Siemens dodá dobíjecí řešení pro nové ostravské elektrobusy

redakce - 16 Duben 2021

Siemens Smart Infrastructure zajistí dobíjecí řešení pro Dopravní podnik Ostrava, který svou flotilu vozů rozšíří o 24 elektrobusů značky Solaris. Čtyři dobíjecí body, každý o špičkovém dobíjecím výkonu 400 kW, 28 mobilních dobíjecích stanic a vysokonapěťová infrastruktura od společnosti Siemens vytvoří technologické zázemí pro dosud největší českou zakázku na dodávku elektrobusů.

Čtyři dobíjecí body, každý o špičkovém dobíjecím výkonu 400 kW, 28 mobilních dobíjecích stanic a vysokonapěťová infrastruktura od společnosti Siemens vytvoří technologické zázemí pro dosud největší českou zakázku na dodávku elektrobusů.
foto: Siemens

„Využití elektromobility v hromadné dopravě představuje zásadní krok směrem ke zlepšování kvality ovzduší v městské aglomeraci. Díky využití našich pokročilých digitálních technologií bude provoz ostravských elektrobusů ekonomický a spolehlivý,“ uvedl Tomáš Hüner, ředitel Siemens Smart Infrastructure.

Siemens vybuduje dobíjecí body pro elektrobusy v areálu MHD terminálu Hranečník a ve Valchařské ulici v centru Ostravy. Na Hranečníku bude nainstalována jedna dobíjecí stanice SICHARGE UC s pantografem, v lokalitě Valchařská celkem tři dobíjecí stanice SICHARGE UC, vždy v kombinaci s pantografy.

Nejmodernější dobíjecí stanice SICHARGE UC disponují maximálním stejnosměrným výstupním proudem 500 A až do napětí 1000 V, jejich spolehlivý a optimalizovaný chod řídí jednotky Simatic S7. Všechny dobíjecí body budou vybaveny průmyslovým kamerovým systémem a budou provozovány samoobslužně. První elektrobusy by dobíječky měly dobít do léta příštího roku.

„Potřeba bezemisní, spolehlivé a ekonomické hromadné dopravy je v Ostravě snad ještě vyšší než v jiných českých městech,“ uvedl Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava. „Čistota vzduchu představuje zásadní ukazatel kvality života, proto věřím, že cestující naši snahu o čistší Ostravu ocení a podpoří nás v dalším rozšiřování elektromobility,“ dodal.

Technologie Siemens budou nasazeny také na měření a přenos dat do energetického systému Dopravního podniku Ostrava. Softwarová a hardwarová výbava dobíjecí stanice umožní vzdálené ovládání a automatické řízení procesu dobíjení, možné bude měnit i velikost dobíjecího výkonu. Aby bylo možné dobíjecí stanice připojit na elektrickou síť, Siemens dodá také vysokonapěťové suché transformátory 1250 kVA (2x) a 800 kVA (1x).

Součástí dodávky je i 28 mobilních dobíjecích stanic CPC 20, každá o výkonu 22,5 kW. Tyto stanice budou využívány pro dobíjení přes noc nebo v servisu, poslouží tak k balancování výkonu a zachování operačního provozu elektrobusu. Součástí dodávky Siemens je i zpracování kompletní projektové dokumentace včetně stavebního řízení, stavební a montážní práce a uvedení do provozu.

Modulární systém dobíjecích stanic SICHARGE UC je určen pro všechny typy elektrických užitkových vozidel. Nabízí dobíjecí výkon až do 800 kW a je navržen tak, aby vyhovoval i budoucím požadavkům na dobíjení a infrastrukturu.

Systém, který lze rozšířit o nejnovější standardy, optimalizuje spotřebu elektrické energie a nabízí různé možnosti konektivity. Spolehlivý a robustní design technologie umožňuje vnitřní i venkovní použití.

Z jedné dobíjecí stanice je možné sekvenčně napájet až 5 dobíjecích výdejníků – kromě dobíjecích kabelů (plug-in system) lze využít pantografy nebo dobíjecí konzole (OppCharge). Flexibilní kombinace dobíjení prostřednictvím například kabelového připojení a pantografu optimalizuje náklady a prostor pro instalaci.

Elektrobusy pro Ostravu

Flotilu 24 elektrobusů do Dopravního podniku Ostrava dodá společnost Solaris Bus & Coach. Vybrané modely Solaris Urbino 12 budou vybaveny bateriemi Solaris High Power s celkovou kapacitou 91,4 kWh.

Tato kapacita je optimální volbou pro časté krátké dobíjení, které je typické pro trasu, na kterou budou tyto vozy nasazeny. Elektrobusy budou dodány v běžné délce 12 metrů, každý pojme až 80 cestujících (stojících a sedících).

Denní dojezd nových elektrobusů činí díky průběžnému dobíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Díky ultra výkonné dobíjecí technologii nebude dobíjení vozů v průběhu dne trvat déle než 10 minut.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Off... nový solární rekord

https://efahrer.chip.de/news/ueber-30-mal-billiger-als-deutscher-strom-saudis-knacken-neuen-solar-rekord_104648

Chválím Ostravu za elektrifikaci BUS a přeji projektu úspěch! Je třeba ukázat, že to jde, abychom se jakýmkoliv spalováním ve městech nedusili.

Asi to mají propočítané, ale kapacita baterie se mi zdá malá. Existují i osobní auta, která mají vyšší kapacitu baterie než tyto autobusy.

Jak má náš národ v oblibě pod vlivem úspěchu dílčího okamžiku vůči sportovním či uměleckým hvězdám - i já si dovolím parafrázi výkřiku - "Macura na hrad".

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele ozana

Pak začnou blbnout s vodíkem - Macura do krymu!

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele honza.t

Od jedné závislosti k jiné zavislosti
Do Dětnarovic se kope desítky km dlouhá plynová připojka pro připravovaný přechod z uhlí na plyn.
Jak jinak uspokojit potřebu po energiich ?

Obrázek uživatele Jan Veselý

To je pitomost, co? Jakmile přejde tahle centrální výtopna na plyn, je s ní konec. Vícenáklady spojené s teplovodní infrastrukturou nejsou dostatečně kompenzovány cenou paliva. Na plyn jsou nejlepší blokové nebo domovní kotelny, minimum rozvodů, ale cena velkoobchodní.

No, sem zvědavý, jak se se s tím poperou. Dají-li vysoké ceny za teplo, většina odběratelů investuje do lokálních plynových kotelen. Dají-li nízkou, budou zase balancovat blízko ke ztátě. Tudíž přestanou investovat do údržby rozvodů... a jak z toho ven?
Edit: Už vím, vyřeší to Temelín II ! Zvednou ceny elektřiny, a oni vydělají jen na ní. Teplo budou v klidu vypouštět do oblak.

Jen aby nebyla povinnost se pripojit, pokud tam takovy rozvod tepla existuje. Udela se nejaka pseudo-eko vyhlaska, ze lokalni zdroje jsou kvuli emisim zakazane a je vymalovano.

Obrázek uživatele honza.t

Kolik budou asi ztráty v tom desitky km dlohém Potrubí které vytápí Bohumín , Orlovou ...
Decentralizace na postupu
http://www.hybrid.cz/cez-investuje-v-cesku-do-kogenerace-decentralizace-na-postupu

http://www.hybrid.cz/tagy/kogenerace

Obrázek uživatele ozana

Do Orlové je to jen 5km a do Bohumína cca 10km. Z Temelína do ČB je to 30 km.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Při výrobě elektřiny z plynu vzniká odpadní teplo. S tím jaksi nepočítáte.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A? V Dětmarovicích staví plynovou kotelnu, ne kogenerační plynovou elektrárnu (info)

Obrázek uživatele ozana

https://oenergetice.cz/teplo/elektrarna-detmarovice-na-karvinsku-prestane-do-dvou-let-vyuzivat-uhli

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Uvěřím až to uvidím. Ty kogenerační zdroje existují jen jako vyjádření pana PR.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol