Seat představuje koncept elektroskútru e-Scooter

Seat představil koncept elektroskútru e-Scooter a novou generaci elektrické koloběžky. Kromě toho zakládá novou obchodní jednotku zaměřenou na městskou mobilitu.

Uvedené novinky jsou prezentovány na světovém veletrhu a kongresu Smart City Expo World Congress v Barceloně
foto: Seat

SEAT v rámci 9. ročníku světového veletrhu a kongresu o chytrých městech, Smart City Expo World Congress, představil další významné kroky v realizaci své strategie pro městskou mobilitu.

Založí novou strategickou obchodní jednotku SEAT Urban Mobility a navíc ve své expozici vystavuje koncepty nové elektrické koloběžky e-Kickscooter a prvního elektricky poháněného motocyklu e-Scooter ve své téměř 70leté historii.

Nová obchodní jednotka zastřeší veškeré produkty, služby a platformová řešení pro mobilitu. Elektrický motocykl e-Scooter plánuje uvést na trh v roce 2020. Kromě toho bude nabízet také novou elektrickou koloběžku e-Kickscooter, která rozšíří řadu produktů, jejímž prvním zástupcem byl v roce 2018 SEAT eXS.

Tato produktová řada je určena pro koncové zákazníky (prodej do jejich vlastnictví) i pro provozovatele vozových parků a služeb sdílení (platby za používání). SEAT Urban Mobility bude pokračovat ve spolupráci se zástupci měst a veřejné správy na analýzách vhodnosti vozidel, zkonstruovaných pro městskou mobilitu, jako je například koncepční vůz Minimó, který byl představen na minulém ročníku globálního kongresu Mobile World Congress.

Elektrokoloběžka Seat e-Kickscooter a elektriký skútr e-Scooter

Elektrokoloběžka Seat e-Kickscooter a elektriký skútr e-Scooter
foto: Seat

Do obchodní jednotky SEAT Urban Mobility bude začleněna také platforma pro sdílení automobilů Respiro, která je aktuálně provozována v Madridu a nedávno byla spuštěna ve městě L’Hospitalet de Llobregat poblíž Barcelony.

Respiro má flotilu trvale udržitelných vozidel na stlačený zemní plyn () a brzy je doplní nové elektromobily Mii electric. Nová obchodní jednotka bude řídit také službu sdílení koloběžek, nabízenou společností SEAT v partnerství se start-upem UFO. Realizaci celého projektu umožňuje nové centrum pro vývoj softwaru SEAT:CODE.

Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, na tiskové konferenci, která se uskutečnila dnes dopoledne, zdůraznil, že „tato strategická obchodní jednotka nám umožní zaměřit se na nové požadavky uživatelů v oblasti mobility. SEAT je kompetenčním centrem pro mikromobilitu v rámci koncernu Volkswagen, a to znamená, že vyvíjíme produkty pro specifické účely pro všechny koncernové značky, nejen pro SEAT. Navíc budeme poskytovat také služby a řešení pro soukromé zákazníky a provozovatele vozových parků“.

Definitivní verze elektroskútru e-Scooter bude uvedena na trh v roce 2020 a nabízena jak soukromým uživatelům, tak i provozovatelům služeb sdílení vozidel. SEAT uzavřel smlouvu o spolupráci s barcelonským výrobcem skútrů Silence, který bude nový model vyrábět ve svém závodě Molins de Rei, na půl cesty mezi Barcelonou a Martorellem.

Seat e-Scooter

Seat e-Scooter
foto: Seat

e-Scooter je vybaven elektromotorem s nejvyšším výkonem 7 kW (krátkodobě 11 kW/14,8 k). Tato hodnota je porovnatelná se spalovacími motory zdvihového objemu 125 cm3. Elektromotor poskytuje již při rozjezdu maximální točivý moment 240 N.m.

Skútr dosahuje nejvyšší rychlosti 100 km/h a z klidu na 50 km/h dokáže zrychlit za pouhých 3,8 sekundy. Podle zkušební metodiky WMTC činí dojezd na jedno nabití akumulátorů 115 kilometrů.

Sada akumulátorů je vyjímatelná pro snadné nabíjení v domácnostech nebo na veřejných nabíjecích stanicích. Podle předběžných údajů budou provozní náklady cca 0,70 eura na 100 kilometrů.

Koncepční motocykl e-Scooter nabízí navíc dostatečně velké odkládací prostory pod sedlem pro uložení dvou přileb, ale také nejmodernější konektivitu. Uživatelé budou moci sledovat stav nabití akumulátorů nebo polohu skútru prostřednictvím aplikace na mobilním telefonu.

Nová koncepční koloběžka SEAT e-Kickscooter

Společnost SEAT prezentovala na veletrhu a kongresu Smart City Expo World Congress také koncept nové generace elektrické koloběžky e-Kickscooter. Nová verze koloběžky má dojezd až 65 km, dva nezávislé brzdové systémy a výrazně vyšší kapacitu akumulátoru, 551 Wh. Aktuální verze koloběžky SEAT eXS, představené v roce 2018, bylo prodáno již více než 10 000 kusů.

DGT 3.0: Síťově propojený automobil ve službách bezpečnosti silničního provozu

SEAT představil ve své expozici na kongresu rovněž iniciativu DGT 3.0. Jedná se o pilotní projekt ve spolupráci se španělským úřadem pro dopravu, který umožní automobilům komunikovat se semafory a dálničními informačními tabulemi v reálném čase. Hlavním cílem je zvýšit plynulost a bezpečnost silniční dopravy, a zpříjemnit tak motoristům cestování automobilem.

Seat e-Scooter

Seat e-Scooter
foto: Seat

SEAT v posledních letech zintenzivňuje své úsilí v oblasti městské mobility, která má nyní pro společnost zásadní význam. Prvním krokem byla akvizice společnosti Respiro, následovalo uvedení elektrické koloběžky e-Kickscooter na trh, představení koncepčního vozu SEAT Minimó a nyní byl odhalen první koncepční motocykl e-Scooter v historii značky. SEAT prezentuje své novinky v této oblasti na mezinárodním veletrhu a kongresu Smart City Expo World Congress, který se koná od dnešního dne až do čtvrtka v Barceloně.

tisková zpráva

8 Comments on “Seat představuje koncept elektroskútru e-Scooter”

  1. 1.) e-scooters by se meli domluvit na jedinem formatu baterie
    1.) e-scooters by se meli domluvit na jedinem formatu baterie a mit stojan s nabitejma baterkama na kazde benzince – neco jako ma IONITY sit nabijecek, tak tohle by byla sit baterek do scooteru po vzoru gogoro, tim padem by to melo neomezeny dojezd
    2.)cena 120-150k by byla akceptovatelna s bodem 1.) v cene 🙂
    3.)pak uz to jen objednat

  2. Fajné!
    Už dávno jsem pravil,že pro drtivou většinu

    Fajné!
    Už dávno jsem pravil,že pro drtivou většinu řidičů by postačoval dopravní prostředek jako SEAT Minimó!
    Bo jak do práce – průměrná vzdálenost 15 km,tak do školky,školy i obchodu a na další pojížďky kolem komína by to stačilo a vejde se to na flíček.
    Mrňous od Seatu je pohodlné přibližovadlo,hodilo by se i do příměstských vesnic a není problém udělat 4×4,to by byla balada pro mnohé solo jezdce!

    1. SEAT Minimó je bohužel balada jen do prvního střetu. A ani
      SEAT Minimó je bohužel balada jen do prvního střetu. A ani to nemusí být Tatra s pískem, popeláři nebo 3t SUV … Dokud budou jen zlomek aut řídit agresivní kreténi, závisláci na mobilech a podobné rizikové elementy, bude ten zbytek řidičů chtít mít kolem sebe něco podstatnějšího, než polykarbonátové desky nebo čirý vzduch …

      1. I k tomuto účelu se elektromobily hodí svou schopností
        I k tomuto účelu se elektromobily hodí svou schopností kontrolovat a dodržovat pravidla v dopravě.
        Je fajn,že Tesla dokáže vylepšit vlastnosti svých aut přes noc a online.Jen netuším co to udělá s již tak chabým klidem v dopravě,když si kdekdo sedne do T3 a zrychlení bude mít jako Zonda.
        Naštěstí žijeme na vesnici a je tu parádní klídek!

Napsat komentář