Šéf Volkswagenu se bojí, že koncern dopadne jako Nokia, omezí vývoj vodíkového pohonu

Jan Horčík - 20 Leden 2020

Volkswagen aktuálně loňskými výsledky prodejů potvrdil pozici největší automobilky na světě. Současně si ale jeho šéf Herbert Diess uvědomuje nadcházející nebezpečí.auto šéf Volkswagen Herbert Diess

Herbert Diess se stal šéfem Volkswagenu v dubnu 2018, kdy nahradil Matthiase Müllera
foto: Volkswagen

Podle agentury Reuters vyjádřil Herbert Diess obavu, aby koncern Volkswagen nedopadl podobně, jako před lety finský výrobce mobilních telefonů Nokia.

Ten absolutně nedokázal zachytit trend doby a z pozice největšího výrobce mobilních telefonů na světě se během pouhých pár let poroučel takřka do zapomnění. Diess se obává, že bez zásadních změn by mohlo Volkswagen potkat to samé.

Volkswagen prý proto musí urychlit přeměnu svého byznysu. Chce mimo jiné snižovat náklady a zaměřit se na nové technologie. Jedním z prvních kroků je proto omezení financování vývoje aut na vodík. "Velká otázka zní: jsme dost rychlí?" táže se Diess.

A dodává, že pokud bude koncern pokračovat dál současnou rychlostí, nebude to stačit. "Éra klasických automobilek je u konce," řekl doslova. Volkswagen se podle něj musí lépe zorientovat ve vývoji softwaru, elektroniky a zároveň začít vyrábět spoustu elektrických aut.

Musí také podle Diesse "omezit komplexitu, zvýšit produktivitu a snížit náklady, zejména v Německu". Kromě snížení financí tekoucích do vodíku také omezí peníze pro svou službu mobility Moia, která měla konkurovat Uberu.

Podle Diesse se koncern také musí zaměřit více na zisk a méně na objem dodaných vozů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Když už i Audi e-tron posílá majitele na výměnu oleje stejně jako to dělal e-Golf, tak si tu stoličku podkop Volswagen sám.
Audi - náskok díky technice.
https://www.facebook.com/201134723412997/posts/1251337808392678/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

:)))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Pepa

Problém se naplno projeví až v době,kdy Berlínská Tesla začne vyrábět M3. V době,kdy začne Tesla vyrábět globální automobil v minimálně 3 fabrikách,se staneme svědky postupného přílivu nejlepších mozků do Tesly.
Proti Tesle stojí ropáci celého světa a je to paráda být na straně Tesly,protože se to dá přirovnat hokeji ČR proti USA nebo Rusku!
Jen doufám,že fabrika v které dělám bude dost zajímavá a Tesla o ní projeví zájem,bavilo by mne dělat pro Teslu!!!

---

Pepa

Jako že by bylo nejlepší kdyby všechny automobilky zanikly a byla jenom Tesla?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Anonym123

lenže to je jeden z možných scenárov udržateľnosti - je nemožné aby mal (v budúcnosti) každý jedinec svoje auto.
takže "budúcnosť" je v novom modele "hromadnej" dopravy. od kapsúľ z domu na okraji obce cez vlak kapsúľ k uzlu a veľkokapacitné čosi. a následne spiatočná trasa.
ja by som rád jazdil MHD, mám ho (aj ficovlak) už zadarmo. lenže - manželka potebuje vozík, do busu nenastúpime pre chýbajúce chodníky, ... takže musíme autom a platiť za parkovanie (ak nájdeme miesto). zatiaľ to zachraňujú nákupné strediská, lenže mesto nástojí na spoplatnení aj tam.

Obrázek uživatele Pepa

To není ani tak přání,spíš možnost vývoje v případě,že se starý zaběhlý kolos nedokáže včas přeorientovat a také upravit své výdajové položky.
Tesla je pořád ve střehu a dělá neúnavně na zlepšení kvality i efektivity výroby či samotných produktech.Sama si vyrábí 70% dílů.Odkoupila zajímavé patenty i firmy s ambiciozním programem,pořád přihlašuje své patenty,odlívání rámů - 70 dílů nahradí 1,redukce kabeláže z 1500 na 100 m u TM3,sklo s vylepšením odolnosti k hluku i lepšími izolačními vlastnostmi,nebo obousměrná domácí nabíječka....
Hlavně se maká na nové baterii!
Prostě si jdou za cílem a mají na to dostatečnou podporu i slušné výsledky,které je katapultují k dalším cílům!
Zato automobilky s tradicí výroby o 50 až 60 let starší,mají problém s uvedením alespoň jednoho slušného konkurenta.

---

Pepa

Nakonec není potřeba vyrábět 150 mil aut ročně, stačí jich 15 mil., protože ty BEV za 1,5 mil nebude mít kdo kupovat a to Tesla časem vyrobit zvládne :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

A jako první zanikne Toyota:-)

jj s tým hokejom ste to vystihol :)
Najskôr sa všetci z Tesly smiali, potom proti nej bojovali a o chvíľu sa budú báť.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Dovi

Nejdříve Vás ignorují, pak se Vám smějí, pak s Vámi bojují a pak vyhrajete :-)
Mahatma Gandhi

---

po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV

Presne to som hľadal. Ďakujem.
Takže Tesla je medzi treťou a štvrtou fázou.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Za 10 let se budou automobilky rvát o kousek svého koláče z carsharingu, prodeje aut budou tvořit menší část zisků.

Mám kamaráda - velkého příznivce car sharingu. Pořád mi vypráví, jak je to super, jak je to úžasné, že nevlastní auto a když chce, tak si ho za pár korun z komunity půjčí, že ho to vůbec neomezuje atd...
Na každou akci, kam jedeme napřed obvolá všechny, co tam jedou, jestli by mu nevzali batožinu, že přijedou s rodinou HD, když mu to nevyjde, tak si jde půjčit auto k rodičům, na řadě akcí už vůbec nebyl, protože se k nikomu do auta nevešel, HD tam nejela a rodiče mu auto nepůjčili.... asi v praxi ten car sharing tak super není..

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Tak je příznivcem nebo není? Buď je a půjčí si jedno z asi tisícovky volných aut (Car4Way+Ajo+Anytime+Autonapůl+HoppyGo+...) a nebo není a jede MHD či s autem rodičů. Nějak nechápu ten problém.
Největší potíž co jsem já zažil za poslední rok, že jsem musel k autu 3 stanice tramvají, ale teď už jich je zase o něco víc a z 99 % do 10 minut pěšky.

Obrázek uživatele Anonym123

pochopil som to tak, že sa u neho nejedná o zdieľanie automoblu ako takého ale o SPOLUJAZDU, najlepšie bezplatnú.

At priste zavola Runnerovi42, ten ma aut dost a jiste bude nejake volne :-)

Carsharing bude vhodný jen pro určitou skupinu obyvatel - singl a bydlící ve městech a to mluvím ještě o autonomním. Pro člověka majícího malé děti je to nesmysl - co s autosedačkou. Pro člověka bydlícího na vesnici je to také nesmysl.
Také záleží jak bude společnost multikulturní. Pokud bude hodně, tak budou auta špinavá a nikdo je nebude chtít používat. Stačí se projet MHD na západě nebo v USA. Sedačky jsou špinavé, jsou na nic zbytky jídla, lidé si čiští v autobuse zuby a plivají, apod... stejně by se chovali i v carsharingu.

Mám dojem, že si plete carsharing s moderní bezpobočkovou půjčovnou aut. Vůbec se nedivím, stalo se to mnoha lidem, a můžou za to zcela chybně označené služby, které jsou nyní poskytovány kupříkladu v Praze.
To co v Praze předvádí Re.Volt, Car4way a další... nemá s principem "Carsharing" nebo li sdílení auta nic moc společného.
Tyto a jim podobné společnosti provozují v podstatě klasickou autopůjčovnu, jen moderním způsobe místo kanceláře aplikací.

Carsharing (tedy původní myšlenka sdílení auta), je stav, kdy je omezen a předem znám okruh uživatelů, kteří se shodnout na tom, že si společně pořídí nějaký hmotný majetek. Na jeho pořizovací cenu se složí poměrnými díly (většinou stejnými, ale není to nutnost) a díky poměru těchto podílů pak následně onen hmotný majetek využívají. Stejně tak se následně poměrnými díly dělí o servisní náklady, pojištění apod.
Vhodnými skupinami pro sdílení jsou například obyvatelé jednoho domu, či jinak navzájem se znající skupiny lidí.

Každopádně oproti oněm výše zmíněným moderním půjčovnám Vám nikdo nepočítá žádné minuty, kilometry - a auto stojí před domem, ne někde v nějakých výpůjčovacích bodech nebo zónách. Stejně tak nehrozí žádné znečištění či poškozování jinak smýšlejícími skupinami obyvatel, protože ostatní uživatele dobře "osobně" znáte.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

a nakonec chtějí všichni rozvést děti do školy na osmou a vyzvednout je ve čtyři

jsem staromódní, ale u těchto všech věcí, si hned vzpomenu na "dům ve společné péči" od Šimka a Grossmanna...
Jediné co prostě funguje je jasně daný majitel a jasně daná osoba zodpovědná. A samozřejmě pak vznikají třecí plochy, kdy to kdo chce..
u auta mi přijde fail hned ve chvíli, kdy to budou mít dvě rodiny s dětmi a budou chtít jet obě dvě ve stejnou chvíli na prázdniny..

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

V které obci není ZŠ či SŠ dostupná pomocí veřejné dopravy? Leckdy v pěším dosahu. Psal jste o svém staromilství a citoval Šimka s Grossmannem takže si troufám odhadnout, že jste jako já předmileniální ročník. Nevím jakou máte zkušenost vy, ale nevzpomínám si, že by mne, nebo spolužáky kdy nekdo vozil do školy autem. Normálně jsem dojížděl autobusem, a rozhodně mě neubylo. Vubec nevím, kde se vzala tahle stupidní moda vozit děti pár km ( a leckdy docházkovou vzdálenost) autem.

Souhru termínu potřeby auta (což upřímně nastává párkrát za rok) řeší HoppyGO. Rozhodně se vyplatí násobně víc, než VLASTNIT další auto.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Ale ano máte pravdu je u nás dostupná ZŠ a dokonce pěšky, akorát tam nedojdete, jelikož politici všech parlamentních stran tu dvacet let slibují chodníky a zatímco se doprava ztrojnásobila, chodníky nejsou.
Takže rozvoz dětí HD u nás vypadá následovně:
Jede bus v 7 - máme to na něj 300m
ujedeme 1,5 km - 7:03 vystupujeme
přestupujeme na spoj, co jezdí 1x 20 min a jede v 7:20, abychom ujeli dva km a vystoupili v - 7:40 je dítě předáno do školy (ranní družina tu neexistuje a chtějí aby děti byly ve škole mezi 7:40 a 7:50)
další bus jede v 8:00
jedeme zpět a tentokrát asi 3 km, vystupujeme a nastupujeme na další spoj, kterým pojedeme - hurá dva km - čekání dalších deset minut - celé dva km a už to máme do školky jenom 300 m :D - v půl deváté stojím na zastávce do práce a čeká mě hurá - půl hodiny cesty a s jedním dalším přestupem.
Nebo vezmu auto v 7:35 odjíždím od baráku v 7:40 je dítě u školy v 7:55 je druhé dítě ve školce a vyrážím do práce, kde jsem před 8:15 - ráno můžou všichni spát o 45 minut déle a v práci jsem o dalších 45 minut déle. V téhle situaci je auto nutností, s ním je to operace na půl hodinky.
Z dětství, když nám ujela za školy dvojka, tak jsme hezky šly pěkně pěškobudem 6 km domů, pokud nás někdo nesvezl - další bude jela čtyrka, pak to vylepšili a jednou za 14 dnů jezdila dvojka a jednou čtyřka...co jezdilo vždycky byla šestka, nebo si nás prostě vyzvedli rodiče cestou z práce...
SŠ byla buď intr nebo ráno pětkou, co vozila lidi do fabriky na šestou

A jasně rozvoz na koníčky se v dětství nekonal, jazyky se doháněly pak na VŠ, fotbal se hrál všude na každém plácku (dneska už to jde snad jedině na organizovaných hřištích), na kolo se nás rodiče nebáli pustit, protože skoro nic nejezdilo, šikovné ruce byly doma v každé dílně a oblíbený dárek ke všemu bylo několik slepovacích modelů.. odborné přednášky zastalo v něčem abíčko v dalším svět motorů, amaro....zrovna z pohledu koníčku jsme na tom byli mnohem mnohem lépe, než naši potomci..bohužel :(

ale máte pravdu, tohle je příměstský extrém a v dětství podhůrský extrém...v panelákistánu je vše v dochodné vzdálenosti a stejně tam kde kdo vozí děti kolem bloku autem

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

V te nasi obci neni ZS, MS, obchod, kostel hospoda :-) Do vedlejsi ze ZS a MS je to sice pouhe 2 km, ale bez chodniku a obcas projede Tatraktor s docela velkym navesem a silnice neni zrovna nejsirsi. Sedmileteho syna bez problemu poslu samotneho autobusem, ale dceru ne, ta ma tri roky a je zabrzdena po tatovi, takze jeste neumi mluvit a desne se stydi. Je po tatovi tak moc, ze se neumi jeste ani sama oblict a vyslict. A navic autobus jede v nestastnou dobu, kdy by mela dcera ve skolce bud pred obedem, nebo uprostred spani, nebo uz by byla skolka zavrena. U soly se to lepe kryje (deti v druzine uz nespi). No a jeste takova drobnost. Autem me ty 4 km vyjdou na cca 1,2 Kc, v autobuse s eplati za jednu cestu (2 km): dite 2 Kc, dospely 9 Kc. HoppyGO tady nenajdu (okres Trebic) :-)

Tak už silně zabíháme pryč od tématu elektromobility, ale jak to popisujete zauvažoval bych nad podnikatelským plánem:
Otevřel bych si u Vás ve vsi malo-hospodu (8 až 10 míst, jedena pípa), jejíž součástí by byla prodejna základních potřeb (tip večerka) otvírací dobu bych měl od 17ti hod, protože od rána do 16:45 by tam byla dětská skupina, pro předškolní děti (co logicky nemohou sami chodit 4km do školky ve vedlejší vsi - též bych tříletou dceru samotnou nepustil). Na takový provoz stačí dva až tři lidé, aby byla zástupnost pro případ dovolených, nebo nemoci.
A na dětskou skupinu dostanete dotaci.
Ale to jsem jen narychlo zauvažoval, jestli tam u Vás náhodou nežijí tři nezaměstnaní, nebo tři co to mají daleko na dojíždění do práce a nebo je ta práce štve, ale nic lepšího nemohli sehnat.

A nebo alternativně, kupte devítimístnou dodávku, a nabídněte každé ráno osmi lidem spolujízdu na nějaké to přestupiště busů.

Rozhodně si myslím, že by šlo vymyslet jak v celoobecním měřítku eliminovat tak 75 % individuálních jízd, a z toho plyne tak o 30 %
méně aut ve vsi.

PS: v malé obci snad znáte své komunální politiky osobně ne? Tak buď jim jděte domu vynadat, proč není chodník, a nebo se příště nechte zvolit starostou a ten chodník udělejte. Určitě nejste jediný, komu v obci chybí.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Anonym123

taký podnikateľský nápad na slovensku pre mnohých skončil krachom. po počiatočnom rozbehu sa podnik nedal rozvíjať a končil "na úbytě".

