O společnosti Seat toho, co se týká automobilů s alternativními pohony, příliš mnoho neslýcháme. To by se však v budoucnu mohlo změnit, neboť právě v těchto dnech španělská automobilka předala barcelonské radnici k testování své tři ekologické novinky. Do městského vozového parku tak přibyl jeden elektromobil Seat Altea XL Electric Ecomotive a dvojice plug-in hybridů Seat Leon TwinDrive Ecomotive.
foto: electric-vehiclenews.com
Automobily Altea XL Electric a Leon TwinDrive představují dvě odlišné, avšak navzájem se doplňující technologie. Seat se tak snaží dostat do optimální pozice, ve které bude moci pružně reagovat na proměnlivou tržní poptávku.
Elektromobil Altea XL Electric Ecomotive je vůbec prvním čistě elektrickým automobilem této značky. Vozidlo se může pochlubit 135km dojezdem a maximální rychlostí 135 km/h. Elektromotor s výkonem 85 kW je napájen energií z baterií umístěných pod zadními sedadly a pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu nedochází ke zmenšení vnitřního prostoru vozu.
Zajímavým doplňkem elektromobilu, vhodným zejména pro řidiče ze sluncem zalitých jižních zemí, je solární střecha, která se bude podílet na dodávání energie pro klimatizaci.
Naproti tomu plug-in hybrid Leon TwinDrive Ecomotive ujede v elektrickém režimu 52 km při maximální rychlosti 120 km/h. V případě kombinované jízdy se ovšem maximálka zvýší až na 170 km/h. Při rozumném řízení by se spotřeba měla dostat na 1,7 l/100 km a emise CO2 by neměly překročit hranici 39g/km.
foto: Seat
Testování nových vozů bude v hlavním městě Katalánska probíhat po dobu šesti měsíců, během nichž bude Seat shromažďovat a vyhodnocovat informace, které by mu měly usnadnit spuštění sériové výroby.
Dr. Matthias Rabe, výkonný prezident pro výzkum a vývoj u Seatu, o tom řekl: „Dodáním našich vozů k testování započíná nová éra naší elektro-motoristické strategie. Budoucnost Seatu je elektrická a my se rozhodli pro diverzifikaci alternativních technologií s cílem vyhovět různorodým motoristickým potřebám.“
Piřpomínáme, že Seat je součástí koncernu Volkswagen, stejně jako Škoda Auto, která v současné době testuje flotilu elektromobilů Škoda Octavia Green E Line.
Mozna nechapu presne, co
Mozna nechapu presne, co znamena, ze automobilky patri do jednoho koncernu… proc musi kazda automobilka z rodiny VW vymyslet kolo od zacatku? Opravdu neexistuje moznost sdileni informaci a zkusenosti? Nebo tomu neco pravne ci jinak brani?
Když se podíváte na popis
Když se podíváte na popis charakteristik vozidel VW Golf e-Blue-motion, Škoda Octavia Green-e-line a nyní i vozidel Seat, tak je jasné, že je to ta samá technologie ve všech, pouze upravená na jednotlivá vozidla.
Seat jsem pod kapotou ještě neviděl, ale Golf a e-Octavia jsou téměř kopie…
Je to podle mého čistě PR, aby si každá značka v té své zemi udělala hezký obrázek o sobě…Ale know-how je ve Wolfsburgu 🙂
Škoda jen, že o tomto testu Seatu západní média reportují, o flotile e-Octavií jsem toho v západních elektromobilních serverech moc nenašel…:)
Přesně tak. Mimo jiné to
Přesně tak. Mimo jiné to říká, jakou technologii plugin hybridu můžeme očekávat ve Škodovkách.