Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní plyn

redakce - 11 Únor 2018

Jejich provoz je levnější a jsou stejně bezpečná i výkonná jako vozy s motorem na benzin nebo naftu. Přesto o vozidlech s pohonem na stlačený zemní plyn koluje řada mýtů.S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez doplňování paliva díky nádržím na zemní plyn a benzin

S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez doplňování paliva díky nádržím na zemní plyn a benzin
foto: Seat

Andrew Shepherd, vedoucí oddělení Produkt CNG ve společnosti SEAT, staví tyto představy do správného světla a vysvětluje, jak tyto ekologické automobily ve skutečnosti fungují:

1) Stejný pocit za volantem? Ano. Představa, že se řízení vozu na CNG liší od konvenčních vozidel, je mylná. Odborník potvrzuje, že ve skutečnosti „je pocit za volantem úplně stejný, protože výkonové parametry motorů na zemní plyn se neliší od motorů na benzin nebo naftu stejné výkonové třídy“.

2) Je palivová nádrž na CNG stejně bezpečná? „Rozhodně ano. Nádrže na stlačený zemní plyn jsou zkonstruovány, vyráběny a homologovány v souladu s nejpřísnějšími průmyslovými normami,“ zdůrazňuje Shepherd a dodává, že tyto nádrže na zemní plyn „jsou vybaveny bezpečnostním ventilem, který v nepravděpodobném případě požáru vypouští plyn do okolí bezpečným a kontrolovaným způsobem, aby se zabránilo jakémukoli ohrožení vozidla“.

Nádrž na CNG

Nádrž na CNG
foto: Seat

U komponentů byla navíc testována jejich odolnost „vůči extrémním podmínkám. Tlak v palivové nádrži dosahuje maximální hodnoty 200 barů, konstrukčně však nádrž odolá tlaku více než dvojnásobnému". Shepherd uvádí na míru také další mýtus, podle něhož může zemní plyn zmrznout. 
To je „nemožné“, protože „ke zkapalnění zemního plynu by došlo až při poklesu venkovních teplot na méně než 160 stupňů pod nulou“.

3) Je možné jezdit i při nadměrném znečištění vzduchu? Ano. Tyto vozy jsou označeny štítkem „ECO“, takže s nimi lze jezdit i v městských centrech s omezeným provozem v důsledku znečištění vzduchu. Ekologické vlastnosti navíc přinášejí majitelům těchto modelů i další výhody, jako jsou nižší sazby daně a daňové pobídky v některých zemích, jako jsou Španělsko, Itálie nebo Francie.

4) Je možné pokračovat v jízdě i po spotřebování zásoby zemního plynu? Ano. Po spotřebování zemního plynu v nádrži vůz automaticky přejde na spalování benzinu. „Řidič může pokračovat v jízdě bez nutnosti zastavit a na přístrojové desce se objeví ukazatel, že vůz spaluje benzin,“ vysvětluje Andrew Shepherd.

Plnící stanice na stlačený zemní plyn

Plnící stanice na stlačený zemní plyn
foto: Seat

Dojezd bez nutnosti doplňovat palivo je u této techniky značky SEAT, která umožňuje pohon na dvě různá paliva, 1300 kilometrů, což odpovídá vzdálenosti mezi Barcelonou a Frankfurtem. Zemní plyn lze v evropských zemích doplňovat v síti plnicích stanic CNG, protože „systém používá univerzální plnicí konektor“.

5) Mohu jezdit výhradně na zemní plyn? Ano. Vozidla na CNG používají přednostně zemní plyn, a lze tak s nimi jezdit bez přepínání na palivo z druhé nádrže. Navzdory tomu by měl řidič mít vždy minimální zásobu benzinu pro spuštění motoru při velmi nízkých teplotách nebo ihned po doplnění nádrží zemním plynem. Uvedené množství benzinu by se mělo spotřebovat během šesti měsíců.

6) Stojí vozidla na CNG stejně jako tradiční vozidla? Ano. Prodejní ceny těchto vozů jsou podobné jako u vozů na benzin nebo naftu, nemluvě o jejich dlouhodobých výhodách. Andrew v tomto ohledu zdůrazňuje, že „naplnění nádrže stojí pouze 
13 eur“, takže s vozem na CNG „lze ušetřit 30 % v porovnání s naftou a 55 % v porovnání s vozidly na benzin“.

7) Jsou nároky na údržbu podobné? Ano. Provoz vozidla na zemní plyn je po mechanické stránce stejný jako u tradičních vozů. em>„Není pravda, že se musí zapalovací svíčky a filtry vyměňovat častěji,“ vyvrací odborník značky SEAT další mýtus, který tvrdí, že se motory na CNG přehřívají a mají dražší údržbu. Jedinou odlišností je „povinnost kontroly těsnosti plynového systému před každou STK a odborný servis musí vizuálně zkontrolovat stav nádrží každé čtyři roky“. Tyto kontroly dokazují nejvyšší standardy bezpečnosti, které musejí automobily s pohonem na zemní plyn splňovat.

Podle Andrewa Shepherda směřuje vývoj k tomu, že toto palivo bude hrát v budoucí mobilitě hlavní roli. Prodeje vozidel SEAT na CNG se v Evropě zvýšily o 18 %.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vím, že to sem nepatří, ale poradí mi někdo z odborníků, co dělat s dodávkou na CNG, která omylem natankovala LPG. Až dodatečně, po vyjetí 32 litrů LPG, jsem zjistil z paragonu, že byl tankován LPG.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je vtip? to má snad jinou koncovku, nebo ne?? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, zda koncovka měla být jiná něž při tankování CNG, ale faktem je, že LPG byl natankován do auta na CNG bez problému. Proto by mne zajímalo, zda došlo k nějakému poškození systému a případně že ano, co mám dělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen se zeptám. V autě na CNG je i druhá bomba s čistým kyslíkem, aby se spálil ten metan na vodu a kyslík, nebo do motoru jde ta směska, co se jí říká vzduch?
Navíc se mi nechce věřit, že zemní plyn je jen metan, ale to se nechám poučit.