Asi si místní nevážili toho, že mají obchod pod nosem, a raději si jeli koupit rohlíky o korunu levněji do hypermarketu.
Ano znám.
A teď mi řekněte, Vám to připadá normální? Jezdit někam autem nakupovat, abych na celém nákupu ušetřil sotva stovku? A jak to v tom místě řeší důchodci??? jo to zenitáři neřeší??? a uvědomují si, že za pár desítek let budou těmi důchodci oni?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Anonym123

normálne ako normálne.
okraj krajského mesta, jedna jednota/pramen a jeden privatizovaný/navrátený obchod. v susedných uliciach. o ulicu ďalej nový ... takže málo kupujúcich - podstatná časť zamestnaných/pracujúcich odchádza ráno preč, mhd nefunkčné, tak autami a pri strediskách majú neplatené parkovanie. tie pôvodné dva obchody sa nejak držia, lenže tie čo sa pokúšajú preraziť nemôžu ísť dlho pod cenu.
ideológia reklamy nás učí, že starí/dôchodci sú iba tí dnešní a vymierajú vekom/chorobami a noví nikdy nepribudnú, ostanú večne mladí (smrť jej/im svedčí)!
ešte moji rovesníci stárnu, ale o pár rokov mladší to nepripúšťajú. na desať metrov vidím "mladicu", podídem bližšie a to rašpľa (záseky na povrchu pretreté gitom a prestriekané).

Jste hodny, ze chcete pomoci a vymyslite alternativy, ale mistni to tu zvladaji. Je tu 6 rodiny s malymi detmi (50 obyvatel celkem), z toho 3 mame tak male dite, jedni maji druhe ale jeste mensi, tak starsiho (3 roky) syna do skolky neposila (klidne bych jej odvazel a vyzvedaval), druzi berou dceru (5 let) cestou do prace (jinam, kde bydli prarodice). Ostatni deti to zvladaji autobusem.

Tak obecni kychunku s pipou tu mame, ale vyuziva se vyjimecne (carodejnice, zdobeni stromku, Silvestr, schuze hasicu a oslavy narozenin), na denni schazeni uz tu nikdo nikdo zvykly neni, jeste trubci posedavaji vecer u jednech v garazi a v nedelu se schazime u kamarada. Kdyz tu pred zavedenim EET tu jedna duchodkyne drzela obchod, tak uz tam chodilo stejne jen par lidi a to pro pecivo. Kdyz se naucite, tak nepotrebujete nakupvat denne, nam bohate staci jednou za 14 dni nebo i ridceji (nejen pecivo mame v mrazaku). Nezamestnanej v produktivnim veku tu snad ani neni.

Od pristiho roku by se mel zavest integrovany system Vysociny (asi 20 let pote, co je v Brne ci Praze), takze az pak bude dopravni uzel ve vedlejsi vesnici. Bohuzel uz lidi, kteri jezdi autem, do HD nenacpou, to by musela byt zdarma a i tehdy by jela pulka tech, co jedou autem. Pokud jedu v rozumnou dobu spravnym smerem, volam kaosce, ze ji vezmu.

Dobre, hnedle si pred zrcadlem vynadam - jsem zastupitel vedlejsi obce, pod kterou spadame. Je obrovsky poblem z ni k nam dovest vodu, vedeni ma stat 4 miliony, nedokazu si predstavit stavet chodnik do obce na druhou stranu kvuli dvema detem. Na to obec s rozpoctem 2,3 milionu opravdu nema. Navic vsichni jsme v zastupitelstvu neuvolneni, takze se resi jen to nejnutnejsi (a ze te zbytecne byrokracie je jak maku). Jinak po vsi chodniky nemame, byly by tu zbytecne, mame totiz odjakziva obchvat, takz emistni silnice je opravdu jen pro mistni s minimalnim provozem. A starostou urcite nikdy nebudu, je to naprosto nevdecna prace, protoze vzdy vse delate spatne, dlouho nebo vubec :-) Navic se chci ve volnem case venovat rodine nebo baraku a polim, ne sedet nad obecnim emailem a zarizovat ruzne vykazy pro statni spravnu.

PS: Dnes jste nejel do Ostrovacic jak pred mesicem?

Ne ne dnes ne, je to sice ještě daleko, ale dnes byla u nás první organizační porada kvuli Ampéru.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Mohlo by to řešit plně autonomní auto.
Prostě by nabralo 5 dětí a odvezlo je do školy. Rodiče ať si dělají co chtějí.
Ale to je dle mě velice vzdálená budoucnost.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

No, to než bude, tak bude děti tak velké, že si to z velké části objezdí sami...teď je to v pozici, že na kroužcích i ve škole se musí dítě předat a musí dítě vyzvednout a to jsou tam nahlášení lidé, kteří dítě vyzvednout smí.. pochybuju, že to auto tam dojde, zazvoní, ohlásí se a přebere dítě...

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Nektere deti vyzaduji i hlidani a to nejspis to plne autonomni auto nezvladne, pokud to nebude transformers.
Ja tak nejak doufam, ze zase tak vzdalena ne, ze 10 deseti (toto jsem tu psal pred dvema lety Realistovi, takze do osmi) let by to mohlo byt tecnologicky provozuschopne (netvrdim, ze financne pro vsechny a ze legislativa bude hotova).

Pokud maji k sobe rodiny blizko (radi travii cas spolu, maji deti ve stejne skole), mohlo by to resit 8mi (9.) mistne auto. Dokonce to muz ebyt i prospesne. Jen to nesmi byt 2 peticlenne (a vice) rodiny :-)

Něco takového řešíme v rodině - abychom zajistili svozy a rozvozy všech dětí (kooperujeme v nejbližší rodině pět dětí - kroužky školy, hlídání atd) v kombinaci s pracovním vytížením a když jsme to hodili na papír - vážně se uvažovalo nad koupením mikrobusu - vyšlo, že je stejně jediná schůdná cesta to operovat několika auty.

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Procpak to neslo delat hromadne (i to hlidani, deti se lepe zabavi ve vetsim kolektivu)? Pracuji z domu a jsme rad, kdyz mym detem nekdo prijde na navstevu, protoze maji daleko lepsi napln volneho casu, nez pouze v me (fyzicke) pritomnosti = cumeni na TV.

Protože jsme časově vytížení a nepracujeme z domu...u nás se děti na televizi dívají tak 2x týdně na půl hodiny

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

No, jak jsem se dozvedel z jineho komentare, u Vas skola / skolka, funguje do 16:00, tak to si u nas mohu nechat jen zdat, skola u nas zacina v 7:15.
Takze v sirsim kruhu znamych / pratel to sdileni cest pro deti a jejich hlidani nevyslo proc? Proc je lepsi pri Vasi vytizenosti, ze se kazdy starate zvlast, nez kdyz byste se stridali u vetsi skupnky deti?

ale já nenapsal, že se každý staráme zvlášť, já napsal, že nevyšel mikrobus a jediná schůdná cesta je, to operovat několika auty. Kroužek začíná ve zpravidla ve tři a dítě vám dají ve vzdělávacím zařízení buď do jedné, nebo od tří...takže aby bylo dítě na kroužku ze školy/školky, tak jej musíme vyzvednout v jednu. Rozvézt kroužky, zpět do práce a někdo další musí pak nastoupit a udělat svozy. Takže jsou prostě potřeba auta, co poberou dozadu na sedadla tři dětské sedačky. Většinou to jedno poslední musí stejně operovat někdo jiný. Pokud jsou společné aktivity, tak se stejně musí jet několika auty aspoň dva dospělí... a do mikrobusu by se nevešlo vybavení

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Takze u dvou domluvyvsich rodin se stejne musi utrhnout dva lide (kazdy za jednu rodinu), misto aby se z te ctverice utrhl vzdy jeden? Skoda.

Minimálně dva, často i tři, když jsou tam další okrajové podmínky (tak jednou za tři týdny, zhruba tak jednou za dva měsíce to prostě nejde a nějaký kroužek prostě není)... a to si nemyslím, že máme něco extrémního, nemáme doma žádné vrcholové sportovní či hudební talenty atd.. tam je to úplně jiná soutěž.. třeba kolega to má řešené tak, že jeden týden řeší kroužky on, druhý týden jeho manželka manželka...jednou za 14 dnů jde v so do práce on a další týden ona

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Pred kolegy klobouk dolu, maji moji velkou uctu. Osobne bych to resil tak, ze by partnerka mela castecnej uvazek, nebo by vubec nechodila do prace i pro souhlas s Vami, ze je neekologicke zbytecne vydelavat penize a lepsi je se uskromnit.

Musí být práce na částečný úvazek. Nebo aspoň částečně řešitelná přes Home office - na to se v ČR, ale ještě moc nehraje. Tím vůbec netrvdím, že by min částečný Home office u řady lidí nešel a mimochodem taky by se tím nějaké ty emise ušetřily..ono vlézt do auta, sednout k počítači, vlézt do auta se dá mnohdy omezit na sednout k počítači...
Paradoxní je, že nejkomplikovaněji se řeší kroužky ne zábavové, ale vzdělávací, jako např. cizí jazyky.. protože samozřejmě jazykovky od pěti dál už chtějí mít místa pro lidi, co se učí jazyky po práci.

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Obrázek uživatele Anonym123

toto som popisoval a zopsuli ma, že som hlupák a nerozumiem.
moji kolegovia si tak napolovicu kúpili ojazdené auto, dohodli si termíny (ob víkend), ...

Znám, velmi dobře na vlastní kuži. Radím vytrvat, nedat se. Když jsem začal, byl jsem pro většinu kolegu blázen. Dnes nás na kole jezdí téměř pulka. Vloni nám dokonce vedení udelalo ve vnitrobloku zastřešené stání. Ono se to (sice pomalu), ale mění.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Jenže takový carsharing, o kterém píšete je také na nic. Co když bude auto potřebovat více lidí najednou - takovou situaci Car4way řeší - má hodně aut. Co když budete potřebovat větší auto nebo naopak nějaké malé? Co když se potřebujete dostat z jednoho místa na druhé a zpět se nevracet? Mít auto jen u domu a muset ho tam vrátit je úplně na nic.

My ale souběžně používáme i ty služby "moderních" půjčoven. Nerad bych aby to znělo, jako že to je něco špatného. Naopak, i tento způsob jako Anytime, Re.Volt, Car4way je super - jen jsem psal, že je to chybně označováno jako Carsharing, to ale neznamená, že je to špatná služba.
My používáme k plánování "našeho" auta elektronický kalendář. A když nastane souběh termínů, tak pokud je to v rámci města využijeme právě možnosti půjčovny, a pokud by to náhodou bylo (a to je výjimečně) na delší období (víkendový výlet atd...) tak to řešíme přes HoppyGo.

Výše zmíněné ale platí pro situaci, kdy je potřeba auto. Těch situací je čím dál tím méně. Možná Vás překvapí, že realita je obráceně než píšete. Tak jsme si od auta odvykli, že teď je ten kalendář téměř prázdný, a i to sdílené auto už více než polovinu času jen stojí před domem.

Upřímně, racionálně se zamyslete, kdy naposledy jste opravdu potřeboval auto? K čemu jej vlastně potřebujete? Ono se to zdá, ale je to těžké - vím o čem mluvím, před pár lety jsem si tím prošel. Ještě tak před deseti lety, jsem jej používal dennodenně. A pak jsem si úmyslně začal odvykat. To k čemu jsem jej používal jsem úmyslně zkoušel řešit jinak než autem... a v určitý moment se to zlomilo, a auto jsem v podstatě ve většině případů začal považovat za přítěž. Začalo to věčným čekáním v kolonách a jako teď si vzpomínám, jak poslední hřebíček do rakve byly parkovací zóny.
Dnes, jezdím kombinací elektrokola a MHD. Od domu na nádraží (3km) na kole, pak 20 minut vlakem, a jsem v centru - co jsem dříve jel 45 minu autem jedu dnes pod půl hodiny, a ještě se k tomu ve vlaku v klidu nasnídám, přečtu si noviny, a po práci si můžu s kolegy / kamarády dát pivo a po cestě domů si přečtu třeba hybrid.cz :-) Nákup mi přiveze Košík / Rohlík, na dovolenou létáme, školu mají děti v docházkové vzdálenosti... já fakt nevím, k čemu bych to auto využíval.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Kerosine, zamyslel jsem se a zjistil jsem, že naprosto nezbytně jsem potřeboval auto dneska ráno, protože jsem jel do práce na čas, kdy u nás z obce vyjíždí druhý autobus. Ten první jede dvě hodiny před tím. Na kole se jet nedalo - led - i tak jsem čekal na křižovatce až jeden cyklista, co si ustlal autu přede mnou pod kola si to posbírá a odšourá se ze silnice - naštěstí se mu nic nestalo

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Omlouvám se, možná je to příliš osobní dotaz. Mohu vědět z které obce a do které dojíždíte?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele spetak

Teda Kerosine, styď se. Na tři kilometry na nádraží a tři zpátky používáš elektrokolo ?
To mi k tobě fakt nesedí. Není to náhodou bohapusté plýtvání bateriemi a devastace planety?

---

Už jen EV, najeto 125 tisíc km.

I vy provokatére :-) jsem holt línej no. :-)
A pokud chcete solidní odpověd, tak je to prosté - nemohu si dovolit přijít do práce spocený. Odpoledne domu občas šlapu, ale ráno se vezu, to přiznávám.
PS: kéž by to jak JÁ drancuji přírodu, byl ten nejhorší případ v ČR. Kéž by všichni ostatní byli ekologičtější.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Já osobně auto tolik nepotřebuji. Bydlím a pracuji ve stejné zóně v Praze. Auto používám, když chci být v práci o 10 minut rychleji, když chci jet na výlet, na návštěvu, něco zařídit jinam než po Praze, když mám objemný a těžký nákup. Mohl bych být bez auta nebo používat carsharing, ale auto mi dává větší volnost a šetří čas. Možná finančně by vyšel lépe carsharing, ale za flexibilitu si rád připlatím.

Místo té volnosti v něm nopak spatřuji kouli u nohy. Vidím auto jako nenasytnou kasičku, o kterou se ještě musím starat a bát se kdy mi ji kdo odře nebo ukradne.
A možná vám v rámci jedné zony vyjde cesta na 10 min, ale to jen v případě, že je volná silnice, a v cíli najdete parkovací místo. Ale nezřídka jsou v Praze samé zácpy (obzvláště, když se magistrát pustí do oprav), a pak na místě ještě hledám 20 minut kam to postavit. Ne děkuji, to fakt ne.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Marek_

Přesně napsané, souhlasím s vámi. Ty firmy, co půjčují auta ve velkém jsou klasické auto půjčovny, akorát je to hrozně cool a moderné nazývat to "carsharing". Klasická půjčovna s modernějším přístupem a flexibilnější dobou výpůjčky, nic víc.

---

Lexus GS 450h Premium

Já jsem nepsal, že se nebudou prodávat nová auta, ale že zisk(!) z carsharingu bude pro automobilku za 10 let větší než z prodeje nových aut. Tím, že vyjmenujete skupiny lidí, kteří jej nebudou za 10 let využívat, na tom nic nezměníte. Carsharingem jezdím již 2 roky, stovky výpůjček a čistota je z 90 % ukázková jak u nového auta a těch 10 % není nic, proč bych se bál nasednout (třeba sem tam zapomenutá flaška od pití ve dveřích).

Také jsem využíval Carsharing v Praze (Car4Way), ale je problém, že auto nemám před domem. Někdy potřebuji opravdu rychle někam jet a ne se zdržovat jízdou nebo chůzí 10-15 minut, abych si auto vyzvedl. Čas je cennější. Vím z vlastní zkušenosti, že u nás jsou Carsharingová auta čistá, lidé se k nim chovají slušně. To ale neplatí v Evropě. V Paříži díky tomu carsharing zrušili. Prostě s multikulturalismem je spojená špína, to nezměníte.
Příklad z LA, ale v Paříži je to stejné:
https://www.youtube.com/watch?v=pQbETMf5bCo&t=106s

Popisujete současnou situaci, ale za těch zmíněných 10 let to může vypadat tak, že si kliknete v mobilu a přesně na čas vám přijede samořiditelné auto přímo pod nos a po vystoupení se zase samo někam uklidí.

A co se týče vandalizmu a bezpečnosti, tak už dnešní "sdílená" jsou zabezpečená daleko lépe než většina soukromých. Mají kameru hlídající prostor uvnitř a často i bezprostřední okolí auta, takže jaké vloupání nebo vandalizmus je okamžitě vidět na dispečinku a pokud to auto nějak poničí nebo znečistí klient, tak víte komu to dát k úhradě.

To, co se dělo v Paříži, mi zavání kombinací neschopnosti provozovatele auta zabezpečit a cílených útoků konkurence (statisticky příliš velký počet útoků vandalů právě na tato auta).

Za těch 10 to může vypadat naprosto stejně jako doposud. Tyhle vize o autopilotech v autě mě vždy pobaví, když si uvědomím, co všechno za volantem musím jako člověk řešit.
O autopilotech v autech se můžeme pomalu začít bavit, až budou plně samořiditelná letadla, kde máte přece jen jednodušší, předvídatelnější a obvykle pravidla dodržující prostředí pro autopilota než u auta.
Buďme rádi za asistenty řízení, kteří se vylepšují s každou generací auta, ale domnívám se, že my se určitě plného autopilota nedožijeme. I když bych se toho sám velmi rád dožil.

Jestli to nebude za 10, tak to bude za 12 nebo 15. To je fuk. Prostě se to stane. Točí se v tom obrovské prachy.

Výše vložených peněz nemá přímou souvislost s úspěchem.
Doporučuji přečíst poměrně kritický článek od dfense a v tomto s ním souhlasím:
http://j.mp/2uod7np

Do 20 let budeme mít vyřešenou jadernou fúzy a tím neomezený zdroj energie. Tento výrok platí bezezměny už cca 50 let. A taky do toho tečou velké prachy a je velká motivace to vyřešit.

Ne každý problém lze vyřešit tím, že ho zasypete penězi.

Porovnáváte jablka a hrušky. Kdybyste situaci sledoval, tak víte, jak hrozně daleko už to některých systémů je. Na plné L5 není třeba nic nového vynalézat, je to jen sprostém výpočetním výkonu a odpovídajících senzorech a především ceně celého zařízení. Nejzdlouhavější na tom bude nakonec asi legislativa.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/jedna-z-nejvetsich-automobilovych-firem-sveta-ukoncila-vyvoj-autopilotu-nepovazuje-to-za-mozne/

...
Jde o společnost Magna, jednoho z největších dodavatelů automobilových komponentů na celém světě. Právě ta oznámila, že ukončuje své partnerství se společností Lyft, v jehož rámci měl vzniknout právě autonomní vůz. I v tomto případě je důvodem fakt, že podle ní je vyvinutí úplného autopilotu utopií, která nemusí nikdy nastat.
...

Nebo jim prostě došly dotace. Jinak tento týden ohlásily hned dvě firmy svoje autonomní autobusy.

Jo, jako obvykle stačí vyřešit posledních 5-10 procent problémů a je hotovo. Bohužel stejně jako u jakéhokoliv jiného obtížnějšího problému, vyřešit posledních 5-10% znamená 90-95% objemu práce.

Přečtěte si ten článek na Dfense. Volvo a Ford něco ohlásili a od té doby ticho po pěšině. GM plány odpískal, Toyota rovněž, atd. V tom článku to je pěkně celé rozepsané. Realizace L5 zatím není nikde na obzoru.

GM i Ford jsou po krk v jiných problémech a Volvo, pokud vím, svůj autobus už rok testuje v provozu stejně jako několik menších výrobců, které testují všelijaké mikrobusy a jiná vozítka, byť asi z definice nejde o čisté L5. Já bych si nicméně vsadil spíš na technologické firmy nebo Teslu, která má výhodu obrovské banky telemetrických dat a dělá si z uživatelů pokusné králíky.

Kromě toho u L5 vždy bude nějaká míra chybovosti a jde jen o to, kam si tu hranici dáte. Jestli vám stačí 99% nebo 99.999999%. Já bych to považoval za hotové ve chvíli, kdy to méně chybové než člověk, ale je mi jasné, že je to politicky neprůchodné.

Pokud by auto samo přijelo do 5 min s plnou baterkou, tak bych nebyl proti. A cena za km by byla 5 Kč. Jinak raději zůstal u vlastnictví svého

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Dobře, tak třeba také nebudete využívat tuhle službu, ale stále to nic nemění na podstatě toho, co jsem napsal.
V Paříži zkracoval jeden carsharing, stejně jako u nás eMuj, když přišli s elektromobily moc brzy a navíc s totálně ujetým ceníkem, který v průměru vycházel víc než stanovené maximální ceny taxi. Nyní v Paříži fungují jiné, dokonce několik.
Sledoval jsem nájezdy u Fabií pražského Ajo a vychází mi to přibližně na 30 tisíc km za rok. Když by byl zisk 2 Kč/km (i se započítáním pojištění, přezouvání, čištění...), tak je to 60 tisíc za rok. Takový zisk podle mě automobilka ani na Fabii nemá a s carsharingem může takové auto provozovat klidně 3 roky a pak ho prodat za výrobní náklady. Takže i když vy, maminky s dětmi, všichni na vesnici a dalších celkem klidně 70 % obyvatel nebude carsharing využívat, stejně můžu mít pravdu a ten zisk bude pro automobilku větší.

kravina, to se říkalo taky před 10 lety, skoro nikdo nebude chtít dávat své auto za milión cizím lidem.... auto není tryskáč ;)

Mluvím o carsharingu provozovaným přímo automobilkami (tedy typu We-Share v Berlíně). Ta auta jsou od začátku přímo pro zisk.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to je pak klasická autopůjčovna, kterých fungují už léta mraky, nic nového, ne?* Akorát, že teď tyto služby poskytne přímo automobilka, protože pokud dojde k poklesu prodejů koncovým uživatelům, tak z jejího pohledu je blbost to prodávat zprostředkovatelům, kteří to budou půjčovat na kšeft. Rovnou tu půjčovnu bude provozovat automobilka.

* Nové je akorát to kolem, dostupnost aut online, lepší služby, flexibilnější, atd. Ale pořád klasická půjčovna.

