Seat uvádí na český trh elektrickou koloběžku eXS KickScooter

Elektrokoloběžka eX KickScooter powered by Segway bude k dostání v celé dealerské síti Seat od dubna 2019. Doporučená zákaznická cena je 16 299 Kč vč. DPH.

Nová elektrická koloběžka eXS KickScooter powered by Segway byla představena v listopadu na světovém kongresu Smart City Expo
foto: Seat

Koloběžka eXS KickScooter je výsledkem spolupráce mezi značkou Seat a společností Segway. Navržena byla speciálně pro potřeby značky, která tak reaguje na nezbytnost řešit moderní městskou a ekologickou mobilitu.

Elektrokoloběžka Seat eXS KickScooter

Elektrokoloběžka Seat eXS KickScooter
foto: Seat

Seat eXS je speciálně vybaven individualizovatelným dekorativním osvětlením, LED světlomety vpředu i vzadu, systémem proti odcizení, tempomatem nebo také LCD displejem.

Mimo to nabídne i trojici jízdních režimů (Limit, Normal, Sport), integrovaný stojánek nebo možnost sledování stavu baterií přes mobilní aplikací Segway-Ninebot. Koloběžka přijíždí na 8″ plných kolech s tlumiči.

O bezpečné zastavení se s jistotou postará elektronická brzda s ABS, které sekunduje šlapací mechanická brzda. Koloběžka samozřejmě disponuje brzdovým světlem.

Elektrokoloběžka Seat eXS KickScooter

Elektrokoloběžka Seat eXS KickScooter
foto: Seat

eXS KickScooter má hmotnost 12,5 kg, dojezd je standardně 25 km. Je ale možné jej dodatečným akumulátorem prodloužit na 45 kilometrů. Kapacita baterií je 187 Wh (5200 mAh) při 36 V, a maximální výkon elektromotoru je 700 W.

Maximální rychlost, kterou je možné s koloběžkou SEAT eXS KickScooter dosáhnout, je 25 km/h (s dodatečným akumulátorem 30 km/h) a zvládne až 10% stoupání. Doba nabíjení koloběžky je pouhých 3,5 hodiny. Maximální nosnost je 100 kilogramů a doporučená výška jezdce je mezi 120 a 200 centimetry.

Model eXS je prvním produktem značky Seat, který reaguje na změny v městské dopravě. Dalším modelem je pak Seat Minimó, který byl představený na letošním autosalonu v Ženevě.

Vozidlo Minimó bylo vyvinuto jako platforma pro mobilitu, jež ztělesňuje vizi společnosti Seat pro městskou mobilitu zítřka. Kombinuje totiž to nejlepší ze dvou světů: bezpečnost a komfort osobního automobilu s agilitou a snadným parkováním motocyklu.

tisková zpráva

33 Comments on “Seat uvádí na český trh elektrickou koloběžku eXS KickScooter”

  1. Elektrické koloběžky občas zkouším, některé padnou
    Elektrické koloběžky občas zkouším, některé padnou lépe, jiné hůře. Ovšem tady se mi ty parametry zdají podivné. A cena je taky úlet, když Xiaomi, s níž jsem zatím pojezdil nejvíc a nemám co říci negativního, je za 12, běžně kolem 10 tisíc, a to už je docela vymakaná a drahá elektrická kolobrnda. Mohl by někdo z každodenních uživatelů elektro koloběžek napsat, co si o počinu Seatu – se svými zkušenostmi – myslí?

  2. s tou hmotnosťou a nosnosťou je to 000!
    inmotionp1f má

    s tou hmotnosťou a nosnosťou je to 000!
    inmotionp1f má základ 25/hod, cez app na30/hod, uvezie 120kg, so 110kg záťažou na rovine (rozbitéchodníky) dá 20/hod.
    treba operovať s termínom „osobný prepravný prostriedok“ (personal transport vehicles) čo zatiaľ v našich predpisoch nie je, ja vravím, že je to medzistupeň medzi bicyklom a invalidným vozíkom.