Obrázek uživatele ozana

1) vzduch
2) směs 70-90% metan, 0-20% ethan, propan, butan a dále pár procent CO2, dusík a sirovodík.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Takle hori LPG kdyz se vyboura cisterna:
https://www.n-tv.de/mediathek/videos/panorama/Fluessiggas-verwandelt-Strasse-in-Flammenmeer-article20282080.html

Strašný... a taky totálně nepřehledný, vůbec nevím co se tam děje a kde je cisterna?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Takhle to dopadá když se náklaďák s LPG lahvema vybourá - 10 minut explozí
https://www.youtube.com/watch?v=fsppNOHdQII

... a takhle když se z hořicího CNG autobusu v Holandsku stane obří plamenomet, kterej zahanbí i Muskovo rakety :)))
https://www.youtube.com/watch?v=CX8RUR-WgAY

Požáry lithiovej baterkáčů taky uměj bejt pěkně intenzivní, ale na todle fakt nemaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

A takhle vypadá aktuální požár "cisterny" s vodíkem co zatím ještě ani nebouchla!!! :O
Všimněte si jak jsou tlakový nádoby odsazený od kabiny náklaďáku.
Kolik lidí todle bude chtít řídit? Kolik hasičů to bude chtít hasit? Kolik obcí bude chtít mít ve své blízkosti čerpačku???
Ideální podívaná pro vodíkový sluníčkáře.
http://www.foxla.com/news/local-news/truck-hauling-hydrogen-tanks-catches-fire-in-diamond-bar

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Když už jsme u toho hašení požárů, jedna připomínka proč je špatné parkovat vedle hydrantu.
https://www.youtube.com/watch?v=b3EBeoUaxQw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

At je auto na CNG sebelepsi nez diesel a benzin, stejne produkuje vysoce jedovate slouceniny obsazene v motorovem oleji. Ten je plny dioxinu, PCB a jinych zazracnych sloucenin. Vsechno co ze spalovaku leze je pekny fujtajbl. Ted jsem cetl uplne zoufaly "argument" spalovacich fandu. Pry nejvic poletavych castic ve vzduchu pochazi z pneumatik. A jelikoz EV jsou tezsi nez spalovaci auta, tak z EV je poletaveho prachu mnohonasobne vic a proto jsou spatna. Ale ti samy lide se posmivaji, ze EV jezdi pomalu a se spalovakem muzou urazit cestu do Chorvatska za par hodin. Takze rychly spalovak produkuje jeste vice poletaveho prachu z pneu nez pomaly EV...

Obrázek uživatele Radovan

Nejsem příznivcem omezování rychlosti, protože obvykle je tomu tak v místech, kde je to absolutně k ničemu, přitom jinde to chybí. Bohužel zde funguje salámová metoda, opraví se cesta a sníží se na ní rychlost. Nebo hůře, opravou se zúží a namalováním čar zkomplikuje s účelem snížení rychlosti. Poslední příklad Plzeňská v Ostravě od Vodárny po Feronu, kdysi 50 a 70, dnes 4proudovka s kontinuální 50. Už jen čekám na jaro, jaké kraviny tam na doposud holý asfalt dopravní koumáci namalují. Jaké další špunty a nebezpečná místa vyrobí. Bolševici v praxi.
Ale od doby, co mám elektromobil a digitální tachometr s čísly, jezdím pohodověji a pomaleji. Ve smyslu dodržuji povolenou rychlost. Jestli má ručička tachometru 50, 56, 59, to moc poznat nejde, navíc se ještě neustále mírně hýbe. Takže jedu něco mezi 50-60 km/h. Ale číslo 54 je jasné a díky plynulé regulaci elektrického pohonu, navíc bez převodovky, se ho lze jednoduše držet. Což mi dává i možnost plynulé jízdy s minimem brzdění. Světelné tabule v obcích pak klasicky hlásí 50 a kreslí smajlíky. Takže nejen, že to kolem mne spalovák rve o106, ale ještě pak samozřejmě otěr z gum a násobek spáleného paliva doplní o otěr z brzdových destiček. Šmakuláda.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jsem si nechal googlem vyhledat čerpačky s CNG v Jablonci nad Nisou. Našlo to 2, ale ani na jedné CNG nemají. Tohle je tedy taky mýtus, jako že sehnat CNG není žádná sranda?

V ČR máte už okolo 170 čerpačiek. Na aute na CNG jazdím už cca 5 rokov a je to úplne v pohode. Je pravda, že si pred cestou plánujem (do Google maps si nahrám čerpačky). Z hľadiska ekológie je to takisto OK (keď zabudnem prepnúť počas STK na benzín, tester frfle, lebo namerá prakticky nulové CO2. Som fanúšik EV, ale nasledujúce auto bude opäť na CNG. Plánujem pomocou: http://cngeurope.com/

Obrázek uživatele Alien5

OFF : Muj kamarad z liberce natocil (vyfotil) Teslu z robotickeho dalekohledu FRAM v argentine na obloze :) dalkove z Liberce.
http://udalosti.astronomy.cz/?p=8266

:D

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Je to pravda, ze kamera ktera prenasi obraz Starman uz davno prestala fungovat protoze dosla energie? Proc tam nedali nejaky fotopanel? Na youtube to porad bezi jako "live" a asi to uz live neni.

Obrázek uživatele Alien5

Ano kamery prestali fungovat protoze dosla stava.Panel nebyl v planu asi kvuli vydajum na celi system a nasledne naroky na system vybrace teziste atd... jinak perioda otaceni je asi 4 minuty.Ty live jsou zaznamy nevim proc je tam davaji jako live asi kvuli sledovanosti.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Už jsem to sem dával.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Alien5

Ano ? od Martina nebo od nekoho jineho jako napriklad ze Electek ?

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč je v Polským vzduchu bordel

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/218411000100211/video/599827

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView/faces/viewMapImages.xhtml;jsessionid=E42F8D6315FAF7FA08FB65D3246E2008

Obrázek uživatele Radovan

Tohle bohužel mýty nejsou:
Je to hlučné stejně nebo více než benzín/nafta (viz ostravské plynobusy).
Sajrarjt do ovzduší jde stejně, jako u každého jiného spalování. Jen je méně vidět a cítit. Ovšem když přišly mrazíky, hezky se za těmi ostravskými plynobusy začalo bíle kouřit, jako z parníku.
To, co z plnoprdů jde, se aktuálně neměří a tvrdí se, že je to eko. Takže soudruzi šup na střechu, obejmout komín plynového kotle, zhluboka dýchat a pak nám povíte, jak moc eko jste si připadali. Jinými slovy garážovým testem plynoprd rovněž neprojde, stejně jako jiné spalováky. Zabíjí pomaleji, ale spolehlivě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nemohl by ten byli kour byt para ktera vznika spalovanim CNG?
Napovim, mohla, proto je tak dobre videt kdyz je venku zima. Radim se od ni drzet co nejdal at se neotravite.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Raadovane, když o tom víš hovno, tak prosím o tom nepiš. Já to vlastním a klidně můžu prohlásit, že prostě jenom meleš o něčem o čem fakt víš jenomm pohádky...

Co si to nejdřív koupit, zjistit jak to funguje (např. ten hluk), zjisti výstupy vs elektrika(ano v elektrárně má komín) a nakonec spočíátat náklady na km, údržbu vs nákupka...
Pak to takovej nesmysl není, ale to nepochopí geront co zná jenom spalovák na benzin a teĎ se tlačí do pozice geroje na elektromobilitu, kterou šíří ohněm a mečem i kdyby na chleba nebylo.

P.S. Nejvíc škodí elektromobilitě lidé jako ty, co si nevidí do huby a kecají do všeho i když o tom ví úplný hovno...

Milý anonime
když o tom víš hovno, tak prosím o tom nepiš. Já to vlastním a klidně můžu prohlásit, že prostě jenom meleš o něčem o čem fakt víš jenomm pohádky...
Co si to nejdřív koupit, zjistit jak to funguje (např. ten hluk), zjisti výstupy vs elektrika(ano v elektrárně má komín) a nakonec spočíátat náklady na km, údržbu vs nákupka...
Pak to takovej nesmysl není, ale to nepochopí geront co zná jenom spalovák na benzin a teĎ se tlačí do pozice geroje na elektromobilitu, kterou šíří ohněm a mečem i kdyby na chleba nebylo.
P.S. Nejvíc škodí elektromobilitě lidé jako ty, co si nevidí do huby a kecají do všeho i když o tom ví úplný hovno...

Radovan je hodně tolerantní proti takovým jako ty a hodně trpělivě vysvětluje.

Ale někdy to holt nestačí, naproti tomu ty jen nadáváš, nic jiného neumíš.
To co jsi napsal platí přesně na tebe.

Radovan píše pouze své zkušenosti. To že plynové autobusy dělají větší hluk než naftové je známý fakt, který nemůžeš popřít.
To že při spalování plynu vznikají i jedy které pak dýcháme je také známý fakt. Stejně jako ten že ty a podobní co máte plynové auta si to nikdy nepřiznate, protože by jste jinak nemohli říkat že jste eko a Elektro má přeci ten komín v elektrárně. Což je mimochodem ten nejdebilnější argument, který jen potvrzuje jak je autor toho argumentů blbej jak tágo. A umí jen omýlat stále do kola něco o komínu.
Stejně debilni odpověď je ta že spalovači včetně plyňáků mají komíny dva.

Takže milý anonime vem si ten svůj spalovač i se svým elektromobilem a jdi už konečně do prdele.

Ale nezapomeň si nejdřív ten svůj křišťálově čistý h2o navést z výfuku do kabiny, aby jsi si ten "čistý" vzduch filtroval sám přes svoje plíce a ne přes naše!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážený pane,
Zcela s Vámi souhlasím....
asi 30 let se věnuji ježdění na Metan a to je hezká řádka předělaných aut a najetých kilometrů...mám i jeden Diesel-Gas...
A asi 5 let jezdím jeden malý elektromobil...cca 24kWh..
Nikomu nechci nic vnucovat, znám se s lidma z obou stran. Tím pádem mohu taky posoudit, třeba i povahy těchto obou typů lidí, vizionářů....
A bohužel musím ze zatímních zkušeností konstatovat, že více "odtržití" od reality jsou fanoušci elektro.....
Co do charakteru povah jsou jistě kvalitnější lidé kolem CNG-metanu...
Ještě ,že dneska tolik nemrzne, jinak bych nemohl ject s AKKU, Litiu strašně vadí nabíjení pod mrazem....Kdo to třeba ví?
Děkuji, Petr

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

AD Kdo to třeba ví?
Nejdůležitější je to, že to ví výrobce BEV a ten do SW teplotu pochopitelně zahrnul, takže běžný uživatel to vůbec nemusí řešit.
BEV při nabíjení pojímá jen takový proud, jež minimálně vadí baterii; jediný handicap je prodloužení doby DC nabíjení.
Dnešní BEV jsou na tom dobře až tak, že si pod asi -17stC samy, pokud mají dost proudu či jsou na gridu, přihřejí baterii.
Uplynulý pátek jsem cestoval napříč ČR Leafem a venkovní teploty byly od -8 do -11stC. Nic jsem nepoznal na charakteru jízdy ani dojezdu.

Obrázek uživatele ozana

Vy při jízdě nabíjíte nebo vybíjíte (a tím AKU zahříváte)?

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Petr jezdí na sadu Pb baterií přeci.

vetsinou nedavam lajky na urazlive vyroky, coz tenhle vas prispevek splnuje, ale kdyz si je odmyslim, tak male bezvyznamne +1 s dovolenim pridam.

Obrázek uživatele Radovan

Jak vidno Anonyme, opět jste se dostal k počítači a začal trolit. Tak si toho užívejte. Měsíc byl od Vás pokoj. nemá cenu se s Vámi bavit, to už tady víme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

a podle ceho poznate, jestli to neni jiny anonym?

Obrázek uživatele Radovan

No Vy jste se, pánové, myslím hledali...
A podle čeho poznám, že to je jiný Anonym? A podle čeho poznám, že to nejste Vy?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

podle registrace. pravdepodobnost, ze nekdo jiny pouziva muj nick se blizi k nule. pravedpodobnost, ze ten anonym, je nejaky jiny anonym, je docela vysoka. co se tyka toho, ze jsme se nasli mate asi pravdu. ale jak mam vedet, ze jsem se nasel s nekym kdo je anonym? ;)

Obrázek uživatele Radovan

A co Vám s registrací rs brání současně trolit jako Anonym? Já Anonyma poznal jednoduše - srovnáte si slovosled, výrazivo, logickou linku - a jste doma. Je to jedna z kriminalistických metod, když Vám anonym třeba hrozí útoky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, clovek s rs nejsem ja. Tedy mysleno ten, ktery si tropi legraci z vaseho podpisu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale no tak, zase ty kecy o plynoprdu. Uz me to nudi, porad to same. Hlavni slozkou CNG je metan, tedy CH4, to je jednoduchy uhlovodik, ktery se spali lepe nez delsi uhlovodiky v nafte. Za autobusy se kouri, protoze CH4 + 2x O2 -> CO2 + 2x H20 a to H2O kdy by to byl rekl je para, ktera je mrazu je videt?

PS: Sakra, to se nam ten podpis rozrostl, uz tam mame drevodum sendicovy (to ale mimochodem nic nevypovida o energeticke narocnosti, to je jen standardni konstrukce drevodomu - pasivni dum zni lepe a stejne nikdo neoveri co mate, napalte to tam, at kluci zavidej), co pak nam tam pribude priste, treba milenka blond :-).

Milý anonime
když o tom víš hovno, tak prosím o tom nepiš. Já to vlastním a klidně můžu prohlásit, že prostě jenom meleš o něčem o čem fakt víš jenomm pohádky...
Co si to nejdřív koupit, zjistit jak to funguje (např. ten hluk), zjisti výstupy vs elektrika(ano v elektrárně má komín) a nakonec spočíátat náklady na km, údržbu vs nákupka...
Pak to takovej nesmysl není, ale to nepochopí geront co zná jenom spalovák na benzin a teĎ se tlačí do pozice geroje na elektromobilitu, kterou šíří ohněm a mečem i kdyby na chleba nebylo.
P.S. Nejvíc škodí elektromobilitě lidé jako ty, co si nevidí do huby a kecají do všeho i když o tom ví úplný hovno...

Radovan je hodně tolerantní proti takovým jako ty a hodně trpělivě vysvětluje.

Ale někdy to holt nestačí, naproti tomu ty jen nadáváš, nic jiného neumíš.
To co jsi napsal platí přesně na tebe.

Radovan píše pouze své zkušenosti. To že plynové autobusy dělají větší hluk než naftové je známý fakt, který nemůžeš popřít.
To že při spalování plynu vznikají i jedy které pak dýcháme je také známý fakt. Stejně jako ten že ty a podobní co máte plynové auta si to nikdy nepřiznate, protože by jste jinak nemohli říkat že jste eko a Elektro má přeci ten komín v elektrárně. Což je mimochodem ten nejdebilnější argument, který jen potvrzuje jak je autor toho argumentů blbej jak tágo. A umí jen omýlat stále do kola něco o komínu.
Stejně debilni odpověď je ta že spalovači včetně plyňáků mají komíny dva.

Takže milý anonime vem si ten svůj spalovač i se svým elektromobilem a jdi už konečně do prdele.

Ale nezapomeň si nejdřív ten svůj křišťálově čistý h2o navést z výfuku do kabiny, aby jsi si ten "čistý" vzduch filtroval sám přes svoje plíce a ne přes naše!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však Radovan se nepře, ví, že je to pára, což potvrdil, že napsal "bílý kouř jako z parníku" :)

Obrázek uživatele Radovan

Skočte si ke komínu Anonyme, vodní pára přece neškodí.....

Podpis je pořád stejný, stejně jako Vaše Anonymita a kecy o závisti.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a co si myslite, ze bude ten hlavni problem v tom kominu. Ze by ten chybejici kysli, co se pouzil na oxidaci, rozumbrado. Mene ideologie, vice zdraveho rozumu.

A dovolím si doplniť, že to čo cítime z NG je pridávané v plynárenských spoločnostiach (odorant), keďže NG je bez zápachu a horí mimoriadne ekologicky. Nebudem sa tu už rozpisovať o H2 autách. V skutočnosti ide o EV s nádržami na H2. Málokto tuší, že viac ako 90% H2 sa produkuje z NG, keďže je to lacnejšie ako z H2O. Inymi slovami sa dá povedať, že H2 autá sú v podstate CNG. :-)

Obrázek uživatele Radovan

Jak vidno Anonyme, opět jste se dostal k počítači a začal trolit. Tak si toho užívejte. Měsíc byl od Vás pokoj. nemá cenu se s Vámi bavit, to už tady víme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja myslim, ze to je daleko jednodussi. Vy proste nemate rad CNG. A k podpore sveho nazoru jste pouzil nesmyslne argumnenty. A tak ted placate vykriky o hlave v kominu, bla bla a vlastne nemate co rict. Svet jednoduse neni cernobily, neni mozne rict, ti co jezdi na elektrinu jsou ti dobri, ti ostatni jsou ti spatni. A vam by to tak krasne zjednodusilo zivot, protoze ja jezdim na elektrinu a jsem ten dobry a tak si zaslouzim ... Ale jinak mate pravdu v tom, ze to je ztrata casu. Dokud nereknete presne, co je spatne, tak jenom placame.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co ty ke komínu elektrárny, když máš onen elektromobil co "nekouří" :D

Ale to by chtělo být objetivní a ne mít násr.. jako fanatik v hlavě. ANO elektromobilita je budsoucnost, ALE dnes ještě ne, není síť atd. a hlavně nejsou "ony zdravé zdroje" elektřiny, ale to ti nebrání psát, že si někdo má čuchat k vejfuku, když ty sám nejdeš a nestrčíš rýpák do komínu elektrányty jeden ynteligente...

Co kecat o nečem o čem něco víš, ale jinak držet hubu Radovane? Nebo ego je větší než rozum...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že ve finále lidem hlavně ve městech je jedno na jakou elektřinu jedzdí auta po ulicích kde chodí nebo pod okny kde bydlí, ale hlavně když jim nečmoudí pod nos ty smrady ze spalovacích aut. Naštěstí se situace v nejbližších letech už bude lepšit.

Milý anonime
Radovan je hodně tolerantní proti takovým jako ty a hodně trpělivě vysvětluje.

Ale někdy to holt nestačí, naproti tomu ty jen nadáváš, nic jiného neumíš.
To co jsi napsal platí přesně na tebe.

Radovan píše pouze své zkušenosti. To že plynové autobusy dělají větší hluk než naftové je známý fakt, který nemůžeš popřít.
To že při spalování plynu vznikají i jedy které pak dýcháme je také známý fakt. Stejně jako ten že ty a podobní co máte plynové auta si to nikdy nepřiznate, protože by jste jinak nemohli říkat že jste eko a Elektro má přeci ten komín v elektrárně. Což je mimochodem ten nejdebilnější argument, který jen potvrzuje jak je autor toho argumentů blbej jak tágo. A umí jen omýlat stále do kola něco o komínu.
Stejně debilni odpověď je ta že spalovači včetně plyňáků mají komíny dva.

Takže milý anonime vem si ten svůj spalovač i se svým elektromobilem a jdi už konečně do prdele.

Ale nezapomeň si nejdřív ten svůj křišťálově čistý h2o navést z výfuku do kabiny, aby jsi si ten "čistý" vzduch filtroval sám přes svoje plíce a ne přes naše!

Obrázek uživatele Radovan

Jak vidno Anonyme, opět jste se dostal k počítači a začal trolit. Tak si toho užívejte. Měsíc byl od Vás pokoj. nemá cenu se s Vámi bavit, to už tady víme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to rikate, ze nejsou "zdrave" elektrarny? Vite vy vubec kolika procenty se vyrabi u nas "zdrave"? Vite o tom, ze spousta uzivatelu elektromobilu opravdu jezdi bez toho kominu v elektrarne? Tohle je tak ohrana veta s tim kominem az je uz k smichu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V soucasnosti je jedinym "zdravym" a stabilnim zdrojem energie jadro a s trochou primhoureni oka i voda. Vitr i slunce jsou doplnkove zdroje.

Ano zdravý jak řípa. Zajeté si do černobilu, nebo fukusimi, nebo na další místa ti lidi co tam zemřeli na ozáření by vám rozbili hubu. Kilometry čtvereční prostoru neobyvatelných na tisíce let!

V současnosti nikdo na světě neví co s vyhořelým palivem, nikdo nemá postavené hlubinné skladiště, protože zatím nevyřešili ty problémy s tím spojené.

A jaderná fúze? Zeptejte se fyziků. Tu vám odpoví že před 50 léty jsme říkali že tu bude za 20 let. A dnes raději říkají že tu bude za 50 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty kilometry čtvereční kolem Fukušimy často září méně než okolí Jáchymova u nás. A Jáchymov rozhodně není tisíce let neobyvatelný. Něco si o tom přečtěte www. osel.cz/autor/78/vladimir-wagner/ .

