Magazín Automotive News se dostal do blízkosti šéfa BMW Norberta Reithofera. Ten podle magazínu řekl, že automobilka bude muset do roku 2020 vyrábět až statisíce elektrických aut ročně. V současné době má na trhu elektromobil BMW i3 a chystá uvedení plug-in hybridu BMW i8.
foto: BMW
Norbert Reithofer, šéf německé automobilky BMW, magazínu Automotive News na výroční prezentaci finančních výsledků firmy v Mnichově doslova řekl, že důvodem pro zvyšování výroby elektrických aut řady „i“ budou stále přísnější emisní limity.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW chce také sdílet auta, jde do světa
Evropská unie chce, aby průměrné emise nově vyráběných aut v roce 2021 byly 95 g/km. Dnes jsou zhruba na 130 g/km. To je důvod, proč automobilky budou muset navyšovat počet elektrických (plně nebo částečně) automobilů ve výrobě. Podle Reithofera si to nicméně vyžádá další výrazné investice.
Malý městský elektromobil BMW i3 uvedený na trh minulý listopad má podle zástupců BMW úspěch. Jen v Evropě si jej už rezervovalo 11 000 zákazníků. Od června si jej budou moct rezervovat také zákazníci v USA.
První dodávky sportovního plug-in hybridu BMW i8 by měly začít v červnu letošního roku. Čekací doba na dodání tohoto auta je údajně až šest měsíců.
To je presne ten problém so
To je presne ten problém so všetkými európskymi a americkými automobilkami. Oni elektrické autá proste nechcú vyrábať. Oni to robia len z donútenia. Na I3 majú 11.000 objednávok a a vyrábajú už od novembra. Podľa zdrojov 80% objednnaných I3 je bez spalováku. I3 je vo svojej kategórii drahé auto, je limitované dojazdom a nabíjanie trvá dlho. Aj tak ho ľudia objednávajú. Na aký iný signál od trhu čakajú? Som presvedčený, že ak by BMW, alebo VW naozaj veľmi chceli, tak budú vedieť vyrobiť do 3 rokov niečo na úrovni Tesly Modelu E, aj za cenu, že by niečo licencovali od Tesly a predávalo by sa to v státisícoch ročne, ale oni proste nechcú a plačú, že EU ich do niečoho tlačí. Naozaj musí Tesla ako nováčik bez skúseností s masovou výrobou dokázať, že sa to dá, začať im riadne uberať z koláča a až potom sa spamätajú? O koľko pracovných miest v Európe kvôli tomu prídeme? Prečo sa nemecké automobilky nespoja, nevybudujú spoločnú fabriku na batérie a dobíjaciu sieť s minimálnou rýchlosťou 150 KW? CCS umožňuje až 200 kW. Spoločná investícia na úrovni 6-8 miliárd EUR je pre tieto automobilky so spoločnými ročnými obratmi nad 400 mld EUR absolútne zanedbateľnou.
Tesla dokáže vyrábať elektrické autá so ziskom v Kalifornii.
V Európe máme niekoľko regiónov s rádovo nižšími platmi dobrou skúsenosťou zo strojárskej výroby a oblasti IT, lacnejšími pozemkami, väčšou podporou od štátov a EU, tak kde je problém?
Pokud dobre vim CCS bylo
Pokud dobre vim CCS bylo schvaleno jako max 100kW teoreticky (500V*200A) co se v praxi rovna asi 80-90kW max, protoze baterie zacina na nizsim napeti.
O 400A verzi se „jen“ dohadovali, ale neschvalili ji (ale i ta by byla pod 200kW, spise tak 170kW max za idealnich podminek). Pokud se pletu tak me nekdo opravte s odkazem na nejaky dobry zdroj. Dost me to zajima a nedivil bych se kdyby moje info bylo jiz zastarale…
Pokud vím, je to stále tak
Pokud vím, je to stále tak jak píšete = žádná změna. Jestli se dobře pamatuji tak CCS (s mennekesem) bylo oficiálně automobilkami přijato někdy v lednu 2014 s jediným fyzicky existujícím prototypem konektoru od Phoenix-contact. Od té doby jsem neviděl žádný další konektor od jiného výrobce (ani DOSTAR v číně je nedělá).
Píši o tom proto, že tento konektor umí jen 125A, tudíž ABB stanice Terra s CCS, které jej používají, proto fakticky umí také jen 125A. Dle současného vývoje si i na těch 200A ještě nějaký ten pátek počkáme.
a pak se divi, ze Tesla ma
a pak se divi, ze Tesla ma svuj vlastni protokol a uz v soucasnosti pouzivaji 350A+ 🙂
Myslím že nediví,
Myslím že nediví, jelikož je můj názor na tuto věc dostatečně znám tak se zopakuji jen ve zkratce 🙂
Dle roadmap automobilek, které za CCS/Chademo stojí mělo 50kW/125A vystačit na dobití 80% kapacity za 30min minimálně do roku 2017 a do roku 2020 to navýšit na těch teoretických 80kW/200A při zachování 30min / 80%.
pozn: Výkon je počítán pro maximální nabíjecí napětí pro 96s Li-ion článků (cca 400V), které teď používá BMW, Nissan i Tesla.
opravím si překlep, to
opravím si překlep, to přijetí bylo samozřejmě už v lednu 2013.
Aby som povedal pravdu, mám
Aby som povedal pravdu, mám to zo seekingalpha.com, písal to myslím tftf – známy oponent Tesly. Tak to, priznávam, nie je veľmi hodnoverný zdroj. Ale aj 100kW by pre mainstream auto nebolo úplne beznádejné.
jj, Seeking Alpha ctu
jj, Seeking Alpha ctu pravidelne 🙂
clovek se tam ledas co dozvi, ale hold nemuze verit vsemu 🙁
(ale tak je to vsude na netu a co si clovek neoveri, to jako by ani necetl a proto bych chtel videt nejaky dobry zdroj aniz bych musel platit za normu 😉 )
To je přesná analýza.
Jen
To je přesná analýza.
Jen bych k tomu dodal – BMW a VW nemají důvod vyrábět elektromobil, stálo by je to děsné peníze. Málokdo si dneska umí představit kolik se vydělá na náhradních dílech pro auta a u elektromobilů by byli neprodejné. Elektrické motory mají děsivou životnost, brzdy se opotřebují minimálně díky rekupeaci, z technických kapalin je jen kapalina v klimatizaci…
Takže díky bohu za EU. Teď jen doufám že upraví měřící cyklus aby ukazoval realitu
A o jakých náhradních
A o jakých náhradních dílech konkrétně mluvíte? Spotřební materiál jako kapaliny, filtry a oleje nevyrábí automobilky, ale třetí firmy. Totéž destičky, kotouče, spojkové sady, žárovky, výfuky taky. Takže zbývají věci jako převodovka, blok motoru, karosářské díly a interiér, což jsou věci, které se mění jenom v případě bouračky, požáru, případně utopení, takže úplně stejně jako u elektromobilu.
Takže pokud tvrdíte, že automobilky hrozně vydělávají na náhradních dílech, tak by to chtělo mít vyfutrované nějakými tvrdými daty.
Asi o tu radu i zase az tak
Asi o tu radu i zase az tak velky zajem neni, kdyz predpovida, ze za zvetsujici se pocty budou moci predpisy a ne zajem uzivatelu 🙁
Mají přes 11 tis
Mají přes 11 tis objednávek na auto, které se pořádně ani nezačalo vyrábět. Neznám podobné jiné malé auto se spalovacím motorkem, které by na tom bylo obdobně…. To už asi nebude nezájem zákazníků.
tak kezby, me jen mrzi ze
tak kezby, me jen mrzi ze tomu ten sef BMW neveri a vetsi vahu dava na regulace, aspon podle clanku…
„magazínu Automotive News na výroční prezentaci finančních výsledků firmy v Mnichově doslova řekl, že důvodem pro zvyšování výroby elektrických aut řady „i“ budou stále přísnější emisní limity.“
Mnohem raci bych slysel ze duvodem je zajem uzivatelu 🙁
zájem uživatelů se dá,
zájem uživatelů se dá, na rozdíl od regulací EU, potlačit.
je bych rekl ze se da
je bych rekl ze se da potlacit oboji 🙂
ano, ale lobbing v EU je
ano, ale lobbing v EU je mnohem dražší 🙂
To mne přivádí na
To mne přivádí na zajímavou otázku, kolik dodnes BMW dodalo modelu i3 zákazníkům? v článku se píše, že do prodeje šlo v listopadu, což už pár měsíců je. No a vzhledem k tomu, že na ně měli předobjednávky, tak už je mohli chrlit po tisících.
BMW kvůli i3 postavilo novou továrnu, tak doufám že ta jejich sázka na CFRP nebude nakonec jeden velký průser, že se to nebude dařit dostatečně kvalitně vyrábět ve velké sérii.
Předminulý týden jsem jel
Předminulý týden jsem jel docela dlouho za jednou černou i3 s běžnou SPZ (předtím jsem už potkal jednu propagační polepenou reklamou), takže to asi normálně prodávají bez většího humbuku.