Siemens Mobility dodá Amtraku vlaky za $3,4 mld., včetně hybridních

Smlouva se vztahuje na návrh, výrobu a technickou údržbu 73 netrakčních jednotek s lokomotivami s různými typy pohonu pro společnost Amtrak.

Objednávka zahrnuje první netrakční jednotky Venture s lokomotivami s hybridním pohonem
foto: Siemens Mobility

Podle potřeby lze objednávku rozšířit až o 140 dalších netrakčních jednotek s lokomotivami a servisní smlouvy. Zakázka je nejnovější snahou železnice získat nejudržitelnější a nejefektivnější vlaky na trhu, mezi něž patří vozidla s duálním pohonem a s hybridním pohonem využívajícím akumulátorové baterie.

Nová vozidla budou jezdit po celém severovýchodním koridoru a na několika státem podporovaných trasách, včetně Maine, Massachusetts, New Yorku, Severní Karolíny, Oregonu, Vermontu, Virginie a Washingtonu. Společnost Amtrak očekává, že výsledné rozšíření kapacity a zkrácení jízdních dob povede k nárůstu cestujících o více než 1,5 milionu ročně.

„Nové vlaky změní budoucnost železniční dopravy tím, že nahradí naši stávající 40 až 50 let starou flotilu nejmodernějšími zařízeními vyrobenými v USA,“ řekl generální ředitel společnosti Amtrak, Bill Flynn. „Tato investice je nezbytná pro zachování regionální a státem podporované vlakové dopravy na severovýchodě a našim zákazníkům poskytne nejen pohodlné a bezpečné možnosti cestování, ale zároveň sníží emise uhlíku.“

„Tato vozidla nabídnou společnosti Amtrak a jejím cestujícím nejmodernější udržitelnou a inteligentní železniční technologii. Věříme, že hybridní pohon využívající akumulátorové baterie a duální pohon budou hrát důležitou roli při snižování emisí a ochraně životního prostředí ve Spojených státech. Navíc díky našim digitálním službám bude Amtrak disponovat informacemi o provozu vozidel v reálném čase. Tím se dále zvýší efektivita a bezpečnost osobní dopravy,“ uvedl Michael Peter, generální ředitel společnosti Siemens Mobility.

Kromě smlouvy o výrobě byla uzavřena také dlouhodobá servisní smlouva na technickou podporu, náhradní díly a dodávky materiálu. Vozidla jsou vybavena službami bezdrátové komunikace, dálkovým monitoringem a plně integrovanými digitálními diagnostickými funkcemi, které dále zvyšují spolehlivost.

Tyto pokročilé funkce umožní společnosti Amtrak testovat a vyvíjet nové technologie a zavádět nové postupy údržby, které zefektivní provoz, zvýší dostupnost a dlouhodobě sníží náklady.

Objednávka zahrnuje kromě komfortních vozů i lokomotivy s duálním pohonem a hybridním pohonem s akumulátorovými bateriemi. Dodávka prvního kompletu vozidel je naplánována na rok 2024, přičemž testování nové netrakční jednotky Venture s lokomotivou s hybridním pohonem využívajícím akumulátorové baterie začne v roce 2025.

Vlaky pro severovýchodní koridor a státem podporované trasy budou dodány v letech 2024 až 2030. Použití duálního pohonu a hybridního pohonu s akumulátorovými bateriemi trvale sníží emise znečišťujících látek ve srovnání se stávajícím vozovým parkem, čímž významně přispěje k ochraně životního prostředí.

Nejnovější vozy budou vybaveny pohodlnějšími sedadly, individuálními elektrickými zásuvkami a vstupy USB, palubní sítí Wifi, vylepšeným osvětlením a panoramatickými okny. Na palubě bude k dispozici moderní stravování včetně samoobslužných možností a také nejmodernější informační systém pro cestující, digitální rezervační systém a navigační displeje.

Vlaky byly navrženy s ohledem na nejnovější zdravotní a bezpečnostní normy, včetně vylepšeného systému pro vytápění, chlazení a ventilaci, bezdotykového ovládání toalet a automatických schůdků. Splňují také nejnovější standardy společnosti Amtrak pro bezbariérový přístup, jsou vybaveny akustickým naváděcím systémem pro nevidomé, bezbariérovými umývárnami, mezivozovými přechody i palubními restauracemi a také výtahy pro cestující se sníženou pohyblivostí, včetně vozíčkářů. Vozidla splňují nejnovější bezpečnostní směrnice a normy, které zajišťují zvýšenou konstrukční bezpečnost.

Vozidla budou vyrobena v severoamerickém výrobním závodě společnosti Siemens Mobility v Sacramentu v Kalifornii v souladu s aktuálními požadavky amerického Federálního úřadu pro železnice (FRA) podle zákona Buy America Act. Závod, který zaměstnává více než 2 100 lidí, letos slaví 30. výročí od svého založení a stále se rozšiřuje.

Jedná se o jeden z největších závodů svého druhu na kontinentu a jeden z nejudržitelnějších, díky solární elektrárně o výkonu 2,1 MWp, která k výrobě elektřiny využívá především kalifornské slunce. Společnost Siemens Mobility v Sacramentu navrhuje a vyrábí celé spektrum kolejových vozidel, včetně tramvají, lokomotiv a osobních vozů.

Zákaznický servis a údržbu řídí americká centrála údržby a oprav společnosti Siemens Mobility, která se nachází v areálu McClellan Park, rovněž v Sacramentu, s plochou přibližně 5 600 metrů čtverečních.

tisková zpráva

One Comment on “Siemens Mobility dodá Amtraku vlaky za $3,4 mld., včetně hybridních”

Napsat komentář