Šéfdesignér Škoda Auto Jozef Kabaň přestupuje do BMW

Zcela nečekaně odchází ze Škoda šéfdesignér Josef Kabaň, původem ze Slovenska. Přivítá ho nově designérský tým bavorské automobilky BMW.

Může za náhlý a nečekaný přestup Jozefa Kabaně do BMW bšeobecné pozdvižení nad novým „čtyřokým“ faceliftem Škoda Octavia?
foto: Škoda

BMW představuje svůj nový designérský tým pod vedením šéfdesignéra Adriana van Hooydonka. Nově bude za design značky BMW odpovědný Jozef Kabaň, Domagoj Dukec se stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M.

Jozef Kabaň (44 let) přichází do BMW po několika pozicích v rámci koncernu Volkswagen Group. Domagoj Dukec (41 let) pracuje v BMW od roku 2010, kde měl na starosti design exteriéru u značky BMW a nejnověji také design vozů BMW i.

„Těším se na posílení designérského týmu BMW Group,“ říká Adrian van Hooydonk. „Jozef Kabaň a Domagoj Dukec přinášejí nové zkušenosti, talent a vize, které potřebujeme pro budoucí směřování našeho designu.“

Jozef Kabaň je autorem designu ikonického Bugatti Veyron, pracoval také pro značku Audi. Od roku 2008 se stal šéfdesignérem značky Škoda, kde pod jeho vedením vznikly koncepty Škoda VisionD, VisionC a další. Podílel se také na designu nového SUV Škoda Kodiaq.

tisková zpráva

14 Comments on “Šéfdesignér Škoda Auto Jozef Kabaň přestupuje do BMW”

  1. Už při představení toho WTF faceliftu Oktávky jsem si
    Už při představení toho WTF faceliftu Oktávky jsem si říkal, že to je Kabaňův konec u škodovky. Ale že odejde do BMW, to jsem tedy netušil. Asi tam mají na vedoucích postech nějak zvrácený vkus a ta Oktávka se jim líbí, jinak to nechápu…

          1. Drahý Kuku, jistě moc dobře víte, jak to bylo myšleno
            Drahý Kuku, jistě moc dobře víte, jak to bylo myšleno 😉
            Ale pro jistotu (dle rčení chytrému napověz, hloupému dolož) raději dovysvětluji: Nejde vůbec o to, že rozdělil světlomety. Jde o to, jak to udělal. A bohužel to udělal dost neesteticky tak, že původní velice vytříbený design úplně pohnojil. Ostatně fakt, že se ten facelift nelíbí velké většině lidí, je toho zcela zřejmým důkazem,

  2. Treba dostal dobrou nabidku a možnost větší kreativity.
    Treba dostal dobrou nabidku a možnost větší kreativity. Předpokládám, ze ve škodovce měl trochu svázané ruce kvuli unifikaci a kastovani v jednotlivych značkách koncernu VW. Nechme se překvapit,
    Jake budou jeho projekty v BMW

Napsat komentář