Siemens představuje nový nabíjecí sloupek pro elektromobily

Siemens rozšiřuje portfolio nabíjecích stanic pro elektromobily o nabíjecí sloupek na střídavý proud Sicharge CC AC22 o výkonu až 2x 22 kW.

Nabíjecí jednotka, která se vyznačuje kompaktním designem, je vybavena LED indikátory obsazenosti a RFID čtečkou.
foto: Siemens

Nabíjecí sloupek má kompaktní rozměry a disponuje dvěma výstupy 22 kW, které jsou určeny pro konektor Type 2. Jasné LED diody, kterými je sloupek zakončen, přehledně indikují obsazenost nabíjecí stanice.

Jakmile je proces dobíjení elektromobilu ukončen, SICHARGE přeruší tok elektrické energie a signalizací přes LED diodu oznámí možnost dobíjet další vůz. Protokol OCPP umožňuje vzdálený update, přes GPRS, UMTS nebo LTE je možné nabíječku připojit na jakýkoliv back-end systém.

Uživatelsky přívětivé rozhraní nabíjecího sloupku podtrhuje přehledný sedmipalcový LED displej, který doplňuje RFID čtečka sloužící k identifikaci uživatele. Přístup je možný také přes QR kód nebo volitelnou čtečku platebních karet. Umístění nabíjecích zásuvek zajišťuje menší zakroucení kabelů a použitelnost i pro hendikepované osoby.

„Nabíjecí sloupek SICHARGE sleduje trend, při kterém jsou nabíjecími stanicemi na střídavý proud vybavována veřejná prostranství, parkoviště a místa, pro která je vhodné pomalé nabíjení. Významně poslouží k rozvoji elektromobility, i když páteřní infrastruktura bude rychlonabíjecí,“ říká Ivo Hykyš, manažer pro elektromobilitu Siemens.

Vedle nabíjecího sloupku SICHARGE CC AC22 nabízí Siemens také nástěnné nabíjecí stanice VersiCharge. Segment nabíjecích stanic na stejnosměrný proud reprezentují rychlonabíjecí stanice CPC 50 kW a CPC 150 kW, která je schopna zvýšit dojezdovou vzdálenost o 100 km za 10 minut.

Firma také poskytuje komplexní platformu E-Car Operation Center zaměřenou na správu nabíjecí infrastruktury a poskytování předzpracovaných dat navazujícím systémům, které s nimi dále pracují (vyúčtování, telematika apod.).

tisková zpráva

26 Comments on “Siemens představuje nový nabíjecí sloupek pro elektromobily”

      1. A napsal jsem snad něco takového? Pro Boha kdy už ty lidi v
        A napsal jsem snad něco takového? Pro Boha kdy už ty lidi v ČR naučej číst a pochopit psanej text? Jasně jsem psal, že pro mne zajímavá cena CELÉHO SLOUPKU tak do 8-mi tisíc. Že za tu cenu bych si nevyráběl svůj. Bude-li dražší tak vyfikundace které nepotřebuji nechci. Udělám si pro sebe svůj s funkcema které právě potřebuji. Co na tom není jasného? To že očekávám zákon 68% tedy že ten kdo toho dělá kvantum srazí náklady a může s přehledem prodávat levněji? Nejsem na tržnici abych řešil jestli něco koupím za korunu padesát, nebo za korunu čtyřicetdevět. Prostě koupím nebo ne. A pokud ne tak je mi jedno, že na výrobě strávím mládí. Jo a Joudům kteří neumí číst, chápat a argumentují tak blbě jako Ty bych stejně nic nedělal i kdyby jsi objednával o 106. Pro jiné jsem tak drahý, že by jsi mne nezaplatil.

          1. Mohu potvrdit, že to opravdu jde. Materiál mne stál cca 6
            Mohu potvrdit, že to opravdu jde. Materiál mne stál cca 6 tisíc.
            Splňuje to vše co potřebuji a prý je to i provedením (včetně bezpečnosti) zdařilé. Takže souhlasím, že cena nad 10 000 jsou pro mne též vyhozené peníze. Zabývat se prodejem ale nechci.

                1. A hromadu dalsich veci…
                  Pointa byla „umim sehnat materiak za

                  A hromadu dalsich veci…
                  Pointa byla „umim sehnat materiak za x, takze komercni vyrobek za vic nez x+2 je predrazeny“ neni k tem vyrobcum moc fer.

    1. Samozřejmě, že dobíjecí slupek Sicharge bude a je
      Samozřejmě, že dobíjecí slupek Sicharge bude a je dražší než 8 tis. Kč. Váš pohled kutila a cenové očekávání je bohužel mimo realitu. Za 8 tis. Kč nepřeložíte ani manuál ke sloupku z němčiny (v Německu se sloupky vyrábí) do češtiny.

      Namátkou výběr toho, co takové zařízení má anebo musí pro prodej v ČR
      (případně v Německu) mít:

      -Přihlášení o shodě CE.
      -Prohlášení a shoda s normami na Elektromagnetickou kompatibilitu.
      -Plnění Normy na konektory (Type 2).
      -RFID a shoda s normami.
      -Certifikace a integrace do různých backendových systémů.
      -Manuál a návod k použití (v češtině).
      -HMI v češtině.
      -LED indikace (povinné v DE).
      -cejchované elektroměry (MID), povinně v DE.
      -Záruka 2 roky.
      -IP54, IK10.
      -Speciální povrch, ušlechtilé materiály skříně (váha 75kg).
      – K tomu průmyslové komponenty Siemens, proudový chránič, přepěťová ochrana.
      -Rozvoj s udržení zařízení up to date.

      Těch 8 tis. Kč násobte dvouciferným číslem a budete na koncové ceně.

    1. typicky pokud bude dany sloupek na miste kde obslouzi az 4
      typicky pokud bude dany sloupek na miste kde obslouzi az 4 parkovaci mista, treba u obchodnich center, tak indikace tim pruhem nahore bude jasne viditelna na obe strany pro parkujici ridice, elektromobilista tak bude mit lepsi predstavu zda u daneho sloupku ma smysl zaparkovat ci se poohlednout po jinem

      1. Typicky ty nabíječky umísťují tak, že jsou v dosahu dvě
        Typicky ty nabíječky umísťují tak, že jsou v dosahu dvě místa. Takže ta indikace diodou je k h…, stačí že tam stojí auto.
        A cena od Siemensu bude astronomická jak to tak bývá. Našlo by se desítky výrobců s minimálně stejnými parametry, ale o polovinu nižší cenou.

        1. teda – ak by bol stĺpik v kríži/uprostred štyroch
          teda – ak by bol stĺpik v kríži/uprostred štyroch parkovacích miest, mohol by.
          ale aj tak si myslím, že ten popúios je somarina na entú. pripoje sa dva BEV a nabíjajú. keď auto nabíjanie skončí/preruší, mal by stĺpik konektor katapultovať a signalizovať voľné miesto. ale medzi nami – kto tam bude stáť/sedieť a čakať na ten signál? takže sme na tom tak, ako keby obsluhoval iba jedno BEV!

    2. Ja to chapu obracene – indikuje to, ze sice kabel je
      Ja to chapu obracene – indikuje to, ze sice kabel je pripojeny, ale nenabiji se, takze je mozne si ho vzit Ano, vim, ze je problem se zamykanim konektoru, ale pokud to nejak vyresili (konektor, co nejde zamknout), tak mi to prijde celkem uzitecny napad.

      1. Když už by to mysleli s tím ukazatelem obsazenosti
        Když už by to mysleli s tím ukazatelem obsazenosti vážně, tak by tam mohli dát navíc dvě zásuvky s dva stykače. Když se autu ukončí nabíjení kabel by zůstal zamčený pro jeho majitele a jen by se aktivovala stykačem druhá zásuvka a pak by nemuseli prudit majitele, že si včas neodpojil auto.

        Jako prudí PRE tím že po dvou hodinách spoplatní stání co pak má člověk dělat když jde zrovna na výstavu? Po dvouhodinách letět k autu odpojit a znovu připojit?

      2. Kabel má být zamknutý v autě, ne ve sloupku… Jako to má
        Kabel má být zamknutý v autě, ne ve sloupku… Jako to má PRE. Ve chvíli, kdy je skončeno nabíjení, jde sloupek otevřít (jiným čipem, jednorázovou platbou – přes QR kód na web), kabel hodit na zem a nabíjet další auto.

        1. Tak zrovna u PRE -ty nerezové sloupky, to nejde i pokud auto
          Tak zrovna u PRE -ty nerezové sloupky, to nejde i pokud auto nenabíjí tak stejně sloupek svítí modře a otevře ho jen majitel čipu co si zapnul dobíjení.

          Dokonce jsem byl u stojanu bylo tam auto nějaké sdílená služby prokazatelně bylo celou už nabito a otevřít to nešlo.

          Ani mi ho nechtěli otevřít na lince PRE na dálku udajně z důvodu krádeže kabelu s tím že by mohli až po 48 hodinách od ukončení nabíjení, takže smůla.

          Jen nevím jak to mají pojištěné, když by nešel proud, jestli to má nějakoui baterii – jak by se člověk dostal ke svému kabelu a mohl odjet.

Napsat komentář