Škoda Auto bude v Praze zkoušet nabíječky doplněné o mechanickou setrvačníkovou baterii

redakce - 30 Říjen 2019

Škoda Auto DigiLab Israel Ltd. v Tel Avivu zahájil svůj provoz na začátku roku 2018. Od té doby se stačil propojit s mnoha místními startupy a technologickými firmami.Předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier byl hlavním řečníkem na nejdůležitější smart mobility akci v Izraeli – na Smart Mobility Summitu v Tel Avivu. Nová partnerství přinesou více služeb mobility a hardwarových inovací. Jednou z nich je i nabíjecí stanice doplněná o mechanickou baterii.

Předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier byl hlavním řečníkem na nejdůležitější smart mobility akci v Izraeli – na Smart Mobility Summitu v Tel Avivu. Nová partnerství přinesou více služeb mobility a hardwarových inovací. Jednou z nich je i nabíjecí stanice doplněná o mechanickou baterii. Společnost Chakratec vyvinula systém akumulace elektřiny na bázi kinetického setrvačníku. Zleva: Ilan Ben-David, CEO Chakratec, Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto, Nir Zohar, spoluzakladatel společnosti Chakratec.
foto: Škoda

Pobočka pražského Škoda Auto DigiLabu, kterou založila společnost Škoda Auto s izraelským importérem Champion Motors, společně se svými silnými partnery vyvíjí nejrůznější digitální služby mobility a IT-technologie včetně inovací v oblasti hardwaru a softwaru.

Inovační centrum automobilky nedávno dohodlo další kooperace s aktéry na startupové a technologické scéně v Tel Avivu. Informoval o tom předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier ve svém projevu na Smart Mobility Summitu v Tel Avivu.

„Náš cíl, který jsme definovali v naší Strategii 2025, zní: Škoda Auto je ,Simply Clever společnost pro nejlepší řešení mobility‘. Zintenzivnili jsme digitální transformaci v celém podniku a nyní na silnice a do zařízení našich zákazníků přivádíme i první projekty naší spolupráce s izraelskými technologickými startupy,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.

Chief Digital Officer Škoda Auto, Andre Wehner, dodává:

„Náměty startupů důsledně využíváme k realizaci naší strategie v oblasti mobility a digitalizace. Škoda Auto DigiLab Israel Ltd. současně nabízí startupům optimální prostředí k tomu, aby vyvíjely zajímavé náměty a projekty, jejichž realizaci pak podpoříme naším know-how.“

Například nedávno na trh uvedená aplikace Citymove dovede kdykoli ukázat nejrychlejší a nekomfortnější cestu do cílové destinace: Dotykem prstu na obrazovku lze sestavit nejchytřejší variantu dopravního spojení, služby objednat a přes společnou platební bránu zaplatit.

Aplikace přitom využívá v celosvětovém srovnání jedinečný AI-software společnosti Anagog, který lze využít i k predikci volných parkovacích míst nebo k individualizaci nabídek služeb. V červenci 2018 získala Škoda Auto podíl v tomto startupu.

Škoda Auto DigiLab díky tomu může dále rozšiřovat svou nabídku na míru střižených služeb mobility. Velice úspěšná spolupráce s izraelskými odborníky na IT-bezpečnost z firmy XM Cyber už vstupuje do druhého roku své existence: takto vyvinuté technologie z oblasti kybernetické bezpečnosti už společnost Škoda Auto využívá ve svých interních IT-procesech.

Jakožto hotspot pro mladé inovátory a IT-experty nabízí Izrael a speciálně metropolitní region Tel Aviv-Jaffa velký potenciál pro celou řadu dalších prosperujících kooperací a úspěšných projektů.

Aktuálně se v Izraeli zabývá projekty z oblasti automotive zhruba 640 startupů a výzkumných skupin – sedmkrát více než v roce 2013.

Také Smart Mobility Summit, nejvýznamnější izraelská akce z oblasti smart mobility, ukázala dynamiku místní startupové scény. Zároveň poskytla platformu pro konkrétní vize budoucích řešení mobility a nových kooperací Škoda Auto DigiLab Israel Ltd.

Inovační centrum aktuálně pracuje se zhruba desítkou inovativních technologických společnosti. Sedm s nich je ve fázi konkrétního vývoje produktu a jedna svůj produkt zanedlouho uvede na trh.

Tou je firma Chakratec, která vyvinula systém akumulace elektřiny na bázi kinetického setrvačníku. Tato technologie zachycuje zátěžové špičky v síti a umožňuje provozovat ultra-rychlé nabíječky i v odlehlých místech, kde není dostatečná síť.

Systém akumulace elektřiny na bázi kinetického setrvačníku společnosti Charktatec. Na snímku zleva: Bernhard Maier, předseda představenstva ŠKODA AUTO, Nir Zohar, spoluzakladatel společnosti Chakratec.

Systém akumulace elektřiny na bázi kinetického setrvačníku společnosti Charktatec. Na snímku zleva: Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto, Nir Zohar, spoluzakladatel společnosti Chakratec.
foto: Škoda

Tato technika umožňuje téměř neomezený počet hlubokých nabíjecích a vybíjecích cyklů. Jelikož se jedná o mechanickou technologii bez chemických bateriových článků, je navíc mimořádně ekologická. První „Kinetic Power Booster“ od Chakratecu bude zanedlouho sloužit také v Praze.

Firma Guardian Optical Technologies pracuje na senzorech na bázi mikrovlnné technologie. Ty zaznamenají nejmenší vibrace a pohyby ve voze a tato data zpracovávají v reálném čase.

Tímto způsobem systém například rozpozná nesprávně připevněnou dětskou sedačku nebo pozná, že některý z pasažérů není správně připoutaný.

Škoda Auto DigiLab Israel Ltd. zároveň dále pracuje na dalších kooperacích se startupovou a technologickou scénou. Inovační centrum nedávno dohodlo pět kooperací pro práci na nových projektech: Firma Silentium spolu s Technickým vývojem Škoda Auto pracuje na aktivní kontrole hluku v interiéru vozu, s jejíž pomocí lze výrazně zlepšit jízdní komfort.

Neteera vyvíjí inovativní čip, umístěný v opěradle sedadla řidiče. Odtud pak sleduje parametry, jako je dýchání nebo krevní tlak a může tak například včas varovat před únavou řidiče.

ContinUse Biometrics pracuje na optickém senzoru, který prostřednictvím bezkontaktního monitoringu ve voze zaznamenává různé naměřené hodnoty, související se zdravotním stavem a kondicí řidiče. Z toho senzor odvozuje, zda se mění pohoda řidiče a jeho schopnost bezpečně řídit.

Možnosti na zcela novém poli otevírá Intervyo: tento nástroj usnadňuje práci pracovníkům HR tím, že verifikuje údaje o svých vlastnostech a kompetencích uchazečů. Rozpozná tak i jejich silné stránky nebo milníky v kariéře, které případně ve svém životopise nedostatečně zdůraznili.

Díky tomu se uchazeč může projevit jako ještě vhodnější či talentovanější kandidát. Virtuální analýza poskytuje podporu pro obsazování volných míst ve firmě a otevírá nové možnosti výběru. Seebo zase nabízí inteligentní řešení v duchu Průmyslu 4.0 v oblasti prediktivní, tedy předvídající údržby a kontroly kvality.

Škoda Auto DigiLab Israel Ltd., izraelská odnož pražského Škoda Auto DigiLabu, zahájila svou činnost na začátku roku 2018. Stejně jako pražský Škoda Auto DigiLab je i toto centrum zaměřeno na posilování rozvojové kompetence společnosti Škoda Auto v oblasti digitalizace o lokální know-how.

Společný podnik se společností Champion Motors, izraelským importérem vozů ŠKODA, pracuje na inovacích, podporuje společnost Škoda Auto při identifikaci nových hardwarových a softwarových řešení a vyvíjí produkty pro individuální mobilitu budoucnosti.

Cílem je vyvíjet nové obchodní modely se startupy určitého stupně zralosti. Dalším cílem jsou inovace hardwaru a digitalizace podniku i všech jeho procesů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Dóobře si hradečtí bramboráci vomotávaj cajty, to je nám ale blbáková reklama ;))))) Dopravní policisté v Prdubicích, HK, Liberci a Olomouci budou mít na půl roku k dispozici 5 nových luxusních BMW hybridů !!! :))))))))))))))

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000101030/video/729650

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

OFF
Bjorn otestoval opakované zrýchlenie na Modeli 3 Performance. Je minimálne taký dobrý ako 2,5 násobne drahší Taycan.
Takže je vlastne lepší.

https://www.mojelektromobil.sk/tesla-model-3-test-opakovana-akceleracia/

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Marek_

Tak snad si to nepřečte nějaký zájemce o Taycan. Protože to by pak zrušil rezervaci a místo toho by si objednal Teslu 3, když je teda lepší :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak vypíchnout jeden jediný parametr a dle toho hodnotit auto jako celek... No, to chce hodně odvahy. Když jsem koukal na to video, tak vidím problém v tom, že to zrychlení nedává ani na plný kotel, jen kolem 300 kW výkonu (plný je 353 kW), Taycan měl provádět plné akcelerace na 560 kW výkonu.
Tady na tom srovnání zase vidím lepší Taycan: https://www.youtube.com/watch?v=Yark91-bDDk
Ale neodvážil bych se trvdit, že na základě jednoho parametru zrychlení 0-250 je lepší Taycan.

.

.

Z tym zotrvacnikom ma napadlo len jedno:
" Hoďte na něj sítě je to blázen povídám "

On ten setrvacnik neni v aute, ze by jej nabijecka roztocila, ten by pak par desitek minut dobijel baterky uz za jizdy? :-)

Obrázek uživatele Anonym123

vošvajčiarsku jazdili zotrvačníkoívé busy - na zastávke sa roztočil zotrvačník a bus šiel k ďalšej nabíjačke.

A jezdi stale, nebo to melo nejake nevyhody?

Obrázek uživatele Anonym123

myslím, že sa už zodrali - bolo to pred 50rokmi

Nevýhoda byla, že když se sekly setrvačníku ložiska, tak se roztočil autobus. Nicméně šance na toto je u stacionární instalace setrvačníku výrazně menší, tam ty ložiska nedostávají žádné rány za provozu.

Obrázek uživatele jurazhor

:) díky,fakt díky,hned mám veselejší ráno :)

---

jurazhor

Tak ono se to točí na magnetickém polštáři. Spíš by mne zajímalo co přesně se stane až selže ten magnetický polštář asi se pak v tom kontejneru budou dít věci, vydá se na cestu setrvačník z kontejneru, nebo to rozpohybuje celý kontejner? Každopádně se mi ta technologie líbí. Otázkou je cena. Pro místa kde je slabá elektrická přípojka a chci tam mít rychlonabíjščku je to super věc. Jen nelze očekávat, že tam půjde nabíjet 10 aut za hodinu. Teda pokud zbylých 23h nebudu roztáčet desítky setrvačníků. Ale i to pokrytí špiček je dobrý. Pokud to bude vycházet líp, než využití akulmulátorů, proč ne, ty jde využít pro dlouhodobější/střednědobější, účely.

Obrázek uživatele ozana

Když selže magnet, spadne to zřejmě na nějaké mechanické ložisko. Určitě to mají vymyšlené.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Samozrejme som to pochopil tak, ze zotrvacniky uchovavaju energiu vonku pri nabijacke, no aj tak je to podla mna totalna hlupost. Emergia uchovana na hmotnost a cenu zotrvacnika bude extremne mala, ucinnost tiez nebude bohviejaka.Pripomenulo mi to casy, ked sa na filtrovanie siete a preklenutie kratkodobych vypadkov siete pouzivali elektricke motory s elektrickymi generatormi na jednej osi, pricom stroj obsahoval aj masivny zotrvacnik, ktory udrzal napajanie pokial sa nastartoval dizel a prispojkoval sa k generatoru.

muze to bejt celkem dost energie a hlavne vykonu, zcela bezne jsou k mani setrvacniky 300kW/4kWh, na fotce jich je monilamne 12 kusu, takze pokud se od predminuleho desetileti nejak vyrazne posunuli v technologii setrvacniku, muze tam bejt jak hodne slusnej vykon tak i zajimava kapacita pri cene ktere baterie nemusi konkurovat, co jsem tak hledal daji se najit setrvacniky pro dopravu s kapacitou cca 10kWh, pokud neni prekazkou prostor a vaha, coz u stacionarniho uloziste nebude, tak to zrejme bude vyhodnejsi nez baterie

Toto o tom tvrdí na svém webu https://www.chakratec.com/technology/ Jedna nabíječka je instalována dle referencí i na Vídeňském letišti. Kapacita 3kWh nic moc, ale udávaná životnost zajímavá, váha u stacionárního úložiště nepodstatná. Pro pokrtytí špiček v rámci rychlonabíjecí stanice to můře být celkem použitelné.

na te fotce je minimalne 12 kusu, mozna je jich 16-20, z tohohle uhlu se to blbe pocita, takze ikdyby 12x3kWh, jsme na 36kWh a to neni spatna kapacita ani u nabijecky, pokreje to zcela vpohode prvni napor pri nabijeni

Tak treba to maji spocitane, ze to vyjde lacineji jak baterky a ztraty jsou obdobne nebo ne o moc nizsi. Ze by levitujici magneticky setrvacnik za par dolaru? :-)
Na druhou stranu ja pri (ani kratkodobe) akumulaci nelpim na baterkach. Pokud vyvinou neco lacineho s velkou cyklovatelnosti a relativne rozumnou ucinnosti, sem s tim. Mista mam doma habakuk, rad se stanu rentierem :-)

Zotrvačníkovú bateriu robí táto firma, ale si už nepamätám cenu. Viem iba, že keď sme sa o to zaujímali pred pár rokmi, tak to bola nezmyselná suma. Ale možno je to už lepšie

https://beaconpower.com

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil