Šéf Volkswagenu má starosti, může za ně Tesla

Magazín Automobilwoche se dostal k internímu dokumentu, podle kterého má šéf Volkswagenu Herbert Diess velké starosti. A s kým jiným než s Teslou.

Tesla aktuálně uvolnila nový update svého asistenčního softwaru Autopilot, který jejím autům umožňuje automaticky projíždět světelné křižovatky a reagovat na značky Stop.
foto: Tesla

Podle uniklého interního dokumentu Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, doslova řekl: „Co mi dělá největší starosti jsou schopnosti asistenčních systémů. 500 000 elektromobilů Tesla pracuje jako neurální síť, která neustále sbírá data a nabízí zákazníkům nové jízdní zážitky každých 14 dní, s lepšími vlastnostmi. Žádný jiný automobilový výrobce tohle dnes neumí.“

Nezbývá než se pod to podepsat. Diess si zjevně uvědomuje závažnost situace. Byl to ostatně on, kdo inicioval přerod Volkswagenu v technologickou společnost založenou na softwaru.

Jenže aktuální problémy s vývojem softwaru pro nový přelomový elektromobil Volkswagen ID.3 (a potenciálně všechny nové modely ID) dokazují, že německý koncern nemá s vývojem softwaru dostatek zkušeností.

Diessova slova podtrhuje nejnovější update systému Tesla Autopilot, který přináší rozpoznávání světel semaforů a značek stop (“Traffic Light and Stop Sign Control”).

53 Comments on “Šéf Volkswagenu má starosti, může za ně Tesla”

  1. Šéf Volkswagenu by si měl sjet v Ioniqu. Měl by ještě o
    Šéf Volkswagenu by si měl sjet v Ioniqu. Měl by ještě o něco horší spaní. Passat mě nijak neohromil, zato Ioniq – mám ho první den a je to fakt paráda. Navíc na baterky.
    Nejen Tesla je hřebíčkem do rakve koncernu VW. Pokud Hyundai neusne na vavřínech, vůbec nevím, jakou díru na trhu by měl VW zaplnit.

    1. Teď jsem někde četl, že ty problémy jsou dalekosáhlé a
      Teď jsem někde četl, že ty problémy jsou dalekosáhlé a lidé co na tom pracují to označili za pěkný bordel a několik lidí z vedení vývoje odchází. VW se prý musel spojit s Daimlerem na vývoji společného SW. Každopádně to vypadá, že problémy nebudou vyřešeny v nejbližší době.

        1. Možná by měli zapojit mladou krev s iphone a ipad, co jim
          Možná by měli zapojit mladou krev s iphone a ipad, co jim tam Makrela dodala ve velkém. Přístup masovostí k mistrovství možná ještě nevyzkoušeli. Následně se jim chlapci budou hodit, až budou obíhat ty rozlehlé letištní plochy a osobně ručně nahrávat nový SW do každého jednotlivého ID3. Mají s tím zkušenosti, doběhli sem až z Afriky a Asie. 🙂

  2. Jen zrecykluji:
    Na to bude potřebovat ty nejlepší sw + hw

    Jen zrecykluji:

    Na to bude potřebovat ty nejlepší sw + hw developery. Ale takoví do korporátu nepůjdou, v jejich levelu už to totiž není o penězích. Je mi z toho poněkud smutno a vůbec netuším, jestli z toho tito diluviální ještěři dokážou vybruslit.

    Jistá naděje je stavět na tom co umí, třeba zkusit EV formátu Citiga/Fabie, ovšem poctivě, ne předělávku. A než se to naučí, tak vypustit elektronické serepatičky, které jim zabíjejí ID.3 Mimochodem, z vlastní zkušenosti vím, že mají problémy se popasovat i s infotainmentem v Citigu :-/

      1. Jestli to tak opravdu dělají, tak je to do nebe volající
        Jestli to tak opravdu dělají, tak je to do nebe volající hloupé rozhodnutí a dobře jim tak, že se s tím napálili. Proč tam, proboha, normálně nedají embeded Linux? Neměli by problém sehnat firmu, která by jim to udělala sakum-pikum v mašličkách, včetně všech driverů, zabezpečení a user interfaců. Jsou s tím obrovské zkušenosti. Když je to dost dobré pro stíhačky nebo medicínské aparáty, pro auta určitě taky.

                1. Jaky OS ma Tesla? Je to Linux nebo self made?
                  Jaky OS ma Tesla? Je to Linux nebo self made?

                2. Který blázen by vytvářel OS od nuly?!
                  Který blázen by vytvářel OS od nuly?!

                3. Tesla by měla používat Linux. Ještě mohli zvolit BSD
                  Tesla by měla používat Linux. Ještě mohli zvolit BSD systém, ten má volnější licenci.

                4. Netvrdil jsem, ze stavi od nuly. A pravje gdyz nejdou od nuly,
                  Netvrdil jsem, ze stavi od nuly. A pravje gdyz nejdou od nuly, tak v cem je tak veljy problem? Vlastne to muze byt i to, nekdo to tu neprimo zminil, ze proste nejsou lidi (rozumjej ty, co tomu rozumjej).
                  Asi ale tezko muzeme cekat, ze vylozi karty.

                5. To že to nestaví od nuly ještě neznamená že to není
                  To že to nestaví od nuly ještě neznamená že to není problém. Vyvinout vlastní OS (byť postavený na Unixu nebo Linuxu) je běh na dlouhou trať a musíš mít vážně špičkové odborníky.

                6. ale v cieli by bol balík pre každého, kto priložil
                  ale v cieli by bol balík pre každého, kto priložil polienko.

                7. Kdyby existoval nějaký Android for cars nebo Linux for cars,
                  Kdyby existoval nějaký Android for cars nebo Linux for cars, tak by to nebyl takový problém (vzít a upravit). Ale vzít jádro OS je jen zlomek z celého systému v autě.

                8. Nejlepsi by bylo rozdelit rizeni auta na dva dily. Uzavreny
                  Nejlepsi by bylo rozdelit rizeni auta na dva dily. Uzavreny pro bezpecnostni funkce a pak jeste otevreny, kde si kazdy muze nahrat appky z playstore, nebo vlastni. Vyvojari na volne noze by za maly poplatek nabizeli ruzne funkce a kazdy by si auto vybavil podle sveho. A VW by usetril vyvoj. Treba zapinani topeni, nabijeni, ovladani audio-video a 1000 dalsich funkci. VW by musel akorat zajistit aby mel pouze majitel pristup a zabezpecit proti hacknuti.

                9. Ano, ale neznám – nevím jak kvalitní ten projekt je.
                  Ano, ale neznám – nevím jak kvalitní ten projekt je.

                10. No keď si človek pozrie členov, tak by povedal že musí
                  No keď si človek pozrie členov, tak by povedal že musí byť najsamnajviac.

                11. No jo, ale VW není Google a i Android má Unixové jádro.
                  No jo, ale VW není Google a i Android má Unixové jádro.

                12. Já vím. Díval jsem se. Ale to je nějaký experimentální
                  Já vím. Díval jsem se. Ale to je nějaký experimentální OS, ne? Nevím že by se to někde opravdu používalo.

                13. každý, kto to dokáže!
                  pretože v oknách i inde chyby

                  každý, kto to dokáže!
                  pretože v oknách i inde chyby opravujú tak, že napíšu pokračovanie, ktoré chybu ponecháva – záplata na záplate na záplate …
                  a to je príčina, že sú tie programy tak „veľké/rozsiahle.

                14. Od nuly to nepíšou ani v NASA. Většinou se vezme jádro
                  Od nuly to nepíšou ani v NASA. Většinou se vezme jádro nějakého Linuxu/BSD a tvoří se vrstva nad tím.

                15. no čo už,
                  chcel som byť rozšafný … a nezadarilo sa

                  no čo už,
                  chcel som byť rozšafný … a nezadarilo sa 🙁

                  a čo ak v nasa skutočne píšu – veď tam majú ešte (neviem aký dávny/nepodportovaný autorom)

                16. No nemusíme chodit daleko, třeba ČEZ s jejich ovládáním
                  No nemusíme chodit daleko, třeba ČEZ s jejich ovládáním nabíjecích stojanů. Tedy alespoň to tak navenek vypadá 🙂

                17. Tak jsem si to dohledal, Tesla běží vlastním Linuxu,
                  Tak jsem si to dohledal, Tesla běží vlastním Linuxu, který má jádro z Ubuntu.

                18. Diky. Tesla ma stale pripojeni na internet. To je super,
                  Diky. Tesla ma stale pripojeni na internet. To je super, bohuzel auto ma porad holandskou IP adresu a to je problem. Na nektere stranky me to kvuli geoblokaci nepusti. Geoblocking je nejvetsi 3,14covina co kdy kdo vymyslel. Nevite zda by slo surfovat z Tesla displeje pres wifi mobilu?

                19. Mělo by to jít. Dokonce se to doporučuje těm, co si
                  Mělo by to jít. Dokonce se to doporučuje těm, co si nepředplatili Premium connectivity package.

                20. Dik. Dam se na studovani manualu.
                  Dik. Dam se na studovani manualu.

                21. No přece by jste se nechtěl jen tak podívat na doporučené
                  No přece by jste se nechtěl jen tak podívat na doporučené ceny aut vyrobených v EU prodávaných v USA. To zjištění, že mají obrovský prostor ke snížení cen na trhu v EU je k nasr.ní.

                22. Takovy geoblocking nemyslim. Nektere news servery nabizi u
                  Takovy geoblocking nemyslim. Nektere news servery nabizi u zprav video prispevky a ty jednoduse nejdou zkouknout. Nejake ceny v USA me moc nezajimaji, ale na tesla.com/usa se v pohode dostanu. Z domova si pustim windscribe vpn s vhodnou ip adresou a jede to. V tesle appky nejdou instalovat. Smula. Uz vidim, ze v TM3 mi konci premium connect za 2,5 mesice a pak to ma stat 9,99 Eur/mesicne. Tak pojedu pres wifi z mobilu zadara.

                23. Tak s holandskou IP se člověk určitě dostane na víc
                  Tak s holandskou IP se člověk určitě dostane na víc stránek než s českou IP

                24. Ja potrebuji hlavne nemeckou ip. n-tv.de je docela
                  Ja potrebuji hlavne nemeckou ip. n-tv.de je docela informativni server a tam videa fungujou jen s de ip.

                25. To jsou kurvy ta ntv..
                  Na mobilu aplikace Thunder VPN, klik na

                  To jsou kurvy ta ntv..
                  Na mobilu aplikace Thunder VPN, klik na německou vlajku a už videa jedou..
                  Vyzkoušeno..

                26. windscribe totez. Ale ukladaji si cookies. Staci jednou
                  windscribe totez. Ale ukladaji si cookies. Staci jednou kliknout bez vpn a je to bloknute i pri zapnuti vpn. Pak se musi cookie smaznout. Zrejme to pozaduji inzerenti, nechteji platit za reklamu kterou vidi neperspektivni cizinec. Na druhou stranu by mohli kasirovat za reklamu podle ip pocitace. Treba ceskou. Troubove.

  3. Mozna ze to je strategicky zamer. Kdyz pred uvedenim ID3 rika,
    Mozna ze to je strategicky zamer. Kdyz pred uvedenim ID3 rika, ze Tesla je vsem napred, tak po uvedeni id3 na trh nebude ocekavani takove vysoke a kritika nebude zdrcujici. Prece to sami rikali ze to neni jeste ono. A pokud bude id3 mit treba jen lepsi potah volantu, vsichni se zameri na skvely volant a jak to id3 Tesle natrel. To je znama taktika, v urcity moment malovat katastrofu a kdyz to dopadne o fous lepe, muze se profilovat jako zachrance a borec. Nejinak to dela babis s covidem. Nejdrive vyvolal zamerne paniku a ted ho jeho volici vidi jako zachrance sveta. Co bylo na zacatku uz nikdo z nich nevnima. Jen pitomec to nevidi.

    1. Když si srovnám výroky Herberta Diesse před několika
      Když si srovnám výroky Herberta Diesse před několika roky, tak bych řekl, že nejvěšími křiklouny byli Bob Lutz, Fritz Indra a právě on. No a když si srovnám, co dělá a říká teď, tak ten posun je neuvěřitelně velký. Nebál se otočit kormidlem koncernu úplně někam jinam a dělá to důsledně. To chce hodně velkou odvahu, stoprocentní nasazení a osobní obětování. On ví, že je pořád jednou nohou buď v kriminále nebo aspoň ve vyhazovu. Za tu odvahu mu patří můj dík a pokud vytrvá, budou i výsledky.

      1. Tak hlavne v te dobe kdy se ti ocasove smali, nemela Tesla 2x
        Tak hlavne v te dobe kdy se ti ocasove smali, nemela Tesla 2x takovou kapitalizaci jako VW.
        Dnes je vsem jasne ze VW uz nikdy Teslu nedostihne. My co sme to videli uz pred X lety sme na akciich vydelali takovy prachy, ze se jen chechtame. A to nejlepsi teprve prijde, dejte na me slova:)

        1. Nikdo to nemohl před x (kolik to je? asi 8?) lety vědět
          Nikdo to nemohl před x (kolik to je? asi 8?) lety vědět jistě. Když v té době elektromobilita začínala, tak jsem odhadoval, že v roco 2025, by se prodeje mohly ročně vyšplhat u BEV + PHEV někam k 60-70%. Někteří se mi dost vysmívali. Sice máme ještě 5-6 let, ale myslím, že to tak rychle přece jen nepůjde, ale nějakých 35-45% by to být mohlo. Akcie v současné době. Tak samozřejmě, že když v Číně jsou prodeje někde kolem 5%, to samé Evropa a Amerika, tak potenciál pro nárůst je značný. Takže pokud se týče akcií, tak to sleduji, je to pro mě zajímavý makroekonomický ukazatel (Tesla může ještě hodně překvapit, řekl bych že cena za pár let může být někde kolem 3500-5000$ za akcii a nemusí to být strop), ale neobchoduji s nimi. Ztratil bych nezaujatý pohled a prostě nejsem ani ten typ. I za svobodu se platí, no ale uvidíme… 🙂

Napsat komentář