Škoda Auto investuje do služby sdílení kol Rekola, spouští je v Mladé Boleslavi

Nadační fond Škoda Auto finančně podpoří spuštění systému sdílených kol provozovatele Rekola v Mladé Boleslavi. Sdílení jízdních kol pomocí aplikace v mobilním telefonu již úspěšně funguje v osmi městech České republiky.

Z prostředků fondu Škoda Auto mají uživatelé zdarma prvních 15 minut jízdy. Projekt je součástí iniciativy Nové Boleslavsko, jež si klade za cíl dlouhodobé zvýšení kvality života v regionu, včetně ulehčení dopravy a zavedení ekologických forem městské mikromobility.
foto: Škoda

Projekt přispěje k zvýšení atraktivity města a jeho přeměny na moderní místo pro život, k čemuž se zavázala Škoda Auto a partneři v rámci společné iniciativy Nové Boleslavsko, do kterého společnost přispěla založením Nadačního fondu Škoda Auto s finanční alokací ve výši 30

„Jedním z hlavních podnětů občanů v rámci průzkumu veřejného mínění na portále www.noveboleslavsko.cz byla podpora ekologických forem dopravy ve Mladé Boleslavi. Projekt sdílení jízdních kol s finančním příspěvkem Nadačního fondu Škoda Auto je jedním z prvních konkrétních řešení, jak místním občanům i návštěvníkům města umožnit rychlou, jednoduchou a cenově velmi dostupnou individuální dopravu a současně ulevit městu od automobilů,“ říká Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů společnosti Škoda Auto a předseda správní rady Nadačního fondu Škoda Auto.

Rekola nově jezdí také v Mladé Boleslavi

Rekola nově jezdí také v Mladé Boleslavi
foto: Škoda Auto

Projekt sdílení jízdních kol Rekola již funguje v osmi městech České republiky, devátým se nyní stává Mladá Boleslav. Zájemcům bude k dispozici 60 bicyklů do města, z toho polovina s třístupňovou přehazovačkou, polovina bez ní.

Od září přibude také 10 elektrokol. Uživatelé si mohou kola jednoduše zapůjčit pomocí aplikace v mobilním telefonu, sdílení bicyklů funguje 24 hodin denně. Prvních 15 minut jízdy je pro všechny uživatele díky příspěvku Nadačního fondu Škoda Auto zdarma.

Výpůjčka a vrácení sdílených kol je možné v rámci předem určených zón. Mezi tyto zóny patří například okolí Škoda Muzea, nebo Vzdělávacího centra Na Karmeli a další lokality. Sdílení kol je v letošním roce dostupné od června do 21. listopadu.

Kolo si půjčíte jednoduše přes mobilní aplikaci

Kolo si půjčíte jednoduše přes mobilní aplikaci
foto: Škoda Auto

Nadační fond Škoda Auto investuje v příštích letech do rozvoje regionu 30 milionů eur, které budou vynaloženy na projekty zohledňující přání a návrhy obyvatel z Mladé Boleslavi a nejbližšího okolí. V první vlně byly představeny projekty za více než 60 milionů korun a ve spolupráci s hlavními budou podpořeny zejména projekty vedoucí ke zlepšení dopravní situace a k podpoře možností trávení volného času.

Společně s partnery se hledá model realizace výstavby mostu pro pěší a cyklisty přes řeku Jizeru, výstavbou rampy v BMX areálu v Benátkách nad Jizerou nebo s opatřeními pro obnovu vegetace v přírodním parku Štěpánka, který byl v minulém roce značně poškozen vichřicí a kůrovcem.

tisková zpráva

13 Comments on “Škoda Auto investuje do služby sdílení kol Rekola, spouští je v Mladé Boleslavi”

  1. A když si to půjčim v té Mladé Boleslavi, spustí se v
    A když si to půjčim v té Mladé Boleslavi, spustí se v rámci aplikace rekola software, co mi z telefonu udělá prskavku jedovatých látek?
    Nebo to mají zařízené tak, že za každou vykonanou jízdu se aktivuje podvodný software v autě, které právě vyjíždí z linky?

    1. Nebuďte hned škarohlíd. Kola jsou stavěná a barvená tak,
      Nebuďte hned škarohlíd. Kola jsou stavěná a barvená tak, aby motivace jejich krádeží byla minimalizovaná. Jednou z výhod sdílení, proti vlastnímu kolu, je sdílení rizika krádeže pouze v době výpůjčky, tedy pokud kolo vrátíte podle pravidel. A s tou poctivostí to u nás také tak špatné není https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/experiment-s-penezenkou-proveril-poctivost-lidi-ve-svete-kte/r~cf1d13ae967011e9a305ac1f6b220ee8/ Osobně v Praze kombinuju kola vlastní s kolama sdílenými často i proto, že svoje se bojím jen tak někde nechat. Bohužel i Rekola se kradou, ale zatím to naštěstí nebylo pro Rekola smrtelné. Nicméně ano, u elektrokol sdílím Vaše obavy, nicméně doufám, že nebude tak zle. To byste se mohl krádež předpovídat u každého na ulici zaparkovaného auta / motocyklu, ale ono to naštěstí tak zlé není, tedy ani růžové, až na ta Rekola 🙂 Jinak k vašemu rasistickému předsuku; naši chatu vykradli prokazatelně bílí – taky už jsou v chládku díky kameře u železničního přejezdu a pozornosti mojí maminky – tak si nezapomínejte dávejte bacha na bílí kradou!!! Nebo taky „všickni tu kradnú“, ostatně viz náš trestně stíhaný premiér nebo zatím nepravomocně odsouzený hejtman středočeského kraje, no a můžeme pokračovat…

        1. Věřím a jak to řešíte? Neparkujete před obchodem, aby
          Věřím a jak to řešíte? Neparkujete před obchodem, aby vám neukradli naftu z nádrže? Troufnete si vůbec někde nachat automobil, kolo motorku? Je to otázka míry paranoi. Nakonec krádež kola je trestný čin a od toho tu máme stát a policii. Rekola se kradou, ale většinou se zase najdou, pár už jsem jich v Praze identifikoval, zrovna včera jedno v Karlíně. Ono je to pro uživatele služby podezřelé, když někde nějaké zahlédne nezamčené, nebo zamčené, které není v mapě. Trochu víc bych se bál o ta elektrokola, snad budou lépe zabezpečená…

            1. Když dojdou argumenty je třeba přejít k osobnímu útoku?
              Když dojdou argumenty je třeba přejít k osobnímu útoku? To si pletete diskuzi s něčím jiným. Ale nejste v tom sám inspiraci lze hledat u politiků. Ano s naftou si dělám legraci, zmínil jsem ji v nadázce, ikdyž jsem krádež paliva zažil vícekrát, než krádež kola. Nicméně stalo se mi obojí. Diskutuji o sdílení kol, v tomto případě mám osobní zkušenost z Prahy, kde věřte mi, kriminalita není nulová. Co sleduji, tak Rekola si velmi váží svých kol a pokud se na některém místě kradou, tak ono konkrétní místo tzv. „repoint“ z mapy odeberou.

Napsat komentář