Ško-Energo posiluje stabilitu sítě pomocí elektrodového kotle

redakce - 14 Listopad 2016

Technologie Power-to-Heat přeměňuje elektrický proud na dálkové teplo. V době špiček ve vytížení sítě ukládá energii. První elektrodový kotel v České republice posiluje stabilitu sítí a snižuje riziko blackoutu.auto Ško-Energo posiluje stabilitu sítě pomocí inovativního elektrodového kotle

ŠKO-ENERGO, dodavatel energie pro společnost Škoda Auto posiluje stabilitu sítě pomocí elektrodového kotle. Zařízení označované jako Power-to-Heat vyrábí jednak dálkové teplo, jednak slouží jako zásobník při špičkách ve veřejné rozvodné síti.
foto: Škoda

TISKOVÁ ZPRÁVA

Energetická společnost Ško-Energo, na níž má Škoda Auto podíl ve výši 44,5 %, vedla v Mladé Boleslavi do provozu moderní elektrodový kotel. Zařízení, označované jako Power-to-Heat, vyrábí jednak ekologické dálkové teplo, jednak slouží jako zásobník při špičkách ve veřejné rozvodné síti.

Společnost Ško-Energo se tak opět stala průkopníkem efektivní a k přírodním zdrojům šetrné energetické technologie a výrazně přispěla ke splnění cílů, zakotvených v ekologické strategii ,GreenFuture‘ společnosti Škoda Auto.

Mimo jiné dokázala automobilka a energetická společnost, od jejíhož založení uběhlo více než 20 let, snížit spotřebu energie na jeden vyrobený vůz o více než polovinu.

„Ško-Energo jako výhradní dodavatel energií a energetických služeb pro Škoda Auto neustále usiluje o inovace v oblasti výroby energií,“ uvedl člen představenstva Škoda Auto a předseda dozorčí rady Ško-Energo Michael Oeljeklaus.

„Ško-Energo přitom úzce spolupracuje s automobilkou v rámci strategie GreenFuture na kontinuálním snižování spotřeb energií. Ško-Energo projektem Power-to-Heat učinilo další významný inovativní krok.“

Elektrodový kotel, společně provozovaný a koncipovaný společnostmi Ško-Energo a E.ON Česká republika, která je také spoluvlastníkem energetické firmy, je připojen na moderní teplárnu společnosti Ško-Energo v Mladé Boleslavi.

Nové zařízení přeměňuje elektrickou energii na teplo. Základem je válcovitá nádrž, v níž vodu zahřívají elektrody o napětí 6,3 kV. V projektu Power-to-Heat-Projekt společnosti Ško-Energo je elektrodový kotel napojen na tepelný výměník, který vyprodukované teplo převede do sítě dálkového vytápění.

Vedle výroby tepla lze pomocí elektrodového kotle také regulovat vytížení veřejné rozvodné sítě. Pokud v době s nízkou spotřebou vznikají kritické zátěžové špičky, využije se přebytečný proud pro vytápění kotle. Tímto způsobem snižuje nové zařízení riziko blackoutu a zvyšuje jistotu při zásobování České republiky a Evropy elektrickou energií.

Miroslav Žďánský, který projekt ve společnosti Ško-Energo inicioval, vysvětluje: „S projektem Power-to-Heat jsme opět rozšířili naše portfolio a vytvořili novou důležitou službu pro provozovatele rozvodných sítí ČEPS – a to velice inovativním a velice efektivním způsobem.“

ČEPS jako exkluzivní poskytovatel provozu rozvodné sítě v České republice zároveň úzce spolupracuje s celoevropskými rozvodnými sítěmi. Škoda sdružuje všechny své ekologické aktivity pod jednou střechou – v rámci strategie ,GreenFuture‘, která stojí na třech pilířích.

,GreenProduct‘ se zbývá vývojem co nejekologičtějších automobilů, co se týče spotřeby paliva i co se týče použitých materiálů a jejich recyklovatelnosti.

Prostřednictvím ,GreenRetail‘ značka podporuje provozovny ve své prodejní a servisní síti při snaze o co nejekologičtější hospodaření.

,GreenFactory‘ shrnuje všechny aktivity, směřující k co nejekologičtější výrobě. Na tomto poli značným dílem přispívá už od svého založení v polovině roku 1995 právě společnost Ško-Energo.

Ško-Energo je již více než 20 let dodavatelem veškerých energií pro společnost Škoda Auto. Hlavním úkolem tohoto podniku se sídlem v Mladé Boleslavi je zásobování všech třech výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektrickým proudem, vodou, teplem, zemním plynem a stlačeným vzduchem.

Kromě toho zásobuje teplem obyvatele, provozy a instituce města Mladá Boleslav. Spoluvlastníky společnosti ŠKO- ENERGO jsou vedle společnosti Škoda Auto, a.s. (44,5 %) i VW Kraftwerk GmbH (22,5 %), E.ON Czech Holding AG (21,0 %) a energetická společnost ČEZ a.s. (12,0 %).

Společně s dodavatelem energií dosáhla automobilka ŠKODA mj. podstatného zlepšení v emisích CO2 na jeden vyrobený vůz. V letech 1995 až 2014 automobilka tuto hodnotu snížila na méně než polovinu: Spotřeba energie na jeden vyrobený vůz klesla z 3,9 na 1,75 MWh.

Důležitým příspěvkem ke snížení emisí bylo zejména zvýšení množství spalované biomasy v teplárně Ško-Energo v Mladé Boleslavi. Teplárna z jedné třetiny vyrábí energii z dřevěných pelet, tedy z obnovitelné biomasy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velkej zkurvenej bojler.....
wow hih tek

Několik cizích slov, nic neříkající sousloví, anglický název firmy taky, a všechny voj.bem.
Pardon, ale to už má doma tisíce lidí jako akumulaci přebytkovýho tepla.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 29 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 35.5 tis. km.

Obrázek uživatele Ourel

Je mozne, ze je to tohle zarizeni ve vetsim meritku. Tady je elektrodovy kotel pro domacnost http://www.stafor.cz/ Prodava se i na Alibabe..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pozrite sa na to z pohľadu - v jednoduchosti je genialita.
Je treba orezať prípadné výkonové špičky z OZE? Je! Niekto postaví drahú obriu litiovku, iný zase genieálne jednoduchý bojler a špirálu. Výsledok je podobný, náklady ale o niekoľko rádov inde.
Metóda nie nová, ale super - (y)

Obrázek uživatele Jolinar

Tomu vy rikate podobny vysledek? Teda s Vama spolupracovat musi byt zazitek...

Pochopil by som ak by to nahrievali aspoň tepelným čerpadlom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Telenym cerpadlem to ohreje jen na nizkou teplotu, a hlavne - elektrodovy ohrev kotel je prakticky zadarmo oproti tepelnemu cerpadlu..

Obrázek uživatele Jan Veselý

Tepelné čerpadlo (aspoň to moje) dává za kompresorem úplně v klidu 80°C, to pro CZT bohatě stačí.

Obrázek uživatele Jolinar

topnou spiralu povazuji za ekologicke reseni a jeste o tom pisou PR jako kdyby pristali na Mesici. Jdu blejt...

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

Nepochopil jste. Topnému tělesu říkají elektroda... a to je ta inovace.

Já vůl to četl odshora dolů a furt jsem čekal, kdy tam vysvětlí princip té inovativní elektrody, kde je to novum. A ejhle, velká varná konvice!

Obrázek uživatele ozana

Původně se měl na elektrodách generovat vodík a kyslík, ale nějak se to nepovedlo. :-)

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Taky jsem tak dopadl. Stále jsem čekal kdy vysvětlí tu inovaci a důvod proč by měli být průkopníkem.

Ten kdo to vymyslel by potřeboval spíš než PR, pořádně velkou "tečku" mezi oči a hodit do ty eko varné konvice. :-)

Jj, taky jsem si na začátku článku připadal jako debil, ale pak mi to došlo, to nás pan Horčík cvičí, abychom neustrnuli... :)


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil