S neustálým vývojem plug-in automobilů se také ruku v ruce zvyšuje i jejich bezpečnost. Nyní s „troškou do mlýna“ přispívá i firma Continental se svým pasivním bezpečnostním senzorem evSAT. Je-li automobil v režimu nabíjení a v téže chvíli dojde k vnějšímu nárazu, senzor téměř okamžitě vypíná přívod vysokého napětí.
Senzor evSAT (Satellite for Electric Vehicles) je v podstatě nezávislý tříosý snímač vybavený tzv. CAN (Controller Area Network) rozhraním. Hlavním přínosem tohoto produktu je podle výrobce zabránění zranění příslušníků požární či záchranné služby, vzniklé zásahem vysokého napětí.
Snímač využívá algoritmus pro detekci čelní, zadní nebo boční kolize například s jiným vozidlem. Jakmile je kolize zaznamenána, je přes rozhraní CAN okamžitě vyslán signál na systém řízení baterie, které následně do půl vteřiny baterie vypne.
Bezpečnost elektromobilů? V Británii zemřela při nehodě přední vědkyně
Mitsubishi i MiEV prešiel crashtestom (video)
Jak bourá elektromobil? Crashtest Volvo C30 Electric – VIDEO
evSAT reaguje stejným způsobem i při převrácení automobilu za jízdy, ale v tomto případě je čas deaktivace o něco delší – výrobce uvádí nejvýše čtyři vteřiny. V případě ostatních typů dopravních nehod však senzor zůstává neaktivní a jeho poslání přebírá airbag systém.
Umístění senzoru ve voze může být velmi variabilní. evSAT lze instalovat na řadu různých míst, avšak z důvodu jeho ochrany při nehodě by měl být umístěn dostatečně uvnitř vozu, např. pod sedadlem spolujezdce.
Bezproblémová je i jeho integrace do současných automobilů využívajících elektrický pohon, které není nutné nijak radikálně upravovat.
Senzory evSAT se začnou vyrábět od letošního roku v německém Regensburgu, kde má Continental svůj závod.