Siemens dodá dobíjecí řešení pro nové ostravské elektrobusy

Siemens Smart Infrastructure zajistí dobíjecí řešení pro Dopravní podnik Ostrava, který svou flotilu vozů rozšíří o 24 elektrobusů značky Solaris.

Čtyři dobíjecí body, každý o špičkovém dobíjecím výkonu 400 kW, 28 mobilních dobíjecích stanic a vysokonapěťová infrastruktura od společnosti Siemens vytvoří technologické zázemí pro dosud největší českou zakázku na dodávku elektrobusů.
foto: Siemens

„Využití elektromobility v hromadné dopravě představuje zásadní krok směrem ke zlepšování kvality ovzduší v městské aglomeraci. Díky využití našich pokročilých digitálních technologií bude provoz ostravských elektrobusů ekonomický a spolehlivý,“ uvedl Tomáš Hüner, ředitel Siemens Smart Infrastructure.

Siemens vybuduje dobíjecí body pro elektrobusy v areálu MHD terminálu Hranečník a ve Valchařské ulici v centru Ostravy. Na Hranečníku bude nainstalována jedna dobíjecí stanice SICHARGE UC s pantografem, v lokalitě Valchařská celkem tři dobíjecí stanice SICHARGE UC, vždy v kombinaci s pantografy.

Nejmodernější dobíjecí stanice SICHARGE UC disponují maximálním stejnosměrným výstupním proudem 500 A až do napětí 1000 V, jejich spolehlivý a optimalizovaný chod řídí jednotky Simatic S7. Všechny dobíjecí body budou vybaveny průmyslovým kamerovým systémem a budou provozovány samoobslužně. První elektrobusy by dobíječky měly dobít do léta příštího roku.

„Potřeba bezemisní, spolehlivé a ekonomické hromadné dopravy je v Ostravě snad ještě vyšší než v jiných českých městech,“ uvedl Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava. „Čistota vzduchu představuje zásadní ukazatel kvality života, proto věřím, že cestující naši snahu o čistší Ostravu ocení a podpoří nás v dalším rozšiřování elektromobility,“ dodal.

Technologie Siemens budou nasazeny také na měření a přenos dat do energetického systému Dopravního podniku Ostrava. Softwarová a hardwarová výbava dobíjecí stanice umožní vzdálené ovládání a automatické řízení procesu dobíjení, možné bude měnit i velikost dobíjecího výkonu. Aby bylo možné dobíjecí stanice připojit na elektrickou síť, Siemens dodá také vysokonapěťové suché transformátory 1250 kVA (2x) a 800 kVA (1x).

Součástí dodávky je i 28 mobilních dobíjecích stanic CPC 20, každá o výkonu 22,5 kW. Tyto stanice budou využívány pro dobíjení přes noc nebo v servisu, poslouží tak k balancování výkonu a zachování operačního provozu elektrobusu. Součástí dodávky Siemens je i zpracování kompletní projektové dokumentace včetně stavebního řízení, stavební a montážní práce a uvedení do provozu.

Modulární systém dobíjecích stanic SICHARGE UC je určen pro všechny typy elektrických užitkových vozidel. Nabízí dobíjecí výkon až do 800 kW a je navržen tak, aby vyhovoval i budoucím požadavkům na dobíjení a infrastrukturu.

Systém, který lze rozšířit o nejnovější standardy, optimalizuje spotřebu elektrické energie a nabízí různé možnosti konektivity. Spolehlivý a robustní design technologie umožňuje vnitřní i venkovní použití.

Z jedné dobíjecí stanice je možné sekvenčně napájet až 5 dobíjecích výdejníků – kromě dobíjecích kabelů (plug-in system) lze využít pantografy nebo dobíjecí konzole (OppCharge). Flexibilní kombinace dobíjení prostřednictvím například kabelového připojení a pantografu optimalizuje náklady a prostor pro instalaci.

Elektrobusy pro Ostravu

Flotilu 24 elektrobusů do Dopravního podniku Ostrava dodá společnost Solaris Bus & Coach. Vybrané modely Solaris Urbino 12 budou vybaveny bateriemi Solaris High Power s celkovou kapacitou 91,4 kWh.

Tato kapacita je optimální volbou pro časté krátké dobíjení, které je typické pro trasu, na kterou budou tyto vozy nasazeny. Elektrobusy budou dodány v běžné délce 12 metrů, každý pojme až 80 cestujících (stojících a sedících).

Denní dojezd nových elektrobusů činí díky průběžnému dobíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Díky ultra výkonné dobíjecí technologii nebude dobíjení vozů v průběhu dne trvat déle než 10 minut.

tisková zpráva

15 Comments on “Siemens dodá dobíjecí řešení pro nové ostravské elektrobusy”

        1. To je pitomost, co? Jakmile přejde tahle centrální výtopna
          To je pitomost, co? Jakmile přejde tahle centrální výtopna na plyn, je s ní konec. Vícenáklady spojené s teplovodní infrastrukturou nejsou dostatečně kompenzovány cenou paliva. Na plyn jsou nejlepší blokové nebo domovní kotelny, minimum rozvodů, ale cena velkoobchodní.

                1. Uvěřím až to uvidím. Ty kogenerační zdroje existují
                  Uvěřím až to uvidím. Ty kogenerační zdroje existují jen jako vyjádření pana PR.

          1. No, sem zvědavý, jak se se s tím poperou. Dají-li vysoké
            No, sem zvědavý, jak se se s tím poperou. Dají-li vysoké ceny za teplo, většina odběratelů investuje do lokálních plynových kotelen. Dají-li nízkou, budou zase balancovat blízko ke ztátě. Tudíž přestanou investovat do údržby rozvodů… a jak z toho ven?
            Edit: Už vím, vyřeší to Temelín II ! Zvednou ceny elektřiny, a oni vydělají jen na ní. Teplo budou v klidu vypouštět do oblak.

Napsat komentář