Šetrné světlomety pro auta pomáhají snižovat emise

Evropská komise schválila oficiální zařazení technologie E-Light, vyvinuté společností MM Automotive Lighting, mezi tzv. ekoinovace. Vyhověla tak návrhu uznat vyvinutý LED modul za inovativní technologii efektivně snižující emise CO2 produkované osobními automobily.

Evropská komise zařazuje technologii E-Light společnosti MM Automotive Lighting mezi ekoinovace pro automobily
foto: MM Automotive Lighting

TISKOVÁ ZPRÁVA

E-Light, tedy modul tlumeného světla s diodami , účinně využívá lomu a odrazu světelných paprsků. Hlavním inovativním prvkem, který Komise zkoumala, byla jeho efektivita při snižování produkce emisí CO2. Modul E-Light prokázal, že při reálném provozu vozidla přispívá ke snížení spotřeby energie i paliva a zmenšuje produkci emisí CO2 o přibližně 1g na 1 km.

Nová technologie umožní výrobcům automobilů vyhnout se sankcím Komise při překročení striktně stanovených limitů emisí CO2. Ty se v rámci probíhající Strategie EU2020 od roku 2015 sníží na povolených 130 g CO2 na 1 km. Každý nadlimitní gram a každé registrované vozidlo bude pro výrobce automobilů představovat vysokou pokutu.

Během analytické a certifikační fáze schvalování technologie použili technici pro srovnání halogenovou žárovku a prokázali, že E-Light spotřebuje pouhou 1/6 energie tradičního zdroje světla při srovnatelném světelném výkonu. Díky své barvě podobné dennímu světlu je navíc šetrný k lidskému zraku.

„Tato inovace přináší své výhody jak výrobcům aut, tak zákazníkům,“ shrnuje Eugenio Razelli, výkonný ředitel koncernu Magneti Marelli. „Automobilovým výrobcům umožňuje šetřit náklady a rozšiřuje jejich manévrovací prostor. Z hlediska bezpečnosti, spolehlivosti, nižší spotřeby i designu je navíc zajímavá i pro koncového zákazníka.“

tisková zpráva

2 Comments on “Šetrné světlomety pro auta pomáhají snižovat emise”

  1. Urednici z EU setri za nase
    Urednici z EU setri za nase penize. Zachazi to do extremu a zakaznik musi za kazdy usetreny watt nebo g exhalaci zaplatit vysokou cenu v podobe vysokych porizovacich a servisnich nakladu za drahe technologie. A to do toho nezapocitavam zatizeni prirodnich zdroju pri vyrobe a pozdejsi recyklaci techto slozitych zarizeni. Nasledkem je zhorseni financniho stavu domacnosti a tim i ekonomiky cele EU, protoze podobne stupidni narizeni ze strany eurounijnich uredniku pronasleduji nase penezenky na kazdem kroku.

    1. Suhlas. Keby sa radsej
      Suhlas. Keby sa radsej sustredili na znizovanie emisii skutocnymi polutantami ako je interkontinentalna lodna doprava. Chapem ale, ze to uz je mimo posobnost EU. Medzinarodne dohody sa nedari uzatvarat a aj kde su, tak sa nedodrziavaju.
      Cinania sa idu zadusit a ich mocipanom je to fuk. Amici su na tom odbobne, hoci propaganda sa to snazi zakryt. India ma problem sama so sebou a tie veci zacnu riesit az ked uz bude neskoro.
      Myslim, ze europa je na tom z tohto pohladu najlepsie (najuvedomelejsia).

Napsat komentář