Čínská pobočka General Motors představila elektromobil Sail Springo EV

Ivo Hradil - 29 Listopad 2012

Shanghai (společný podnik GM a SAIC) na právě probíhajícím autosalonu v jihočínském Kantonu představuje svůj nový elektromobil určený pro tamní trh. Na výrobě elektromobilu Sail Springo EV spolupracovala Shangai GM se společností PATAC a výsledkem je vůz, který sice neurazí, ale pravděpodobně ani nikoho neoslní.auto elektromobil Sail Springo EV

V budoucnu chce Shanghai GM rozšířit svou nabídku o plug-in hybridy.
foto: General Motors

Sail Springo EV je určen především pro pohybování se v městských aglomeracích, ve kterých nebude obyvatelům znepříjemňovat život škodlivými zplodinami a ani hlukem motoru.

Pohonný systém tvoří s permanentními magnety schopný vyprodukovat výkon 85 kW a 510 Nm točivého momentu. Přehlídku průměrných hodnot začneme zrychlením vozu z nuly na sto, kterého vůz dosáhne za více než 10 vteřin. Avšak stisknutím tlačítka sport získá řidič 20 % točivého momentu navíc, což se projeví zvýšenou akcelerací vozu.

s kapacitou 22 kWh lze dobít skrze běžnou 220 V za sedm hodin a energie by měla vozu vystačit na přibližně 130 km jízdy. Při konstantní rychlosti 60 km/h se pak dle údajů výrobce dojezd prodlouží až na 200 km.

Průběh dobíjení je možné sledovat a řídit pomocí . Ten se navíc stává nejen zdrojem řady informací, ale i nástrojem k ovládání vozu. Na telefonu si může majitel zjistit stav tlaku v pneumatikách nebo si vzdáleně nastavit teplotu ve voze. Navíc pokud systém rozpozná jakékoli abnormality vozu, okamžitě o nich skrze telefon informuje majitele.

Sail Springo EVfoto: General Motors

Pro primární zobrazování informací a interaktivní spojení s vozem ovšem slouží sedmipalcový displej s vysokým rozlišením umístěný na středovém panelu.

Vzhledově se elektrický hatchback Sail Springo EV téměř neliší od v Evropě dobře známého Aveo. Vysokou bezpečnost v případě nehod zajišťuje bezpečnostní konstrukce vozu a antikolizní prvky z vysokopevnostní oceli chránící nejen cestující, ale také baterie.

První modely elektromobilu Sail Springo EV by se měli objevit v šanghajských autosalonech v první polovině roku 2013. Na samotný výrobce poskytne záruku na tři roky nebo na 80 000 ujetých kilometrů. Oproti tomu záruka na baterie se zvýší na 5 let nebo 100 000 ujetých kilometrů. Stanovenou cenu, v přepočtu asi 820 000 Kč, si budou moci obyvatelé Šanghaje snížit díky dotacím o přibližně 300 000 Kč.

Zpět na HybridPřidat komentář

Bankrot už není to co býval, dnes jde spíš jen o odklonění finančních toků jinam. Jediné co se změnilo je vlastník společnosti, nyní tedy Johnson controls. Výroba pro velké automobilky jede dál.

http://www.a123systems.com/about-us-asset-purchase-agreement-and-chapter-11-filing.htm

Díky spolupráci SAIC s GM (který spolupracuje se společností A123, tuším 2x ji dokonce zachránil bankrotem už v minulosti)

lze předpokládat, že použité články trakční baterie tak budou opět LiFePO4 od společnosti A123 stejně jako u zmiňovaného Spark EV od Chevroletu.

Více mně však zaulala nově pojatá snaha automobilek o maximalizace dynamiky jízdy u nové generace elektromobilů, viditelná nejvíce na snížování doby zrychlení 0-100km/h pod 10sec. Ono to je i logické, jelikož cena baterií neklesá tak rychle jak bychom si všichni přáli. Takže v roce 2009 jsme měli za stejnou cenu cca 16kWh (dojezd utrápených 100km) tak dnes (2013) máme již alespoň těch 22kWh (Nissan, Chevrolet, GM, Renault) s dojezdem v reálných podmínkách 120-150km. To je však dle mého přesvědčení a zřejmě i myšlení automobilek stále "málo" a tak teď zkoušejí jinou cestou jak zvednout zájem o elektromobily a to právě přes dynamiku jízdy, kterou "bežný" spalovací motor nedokáže napodobit.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Problém by mohl být v tom, že americký výrobce baterií A123 Systems zbankrotoval.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.