  3. OffTopic: Dneska se chystám provést inicializaci
    OffTopic: Dneska se chystám provést inicializaci adaptačních hodnot článků aku v mé i3, tak pak poreferuji, jak jsem pochodil. Od instalace nového softwaru klesla využitelná kapacita baterie z nějakých 19 kWh na 16,7 kWh (to jsem kontroloval včera, je to pokles asi za rok a půl). Podle všeho by tento reset měl vrátit využitelnou kapacitu zpět na cca 19 kWh, reálná degradace baterií BMW i3 60 Ah vychází podle německého fóra nadšenců, kteří tento reset několikrát provedli jenom na asi 3–4 % po cca 120 tisících km, což je VELICE DOBRÉ.

          1. Nainstaloval jsem na notebook ISTA+ ve verzi 4.10, koupil
            Nainstaloval jsem na notebook ISTA+ ve verzi 4.10, koupil kabel ENET pro připojení k BMW autům řady i (funguje i s dalšími) a to fakticky stačí. Všechno důležité se lze dozvědět tady: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=71&t=21752&start=620

            Ale pokud chcete, rád to pro vás (bezplatně) udělám, jen byste musel přijet do Heřmanova Městce. Smysl to má jen pro nejstarší verze s 60 Ah baterkou.

                1. Tak to byste měl pocítit značný skok. Obvykle se to
                  Tak to byste měl pocítit značný skok. Obvykle se to vrátí zpátky na 19 kWh.

                2. 2015 – 17.4
                  asi si taky udělám výlet do Heřmanova Městce,

                  2015 – 17.4

                  asi si taky udělám výlet do Heřmanova Městce, byl by na vás nějaký kontakt ? dekuji

                3. Piste na josef.soltes (ad) centrum.cz
                  Piste na josef.soltes (ad) centrum.cz

                4. Ještě jsem provedl testovací jízdu, nafocené snímky zde:
                  Ještě jsem provedl testovací jízdu, nafocené snímky zde: https://photos.app.goo.gl/hgoQManBVhoxepja8

                  Ujeto 73 km, průměrná spotřeba 15,8 kWh / 100 km, průměrná rychlost 81 km/h (velká část 110 km/h po rychlostce mezi Hradcem a Pardubicemi).

                  Zbývalo 39,5 % kapacity baterie, batta kapa 19,2.

                  Prostým výpočtem to extrapolací Bjornovou metodou vychází na dojezd 120 km s touto spotřebou, využitelná kapacita baterie výpočtem pak dělá 18,96 kWh. To odpovídá, protože před vynulováním a měřením jsem ujel asi 1,5 km.

                  Tohle byla před resetem naprostá utopie, tohle rychlostí bych ujel tak 90 km a konec.

                5. A myslite ze kdyz by jste pred tim ujel jen 90 km ze by se to
                  A myslite ze kdyz by jste pred tim ujel jen 90 km ze by se to zastavilo opravdu? I kdyz by na baterce bylo napeti?

                  Otazka jestli se Vam pred tim omezilo nabijeni nebo vybijeni.

                  Bych potreboval udelat take u Mieva ideslne i kapacitni test.

                6. Jo, zastavilo, to jsem měl ozkoušené. Omezilo se
                  Jo, zastavilo, to jsem měl ozkoušené. Omezilo se nabíjení, baterie měla větší buffer nahoře.

                  Na iMieva nemám software.

                7. Tak to je hodne slusny, nemate nekdo neco podobneho na eGolf
                  Tak to je hodne slusny, nemate nekdo neco podobneho na eGolf 2014? 🙂 Stacilo by mi zapnout odemykani nabijeciho konektoru po 100% nabiti.. nebo idealne ukonceni nabijeni pri 80%(zvolenem) CSS a odemceni 🙂

                8. Určitě něco je, ale nemám žádný VW, tak jsem to zatím
                  Určitě něco je, ale nemám žádný VW, tak jsem to zatím neřešil.

                9. Zajimavé s tím omezením zhora, logicky bych uvazoval, že
                  Zajimavé s tím omezením zhora, logicky bych uvazoval, že auto bude mít buffer nahoře když je nové a postupně ho snižovat, tak aby uživatel nic nepoznal. U vás to je opačně.

                  Napadlo Vás zjistit koncenčné nabíjecí napětí na článku, podle toho se tedy musí snižovat?

                  Druhá věc, je že tím pádem nyní budete nabíjet baterku na vyšší procenta, což jí asi k životnosti dlouhodobě moc nepřidá.

                10. Ano, nabíjecí napětí článku BMS postupně omezuje. Proč
                  Ano, nabíjecí napětí článku BMS postupně omezuje. Proč to mají takhle hloupě udělané nevím. Podle mého názoru je to spíš než ochrana baterie ochrana BMW. Když člověk přijde do BMW s tím, že má degradovanou baterku pod 70 % a je ještě v záruce, oni udělají reset a pošlou člověka pryč.

                11. Myslím že mám u Mitsubishi něco podobného, musím se
                  Myslím že mám u Mitsubishi něco podobného, musím se podívat na jaké napětí to nabíjí. Na kolik to nabíjí Vám po tom resetu?

                  Když bylo rok staré najeto 10 tis to jsem ho koupil. Tak při plnénabití trvalo cca 20 Km při jízdě z kopců i 25-30 km než zmizela 1. čárka z 16 (normálně čárka vydrží cca 7 km).

                  A nyní na 50 tis. Km mi ta první čárma zmizí už po 10 Km a pak to klesá cca stejně. A právě těch 10-15 Km je reálný pokles dojezdu.

                  Nevím jak BMW ,ale Mitsubishi má v BMS i hodiny reálného času a tak baterie ví jak je stará, kolik Ah dodala a nabila+ max. výkony a tak si s námi asi může hrát takovou hru.

                12. BMW počítá v BMS snad úplně všechno, lze vyčíst
                  BMW počítá v BMS snad úplně všechno, lze vyčíst úplné nabíjecí cykly, kolik Ah bylo doplněno, kolik vydáno, prakticky lze udělat i výpis jednotlivých článků! Včetně napětí, kapacity v Ah apod. Nabíjecí napětí teď končí lehce pod 4,1 V, jako když byla baterie nová. Jmenovité max. nabíjecí napětí je 4,15 V.

                  Mě na tomhle prakticky jen vadí, že BMW udělalo změnu FW a kapacita baterie najednou začala klesat. Nikomu nic neřekli, uživatelé na to museli přijít sami. A co je na tom divné je, že nechápu důvod, proč to udělali, jedině že by chtěli šetřit baterky v autech pro své pozdější využití jako energetické úložiště, ale to je scénář hodně přitažený za vlasy. Proč tu baterku takto okrouhat, když to nepotřebuje a fyzicky zvládá stále jmenovitou kapacitu? Nejde mi to na rozum. Buď je to od BMW chyba nebo to je nějaký záměr, který jsem nepochopil. Navíc se to děje jenom u verzí s nejmenší baterkou. A to už začíná být dost podezřelý.

  4. Může to u nás jezdit po chodníku? Na silnici bych se s
    Může to u nás jezdit po chodníku? Na silnici bych se s tím bál a nerad bych to tam i potkával. Včera mi takového něco přijelo zprava z vedlejší ulice, kdy zdálky to vypadalo zvláštně, neb ztopořená postava se pohybovala po ulici a až když byla blíže byla pod postavou vidět kolobrnda; před stopkou to vzala na chodník a mizela v dáli. Helmu, chrániče kolen, loktů postava neměla. Napadlo mně, kdyby to skončilo v mojich dveřích u auta, co by s tím bylo za trampoty (nemyslím s těmi dveřmi); brrr.

Napsat komentář