Problém je, že průměrné přirozené pozadí v Japonsku je cca 5x menší než průměr u nás, takže když se tam např. zvedla někde radioaktivita např. 10x, tak je to ohromný nárůst, ale zároveň stále méně než mnohé jiné oblasti na světě kde běžně žijí lidé. Tedy hysterie kolem havárie tam má na svědomí nemálo lidí, ale radioaktivita zatím nikoho.

Obrázek uživatele ozana

Na ozáření nezemřel nikdo, kromě těch, které poslali uklízet v ČJE k rozbitému reaktoru.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Amen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě že v dost bodech lžou jak tiskne, osobně bych do CNG taky nešel likviduje motory a dostupnost paliva , čekání u čerpaček, pro mě není.

Na druhou stranu pro ty co jezdí dálky a to jediná ekologičtější a dostupná alternativa spolu s hybridním pohonem

Zas bych to tak nezatracoval, ruku na srdce, čím většina z Vás v zimě topí a ohřívá vodu? Když jsme u té ekologie, taková menší anketka...

Obrázek uživatele Radovan

Nápis jezdíme čistěji bych ještě bral, ale jezdíme ekologicky nebo Vezeme Ostravě čistý vzduch nebo jedeme dýchat pro Ostravu, to je na zastřelení. Ano, i toho jsou u nás na magistrátě a v dopravním podniku schopni.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel tam u Vás je na dálku vidět obrovská CNG loby. Je smutné, že zrovna v tomto kraji. Primátor je schopen vypustit slova o tom, že strážníkům by kvůli dojezdu nestačili elektromobily. Mám s tímto osobní zkušenosti a i jsem se dotazoval a o dojezdu to opravdu není. Určitě ne dnes, když se dojezdy už pohybují okolo 200-300 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až bude elektřina jenom z "nekouřících" zdrojů, pak si můžeme sednout a říci, že Ostrava bude zdravá, ale do té doby si ty kecy o tom, že za všechen smrad je jenom z autáků nech na setkání fanatiků...

Hele čím myslíš že se topí vě většině baráků? CNGčkem... Co myslíš, že bude dělat elektriku, protože uhlí už nebude..., no ty lumene zase CNG...

Fakt začínáš být fanatická osina v zadku co na všechno píše "elektromibil všechno vyřeší, dopravu, rakovinu a jídlo", míň svazáckých keců by Radovane fakt nevadilo, začínáš připomínat modrokošuláče z budovatelských filmů místo člověka co má rozum...

Milý anonime
když o tom víš hovno, tak prosím o tom nepiš. Já to vlastním a klidně můžu prohlásit, že prostě jenom meleš o něčem o čem fakt víš jenomm pohádky...
Co si to nejdřív koupit, zjistit jak to funguje (např. ten hluk), zjisti výstupy vs elektrika(ano v elektrárně má komín) a nakonec spočíátat náklady na km, údržbu vs nákupka...
Pak to takovej nesmysl není, ale to nepochopí geront co zná jenom spalovák na benzin a teĎ se tlačí do pozice geroje na elektromobilitu, kterou šíří ohněm a mečem i kdyby na chleba nebylo.
P.S. Nejvíc škodí elektromobilitě lidé jako ty, co si nevidí do huby a kecají do všeho i když o tom ví úplný hovno...

Radovan je hodně tolerantní proti takovým jako ty a hodně trpělivě vysvětluje.

Ale někdy to holt nestačí, naproti tomu ty jen nadáváš, nic jiného neumíš.
To co jsi napsal platí přesně na tebe.

Radovan píše pouze své zkušenosti. To že plynové autobusy dělají větší hluk než naftové je známý fakt, který nemůžeš popřít.
To že při spalování plynu vznikají i jedy které pak dýcháme je také známý fakt. Stejně jako ten že ty a podobní co máte plynové auta si to nikdy nepřiznate, protože by jste jinak nemohli říkat že jste eko a Elektro má přeci ten komín v elektrárně. Což je mimochodem ten nejdebilnější argument, který jen potvrzuje jak je autor toho argumentů blbej jak tágo. A umí jen omýlat stále do kola něco o komínu.
Stejně debilni odpověď je ta že spalovači včetně plyňáků mají komíny dva.

Takže milý anonime vem si ten svůj spalovač i se svým elektromobilem a jdi už konečně do prdele.

Ale nezapomeň si nejdřív ten svůj křišťálově čistý h2o navést z výfuku do kabiny, aby jsi si ten "čistý" vzduch filtroval sám přes svoje plíce a ne přes naše!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě je lépe a sofistikovaněji zvládnutelné odsiřovaní a filtrace na úrovni komínů fosilních elektráren než na úrovni fosilní automobility.

A srovnávat spalování zemního plynu v kotlech na vytápění (ve stabilních instalacích a přesně daných režimech spalování) proti automobilnímu spalování, je úplně mimo mísu.

Obrázek uživatele Radovan

Jak vidno Anonyme, opět jste se dostal k počítači a začal trolit. Tak si toho užívejte. Měsíc byl od Vás pokoj. nemá cenu se s Vámi bavit, to už tady víme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

súdruženko, čo si predstavujete, že "bude dělat elektriku, protože uhlí už nebude" - to ste fakt v česku takí sprostí, že budete dymiť, dymiť a dymiť, až neostane ani vzorok uhlia do múzea?
na slovensku máme vládu aká je, ale SKLAPLA pred úniou a ZATVÁRA hnedouhošné uhoľné bane a priľahlú ELEKTRÁREŇ. uhlie ostane pre ďalšie generácie pre prípad, že globálne oteplenie nanastane.

Uholne elektratne su neefektivne a musia byt dotovane. V Novakoch sa nizkokvalitne hnede uhlie musi dotovat ropnymi produktami aby vobec horelo. Elektrarenske podniky chceli elektrarne Novaky zavriet, no vlada je priposrata a boji sa prepustania, takze dotuje spalovanie hnedeho bordelu nadalej. Podobne ako v Nemecku, Polsku, Cesku a inde v EU. Aj ked na Slovensku je energeticky mix podstatne lepsi ako v D, PL, CZ a tiez lepsi ako priemer EU.

je to týždeň, čo sa koniec novák, handlovej a kostolian otvorene priznal - smer poslal do TV trenčianskeho župana a SAS svojho rečníka ... vcelku si notovali na tému - zatvoríme, čo už, keď to únia/komisia nariadila, ale nik nebude ukrátený, ani baníci, ani elektrikári, ani tí, čo balili bankovky do alobalu!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No treba ja si treba predstavuji, ze idealne prejdem z jaderneho stepeni na fuzi. A do te doby, nez tu fuzi zvladneme, budeme konstruovat jaderne elektrarny.

Fúze je stejná chymera jako auta na vodík.
Možná tu jednou budou, ale.

Fyzikové už před 50 léty říkali že fúze tu bude za 20 let, dnes už jsou opatrnější a říkají že to bude za 50 let....

tú fúziu nám sľubujú tak, ako socializmus na 1/6, 1/7, 1/1000 zeme.
ps - uhlie minuli na "ostrovoch" ... :-)

3) Je možné jezdit i při nadměrném znečištění vzduchu? Ano. Tyto vozy jsou označeny štítkem „ECO“, takže s nimi lze jezdit i v městských centrech s omezeným provozem v důsledku znečištění vzduchu.

Tedy lze jezdit i na benzín, zajímavá ekologie.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se v mrazu žije s Teslou Model S?

auto.cz/zima-elektromobilem-jak-mrazu-zije-teslou-model-s-113304

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Este sa mi nestalo, aby bol obmedzený výkon motorov kvoli mrazu. Podla mna je to blbost, čo je tam napísané. Rekuperaciu mavam obmedzenú, ale iba vtedy ked pred jazdou nenabíjam väčším výkonom ako 5kW a v garáži je pod 10°C.
Má niekto skúsenosť s obmedzeným výkonom kvoli nízkej teplote?

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Kdyz je baterka vymrzla, tak auto nerekuperuje vubec. To zvysi spotrebu asi o 20% ovsem jen do chvile nez se baterka jizdou ohreje. Tedy na dlouhych trasach zanedbatelne. Navic pred delsi trasou dobijim tak abych mel nabito tesne pred odjezdem, tedy baterka je ohrata. U kratkych tras je mi spotreba celkem ukradena. Porat je to uspornejsi nez spalovak, ktery navic pri pojizdkach v zime take vice papa, nemluve o tom co to dela s zivotnosti motoru.
Take to pri vymrzle baterce omezi vykon jen na 200kW, takze je z toho jen prumernej bavorak. :-)
Soudruzi z auto.cz to zase pojali po svem.
A jinak ano. Pri mem stylu jizdy bez omezovani se v teplotnim komfortu v lete pres 400km v zime pres 300km, takze necelych 25% narust spotreby. Z meho pohledu nic dramatickeho. Proste si to kafe v zime vice vychutnam.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtel jsem zeptat kdyz vypadne rekuperace tak jestli auto alespon predstira tu rekuperaci a da se porad ovladat jen plynem? Nebo se musi slapat na brzdu to by me stvalo jestli se musi menit styl jizdy.

Mohlo by to alespon rekuperovat do topeni a ohrevu clanku.

U jinych levnejsich ev rekuperace nevypadava maji jine clanky ale zase s mizernou kapacitou tamhe tam by byl vypadek rekuperace dost blbej.u me na horach pridava rekuperace pres 30%

Diky.

Obrázek uživatele Michelin

Pokud Tesla stojí celou noc v mrazu tak skutečně ráno nerekuperuje/nebrzdí vůbec.
Přešlapávání na brzdu zase tak velká změna stylu ovládání auta není. I ve spalováku brzdí motor různou intenzitou podle zařazeného rychlostního stupně. A u ev zase různě podle rychlosti auta, tedy člověk čas od času na tu brzdu stejně šlápne.

Je škoda, že rekuperací třeba jen nenahřívá tu baterku. Je v ní 6kW topné těleso, takže třeba jen tímto výkonem by to mohlo brzdit. To by mohl být námět pro Muska.

Jinak kolega někde nastudoval, že pokud má lithiový článek nižší teplotu než nula, a začnete ho nabíjet tak se v něm vylučuje či krystalizuje (to už si nepamatuji) lithium, které je extrémně hořlavé, takže se z toho článku prý časem stává v podstatě výbušnina.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Napr Leaf jedině, kdy nerekuperuje, je tehdy, když je SOC 100%. Takže vždy se snaží rekuperovat do HV části, což je baterie+klima+topení+měnič pro 14V.
Tedy po několika set metrech od SOC 100% rekuperace již proud do HV dodává; a ten se spotřebovává třeba nejvíce do topení apod. Však to Leaf na monitoru v Energy-info ukazuje. Navíc powermeter má normálně dvojkroužky a ty zleva (není kam nabíjet) či zprava (omezení výkonu) případně ubývají.
A jak to mají tesly ať tu písnou jejich majitelé.

U Soulu to je podobné, cca 20-25% dojezdu v zimě dolů. Řekl bych, že topením to až tak moc není. Pokud se vyjíždím s předtopeným autem, tak tepelné čerpadlo vezme průměrně tak 0,6 kW v teplotě kolem 5°C, což nemůže dělat takový rozdíl, klima bere taky 0,4 kW. Podle mě to sežere ohřev baterií, větší spotřeba elektromotoru, zimní pneu atd. Mám změřeno, že při 15°C na trase 16 km trvající 20 minut vezme auto 10.5 kWh, při 5°C vezme 13 kWh (ověřeno mnoha jízdami), topení vezme za 20 minut minimum. Samozřejmě může to být jenom výpočtem počítače auta a klesající reálnou kapacitou baterie v chladu upravuje tou spotřebou defacto dojezd a nemá to až tak mnoho společného s reálnou spotřebou auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to mate za trasu kdyz za 16 km vybijete baterku ze tretiny az poloviny do jezdite nekam hodne do kopce? NEBO DALNICE PLNEJ KNEDLIK?

Tak samozřejmě myslel na 16km trase průměr 10,5kWh.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Průměrnou rychlostí 16km/20min=48km/hod moc velký festival neudělá....
Stejně má ta čísla spotřeby špatně! Takovej žrout eSoul není.

Omluva, zapomněl jsem uvést u spotřeby "/100 km"...

Obrázek uživatele Michelin

Je to tak. I kdyz si auto predtopim a nabiju tesne pred odjezdem, tak se stejne na letni spotrebu nedostanu.
Mozna hraje roli i hustsi studeny vzduch. :-)

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

Na Ionech jsme odpozorovali -10% při větším dešti, taky -10% na sněhu a zimní pneumatiky udělají taky -10%. Tak se to nasčítá, pak si člověk pustí to topení a bere to od rychlonabíječky k rychlonabíječce :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Kazdopadne jizda vymrzlym spalovakem vs elektromobilem je jednoznacne pro ev. Me to vzdycky uplne trkne, ze je neco divne jinak, kdyz se rozjedu vymrzlou Teslou a nedostavi se chrochtani ani vibrace motoru a co vic na plyn to reaguje uplne normalne a nikoli neochotne, line jak byl clovek v takovych situacich zvykly.
A kdyz se pak po tydennim stani v mrazu na horach nemusite klepat jestli nastartujete...
Panove z auto.cz holt zase boduji.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dat spalovak do servisu, tohle mi nedela ani v mrazu. Pripadne pridat nezavisle topeni, to je super vec.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, pridavne topeni je dobra vec. Mel jsem drive celkem 3ks. Ma to ale i nektere nevyhody:
1, nelze pustit v garazi.
2, take se nejakou dobu zahriva, netopi hned.
3, zamrzne driv nez samotny motor, takze pri -25 nepomuze.
4, pokud se pouziva pravidelne pred kratkymi cestami, vybije se 12V baterka a je po legraci. (a to jsem mel v aute 100Ah)

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 220.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

Takže když necháte stát vaše auto několik hodin na mrazu, a pak nastartujete tak není motor ani trochu hlučnější, ani více nevibruje, ani není línější?
I vy jeden sobělháři. :-)

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

U mého dieselu to bylo celkem v pohodě, protože jsem před jízdou v zimě měl vždy 40-50 minut zapnuté nezávislé topení, ale to startování v zimě je vždy horší a než se motor prohřeje, je vždy o něco hlučnější, to bezpochyby.

Jediné, co mi trochu vadí u Soulu je, že nemá možnost automaticky zatopit před jízdou bez připojení do zásuvky. Samozřejmě "nastartovat" a nechat před jízdou chvíli topit lze, ale to už moc smysl nedává. To nezávislé el. topení tam prostě chybí.

Obrázek uživatele Michelin

No jasný, ale stejně ani ohřátá voda se u dieselu nepovažuje za ohřátý motor. Až teprve když se prohřeje olej, a to trvá podstatně déle, s tím ani přídavné topení moc nepomůže.
Pravda, ale je, že takto předehřátý motor by už nemusel bejt úplnej traktor.
Na druhou stranu Teslu si mohu také předem předehřát a vzpomenu si na to tak v jednom z deseti případů a zákonitě zrovna v místě (podzemní šatny wellnessu a podobně) kde nemá telefon signál, takže je mi to prdlajs platný.
Takže je mi jasný jak by to probíhalo s předehříváním motoru.
U ev prostě nic předehřívat nemusíte aby to jelo pěkně tiše a to o tom to je.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Naprostý souhlas se všemi příspěvky nade mnou, co říkají, že EV se nedá se spalovákem v zimě srovnávat. Kdykoli přijdu a stisknu knoflík a odjíždím v klidu, bez smradu a vždy nastartuji!! narozdíl od některých spalováků. Tohle fakt pochopí jen ten, kdo to zažije. A např. po celodenním lyžování je to na parkovištích fakt žůžo ty smrady a zahřívání interiérů před odjezdem!

Obrázek uživatele Radovan

Na kolejích VŠB-TUO provozují studenti se spalováky pravidelný čtvrteční a páteční sport - SSSK - Startujeme Spalováka Startovacími Kabely. Poté, co tam v neděli či pondělí přijeli nějakou starou plechovkou a ono ejhle, po týdnu se ani nehne. V lepším případě jedno spalovací auto, plně naložené lidmi a věcmi, složitě najíždí čumákem s motorem k druhému, které obvykle stojí čumákem ke zdi nebo do trávy. V horším stojí obě (už jsem viděl i 3 naráz a borci se snaží na hlavní cestě s kabely v ruce někoho zastavit. Už jsem pár zoufalcům poskytovat první pomoc elektromobilem. No a pak mají nastartováno, hned zařadí zpátečku a zdechne jim to. A kabely znovu. Smradu a dýmu dostatek pro všechny. Škoda jim radit.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Stejná zkušenost se studenty průmyslovky! A to jim umožňujeme s EV jezdit! Fiat 500e, e-NV200, BMW i3, ... . To, co se děje ve městě mezi 7:30 až 8:00, je neskutečná produkce emisí od stojících a popojíždějících aut!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vidíte a já jako už nestudent co místo koupě nové baterky už neupřednos%ťnuje páteční pařbu startuju normálně, ale to pak nejde se poplácavat po ramenouch a vyprávět žvásty a ujišťovat se, že nad elektromobil není :D

Chlapy, když nechápete, že právě tyto kecy lidi serou na elektromobilitě, tak jako podobné kecy Mádla apod. mamlasů zvolilo Zemana, pak vám fakt není pomoci a elekromobilita se prosadí, až právě lidi jako vy nebudou dělat reklamu, protože když otevřete hubu, tak se každej otočí se slovy "zase ty debilové hlásají slovo boží"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co na to rict, jo to je presne ono. Naprosty souhlas. PS: Taky si myslim, ze kvuli startovani je levnejsi koupit baterku ne elektromobil. Pripada mi to celkem logicke. PS: Studenti jsou radi, ze maji na nejakou plecku. Elektromobily jsou tezce mimi budget. To jsou fakt rady k exkrementu.

Obrázek uživatele Michelin

Zvlastni. Lidi z meho okoli zrovna tahle srovnavani ev vs spalovak v ruznych podminkach zajimaji nejvice. Jestli vas to se.re tak si jdete pocist na to auto.cz a neprudte tady.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Ale řádí tu ten Anonym, co? Už minulou zimu jsem pochopil, co je to EV! Nebudu se rozepisovat, ale např. ten plynulý záběr do plusu i do minusu je v zimě, třeba na ledě, hodně dobrá věc, vytopená kabina, ... Néé, je toho moc!

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Chirurgická přesnost s jakou se dá dávkovat kroutící moment jak při akceleraci tak při deceleraci je na sněhu k nezaplacení.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ehmn, no jiste to je vyhoda. A taky dalsi vyhody, jako porizovaci cena, cetnost dobijecich stanic, dojezd, doba dobijeni a taky pri dalkovych jizdach samocinne hlida povinne prestavky a ... Ale no tak, ma to vyhody i nevyhody, jako vsechno.

Experti z auto-cz :-( Oni maji problem s dojezdem Tesly S a ja jsem spokojeny s dojezdem Leafa 24kWh.

Obrázek uživatele Radovan

Jinými slovy Kdybychom na auto.cz neměli Teslu a elektromobily obecně, museli bychom si je vymyslet :-)
Co by majitelé trojčat dali za pouhých 20% úbytku v zimě po městě. Máme 30% jen to fikne, protože nemáme tepelná čerpadla a další vymyšlenosti, holt vývojově 10 let starý elektromobil. A paradoxně ve městě v zimě spotřebujeme více s jakýmkoliv automobilem, protože neustálé přestávky, kdy auto vychladne a opět se musí zahřívat, žerou nejvíce. Teď jsem si v -5°C komfortně topil a popojížděl s neustálými zastávkami včetně nakládky a vykládky pátými dveřmi a šup, byli jsme se skoro 4 roky starým Ionem s necelými 60 tis. km na dojezdu 80 max. (z papírových 150 km). Hezky to bylo vidět na elektroměru při vyřazení na neutrál nebo rekuperaci. Při tom prvním byla ručička neustále uprostřed EKO výseče, tedy rychlost kolem 60 km/h, i když byl neutrál. Při tom druhém místo rekuperace a nabíjení baterek stála ručička na nule, tedy veškerou rekuperaci spotřebovalo topení. A když zastavíte a necháte auto v mrazu nastartované stát a jen vytápět, tak si prostě za hodinku 3-5 kWh vezme. Což je u 16 kWh baterky hodně moc. Ale s tím se musí počítat. Řešení je jednoduché - auta s většími bateriemi a tepelným čerpadlem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavé a ty jsi neměl CNG auto, ale hubu plnou keců o něm máš :D

Nebo když něco děláš ty tak je to dobro, ale když někdo kdo má jinej názor je prostě blbeček co neví nezná :D

Oproti tobě ynteligente v práci jezdím elektromobilem a doma CNG, takže mám zkušenost co ty nemáš a i když jsem zastáncem elektromobility, tak vždy zírám co někdo může psát za blafy a co ám zkušenost, že právě kecy co máš ty každýho sere na těch elektromobilech...

Obrázek uživatele Radovan

Jak vidno Anonyme, opět jste se dostal k počítači a začal trolit. Tak si toho užívejte. Měsíc byl od Vás pokoj. Nemá cenu se s Vámi bavit, to už tady víme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tesly nemaju tepelne cerpadlo.

Obrázek uživatele Radovan

To je fuk, ale topí stejně úsporněji. Mají ho třeba Kia Soul EV, skoro dvojnásobná baterka a topení pohoda.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Po týdnu stání Kia Soul v teplotách kolem nuly zůstala kapacita baterie pořád stejná, auto je za chvilku vytopené, naprosto jiný komfort, než se spalovákem.

Obrázek uživatele ePavel

Sedm "mýtů", aneb papír snese všechno.
Lze souhlasit částečně jen s tím pocitem z jízdy, je to stejně hlučné, stejně to vibruje a stejně to pocukává. Dynamika je samozřejmě horší díky větší hmotnosti vozidla. Cena stejná? technologie CNG je zdarma?

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 220.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČLÁNEK PĚKNÝ MÁTO SVÁ ALE

ZKUŠENOST S CNG VW PASSAT 1.4 ECOFUEL DSG
BOHUŽEL NEMOHU POTVRDIT - VELKÝ OPTIMISMUS S VOZY KONCERNU na cng
ZAKOUPENO 2011 s 150 t.km
vozidlo skvěle jezdí prům. skutečná spotřeba 4,5kg
Hmotnost je znát - nepochopil jsem
proč v golfu 2006 jsou kevralové a zde ocelové.

Poruchy
192,-t.km trysky CNG -nové
215,-t.km řídící jednotky DSG - nesouvisí
průběžné problémy se vstřiky TSI benzinu
- se závěrem servisů - je nutné jezdit i na benzín
sdělená cena trysky 10,5t.Kč/ks
252,-t.km i přes poctivé výměny 15,-t.km
motor bez vyzvání KO -venku přes blok ojnice i s pístem
Jiný motor současně najeto 300 t.km
Problémy se zalepnými vstřiky benzinu zůstávají
- našel jsem servis leteckých motorů kde vyčistí zkontrolují stav a zase zpátky do motoru.

Má zkušenost je stav technologie v motoru TSI nevhodný
Důvod trysky bezin TSI se zapečou spalinami.
O svolávacích akcích nádrží nemluvím.
Znalosti servisů dobré pouze ve dvou - jinak - spíše zoufalé.
Čas strávený opravami 7 měsíců za 6 let provozu
Kompletní podrobnou vlastní výukou systému.
Úspora na palivu kompletně odevzdaná za opravy.

Závěr je bohužel slovy klasika, že tento výrobek mi přinesl
jen dva dny radosti, když jsem ho koupil a když jsem ho prodal.

Po těchto zkušenostech je palivo rozhodně perspektivní,
ale pouze při změně přístupu výrobce

Zdravím Sajmon se.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím, ano CNG kupovat ojeté - zvláště pokud neznáte historii auta - pravidelnost, kvalitu servisu jak se k němu choval, zda nebylo najeto více km atd. To vše se ve vašem nájezdu km promítne. Osobně na CNG nedám zatím dopustit, rádius cca 300km ok - Škoda Octavia 1.4TSi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To "SAJMON SE" nevysvětlíte, že auto ojeté je prostě sázka do letorie a toto s emu mohlo stát i elůektromobilem, kdy by pak měnil baterky za pár stovek tisíc...

Jeho blbost svádí na auto, protože on chybu přeci nemůže udělat.

P.S. Lidi si nikdy nepřiznají, že když kupuju ojeté bez známé historie, že nezáleží na "pohonu", ale vždy se většinou něco najde, proč asi lidi prodávají "ojetiny" a kupují pak nové auto, určitě většinou protože funguje na sto pro a ne že se začalo srát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

týbrďo 1* pěkně hustý masakr, jo a jak koukám takže flašky ti teda měnili

cnginfo.volkswagen.com/cz/cs/home.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Flašky měnily s tím,
že byla svolávačka
s dopisem z min.dopravy na diesel
po zavolání autorovi že CNG není diesel
nový dopis na CNG
výměna na první pokus se nezdařilo
šlo natankovat pouze dvě nádrže
a následně oprava kabelů k poslední nádrži,
oprava s omluvou.

Celkem adrenalín -málem to semnou švihlo.

Zdravím Sajmon se

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW označuje ty motory jako TGE a TSI. U TGE tvrdí, že je vyvinutý přímo na CNG, ale zajímalo by mě, jaký je rozdíl. Víte o tom někdo víc?
TSI je totiž z principu na pohon plynem nesmyslný. TSI využívá přímý vstřik benzínu do válců s vrstveným spalováním. Předěláním na plyn se z něj stane MPI a pracuje ve zcela jiném režimu než na jaký byl konstruován. Další problém je, že benzínové vstřiky jsou přímo u spalovacího prostoru a chladí se benzínem. Jejich odstavení znamená zničení přehřátím. U přestaveb je to řeší částečným vstřikováním benzínu.
Nechápu, proč VW používá na CNG TSI a ne velkoobjemové atmosferické motory, které jsou na plyn vhodnější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel jste to shrnul správně u CNG
jsou Trysky CNG MPI v sání a benzinové TSI
přímo v hlavě motoru
těsněné silikonovým okroužkem upevněné sacím potrubím

Trysky časem neodolají
-řídící systém Vám nedovolí přepnutí
a dále je problém s tankováním benzinu s biosložkou.

Zdravím SAJMON SE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TGI, ne TGE

Tak to je teda drsný shrnutí.
Jsem zvědav jak z dlouhodobého hlediska obstojej hybridy od VW? To jsou taky pěkný složeniny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je to zase za metanový vejprdy na komerčním plátku hybrid ;))
mě by jen zajmalo kolik za to vyplesknutí berou ;) tento komerčně na míru účelově vyrobený článek vyšel nejprve v áčkových plátkách v týdnu a ten samý s korekcí pár písmenek ted i v bečkových, to je nuda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja myslim, ze to je ok. Z neceho provoz serveru musi platit.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter