ShareRoller: Elektrický pohon do kapsy

Jan Grohmann - 25 Únor 2014

Jeff Guida z New Yorku vytvořil kompaktní přídavný elektrický pohon ShareRoller pro jízdní kola. ShareRoller obsahuje elektrický motor a integrovanou baterii. Oproti svým konkurentům ShareRoller vyniká kufříkovým balením a nízkou hmotností.ShareRoller

ShareRoller
foto: Jeff Guida

Elektrická kola jsou rychlá, výkonná a tichá. Ideální městský dopravní prostředek. Na druhou stranu jsou také patřičně drahá a mají jeden zásadní problém – musejí se jednou za čas dobíjet. Problémem není až tak frekvence dobíjení, jako problém dostat fyzicky elektrické kolo k nabíječce.

Se zajímavým způsobem řešení přišel Jeff Guida z New Yorku. Jeho přídavný elektrický pohon ShareRoller lze jednoduše přenášet a nechat dobíjet v kanceláři nebo pokoji. Pokud se uživatel potřebuje vydat na cestu, jednoduše připevní ShareRoller nad přední kolo a může okamžitě využít sílu elektrického motoru.

Oproti vyjímatelným bateriím klasických kol má ShareRoller několik výhod. Především, řada lidí má doma kvalitní jízdní kola a nemá potřebu utrácet další desítky tisíc za elektrické speciály. Někdy navíc lidé potřebuje rychlou a nenamáhavou dopravu, někdy zase si zasportovat.

ShareRoller

ShareRoller
foto: Jeff Guida

ShareRoller se uplatní také v městském sdílení kol. Nic nebraní připevnit ShareRoller na zapůjčené kola a vydat se na cestu městem.

Jistě namítnete, že ShareRoller je jen jedním z řady přídavných motorů. Můžeme například zmínit systém Rubbe.

ShareRoller však proti konkurentům vyniká kompaktním "civilním" balením a především nízkou hmotností, až 3x menší oproti systému Rubbe. Podle použitých baterií váží ShareRoller pouze 2,7 až 3,2 kilogramů.

ShareRoller v sobě skrývá elektrický motor o velmi slušném trvalém výkonu 750 W (1 kůň). Výkon elektromotoru dokáže urychlit kolo až na 30 km/h, aniž cyklista musí přidat nohu k dílu.

ShareRoller

ShareRoller
foto: Jeff Guida

Síla se přenáší přes pryžový řemen napnutý na ocelovém válečku. Cyklista ováda elektromotor přes jednoduchý ovladač plynu uchycený na řidítkách.

K dispozici jsou dvě baterie odlišné cenou a dojezdem. Li-NMC (lithium-nikl mangan kobalt) verze slibuje dojezd 19,3 km a výkonnější Li-NCA (lithium nikl-kobalt oxidu hlinitého) baterie s dojezdem až 32,2 kilometrů.

Sympatické je příslušenství. V ShareRoller najdete USB porty pro dobíjení tabletu nebo chytrého telefonu. Pro bezpečnější jízdu je elektrický kufřík vybaven také dvojicí LED svítilen.

Jeff Guida k rozjezdu sériové výroby hledá peníze přes veřejné financování skrze stránku Kickstarter. Pokud máte zájem, můžete si ShareRoller předobjednat již 28. února.

ShareRoller
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde tento přídavný motor ShareRoller sehnat? Pokud víte pošlete odkaz. Díky

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter