ŠKO-ENERGO zpoplatňuje své nabíjecí stanice v Mladé Boleslavi

redakce - 30 Červenec 2020

Veřejné dobíjecí stanice ŠKO-ENERGO v Mladé Boleslavi jsou od 1. srpna 2020 zpoplatněny. Ceny se u jednotlivých typů stanic liší, v celorepublikovém měřítku jsou však velmi příznivé.AC nabíjecí stanice Post eVolve Smart, Typ 2 (Mennekes) v provedení 2x11 kW v lokalitě U Stadionu 1118 (parkoviště u stadion FK MB).

AC nabíjecí stanice Post eVolve Smart, Typ 2 (Mennekes) v provedení 2x11 kW v lokalitě U Stadionu 1118 (parkoviště u stadion FK MB).
foto: ŠKO-ENERGO

Projekt e-Mobility v Mladé Boleslavi pokročil do další fáze. Prvním krokem společnosti bylo zprovoznění 1. veřejné dobíjecí stanice ŠKO-ENERGO v září 2018 na mladoboleslavském letišti u muzea Metoděje Vlacha.

Během roku 2019 byly zprovozněny další čtyři dobíjecí stanice, a to u plaveckého bazénu, na Českobratrském náměstí, v parkovacím domě na ulici Kateřiny Militké a u fotbalového stadionu. Nyní ŠKO-ENERGO provoz dobíjecích stanic nově zpoplatňuje.

Jednatel společnosti ŠKO-ENERGO Ing. Tomáš Kubín v této souvislosti podotýká, že e-Mobilita patří k prioritám společnosti a je součástí rozvojové a investiční Strategie společnosti do roku 2035.

„Budoucnost značky ŠKODA AUTO – a nejen její – je elektrická. Naším úkolem je vybudovat výkonnou dobíjecí infrastrukturu,“ pokračuje Tomáš Kubín.

„Úkoly, které jsme si vytyčili pro rok 2019 a 2020, se nám daří velmi dobře plnit díky nasazení odborníků, kteří u nás pracují. Dosud jsme testovali technické možnosti nabíjení na konkrétních typech dobíjecích stanic a v rámci popularizace elektromobility jsme poskytovali elektřinu na nabíjení všem zákazníkům zdarma. Zpoplatněním služby nabíjení se dostáváme do finální fáze projektu, kdy stanovujeme konečnou cenu za nabíjení.“

Společnost ŠKO-ENERGO, která společně se ŠKODA AUTO a městem za projektem stojí, přikročila od 1. srpna 2020 ke zpoplatnění veřejných dobíjecích stanic. V rámci cenotvorby zohlednila jednotlivé typy dobíjecích stanic a nabízí veřejnosti v celorepublikovém srovnání velmi příznivé podmínky.

Cena, kterou nyní společnost ŠKO-ENERGO nastavila od 1. srpna 2020, se liší podle typu dobíjecích stanic. V případě AC stanic (pomalé nabíjení) je cena ve výši 3,50 Kč/kWh, u DC stanic (rychlé nabíjení) je ve výši 7,00 Kč/kWh.

Rychlonabíjecí stanice u mladoboleslavského letiště díky vysokému výkonu 50 kW umožňuje dobít baterii elektromobilů za 15 až 20 minut na zhruba 80 %. V parkovacím domě v Jaselské ulici je instalována nástěnná dobíjecí stanice, tzv. „wallbox“, eVolve Smart s výkonem 22 kW.

Ostatní 3 dobíjecí stanice Post eVolve Smart, disponují rovněž výkonem 22 kW a jsou v podobě výdejního stojanu, tzv. „stand alone“. Všechny stanice pro pomalé nabíjení jsou vybaveny pro střídavé dobíjení Typ 2 Mennekes pomocí kabelu, který není součástí dobíjecí stanice.

Na stanicích je možné dobít elektromobil od 2 do 4 hodin v závislosti na stavu a kapacitě baterie. Elektřinu mohou současně dobíjet dva vozy.

Dobíjecí stanice ŠKO-ENERGO jsou integrovány v rámci systémů EVMAPA a ChargeUp. Ty poskytují uživatelům informace o nabíjecích stanicích nejen v Mladé Boleslavi, ale v celé České republice a na Slovensku a zároveň umožňují správu jejich účtu a platbu za dobíjení.

Projekt dále pokračuje. Tomáš Kubín přibližuje aktuální stav a chystané kroky: „V současné době dokončujeme podobný projekt na nabíjení v areálech závodů Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí. Jedná se o podstatně větší počty stanic, více než 500 dobíjecích bodů. Projekt e-Mobility je unikátní v tom, že vzniká něco, co tu dříve nebylo, nelze uplatnit zkušenosti z minula. Jde o velmi komplexní soubor úkolů, vyžadující účast mnoha oborů. Je pro nás velkou výzvou, aby vše bylo funkční, ale tuto výzvu nelze nepřijmout.“

Důležitým úkolem ŠKO-ENERGO je možnost, aby v dobíjecích stanicích ŠKO-ENERGO bylo možné nabíjet elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů. Bez zelené energie nemá elektromobilita smysl. ŠKO-ENERGO ve své výrobě již dokázalo nahradit 1/3 fosilních paliv biomasou a dlouhodobým strategickým cílem společnosti je dodávat CO2 neutrální energie.

ŠKO-ENERGO byla založena 1. července 1995 jako první česko-německý podnik joint-venture v energetickém průmyslu. Společnost zásobuje energiemi všechny české výrobní závody společnosti ŠKODA AUTO.

Konkrétně dodává elektrickou energii, teplo, průmyslovou, pitnou a chladicí vodu, stlačený vzduch a zemní plyn. Dále provádí čištění a odvádění odpadních a povrchových vod, provozuje a udržuje všechny energetické sítě a poskytuje komplexní služby v oblasti zásobování energiemi a energetického managementu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Další z řady EON (cena 6Kč za KW) Škoda (7Kč) jen blázen kdo tam bude nabíjet. Víc není co dodat. Ať žíje víc takových firem co
zabíjí elektromobilitu:(((

Pán Vašek, keďže sa tu vyjadrujete k cene za nabíjanie, predpokladám že máte elektromobil na ktorý ste si zarobil svojou prácou. Ak sa Vám zdá, že uvedená cena za nabíjanie je vysoká a nezodpovedá nákladom + dosiahnutie nejakého reprodukčného zisku (a to je jedno, kto tú stanicu postaví a prevádzkuje), zainvestujte aj vy, postavte nabíjaciu stanicu, na ktorej by sme mohli nabíjať zadarmo, alebo za pre nás prijateľnú cenu. Z toho zárobku, ktorý by ste nabíjaním získal by ste si asi ďalšie nové elektroauto už nekúpil.

nepočítám, že by nabíjení bylo zadarmo. I když by to bylo fajn.)
Jen poukazuji na to, proč čez a eon najednou zdražily když se zvedl
počet elektromobilů a třeba společnost PRE zůstala na své ceně 3Kč,
to Pre úmyslně prodělává a nebo je vše úplně jinak...
Vše beru z pohledu podnikatele, když budu mít stojan a chci nějakou
návratnost jak to udělat?? budu prodávat KW za 4Kč a stojan bude pořád obsazený a nebo za 6-11Kč a nebude tak nabíjet nikdo?? co je lepší delší návratnost nebo žádná.. Nebo super nápad jako má Lidl
nabíjení zdarma a přitom si nakoupím (jednoduché a super) nebo
benzina MOL nabíjení zdarma a přitom si tam dám kávu a třeba hotdog,
taky super nápad. Nechápu proč tou cestou nejde třeba Mcdonald.
To jen EON,ČEZ IONITY a teď Škoda jde směrem (máš elektromobil tak
plať a to že pomáháš planetě je nám u pr....

Obrázek uživatele Marek_

To, že to nechápete, je v pořádku, nikdo neví vše. Jsou to soukromé firmy a jejich volba a odpovědnost. Nejsou povinné vám dát cenu, jakou si přejete. Koukněte se do Nemecka.

Cena elektřiny u nabíječek nebude klesat, spíš se to časem srovná tak, že cestování EV na dálky bude stejně drahé jako s benzínem, to je realita.

---

Lexus GS 450h Premium

Bohužel, když bude cena EV klesat a dojezd se zvedne alespoň na realných 600Km /1 nabytí už to asi nikdo řešit nebude. To ale zatim není na pořadu dne.

Netuším co má dojezd společného s cenou nabíjení, ale cena BEV klesá už několik let.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

Přesně to, že když načerpám doma za 2,20 nebudu muset jinde dobíjet
za vysoké ceny. 600Km v kuse málo kdy jedu a když už budu nucen tak to párkrát do roka přežiju.)

A kolikrát ročně ujedete 600 km během dne?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

tipuji tak 3x :))

No tak to přežijete nabíjení i za 20 Kč/kWh, která za 10 let bude běžná :) i když u Ionity je to už realita...

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

jsem zvědav v čem budeme za 10 let jezdit:) pro dnes končím a přeji všem hezký večer.

Proboha, to si opravdu myslíte, že něco je zadarmo? A proč by někdo měl dotovat elektřinu pro auta? Pokud si někdo koupil drahý elektromobil, jistě bude mít na to, aby zaplatil elektřinu. Většina lidí si jej kupuje kvůli prestiži, část kvůli toho že jsou ekomagoři. Naprosté minimum to má z pohledu cena/výkon.

Když si koupím Aple, tak mě taky stojí násobek toho co Android a dělá zhruba to co Android. A přesto si jej lidé kupují.

PS: A jablíčkáři prosím netvrďte mi, že Aple je lepší, vyladěnější bla bla bla. To bylo pravda u prvních modelů, dnes jsou obě platformy více méně rovnocenné.

Co to plácáte za nesmysly, nikdo tady nechce elektřinu zadarmo.
Pokud chtějí snížit emise a vyčistit města jak ekologové říkají,
tak by ta podpora měla fungovat tím způsobem aby lidi motivovala pro
nákup dražšího auta na elektřinu. Hlavně tím, že cena provozu bude
levnější než u spalováku a ne tím, že dají cenu za 1KW tak vysokou
aby ty lidi spíše odradily. Pokud to tak chtějí dělat, tak ať se
na to rovnou vykašlou a nestavějí drahé stojany na kterých nebude
nikdo nabíjet. Kdybych měl být zavislý na stojanech Čez a eon tak
do elektromobilu nikdy nejdu. V mém případě jsem si elektromobil koupil z důvodu snížení nákladů na dopravu a pokud si připlatím několik set tisíc za auto tak počítám s návratností investice. Ty kteří si koupí elektromobil z důvodu aby se mohli vytahovat mě nezajímají.

Kdo chce snížit emise? A opravdu jsou ochotni za to dát peníze? Nesmysly plácáte vy a ročilujete se jen proto, že ten blbec co si elektromobil koupil a vyhodil tak peníze z okna jste zrovna vy. Gratuluji k získání role užitečného idiota. Opravdu nechápu, jak si někdo může myslet. že zůstane dobíjení zadarmo nebo za 500 za měsíc.

Naštěstí nejsem idiot a dobře jsem si to spočítal. Auto už mám zaplacené a teď mi vydělává a to i bez posr.. dotace. Jen vy jste asi
idiot když tady pořád melete o dobíjení zdarma. Pořád tady upozorňuji
na rozumné ceny a ne nabíjení zadarmo.. Jé jasné, že zadarmo to nikdy
nebude ale srovnávat to s cenou benzínu nebo nafty je magořina.A to
se vytahují čistou elektřinou ze soláru, fakt sranda:))

Obrázek uživatele Marek_

Jak víte, že ta cena je magožina. Vý znáte jejich kalkulaci, jejich náklady? Že tak přesně víte, že cena je magořina? Kolik by teda ta cena měl abýt, aby se to provozovatelům zaplatilo a měli z toho i přiměřený zisk? Dejte čísla a můžeme nad nimi dumat, bez toho jsou to jenom vaše kecy.

A ty kecy vychází z toho, že provoz EV musí být za každou cenu levnější než provoz apalováku. Opravdu? A proč by to tak mělo být? Podívejte se do DE, jaké jsou tam ceny elektr. energie a jak vychází provoz EV ve srovnání se spalovákem. A to se chystají na masivní alektrifikaci osobní dopravy, poptávka po el. stoupne, k tomu přechod na čistou energii, pochybuji, že ty ceny budou klesat.