---

Lexus GS 450h Premium

Vím, že s tím tady mají všichni problém, já však využívám zažitý termín carsharing, který také takto vysvětluje Wikipedie :)

Obrázek uživatele Marek_

Myslím, že z podstaty je carsharing něco jako HoppyGo. Oststaní považuji z principu za půjčovnu. Akorát, že to nezní tak cool a moderně jako carsharing, no :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Pokud nepřijdou s Passatem electric, který handikep designu, techniky a neexistenci supercharger alternativy bude vyvažovat lepší cenou než model 3/Y, případně lepším dojezdem, nemají šanci a můžou celé VW přejmenovat na Nokia.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

vývoje aut na vodík?? neuveritelny, konzerva vo nich snad dělá ???
ti by měli prvořadě pořádně kopírovat Tezlu!!! už 2013 ílon poudal že : palivové články jsou kravina!

http://www.hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina

takže by měli fofrem zřídit konzerví pochčijovnu a ne že si tady bude úřadovat kelnervole česká generální ;) kdo to kdy viděl soudluzi že ;))))))))))))))

https://kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

No, jestli se (jako inovativní málo-úspěšníci) zaměří jen na zisk a vytvoří zase mastodonta typu Audi E-tron, mají ve finále se ziskem opravdu peška...
Chtělo by to něco zcela nového. Třeba elektromobil s rozšířeným dojezdem ale zcela jinak. Ano, to už tu bylo (, že?, málo úspěšný I3_REX). Manažeři, kolik z vás jezdí denně pouze elektromobilem? Znáte úskalí této problematiky? Pravděpodobně ne, jinak by ta auta musela vypadat zcela jinak.

Jenže kdyby to byl elektromobil typu Octavia s el. dojezdem 100/300km a malým a lehkým spalovacím motorem s výrazně menším výkonem a větší účinností, mohla by Octávka přežít. To by ale technika vozu musela vypadat úplně jinak, než ta dnešní. Do takové předělávky se ale nikomu nechce. Konkurovat inovacím a kosmickým řešením ze Silicon Walley není snadné. Navíc teď, když už jim ten Sandy Munro prozradil jak udělat to "BODY" tak, aby si geometrie všímaví neměli důvod stěžovat.

Jestli nedopadnou jako Nokia závisí hlavně na tom, zda dokážou přemýšlet jinak a pak znovu a znovu a znovu...
Bude ID3 novodobá Lumia?

PS: Ten rozdíl v použitelnosti jednotlivých vozů (resp. EV) může způsobit nejen rychlost čerpání energie, ale i taková "blbost" jakou je síť disponibilních stanic s energií na páteřních komunikacích či jiné služby, které dnes nepotřebujeme a neznáme. Na konci éry dostavníků taky formani ztráceli práci a zanikaly zájezdní hostince.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

To je podle mě přesně ono. Kdyby manažeři jezdili elektrem, tak by to vypadalo jinak. Oni navrhují auta jen podle toho, jedna bába povidala, ze takhle to lidi chtějí.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Hlavne vyvojari by meli povinne jezdit EV. Nejlepe TM3 aby poznali co je referencni auto.

Nevím proč zrovna teslu, zrovna megatablet není to, co bych v autě požadoval.
Podle mě by to chtělo střídat konkurenční vozy a vzít si z nich to nejlepší.
Mě třeba neskutečně u IONu vytáče ten systém přepínání dálkovych světel. Tomu kdo to navrhl na**at na ruce a nepustit ho tejden k vodě :D

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Ten tablet bude brzy ve vsech autech. Tak asi budete muset jezdit busem. Prepinani dalkovych u Ionu je uplne v pohode. Takove prepinani ma delsi historii nez to druhe. Nekdo ma asi pevne zadratovane kognitivni funkce a zmena je nemozna.

Jak se přepínají dálkáče u Ionu?

Prepinani z jednoho do druheho stavu (dalkove nebo potkavaci) se ridi pritazenim packy vzdy k sobe. A u jinych aut packa dopredu->dalkove, dozadu->potkavaci. Pana v komentari nade mnou to zrejme vytaci natolik, ze tim je cele auto pro nej spatne. Mam jak Iona, tak Teslu ktera ma dopredu-dozadu a no problem. Clovek musi byt flexibilni a nekdo asi ani prepinani svetel nezvlada.

Takhle to ma spousta aut (treba i muj citroen c4 - jednou k sobe - zaplne dalkove, podruhe k sobe - vypne dalkove), pokud k sobe nedam na doraz, tak to je na probliknuti..... neprijde mi ze by jeden nebo druhy zpsuob (ten mame v toyote) by nejak zasadne lepsi nebo horsi...

Obrázek uživatele Marek_

Takto to má třeba i Volvo, zvyknout se na to dá, v pohodě. Ono to není jenom toto, odlišností je víc a člověk nemůže být jako Rainman, že je na něco zvyklý a když je to jinak, tak je hotový :-)

Ale dnes už stejně funguje většinou automatika na světla včetně dálkových, má to i levný Hyundai i30 a je to pohodlné, člověk pak na to nemusí vůbec šahat.

Tesla 3 nemá automatiku na dálková světla? A nebo dnes jsou super ty matrix světla, kde to odstíní jenom tu část, ve které je protijedoucí auto, jinak to svítí naplno. Už se to dostává i do obyčejnějších aut jako Octávka a pod.

---

Lexus GS 450h Premium

Tesla 3 ma automaticke prepinani svetel, ale kdyz v dalce prede mnou jede auto, tak neprepne. Led svetla jsou hodne silna a tak to prepinam casteji rucne. Jsem lidumil.

Obrázek uživatele Marek_

Mě to přepíná i když je auto daleko přede mnou, až se mi naopak zdá, že ten systém je příliš opatrný. Problém je někdy na dálnici, když je mezi pruhy nějaká zeleň. Zapnou se dálkáče (pokud tedy nikdo nejede přede nou), oproti jedoucí osobáky jsou v pohodě, ale občas to oslní kamioňáka, jak sedí výš, tak blikne a automatika to vypne.

---

Lexus GS 450h Premium

Japonsky Lexus? Japonci jsou zrejme vic ohleduplni nez Americane. Japonec se ukloni a American tasi Colt. Ted nevim co udela Cech.

Obrázek uživatele Marek_

Jasně, není to na sto y, ale myslím, že minimálně tak dobře jako bych to dělal já, jenom víc opatrně. Proto to využívám a zvykl jsem si na to pohodlí.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ten má v záloze zatím len ty mlhovky ;)) ale vod amerikáncov se rychle učí ... :)))))))))))))

https://www.youtube.com/watch?v=cJN2lxDY8pE

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no to není lidumilství ale samozřejmost!!! dyž si vozíš prdel fkáře kterou výroce z jakýhokoli důvodu zpizdil, zodpovídáš na silnici za chyby tý káry TY a nikoli výrobce ;) Nejdřív si ztlum světla až pak si můžeš u výrobce stěžovat :) jinak dostaneš samozřejmě blikačku dálkovýho od protijedoucího doksichtu a jesi to nestačí můžeme rovnou jezdit na dálkový permanentně i s mlhovkama ;)

Nejlepší a nejpříjemnější pro oči na silnici je klasický nažloutlý světlo z dokonalých žárovek H7. Když Kreténi výrobci včetně tezly používají debilní bílý studený světlo z xenony, led nedejbože lejzry, nemůže se majitel takový kraksny divit, že oslněný řidič v protisměru mu bude naprosto legálně blikat do ksichtu dálkovými právem OKO za OKO, ZUB za ZUB ;))

Jelikož ti debilní výrobci světel mají homologaci at už uplacenou nebo legal, není tudíž dle zákona možné oslnujícího protijedoucího legálně taranovat a hodit chybu na něho že oslnil. Proto oslnující musí ztlumit svoje debilní světlomety nebo jinak taky dostane dálkáč do ksichu aby pocítil jak příjemně se na silnici se svou kraksnou chová :)

PS: a může být ještě rád když to bude žlutým oku přirozeným světlem H7 :)))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Jasně, stará dobrá halogenka :-) Měl jsem H7, xenony a teď LED. Jednoznačně LED jsou nejlepší. Seřízení sklonu se děje automaticky, to už je u xenonů, dle zatížení auta. Takže je podstatně větší šance, že mě oslní někdo s klasikou než s xenonem nebo LED.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

úžas a na jakým základě to auto jako ty světla teda automaticky seřizuje?? potkal jsem spoustu nabušených nových "seřízených automatik" na silnici a jak se za jízdy houpou i tak problikává to světlo do očí a jelikož to není už únosný světlo H7 ale nepříjemný studený LED nedá se to už tolerovat ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Když se zhoupne, oslní tě i halogen, je to jedno. Tomu nezabrání ani správné seřízení. A seřídit xenony nebo LED je uživatelsky jednodušší, to je celé.

A samozrejme, viditelnost ve tmě je podstatně lepší u xenonu nebo LED, to je taky jasně, mohu to srovnat.

---

Lexus GS 450h Premium

Kdyz mate halogeny, tak vase zornice jsou hodne roztazene abyste v tom umiracku neco videl. Led dava nadherne svetlo, ale vase oko potrebuje cas zornici zatahnout. Proto vas led oslepi. Kdyz byste mel take led, zornice by byla mene roztazena a protijedouci led by vas tolik neoslnil. Kazda nova svetelna technologie potrapi ridice s predchozi technologii. Verte, drive takto hubovali ridici na ty hnusne ostre halogeny.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nesmysl, pokud jsou světla H7 udelany dobře sviti a je vidět. A co není vidět má řešit termokamera a pokročilý asistenty, nikoli laciný náhražky jako pitomý studený xenon/led/laser pro socku ;)

PS: to vis nesedíme ve stíhačce tak vrchnost chce s povlem v autopopelnicích zas jen vyjebat, když je to len ten přemnožený druh...;) A proto se musíme domluvit dřív než se vystřílíme :))))))

https://www.youtube.com/watch?v=cJN2lxDY8pE

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

No vida ze umite i cesky. Aspon to nemusim nechat prekladat. Davam vam 100 bodu na libovolne stupnici. Bravo.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no hlavně at mas seřizený ty ledky jesi tě v tesle někdy potkam ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Pisu o autu prede mnou a jeste hodne vzdalenem. Nejak by to chtelo naucit se cist normalni cestinu. Ta hatlamatla kterou pouzivate vam nici jedinou sedou bunku ktera jeste funguje.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

hlavně klid a nohu fteple ;) psal sem to universálně všem řidičům se studenýma neseřízenýma do ksichtu svítícíma světlama at už jezdí fóbijí nebo tezlou ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

JO A PRO DEMENTY s vyšusovanými lacinými plastovými kryty světel jedna ízy leštička ;))

https://youtu.be/UzI2e_b9BUQ?t=79

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

"When you let it dry the problem appears again, its a fake solution."

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no tak pak už zbývá jedině růčofůčo soudluzi kartáčkem s pastou nejlépe značkovou "kualitní" sígoš elplex lakašit s nějakým tím brusným bordelem ;)))))

https://www.youtube.com/watch?v=8oTzQHDFais

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Kdo by se s tím sr..., nechal jsem si to udělat za 1000 vyleštění obou světel, vypadají jako nové.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

moje řeč!!!... ikdýžžž ještě lepší je koupit rovnou nový poctivě skleněný repliky od našich kamarádů ze SVOBODNY CINY Tajvanu za 1.500 ;)) PS: a zároven je tím podpořit ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

A kdo ted podpori Tchajwan navstevou z CR, kdyz nam Cinane sejmuli Kuberu?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no hele do toho zas tak nevidim ale každopádně hulil jak voživot ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Jo, nedavnou zamnou jela škodovka. Neustále mi to blikalo do zrcátek podle toho jestli sem se zrovna malinko schoval za nějakou překážkou. Fakt nádhera.
Stejně tak jako to dálkové přepne až když mi to nejdřív posvítí do xichtu, pokud se auto vynoří přes horizont či ze zatáčky.
Normální člověk to vypne dříve, když vidí že tam něco jede. Automatika ne.

Z těhle všech asistentů se s řidičů postupně stanou tupci co už ani nezvládnou kroutit volantem (viz povinný asistent hlídání jízdy v pruhu) a budou se vším spoléhat na automatiku.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jj to je naprd. Problikávat tydle kokoty at vidí jak nepříjemný ty jejich studený led/lejzry sou a jakou kraksnou si vozí prdel, vytrubuju je co to dá

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Mě to vytáčí z toho důvodu, že pokud chci probliknout, tak většinou to skončí zapnutím dálkových. Většinou se problikává v nějaké situaci, kdy nemá řidič úplně tak čas soustředit se na jemnou mechaniku přepínače, aby jí náhodou nezaaretoval.

Pak pokud mi vyjede auto, které jede na tlumené a já o něm dopředu nevím, tak abych mu ztlumil dákové musím páčku přítáhnout k sobě a pustít. Pak teprve dálkové zhasnou.
Kdežto v normálním autě jen přitáhnu páčku k sobě a dálkové zhasnou.
Je tam drobný rozdíl así 0,5 vteřiny kdy onomu protijedoucímu autu stívím déle dálkovejma do xichtu úplně zbytečně jen kvůli nutnosti konstruktéra odlišit se od ostatních automobilek a vymyslet něco extra.

Stejně tak nesmysl v podobě stěřačů. U subaru mám jeden cyklus setření přitažením. U IONu je to páčkou nahoru. Takže pokud mám zapnutý cyklovač a ohodí mě kamion sprškou vody, musím rychlé setření řešit stiskem ostřikovače.

Prostě jsou nějaké ovládací prvky, které už myslím byly dohnané k dokonalosti a není potřeba se je snažit vylepšovat.

Pokud to tak má více aut, tak už se nedivím, že po výjezdu ze zatáčky trvá některým autům tak dlouho, než vypnou dálkový.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Taky mám přepínání dálkové/ tlumené v letitém Renaultu přitažením k sobě a připadá mi to pohodlnější, než to škodovácké. Ale když sednu do služebního, jsem zvyklý po druhém přepnutí, tak nevím, kde je problém... Nakonec i ostřik zadního okna se liší, Renault jej má otočením páčky (od sebe a proti pružině).

A když chci jen zablikat, tak musím pro probliknutí 2x zatáhnout k sobě?

Samozrejme ze konstrukteri nejsou uplny telata a je tam takovy predkontakt jako u blinkru. Kdyz neprekonam urcity odpor, tak se to nezaaretuje. Takze lehce k sobe a svetla probliknou. Jako u blinkru, lehce vychylit a blinkr blikne. U novejsich dokonce 3x, tak je totiz predpis. Minimalne 3x blikat pri zmene smeru.

Jo, už chápu, díky za info. Mám pocit, že stejný princip fungování jsem měl u Priusu.
Mimochodem, když už zmiňujete ten 3x problik u blinkrů, na to není asi žádný předpis či norma. Nebo jinak minimálně BMW, Audi i Škoda to porušují (osobní zkušenost z domova - mohu nastavit v menu, zda bude 3xblik na ťuknutí nebo ne a u Audi (musím se podívat do garáže pro jistotu) si mohu i navolit počet probliknutí blinkrů).

Máte pravdu, 3x blikat není předpis. Pochází to z jednoho úrazu v DE. Soud tenkrát rozhodl, že se musí jednoznačně dát na vedomi, že řidič chce změnit směr. Automobilky to přijaly jako výzvu a zavedly tzv. komfortní blikani, pri tuknuti 3x.

Tak na vědomí změny směru by mělo stačit i jedno bliknutí. Přece si nebudeme myslet, že když řidič blikne jen jednou nebo dvakrát, tak si jen tak dělá srandu a nemyslí to vážně. :-)
Já to mám v autech vypnutý, protože někdy jen objíždím nějakou díru při silnici a nechci trojblikem dávat najevo, že opravdu chci odbočovat. Takže využiji i jednoblik či dvojblik podle situace.

Je radost jezdit za autem, které si jednou blikne a pak hned hodí myšku.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Souhlasím. Pokud vyloženě hodláte udělat myšku, tak to není na jedno bliknutí.

Obrázek uživatele ozana

Jedno bliknutí se dá přehlídnout, např. když se řidič vzadu zrovna kouknul do zrcátka.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Dá. Proto také jedno bliknutí beru jen když lehce něco objíždím (např. kanál na kraji silnici) a vím, že pro toho za mnou to nic neznamená, jen ho informuji.
Nebo třeba když za výjezdem z kruháče je křižovatka, tak jedním bliknutím na výjezdu dám najevo, že jen vyjíždím, když blikám více, tak dávám najevo, že za výjezdem z kruháče budu i odbočovat doprava.

Double, odstraněno.

Tak to nevim, jestli by se jim pak nezajidalo chodit do tak "nudné" práce na autech, která by zase tak moc "in" v porovnání s Teslou nebyla.

Potkal jsem se s konstruktérem aut, který pracuje pro firmu nabízející úpravy a zlepšováky automobilkám. Překvapilo mě, že u mnoha technických věcí jsme se co do nutnosti a praktičnosti úprav či systému shodli. On mne ale ubezpečil, že řada mnou navrhovaných úprav či zlepšováků byla v různých formách již diskutována. Ze strany manažerů je řada dobrých nápadů/věcí u EV či hybridů rovnou "strategicky" či "designově" neprůchozí. Třeba ty čudlíky na seřízení větrání A DOTYový obrazovky bez ovládání hlasem.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

OFF: statistika nejprodávanějších aut (celosvětově) za rok 2019:
https://focus2move.com/world-best-selling-car/

Dost mě překvapilo, že v první destíce jsou hned 3 mega Pickupy kterým chce Elon sebrat zákazníky...
2. Ford F-series více než 1.000.000ks
7. RAM Pick-up 731.000ks
10. Chevrolet Silverado 644.000ks

Jinak
v první desítce jsou 3x Toyota :
1. Corolla
3. RAV 4
8. Camry

Nejlepší VW : 6. Tiguan
Dále pak třeba
30. VW Passat
33. Skoda Octavia

A jestli jsem koukal správně, tak Tesla Model 3 se do TOP 50 nevešla.

Ale muselo to být o chlup. 2018 bylo na 50. místě Chevrolet Malibu s prodeji 305 tisíc a 2019 měla Tesla okolo 300 tisíc, takže to bude pravděpodobně nějaké 51. až 55. místo.

Na to jich vyrábějí pořád příliš málo.

Tradiční automobilky mají jeden obrovský problém- jsou z velké části vlastněny těžaři ropy a nebo lidmi s ropou spojenými, což rychlost změn potřebných pro přežití zrovna nepodporuje.

---

jirka17

V prípade VW vlastní 20%ný podiel Spolkový štát Dolné Sasko
17% vlastní Katar
31% vlastní Porsche (ale zároveň VW vlastní 52% podiel v Porsche) tomu veľmi nerozumiem.
Takže VW má dosť dobrú šancu aby ho ropáci nebrzdili, si myslím.
Oproti tomu Toyota je jasne ropácka, preto vodík za každú cenu. Dúfam, že na to dojedou.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/vlastnici-automobilek.A170924_164142_automoto_taj

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Prosím o důkaz že Toyota je jasně ropácká. Sice se tak projevuje, ale ten důkaz mi stále chybí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Podíl Porsche si můžete klidně škrtnout , protože VW vlastní Porsche , takže každý kdo vlastní VW vlastní i Porsche. Největším vlastníkem po vámi vyjmenovaných jsou pak fondy u nichž se nedá zjistit kdo je vlastně vlastní , ale velmi pravděpodobně z velké části opět ropáci a pak jsou drobní akcionáři , kteří nerozhodují nic. Ono by to i blbě vypadalo kdyby tam bylo 20 % Dolní Sasko 25% Katar , by někdo mohl začít říkat Katarská automobilka VW . Proto je tam asi také ta zlatá akcie, když pustili většinu. Jinak Dolní Sasko tedy politici , tam bych tak čekal nějaké apartmánky někde v Dubaji, ale mohu jim křivdit. Chování VW posledních 10 let spíše ukazuje, že je to automobilka ovládaná ropnou klikou.

---

jirka17

Drobni akcionari maji portfolio spravovane bankou nebo nekym jinym. A ty banky maji plnou moc v zastupovani na valne hromade. Takze i banky maji velke slovo. A zajem bank asi take neni EV a cisty vzduch.

Proč by nemohl být zájem bank EV a čistý vzduch? Zisk se tvoří jenom spalováky a špinavým vzduchem?

No zly jazyky tvrdi, ze zadne EV neni ziskove. Automobilky tvrdi, ze spalovak je ziskovy. Pokud banky pozaduji ziskovost, budou logicky preferovat ve svem portfoliu vyrobu ICE aut. Az ziskovost EV bude prevysovat ziskovost ICE aut, pak se nazor banky obrati.

Niedersachsen, teda Dolni Sasko vlastni navic tzv zlatou akcii. Ta opravnuje k jakemukoliv vetu nezavisle na akciovem podilu. To jen pro zajimavost. Ale take je treba vzit v potaz zastupce fondu a zastupce drobnych akcionaru. Fondy s EV moc nekamaradi. Jejich zajem je dividenda na konte, ne cisty vzduch.

Je to jasné, ale aj tak si myslím, že VW nedopadne ako Nokia a má zo všetkých tradičných automobiliek najväčšiu šancu na úplnú zmenu. Dúfam, že sa im to podarí.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Tak a teď nám řekni proč má VW největší šanci na úplnou změnu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

VW dela aspon osvetu pro elektromobilitu. Ostatni to jen dusi. A mozna ze ten ID3 bude nekdy i jezdit.

Pretože sa vy***li na vodík a naliali do elektromobility najviac?
a možno to je iba moje prianie

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Ale nalejvání peněz není zárukou naprosto ničeho, teda kromě šance na prohloubení problémů a ztrát.
Šancí na úspěch jsou hmatatelný výsledky a činy, kdy místo proklamací o penězích a kolik milionů EV kdy dodají, aspoň rozjedou stavbu továrny a řeknou tady postavíme tolik a tolik Gigatováren na tolik a tolik GWh baterek a hned to začne nabývat obrysy. Zatím jenom přezbrojili Cvikov a zbytek jsou jen píár kecy a powerpoint prezentace a halda problémů kolem etronu, Taycanu, iD3, které zrovna neomráčí progresem v parametrech a hašteření s dodavateli baterek, kteří total nestíhaj což ví kdejakej diskuter na zapadlé elektro webůku už několik let.
Hele to je málo, je to jen tvoje zbožná víra že obří automobilka nalitím spousty peněz prostě nějak zafunguje a vypadne z ní hora kloudných EV vozítek co budou aspoň trochu tak dobrý jako konkurence. To je ovšem přistup na úrovní naivity místního Tomáše v magickou moc velkých značek vyprdnout úžasný produkt vždy a všude.

Jediný co se u nich blíží realitě jsou řeči jejich CEO o tom že můžou dopadnout jako Nokie, ale to je to co slyšet nechceme. My chceme slyšet dobré parametry, chytré funkce a dobré nápady, které se postupně realizují. Ale i to je na 2. největší automobilku světa stále málo. Měli by konkureci předhánět či rovnou omráčit a ne jen dohánět tak kde byla před sedmi lety. Sorry jako.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jen jestli už není pozdě...

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp

Obrázek uživatele PaRi

Tak prvním krokem k nápravě je uvědomit si, že máme problém.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?