Fiat je doma v Itálii i celé Evropě prakticky jednou z mála automobilek, která dlouhodobě silně stojí za CNG. Má širokou nabídku továrních aut na plyn a nebojí se je nabízet. Nedávno Fiat pohltil krachující americký Chrysler a Sergio Marchionne je teď šéfem obou. Na fóru o automobilovém průmyslu v Šanghaji v Číně aktuálně řekl, že Spojené státy potřebují klást na zemní plyn mnohem vyšší důraz.
foto: Chrysler
V celých USA je dnes celkem 527 čerpacích stanic na zemní plyn. Osobní auta na plyn tam na růžích nemají ustláno ani trochu, tohle alternativní palivo se využívá především pro (školní) autobusy, nákladní auta apod. A to ještě ve velmi omezené míře.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Test: Fiat Doblo Panorama Natural Power na CNG
“Rychlá adopce CNG jakožto automobilového paliva by téměř okamžitě zničila závislost na dovozu ropy. Navíc by výrazně snížila emise. To jsou příležitosti, po kterých je třeba skočit v průmyslovém měřítku. Obzvlášť v případě velkých pickupů a SUV bychom možná mohli nainstalovat CNG nádrže během následujících 24 až 36 měsíců.”
Tahle slova zazněla podle magazínu thetruthaboutcars.com přímo z Marchionnových úst. Magazínu se zároveň podařilo vypátrat, že italský byznysmen není právě velkým stoupencem biopaliv a ethanolu obzvlášť.
Není náhoda, že z americké továrny Chrysler už od minulého týdne vyjíždějí velké pickupy Ram 2500 na CNG. Takže těch 24 až 36 měsíců nakonec nebude tak žhavých. Byl to snad způsob jak zmást konkurenci?
Ram 2500 HD CNG pohání 5,7l HEMI osmiválec, CNG nádrže jsou ukryty v části korby (která je menší), nechybí samozřejmě 30l nádrž na benzín. Dojezd na CNG je asi 410 km, celkový dojezd 590 km.
To se Amíkúm nebude líbit
To se Amíkúm nebude líbit že se sníží ložná plocha a o dost .
To spoustu zájemců odradí .Jaký je v USA rozdíl v nákladech mezi benzínem a cng?
U nás si takové žraloky předělávají nejčastěji na LPG.
Než snížit spotřebu,
Než snížit spotřebu, radši předělat na CNG.
Tak takovéto myšlení my fakt vadí. Místo aby udělali auto, s nižší spotřebou, tak tam dají palivo u kterého jim vysoká spotřeba nevadí.
To je stejné, jako když GM v roce 1992 předvedl auto se spotřebou 3 litry a nikdy ho nevyrobil, teď v Paříži také předvedli auta se spotřebou pod 3 litry, ale skutek utek.
Automobilky prostě umí, ale nechtějí. Kdoví proč