Já tam čístečně bydlím, doma mám elektřinu za cca. 32 centú/kWh a veřejné nabíječky jsou kolem 40. Tak si to spočítejte a srovnejte s provozem úsporného spalováku. A i přesto Němci jdou tvrdě do EV, aspoň teda to vypadá, že to budou tlačit.

---

Lexus GS 450h Premium

Říkal jsem magořina ne magožina:)) a pořád nechápu proč sem píšete když jezdíte smraďochem.Němci mě nezajímají, ty ať jezdí třeba za 1 euro. Nejdříve si kupte elektromobil a pak tady plácejte..

Obrázek uživatele Marek_

No jo, překlep... mám EN klávesnici bez českých popisků, tak se někdy netrefím. To se vám ale nemůže stát, že pane neomylný? :-)

A proč bych nemohl psát svůj názor, co to je za hloupost, že se nemohu vyjádřovat k problematice EV, cen nabíjení, když jezdím spalovákem?

Klidně reagujte, co jsem napsal špatně, diskutujte věcně. Nebo dochází argumenty a nastupuje urážení? OK, vaše volba a vaše vizitka :-)

---

Lexus GS 450h Premium

jste nějaký urážlivý:) psal jsem to jako legraci. Nikdo tady nikoho neuráží, jen mi přijde vyjadřivat se k cenám nabíjení když jezdím na benzín trochu divný. To je jako bych jezdil elektro a řešil
drahý benzín.. Od toho máte horní kolonku HYBRIDY. Vše co jsem psal,je pouze můj názor na věc a pokud s tím souhlasíte a přijde
vám situace v pořádku, pak je to vaše věc. Vyzkoušel jsem si,že
lze fungovat dobře i bez CEZ a EON stojanů. A k tomu německu,
až bude náš stát dávat takovou podporu na nákup elektromobilu jako
mají němci, budu na to taky koukat jinak. Zatím má elektromobil
význam jen pokud se ekonomicky vyplatí. Jinak je to jen drahá hračka nic víc.

Obrázek uživatele Marek_

Já se neurazil, jen jsem se podivoval, že někdo ve věcné diskusi řeší evidentní překlep, zvlášť, když je jasně patrné, co tam mělo být :-)

A klidně budu řešit EV i ceny nabíjení, nepřestanu s tím jenom proto, že píšu něco, co se vám nezdá. Ostatně, podobných reakcí jste se dočkal i od majitelů EV, takže klidně to můžete brát, že podobný názor mají i lidi, co s EV jezdí. Je to tak lepší?

Ano, přijde mi v pořádku, že soukromá firma si určuje ceny dobíjení čistě dle sebe, to je absolutně v pořádku.

---

Lexus GS 450h Premium

To ano, na to má právo, je už jen na nás jestli to budeme využívat nebo ne. Jediné co se podle mě vyplatí je mít auto s velkým dojezdem
a dobíjet doma. A pokud s nákupní cena EV srovná s nákupní cenou spalováku pak už to nikdo řešit nebude.

Už vám někdo, pane Vašku, řekl, že jste arogantní blb? Můžete nám vysvětlit, proč pod články na zdejším serveru Hybrid.cz můžou podle vás diskutovat pouze majitelé EV? Nebo jste jenom zmanipulovaný provokatér? Prosím o trochu elementární slušnosti.

a další hybrid. Blb jste vy když komntujete debatu o ceně elektřiny a jezdíte smraďochem,vy jste měli spíše komentovat cenu benzínu. jak už
psal kolega s Lexusem. Hlavně dál k tématu které se vás netýká. Já se
taky nemontuji do debat o hybridech, které se mě netýkají.

Nevím, proč mě urážíte. Nepsal jsem názor k cenám elektřiny, pouze jsem se pozastavil nad vaším chováním a vyzval vás ke slušnosti. Už na vás reagovat nebudu, chovejte se, jak uznáte za vhodné. A nemám hybrid, ale EV s rexem.

Nevím kdo začal s arogantním blbem!!! a pokud vím tak rex má taky spalovací motor na benzín takže taky smraďoch..

Jen pro zajímavost, v USA kde stojí benzín polovinu co v EU by měli brečet nad cenou nabíjení mnohem více.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

tomu se nedivím, že to neřeší. Když jsou schopný dát vysušit kočku do mikrovlnky a pak se soudit za to, že zemřela protože v návodu nebylo napsáno,že se to nesmí:)))

Obrázek uživatele Marek_

Jak zabíjí? Co s tím furt máte? To jako má Ško Energo dávat nabíjení zdarma, protože ty to tak chceš? A proč by to dělali? Benzín taky nikdo nerozdava. Tak tam nenabijej, nabijej si doma za 3 koruny nebo z FVE. Bože, to jsou kecy o zabíjení. Nikdo není povinný ti dát cenu za kWh takovou, jakou ty považuješ za dobrou ta cena je více méně tržní a tipuji, že bude i vyšší, třeba u dálnic na 175 kW nabíječce, stejně jako je u dálnic drahý o benzín a nafta.

---

Lexus GS 450h Premium

Nechápu proč se montujete do téhle debaty když jezdíte smraďochem
od lexusu. použijete baterku maximálně na výjezd z parkoviště a nebo v zácpě. Vás nikdy nebude zajímat cena nabíjení když jezdíte na
benzín. A nikdo tady nechce nabíjení zadarmo, je aby byla cena
rozumná a né nesmyslná. U stanic 175KW je to něco jiného, tam si
člověk připlatí za rychlejší nabíjení ale proč u 50KW?? Podle mě
je adekvátní cena do 4Kč za KW, pokud je víc už je lepší zůstat u spalováku, ušetřit statisíce a neřešit jestli dojedu a bude tam nabíječka.

Obrázek uživatele Marek_

Cena je taková, jakou si soukromá firma určí, jakou mají kalkulaci na návratnost stavby té nabíječky. Nějaká vaše adekvátní cena nikoho nezajímá. Vzbudte se, člověče :-)

Pokud jste si koupil drahý EV a chcete, aby se vám ta investice vrátila, tak jste asi počítal špatně... pokud vám to teď nevychází. Ale to je váš problém. Většina majitelů tady říká, že kvůli úspoře peněz to nedělají.

Pro mě je taky "adekvátní" cena za litr benzínu 20 korun za, ale musím kupovat za 28-30,podle toho kde.

Tak tady nefňukejte a smirte se s tržní realitou ceny za nabíjení.

Si vemte ČEZ, ten má průměr kolem 28 kWh na nabíječku za den. Kdy se jim asi tak vrátí investice? A to ještě máte štěstí, že je to dotované (stavba), jinak by to skoro nikdo nestavel.

---

Lexus GS 450h Premium

Nefňukám protože nabijím doma za 2,20 nebo vyúžívám nabíjení na
MOL Lidl a Pre. Auto už se mi díky tomu zaplatilo, jen hodně dlouhé
cesty jsem nucen brát nafťák abych nemusel řešit nabíjení.Uvažoval
jsem ho taky vyměnit za elektro s větším dojezdem ale pokud ceny
budou tyto a nebo ještě dražší nechám si ho a budu smrdět jako ostatní. (cesta mě vyjde skoro stejně a odpadají problémy s dobíjením) ropáci by měli radost:)

Přesně tak, podle mě jsou ceny nízké vzhledem k okolním státům směrem na východ a sever, základ je nabíjet doma. Až budou přes BEV utíkat stovky milionů na daních z paliva, tak prituhne daleko více. Vím že to tady lidé nechtějí slyšet, ale podle mě při nabíjení na veřejných nabíječkach bude ježdění s BEV dražší než na palivo v dnešních dnech. Samozřejmě v té době se čistý spalovák už prodávat nebude a běžný spalovák bude každý rok platit ekologickou daň (pokutu), budou mít zákaz vjezdu do většiny center měst atd.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

špatně umístěný příspěvek.

Koupit za 700 tis. Kč nabíječku, platit přípojku a zábor pozemku a vydělávat 250,- Kč denně, tak si to jdu hodit. Malý stánek s občerstvením mi vydělá 20x více než nabíječka a je za stejné peníze.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

Obrázek uživatele Marek_

Jo, průměrný odběr u ČEZ je cca. 28 kWh za den a nabíječku.

---

Lexus GS 450h Premium

A proč asi je to tak málo? Lidé nejsou padlí na hlavu:)

Obrázek uživatele Marek_

Proto, že těch EV je tady pět a půl, ale majitele chtějí mít síť nabíječek hustou jako benzinky :-) A nabíjení ideálně zdarma, případně za směšné drobné. Přitom škudlí a jezdí kolem baráku, aby nemuseli nabíjet za draho někde venku. A nebo jako vy, máte EV a na delší trasy jedete tím hnusný fuj fuj spalovakem :-)

---

Lexus GS 450h Premium

pro můj dojezd 260km na nabití je to zatím ok. A málo kdy jedu na
jeden zátah víc:) Praha má Lidl, MOL a Pre, plzeň MOL a Globus,atd.
takže zatím dobrý, eon a čez si můžou strčit stojany do ....)

Jo vždycky se najde miliardová firma, která ví, že na tom stejně nevydělá (vydělá víc na prodeji soli), tak to nechá zadarmo :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

Obrázek uživatele Marek_

Přesně, obchoďáky si mohou dovolit dát to zdarma, na tom jejich kšeft nestojí. Nalakaji tím zákazníka do krámu a ten něco utratí... Teda, pokud to nebude nějaký spořivý elektromobilista :-)

To vůbec nejde srovnávat s ČEZ. A taky, na dálnici moc Lidlu není asi. A Mol časem taky zpoplatni, to je jisté a za 4 KČ za kWh to nebude, to je taky jisté.

---

Lexus GS 450h Premium

jojo a nebo opravdu dojde na vodíkový pohon. když vám to bouchne pod zadkem tak to už nebude dojezd ale dolet.)))))

No tak těch 250 Kč vydělám, až tady bude 50 tis. aut za 7 let :).

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia e-Niro, 1000 km

Zkusenost je takova, ze zmenou gratis2pay se umozni nabijeni toho, co momentalne bev potrebuje (na tuti to neni 100%) a zavcasu odjede.
Byl jsem tam jedinkrat, ale co se tam sjizdelo bev s baterkou 69+, jako vosy na meloun. V Ji pred payed to bylo obdobne a vsichni potrebovali plnou. Trebic to same.
A ceny v MB.. u mne dobry jak ac tak dc.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

Výkon 50 kW není vysoký a dobití 15 kW (což je tak maximum, co auto na podobné stanici dobije za 20 minut v ideálních podmínkách) neznamená dobití do 80 %. To je prostě lež. Pokud bychom vzali ideální příklad, tedy dobíjení od 20 do 80 %, tak za 20 minut dobijeme 15 kW a celková využitelná kapacita tedy bude okolo 25 kW, což mají jen ta nejmenší městská auta, Ioniq 28 kWh atd. To nemá s realitou nic společného.

Cena je příšerná. E.ON to má za 6,-, PRE prakticky za polovic a i ČEZ bez paušálu stojí 7,5,-. Takže ve výsledku žádná výhoda na síť několika málo stanic.

BMW v Mnichově a dalších městech provozuje několik stojanů u svých továren a všechny jsou zdarma. Proč kvůli pár stojanům a účtování pár desítek MWh řeší složité napojení na Backend nedokáže nikdo rozumný pochopit. Navíc jakákoli aktivace přes nějaké aplikace je jen velmi velmi obtěžující. Ideální by byl platební terminál a ne zase další proprietární registrace. Už teď jich máme v CZ 5.

Šotek mi ukradl sem tam kWh..u těch 15 apod.

Souhlasím ta cena za dobíjení je šílená, jako by v Mladé Boleslavi Škodvka postavila benzínku s cenou 100 Kč za litr a ještě se stím chlubila.

A ty tiskové kecy o nabití do 30 minut stejně to má i Čez zabrzdili se v době IOnů, Leafů a 24 Golfů.

Jejich jediné EV se i tohoto stojanu dobije na 80% za hodinu a další hodinu trvná nabítí na 100%

DC nabijeni za 7 kc/kwh neni velice prijemna cena.

Je zajímavé, že Škoda považuje 50 kW za vysoký výkon. To jen ukazuje na skutečné opoždění celého koncernu oproti konkurenci.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 - K PRODEJI | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

+1

+1

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol