pripevnim a pak zase vyjmu. Je to vec 30 sekund. I vsech mych drivejsich spalovaku to tak mely k me spokojenosti. Muj bratr ma ted novy spalovak a ma to vyklapeci tazne. Kroutil jsem hlavou, takova blbost.

                21. Nejlepší je tažné pevně připevněné. Nemusí se
                  Nejlepší je tažné pevně připevněné. Nemusí se sundávat a je klid.

                22. Správně.
                  Jak vás učí na trollí farmě, když ti dojdou

                  Správně.
                  Jak vás učí na trollí farmě, když ti dojdou argumenty odveď téma jinam nebo ho nařkni z fanatizmu…

                23. Jakej je rozdíl mezi veteránem a BEV? Žádnej, doma stojí
                  Jakej je rozdíl mezi veteránem a BEV? Žádnej, doma stojí na nabíječce oba. Jedno na udržovací, aby se baterka nevytřískala zimou a druhý, aby to vůbec jelo 😀

                  Hele díky za pobavení jezdit dvakrát týdně se spalovákem, aby se nevybila baterka…dobrá pošetilost…co udržovací nabíječka, nebo dřív baterku z auta vyndat (v době asfaltek)?
                  Můj šuplík ((c) Leodendula) nabíječku nezná a manželky moderna ano, ta ji zná – protože má tak velkou vnitří spotřebu, že při krátkých jízdách potřebuje jednou za dva měsíce pro sichr doštochnout – ale tam je kámen úrazu to inteligentní podbíjení baterky…aneb pro pár gramu co2 zničíme baterku za tisíce…program ekologismus plus

                24. Ctete prosim to vlakno cele.
                  Psal jsem o mrazivem tydnu na

                  Ctete prosim to vlakno cele.

                  Psal jsem o mrazivem tydnu na horach a spise nez kvuli baterce jsem jej projizdel aby pak ten motor vubec chytil.

                  Co se tyka te Tesly na “udrzovaci” nabijecce tak jednou za 4 mesice jej pripojit asi neni takovy problem, ale pochybuji, ze si to koupi nekdo proto aby to nechal pul roku stat…

                25. „spise nez kvuli baterce jsem jej projizdel aby pak ten motor
                  „spise nez kvuli baterce jsem jej projizdel aby pak ten motor vubec chytil“

                  😀 😀 😀 já se dnaska fakt bavím. Co se tady člověk nedozví…

                26. Já to četl celé a je to vtip dne…ale díky pobavení…a
                  Já to četl celé a je to vtip dne…ale díky pobavení…a námět na komiksový strip.. mimochodem na horách se pohybuji od narození, takže si troufám říct, že něco málo o zimě tuším 😉

                27. To jste tedy stastlivec, kdyz jste nikdy nemel problem v
                  To jste tedy stastlivec, kdyz jste nikdy nemel problem v tuhych mrazech nastartovat auto. Zavidim.

                28. Kdepak šťastlivec – prostě správné návyky péče o auto
                  Kdepak šťastlivec – prostě správné návyky péče o auto a elektrické příslušenství, které jsem získával do dědy již jako prcek, když jsem koukal, jak se o své auto stará a ke strojařině a elektrotechnice mě přivedl. Sice pro spoustu lidí vypadám jako pábitel, ale tyto získané návyky jsem neopustil do teď u sebemodernějšího auta.

                29. No vidíte.
                  Moje první auto byl ještě dvoutaktní Wartburg.

                  No vidíte.
                  Moje první auto byl ještě dvoutaktní Wartburg. Koupil jsem ho mimochodem od dědy i se spoustou rad jak se o něj starat, protože to bylo auto, které vyžadovalo péči…
                  Dál jsem měl auta benzínová čtyřtaktní, ale ještě s karburátorem, měl jsem benzín vstřikovaný atmosféru i přeplňovaný, měl jsem přestavbu na LPG, měl jsem všechny možné druhy nafťáků, na vojně jsem jezdil s Tatrou 815 8×8 a přívěsem. Celkem jsem najel za život cca 1mil. kilometrů (s jedinou nehodou kdy do mě vletěl někdo zezadu), z toho posledních 180tis.km na elektřinu.

                  Věřte, že moje zkušenosti jsou také bohaté, a že když s těmito zkušenostmi napíšu, že elektřina je jednoznačně to nejlepší a nejméně problémové svezení jaké jsem zažil, tak na tom něco bude.
                  Trollové (a vás vážně stále nevím jestli mezi ně zařadit či nikoli) nás elektromobilisty (obzvláště ty co jezdí v Tesle) nazývají s oblibou fanatiky a přitom proti mým zkušenostem s elektromobily jsou ty jejich (a patrně i vaše) nulové nebo úplně zanedbatelné. Takže kdo je vlastně fanatik? Ten co si řádně vyzkouší obě technologie a pak se rozhodne která z nich je lepší, a nebo ten kdo s jednou z nich nemá žádné nebo prachbídné zkušenosti a přesto jí do úmoru pomlouvá?

                  Můžeme si tu poměřovat pindíky jak chceme, dokud nenajezdíte na elektřinu to co já tak se nemáme o čem bavit, protože všechno vaše posuzování plyne z toho, že na ev nahlížíte optikou uživatele spalovacích aut, obohaceného zkušenostmi svého dědy…

                30. No heleďte, praktické zkušenosti mám s elektromobily od
                  No heleďte, praktické zkušenosti mám s elektromobily od roku 2008 – což je mimochodem doba, kdy většina z vás tady maximálně snila. Hrdě můžu říct, že elektromobilita nese otisk mých myšlenek a výsledků vývoje. Takže trochu tuším o čem to je. Po několika desítkách let vývoje z ohledem na eliminaci energetické náročnosti aplikací ne na papíře, ale v praxi, taky bych řekl, že o tom něco málo tuším. A se všemi těmi zkušenostmi klidně opakuji (a klidně mě za to označte trollem), elektromobilita není a ještě dlouho nebude pro každého – mimo to, ani pro mě v soukromí za soukromé peníze není a přesto můžu s klidným svědomím říct, že dělám maximum pro to, abych planetu co nejméně zatěžoval s ohledem na to, jaké emise jsou vázány k mému výdělku. To, co jste najezdil s elektromobilem je fajn – ano sám jsem tolik, co vy, s elektromobilem nenajezdil s troufám si odhadnout, že díky změně životního stylu s velkou pravděpodobností už ani nenajezdím, což vůbec nepovažuji za nějakou škodu – protože nejméně emisí produkuje ten, kdo nejezdí. Mimochodem ke zkušenostem mého dědy, jak jste rádoby sarkasticky poznamenal, nešlo o zkušenosti chlapíka z garáže, ale o profesionála každým coulem ;o) a trávený čas s ním a jeho přáteli byl na úrovni toho, že jsem na VŠ neměl moc v odborných předmětech jako mechanika vozidel, konstrukce podvozků, průmyslové pohony atd. moc práce s bonusem proti ostatním – praxí.
                  edit: co jsem si po těch letech z práce především odnes, že žít je třeba co nejjednodušeji a ohledně aut, chci mít co nejjednodušší, nejprimitivnější, abych si užil řízení a mohl si dělat úrdžbu sám. Přesně tak jako před lety v té garáži, kde stával Spartak, Trabant..Aerovka..
                  Prostě back to root

                31. Jestli je pravda co pisete na zacatku, jak jste se na vyvoji
                  Jestli je pravda co pisete na zacatku, jak jste se na vyvoji elektromobility podilel a zanechal v ni sve stopy, pak uplne nechapu jak muzete mit problem s financemi.

                  Co se tyka toho dedy, tak me mrzi jestli to vyznelo sarkasticky, opravdu to tak mysleno nebylo.

                  Nepracujete nebo nepracoval jste nahodou pro Bosch?

                32. Opakuji – když vezmu jakými emisemi jsou moje výdělky
                  Opakuji – když vezmu jakými emisemi jsou moje výdělky zatíženy, jaké mám soukromé nájezdy (jen pro zajímavost, letos už je to cca 4 000 km a na kole jsem letos najel něco kolem 2 000 km) a kolik dneska elektromobil stojí, tak se ta křivka nikdy v rozumné životnosti auta neprotne, aby bylo ekologičtější než to, co mám dneska. A docela o tom pochybuji u řady lidí, že se protne, zvlášť, když vidím v jakém věku a s jakými nájezdy lidi BEV prodávají. Na rovinu přiznávám, milion za auto nedám, to mi přijde jako hýření.

                  Určitě jsem v životě něco s Boschem nebo pro Bosch dělal, stejně jako pro další.

                33. A proc by jste si mel kupovat s takovym najezdem bev za
                  A proc by jste si mel kupovat s takovym najezdem bev za 1mil.?
                  Brzy bude na trhu bev od Dacie (a nebude to nakupni taska jako Citigo) s realnym dojezdem pres 200km za cenu pod pul milionu. Jeste loni jsem dal za parametrove podobneho Leafa predvadecku 850tis. Novy stal ten milion.
                  Tedy vase vypocty budou mit brzy uplne jinou podobu…

                34. Asi mate zkusenosti se Skodou Eltra, nebo podobne. S olovem se
                  Asi mate zkusenosti se Skodou Eltra, nebo podobne. S olovem se dnes uz fakt nikdo nezabyva.

                35. Když to shrnu tak jsem jezdil s olovem, LFP, NMC, LTO.
                  Když to shrnu tak jsem jezdil s olovem, LFP, NMC, LTO.

                36. Ja si s autickama na DO nehraju.
                  Jinak doufam, ze LTO znamena

                  Ja si s autickama na DO nehraju.
                  Jinak doufam, ze LTO znamena lithium titanove baterky a ne lehky topny olej.

                37. Mohu poprosit o osvětlení, co je „inteligentni podbijení“
                  Mohu poprosit o osvětlení, co je „inteligentni podbijení“ baterie? Nic mne nenapadá.

                38. Je to ironie k „inteligentnímu nabíjení“ – dneska když
                  Je to ironie k „inteligentnímu nabíjení“ – dneska když jedete s novým autem, tak nabíjení nefunguje, dokud nedosáhne napětí baterky tak nízkých hodnot, kam by v normálních světech ji nikdo rozumný nepustil, neb už je to na hraně sulfatace desek . Snižuje se tak zátěž alternátoru, aby byly nižší emise. Spolu se Start Stopem je oboje obrovským katem baterek, kdy možná ušetříte pár gramů výfukových plynů, ale ani náhodou nenašetříte na emise z likvidace staré a výroby nové baterky, které takto výrazně zkracujete životnost.

                39. To je teda síla. Takže alternátor dnešních aut už
                  To je teda síla. Takže alternátor dnešních aut už nedrží baterku na 14,4V, ale méně? Jako že se ušetří, když ji nebude držet trvale na 100%?

                40. Smirte se s tim, ze spalovak je ve finalnim tazeni a zmar bude
                  Smirte se s tim, ze spalovak je ve finalnim tazeni a zmar bude cim dal strmejsi. Radim vam dobre, hodte to na srotiste.

                41. Z bezpecnostnich duvodu je rozvod pro vedlejsi spotrebice 12V.
                  Z bezpecnostnich duvodu je rozvod pro vedlejsi spotrebice 12V. Pouze klima kompresor bezi primo z trakcni baterie. A kdyz vam zkolabuje 12V baterka, tak samozrejme nefunguje ani centralni zamykani. Tesly maji externi pristup k 12V konektorum aby se dalo auto otevrit pomoci externi 12V baterky.
                  Ze se vybil Ford Focus se ani nedivim. To je vic sabotaz elektromobility, nez propagator. Tesla a jina EV maji menic, ktery 12V baterku dobiji z trakcni baterie.

      1. To hrablo z 1. videa mam take. Je fakt dobre a jde to svizne
        To hrablo z 1. videa mam take. Je fakt dobre a jde to svizne za par minut. Ten chudak v Norsku ma trochu vic prace, ale ma peknou vychytavku. Jinak muzu potvrdit, v zime kdyz sviti slunicko, vyroba je i pri nizkem slunicku porovnatelna jako v lete, kdyz je slunicko nejvys. Studeny panel dava predevsim vetsi napeti a tim i vykon stoupa. Nejlepsi je unorove slunicko, to vyrabi nejvic elektriny.

    3. Jinak řečeno globální změna klimatu se nekoná. Bylo by
      Jinak řečeno globální změna klimatu se nekoná. Bylo by zajímavé zjistit proč. Jednoduché vysvětlení bývá to nejpravděpodobnější.

      Tak si teď vymýšlím. Ubylo letadel přes Atlantik, a tedy i splodin, které tvoří kondenzační jádra pro déšť. Mraky nevyprší nad mořem, ale postoupí až k nám.

      Já nevím jak vy, ale letos jsem sucho nezaznamenal.

      PS: Jo, budu muset zkontrolovat naftove topeni ve svém nafťáku, pravdu má náčleník. Je třeba se připravit.

          1. Ta nase zemekoule je trochu vetsi nez vas dvorek kam vidite.
            Ta nase zemekoule je trochu vetsi nez vas dvorek kam vidite. Tundra roztava, mesta se bori do bazin, tajga hori, je tam sucho. Australie, Kalifornie a jinde hori obrovska uzemi. Uroda usycha. A nase 17m hluboka studna na zahrade je bez vody i dnes. Asi bydlite v panelaku a s prirodou nejste v kontaktu. Suche lesy pozira kurovec. Ale vy se kouknete z okna, vidite ze prsi a svet je v poradku.

            1. A vy to zachráníte, vy který bojujete za planetu.
              A vy to zachráníte, vy který bojujete za planetu. Zachráníte Tundru, zabráníte požárům, které vždycky vznikaly a jsou přirozenou součástí přírody, dokonce někdy jsou potřebné. A ta vaše studna, to je ovšem perla. Protože to nevím, předstírám jsou to jenom spekulace. Když má někdo studnu hlubokou 17m, tak to znamená, že na tom místě asi není moc vody, proč by ji jinak dělal tak hlubokou. A byla tam vůbec někdy ta voda? A nestalo se, že někdo kolem vyvrtal ještě hlubší studnu a stáhnul vodu k sobě. Ale hlavně, za všechno může změna klimatu. Tak tomu říkám vrcholný výkon demagoga.

              1. Ta studna je stara pres 100 let. Drive tam bylo 10 m vodni
                Ta studna je stara pres 100 let. Drive tam bylo 10 m vodni sloupec. Kdyz jsme sli pred 5-10 lety na podzim po louce, vse perovalo, protoze vse bylo prosakle vodou. Dnes je v hloubce 30cm sucha puda. Mame vodovodni rad a posledni dobou se v lete nesmi odebirat voda na zalevani a bazeny. Asi to neco znamena. Ale je mozne, ze nekdo vykopal studnu a ted v celem kraji chybi voda. V panelaku vam tece voda z kohoutku, tak proc se starat.

                1. 10m vodního sloupce? A ještě tu o karkulce prosím. Ani v
                  10m vodního sloupce? A ještě tu o karkulce prosím. Ani v minulosti se studna nekopala zbytečně hluboko, ale to nemá cenu se hádat, já vám nevěřím, nemám jak to ověřit a nemá tedy smysl o tom diskutovat.

                1. Když bude několik miliard lidí mít EV, tak tady nebude
                  Když bude několik miliard lidí mít EV, tak tady nebude dostatek surovin pro jejich výrobu, nikdo neumí zatím recyklovat baterky a budeme zavalení opotřebovanými soláry.

                  Když bude mít několik miliard lidí cokoli, z toho vyplývá, že tu prostě není místo pro několik miliard. A pokud nechcete jako vaši kolegové zabít lidi vojsky NATO, nezbyde vám nic jiného než antikoncepce.

                2. Antikoncepce pro bílou rasu není potřeba, ta vymírá sama.
                  Antikoncepce pro bílou rasu není potřeba, ta vymírá sama. Pro ty ostatní OK ale jak to chcete provést? Násilím to nepůjde, musíte jim něco slíbit. Dříve stačil tranzistorák ale dneska budou chtít auto. To si nepomůžeme. 🙂

                3. A co přestat chovat jako idioti, zavřít hranice a přestat
                  A co přestat chovat jako idioti, zavřít hranice a přestat posílat potraviny. Tak funguje evoluce miliardy let.

                4. Je dostatek materiálu na jejich výrobu a baterie se
                  Je dostatek materiálu na jejich výrobu a baterie se recyklují už desítky let. Soláry jdou recyklovat ještě jednodušeji.

                  Recyklace těchto produktů ve větším množství bude velmi výnosný byznys. Zatím ovšem není moc co recyklovat, protože před 25 lety těch solárů moc nebylo a EV ještě méně. 🙂

                5. Nejlepe antikoncepci do vody v Cine a rusku. Jak rikate, hodne
                  Nejlepe antikoncepci do vody v Cine a rusku. Jak rikate, hodne by to svetu pomohlo.

                1. A vůbec to nebude tím, že všude kolem jsou monokultury, na
                  A vůbec to nebude tím, že všude kolem jsou monokultury, na kterých se přemnožil, tak to má kůrovec přes kopec.

                2. Na Šumavě je hospodářský les asi od 17. století, sází
                  Na Šumavě je hospodářský les asi od 17. století, sází se smrk, protože roste rychle. Mohou za to šlechtické rody, které tam sídlili v okolí a chtěli s dřevem obchodovat.

      1. proč? u ČEZu nebo Tesly je to celkem levné, ostatní je jen
        proč? u ČEZu nebo Tesly je to celkem levné, ostatní je jen podvod a krádež západních EUro korporací našich daní (dotace) a ještě 3x dražší nabíjení … o nic jiného nejde … kdyby nechtěly okrást lidi, tak to NEMŮŽE být dražší než Tesla, prostě klasika západu 🙂

    1. proč? je nejlevnější, stále 3x lepší než podvod
      proč? je nejlevnější, stále 3x lepší než podvod IONITY, co jsme zaplatili všichni z daní a za 22 Kč, dobrej další EUro podvod korporací, co vládnou SS EU 😀

      ČEZ je dokonce levnější než Tesla, když je normální nájezd za paušál, 4,5 Kč

    2. Mě fascinuje, že i když je nabíjecí konektor stejný u
      Mě fascinuje, že i když je nabíjecí konektor stejný u všech značek, tak je to už třetí zpráva za poslední týden, jak ta která automobilka si vydá vlastní nabíjecí kartu.
      Umíte si to představit u normálních aut, každej by je poslal někam platit nějaký nizký paušál za to , že mohu milostivě doplnit pohonné hmoty?

      1. Nemusite se vazat a muzete nabijet bez zavazku. Ale i u
        Nemusite se vazat a muzete nabijet bez zavazku. Ale i u benzinek existuji vernostni karty a dostanete jednou za cas treba lizatko. Za pausal 200 kc/mesic u Cezu mate predplacenych 36kWh. Takze ten poplatek je nulovy, akorat to musite mit moznost vyuzit. Mobilni sluzby jsou take jen s urcitou vazbou mozne. Je to proste jiny typ sluzby se smlouvou. A navic nemusite resit platbu na miste. Ani v hotovosti, ani kreditkou. U kreditky mate take smlouvu, nebo ne?

        1. Proc teda někdo neudělá nabíjecí kartičku nazávisle na
          Proc teda někdo neudělá nabíjecí kartičku nazávisle na automobilkách? Prostě když už musí být pro nabíjení , nějaká pitomá RFID karta, tak proč si ji nemůžu koupit k každý trafice a začít nabíjet to jsme v 21 století?

          1. Vzyt to existuje. Treba Maingau Energie (Einfachstromladen.de)
            Vzyt to existuje. Treba Maingau Energie (Einfachstromladen.de) a spousta dalsich. Pokryvaji skoro celou Evropu a zadny pausal se neplati. Nabijete za pevnou sazbu a na konci mesice inkasuji z uctu. Vse bez problemu. Ale u CEZu si s tim nanabijete. Holt Cez je bez kamaradu jako kul v plote.

              1. Jedna jedina vyhoda karticky od VW/Porsche/DB je, ze je cena u
                Jedna jedina vyhoda karticky od VW/Porsche/DB je, ze je cena u Ionity podobna jako u konkurence. Ionity a jeji clenove tim vysachovali konkurenci aby meli aspon pocit, ze maji neco podobneho jako Tesla SuC. Je to jen marketingove cachrovani.
                Kdyz neverite, bezte na tuto stranku a zjistete si s jakou kartou lze v Evrope nabijet u ruznych nabijecek. Neberte prosim CR jako vzor.
                https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/

            1. Víte to dobře, tak neělejte hloupého 🙂
              Platební karta

              Víte to dobře, tak neělejte hloupého 🙂
              Platební karta je dnes běžnou součástí „výbavy“ každého člověka. Nikdo si ji nepořizuje jenom proto, aby mohl kupovat benzín. Platební karta má široké využití a bez ní dnes v podstatě ani nejde existovat. A tato karta poslouží i k čerpání PHM. Není to tak, že kvůli čerpání PHM jsem si ji musel zřídit. Tak, jak to je u té karty na nabíjení. A ještě za to platit paušál? Proč? Za platební kartu taky nic neplatím a mám je 3, každá zdarma.

              Ale už i jedna nabijecí karta umožňující nabití u většiny nabiječek v civilizovaně Evropě je obrovský pokrok ve světě elektromobility oproti stavu, kdy ke každé naiječce je potřeba jejich kartičku/aplikaci v mobilu. Samozřejmě, v ČR tento kocourkovský stav přetrvává dál 🙂

                1. Jo. A já mám tři platební karty (debet, kredit, euro),
                  Jo. A já mám tři platební karty (debet, kredit, euro), všechny bez poplatku a zaplatím s nimi i benzín, nepotřebuji nic víc 🙂 A pokud chci mít přehled kdy a kde jsem byl, na to nepotřebuji kartičku od maingau, na to mi stačí historie polohy v Googlu.

                2. A vydite tam kolik litru jste natankoval a kolik to stalo? Ja
                  A vydite tam kolik litru jste natankoval a kolik to stalo? Ja to mam v historii prehledne ulozene. I s danovym dokladem. Ale ten mi je k nicemu. Proc myslite, ze existuji tankovaci karty CCS apod. kdyz je ta kreditka takova bajecna?

                3. Já to nepotřebuji vidět, kolik a kde jsem natankoval, k
                  Já to nepotřebuji vidět, kolik a kde jsem natankoval, k čemu mi to jako je? Pokud bych to potřeboval, tak to budu řešit.

                  Tady jde o to, že jenom kvůli EV máte několik karet navíc, co já s benzinem mít nemusím. A argumentoval jste i cenou a smlouvou… prostě se snažíte obhájit neobhájitelné . zbytečnou nutnost tankovací kartičky.

                  CCS karta není nutnost, natankuji i bez ní. Ale mohu ji mít, když bych chtěl. Mohu, nemusím.

                  Nevím, proč to pořád tak obhajujete a neřeknete, že s tou platební kartou by to bylo jednodušší. Určitě si to i myslíte, ale nepřiznáte 🙂 Když to jde u benzinek, mělo by to jít i u EV, tečka.

                4. Jak jsem tu uz psal, neplatim kartou u pochybnych automatu na
                  Jak jsem tu uz psal, neplatim kartou u pochybnych automatu na kavu a take nevim, kdo nejakou nabijecku v hornidolni vyuzije k zneuziti kartovych dat.
                  Ja vam nic nenutim. Me ty 3 karticky vubec netrapi. Vy nepotrebujete nabijeci karty a ja zase zbytecny HUD. Ok?

                5. Já vím, že vás to netrápí, jen by bylo určitě
                  Já vím, že vás to netrápí, jen by bylo určitě pohodlnější platit klasickou kartou, kterou už stejně máte. Výmluvy ohledně pochybných nabiječkách a zneužití jsou k smíchu 🙂

                6. Ale chápu postoj… jako s tím HUD, vše co má Tesla je
                  Ale chápu postoj… jako s tím HUD, vše co má Tesla je super a ostatní jsou odpad a vše, co Tesla neumí, nenabízí, je zbytečné.

                  To je už fanatizmus.

                7. Jeden nepotřebuje to a druhý ono.
                  Já například (jako

                  Jeden nepotřebuje to a druhý ono.
                  Já například (jako nějaký důchodce) sbírám kartičky do obchodů a nějaké Appky mě vyloženě obtěžují (zatracenej Lidl, v Kaufu už jsem si slinkoval 3 fyzické karty a rozdal je rodinným nákupčím).
                  Ale dost o mě a více o tématu 🙂

                  Stále říkate že současný stav je nedostatečný proto, že je stále ve vývoji. Tedy kritizujete vývoj a ne požadovaný stav? Pak ale nekritizujte technologii nebo její uživatele ale legislativu a korporace.

Napsat komentář